Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta z Kolína pojedou nejdřív na Západ

Koupit si v Česku malý peugeot nebo citroën z kolínské továrny půjde nejspíš až koncem příštího roku. Podle Jean-Marca Nicolla, šéfa pro strategii obou značek a hlavního koordinátora příprav v Kolíně, se budou novým vozem zásobovat nejdřív důležitější, tedy západní trhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dan

to se teprve uvidi
Jestli o to Italove nebudou stat, tak to rychle zacnou nabizet i tady.
0/0
26.9.2004 23:57

Antiperle

Nerozumím
....kdo si bude taková pidiauta kupovat. Jako druhé auto (manželka atp.) se mi hodně líbí C3, Yaris, Jazz...Polo atd taky ok. C2 už je moc bleší, ale třeba to někomu vyhovuje... a C1 ????? Mám pocit, že ten, pro koho je nepřekonatelný finanční rozdíl třeba mezi C3 a C2 a C1 si stejně koupí nějakou ojetinu. Třeba 2-3 roky starýho Focuse za 2 kila. Fakt tomu nerozumím, ale koneckonců nejsem automobilovej marketing mamager...:-))
0/0
26.9.2004 12:07

TDi

Re: Nerozumím
treba ja miluji mini auta cim mensi tim lepsi a jedno jak chce drahe 
0/0
26.9.2004 21:51

Antiperle

Re: Re: Nerozumím
Já bych asi manželku a dítě v naprostým pidiextrému nechtěl nechat jezdit - ani po Praze a okruzích- navíc se tam nedá dát kolo, zahrádka....prostě auto na HO.....
0/0
26.9.2004 21:58

Lenka

Re: Nerozumím
Já jsem docela zvědavá na 107čku, měla jsem 106tku a byla jsem moc spokojená, jako druhé auto do domácnosti ideální :-)))
0/0
27.9.2004 15:48

Jeňa

Japonští kolonizátoři
Ahoj, závod TPCA má na kolínsku a okolí hodně špatnou pověst. Poměrně málo platí a japonští kolonizátoři mají přeci jenom odlišnou náturu, od slovanů... Pracovat bych tam nechtěl ...
0/0
26.9.2004 11:38

yakuza

Re: Japonští kolonizátoři
no jasne, protoze tam se musi delat. tak radsi zustan ve statnim podniku.
0/0
26.9.2004 13:09

Vlk-Honzi

Re: Re: Japonští kolonizátoři
Nemám pocit, že by se jednalo o nechuť k práci, ale jejich myšlení je opravdu jiné - češi se neradi přizpůsobují absolutní kontrole a stylu nemysli, dělej co ti kdo říká.
A souhlasím, že platy, které nabídli v TPCA jsou velkým zklamáním - z části způsobené nereálným očekáváním a srovnáváním se škodovkou MB a zčásti tím, že TPCA je opravdu jen montážní dílna, kde potřebují převážně cvičené opice.
0/0
27.9.2004 12:49

Nadsamec

Re: Re: Re: Japonští kolonizátoři
TPCA zverejnila ze zakladni plat delnika je 12.000. Nic ve zlym, ale ucitele a doktori berou min, takze nechapu keci o malejch platech.
0/0
27.9.2004 14:01

Vlk-honzi

Re: Re: Re: Re: Japonští kolonizátoři
Učitelé a doktoři bez praxe - to je jejich problém a upřímně řečeno my to z jejich strany přijde jako devalvace a zneuctění vlastního vzdělání - vím, že mám to štěstí a moje práce je hodnocen alépe, ale možná taky proto, že jsem se vzdal toho co by mě bavilo nejvíc a řekl jsem, že si svých schopností nějak cením a nejsem ochoten jít pod ně. A samotný VŠ diplom není garancí vyššího platu, což si bohužel spoustu absolventů myslí. A podíváš-li se na průměrný plat učitelů a doktorů, zjistíš, že mezi nimi musí být hodně dobře placených lidí. Takže porovnávej průměr s průměrem nebo minimum s minimem, protože jinak jsou tvoje příspěvky kecama o kterých píšeš.
A pokud porovnám těch 12 kCZK  s průměrem např. v Škodě MB, tak je to prostě nekde jinde.
0/0
27.9.2004 20:54

Nadsamec

Re: Re: Re: Re: Re: Japonští kolonizátoři
Píše abych porovnával minimum s minimem a průměr s průměrem. To je jistě správná připomínka. Ale ty hned v další větě porovnávš základní (rozuměj minimální) plat dělníka v TPCA s průměrem ve Škodě. Tak kdo tu plácá nesmysly ???
0/0
27.9.2004 21:14

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonští kolonizátoři
Ano sypu si popel na hlavu - nechal jsem se unést - ovšem protože pár lidí z PCA znám, mám pocit, že to bude platit i o průměru, tady pokud se kritéria nezmění, resp. lidé nabudou postupovat nahoru v pozicích (což nemohou z principu všichni). Ale uznávám, že to byl ode mě úlet, takže počkejme dva roky, jaký bude průměr v TPCA a jinde.
0/0
29.9.2004 21:38

Yokomoto Masotake

Re: Japonští kolonizátoři
F našim podniku přepichový výplata, už nam chabět pouze 2000 lidi ze 3000, mi japonciči všecko zvladav dobře...
0/0
26.9.2004 16:01

svobodny clovek

do Prahy
Takze ta auta pojedou nejdriv do Prahy  Praha je totiz zapadne od Kolina
0/0
26.9.2004 11:16

Věra

Zdevastovaná krajina,
zadlužené město, spousta prachu a špíny z výroby. Udření čeští dělníci, kteří nejsou zvyklí na práci u montážních pasů (nejsou to totiž roboti). Za těch pár korun, které budou deset let dostávat budou rádi, že se nemusí podílet na veřejně prospěšných pracech. Po deseti letech až již nebudou investiční pobídky a ¨budou se muset odvádět daně, tak to výrobce zabalí a půjde někam jinam. Tak to již známe, to je zde zaběhnutá praxe. A kdo že to tvrdí, že západní trhy jsou důležitější?! Tak mám takový pocit, že se naplňuje to, co se předpokládalo před vstupem do EU. Přistoupivší státy jsou zde jenom proto, aby se dalo devastovat jejich životní prostředí, protože obyvatelstvo zakládajících států EU neustále poukazuje na to, že je životní prostředí v EU již dost zdevastované a požadují, aby se strojní a jiná výroba přesunula na východ od jejich hranic, aby to oni na západě nemuselli dýchat a dívat se na to! Tak jestli tohle někdo z těch, kdo řekli ANO vstupu do EU chtěl, pak má jedinrčnou možnost jít dnes makat na ty vyžírky z EU. Jako by nestačili ti naši z parlamentu, senátu a ostatních správních celků, kteří jenom neustále poučují jak a co máte dělat, ale za tuhle práci (tedy papíry a jejich vyplňování) jsou placeni oni. Pořád ještě jsem nepochopila, proč, když chce někdo nějaký formulář, tak mi nepoškle již předvyplněný. Já si ho přečtu a buď ho podepíšu, nebo jim ho vrátím, aby si ho opravili. V tomhle státě dnes vyplňuji papírů více, než jsem jich kdy vyplňovala za koamnčůa to se říkalo, že jejich byrokracie byla přebujelá. Nebyla, byli to břídilové proti tomu, kolik formulářů a papírů musím vyplnit dnes!!! Proč, jednoduše proto, že úředníci nejsou schopni zvládnout elektronické papírování a hlavně potřebují každého deptat a buzerovat osobně!
0/0
26.9.2004 2:22

Nadsamec

Re: Zdevastovaná krajina,
pokud je francouzsky nebo nemecky trh nekolikanasobny oproti ceskemu piditrhu, tak je logicke ze auto uvedou nejdriv tam, nebo ne?
Za druhy nevim odkud beres informaci ze se obyvatele zapadnich statu snazi vypudit prumysl na vychod. To je naprosta hovadina. Staci sledovat jaky maji zapadni odborari strach z toho, ze by se snizil pocet pracovnich mist (viz. v posledni dobe Bosch a predtim treba BMW).
Jsi uplne mimo!
 
0/0
26.9.2004 10:13

Vlk-Honzi

Re: Re: Zdevastovaná krajina,
"pokud je francouzsky nebo nemecky trh nekolikanasobny oproti ceskemu piditrhu, tak je logicke ze auto uvedou nejdriv tam, nebo ne?"
Co je na tom logického? To auto je určeno pro nějakého zákazníka a třeba já si myslím, že spíše pro českého spořílka - malé a snad i levné. Malý trh se naopak dost často používá pro ověření reakcí zákazníků. Zatím jsem viděl jen fotografie prototypů a mám pocit, že to budou mít na západě dost těžké. Když hovořili o ceně pod 200kCZK, tak mám pocit, že to bude muset jít výrazně níž tak ke 150kCZK, protože za 200kCZK se dá koupit už i holé fabka a i jiné vozy v této relaci, přeci jen mající blíže k autu - to co ukazovali byl vůz "nákupní taška". To si dovedu představit pro české důchodce, případně na západě jako druhé auto do ekonomicky slabších rodin.
Podle mě bude přínos především v tom, že se malá auta zlevní, ale rozhodně to nebude dramatický skok, spíše se bude jednat o procenta.
0/0
27.9.2004 12:46

Nadsamec

Re: Re: Re: Zdevastovaná krajina,
zadna automobilka nebude vyvijet auto pro ceskeho sporilka. To by si ti sporilci museli tech aut koupit nekolik set tisic aby to melo smysl.  Cesky trh se mozna pouziva pro overeni reakci zakazniku, ale ne v automobilovem prumyslu. Vyvoj auta je natolik nakladna vec, ze potom co se navrhne a postavi nova tovarna neni prostor pro nejake overovani. K tem trhum: pokud mas malinkatej trh jako CR a mamuti trh jako Francie a mas omezenej pocet aut (tim myslim kratce po zahajeni vyroby), tak na kterej pujdes driv ?
0/0
27.9.2004 13:59

Vlk-honzi

Re: Re: Re: Re: Zdevastovaná krajina,
Vývoj je nákladný, ale to není všechno - je třeba např. nastacvit akceptovatelnou cenu a na to je ten malý trh velmi vhodný, konečně pokud mají omezený  počet vozidel, je jim celkem jedno, kde je prodají.
A osobně jsem opravdu přesvědčen, že se jedná o auto pro "českého spořínka", tedy převážně pro východní trhy, podobně jako např. renault thalia.
0/0
27.9.2004 21:02

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Zdevastovaná krajina,
Tak to bych se hádal. Kdo si v ČR koupí nákupní tašku za 200 000,- ? Možná někdo bohatý pro manželku na nákupy. Ale jako rodinné auto těžko, když za tu cenu můžu mít např. Dacii Logan. Podle mě za tu cenu tak malé auto bude v ČR témeř neprodejné.
0/0
29.9.2004 11:46

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdevastovaná krajina,
Už výše jsem psal, že 200kCZK mi připadá na toto auto hodně (aspoň podle prvních obrázků a parametrů), ale dovedu si to představit za170 kCZK jako alternativu pro dva důchodce, resp. pro dva mladé bezdětné lidi jako první auto - nemám s novou Dacií zkušenosti, ale přeci jen mám z minula tu značku spojenou s nižší kvalitou (ale to byla Škoda taky, takže kdo ví). Hodně záleží i na dalších věcech, pokud by se s malým dieslem (pod 1350 ccm) dokázali dostat pod 210kCZK, tak by to taky bylo zajímavé, ale to už jsou jen spekulace. Pokud to bude opravdu jen nákupní taška s nulovou výbavou, tak 200kCZK je luxus i na západní trh.
0/0
29.9.2004 21:44

Beavis Imbecil

Re: Re: Zdevastovaná krajina,
mimo seš ty!!! samozřejmě, že odbory se snažej zabránit přesunu, kdo se jim pak bude skládat na platy? ve vyspělých zemích maj největší podíl na HDP služby, výrobu přesunou do lacinýho zahraničí (a přitom nezaměstnanost neroste) a jenom kasírujou tučný zisky...
0/0
27.9.2004 14:28

Nadsamec

Re: Re: Re: Zdevastovaná krajina,
V zapadni Evrope nikdo vyrobu moc nepresunuje. Spis jde o to, ze na vychode (at uz Evropa nebo Cina) se budujou novy vyrobni kapacity. Pokud by ale doslo k presunu stavajicich zavodu tak to bysi videl tanec. Protesty, demonstrace, stavky ! Jenom pro tvoji informaci: Peugeot a Renault zamestnavaji ve Francii desetitisice lidi jenom ve vyrobe. To same VW v Nemecku.
0/0
27.9.2004 14:41

cejkis

Re: Zdevastovaná krajina,
jak jsi přišel na to, že tam nejsou roboti  ? :)
0/0
26.9.2004 19:38

bathed

a tohle chcete?
TOYOTA, Aichi -- A worker at a Toyota Motor Corp. factory was crushed to death after a press he was inspecting suddenly started up, trapping him inside, police said... více
0/0
25.9.2004 14:44

yakuza

ty uz radsi nepij nebo chces tohle?
"Coroner Scott Rifleman said an alcohol overdose led to Mosinee resident Elvio Misoni's death. Friends found Misoni lying facedown at his home, 832 Second St., a little before 3 a.m. Sunday" ... vice
0/0
26.9.2004 13:16

Modráček

Ať si jedou
Ty auta mohou na Západ klidně vyvézt všechny, já ten aušus stejně nechci. Podělaný minivozy...tomu říkají auto?
0/0
25.9.2004 13:59

agent

107 > 007 :-)
V řadě čekáme na ještě menší vozítko od Peugeotu a sice 007 :-)
0/0
25.9.2004 11:56

Modráček

Re: Snadné peníze přez internet
Pša krev chlera polska! Tohle už nezkoušej, ty šmejde!  
0/0
25.9.2004 13:56

Igor Hnízdo

Re: Snadné peníze přez internet
Demente, kup si za těch $7000 kurz českého jazyka. Možná i takové pako, jako ty, se pak naučí psát správně "přes"
0/0
25.9.2004 15:53

Kallitch

Re: Snadné peníze přez internet
JDI DO HAJZLU !!!!!!!!!!!
0/0
26.9.2004 11:40

bathed

zisky
auta stejně jako zisky poplynou na západ, čechům zůstane jenom dřina, smrad a hluk, krátce řečeno: otrokářský kolonialismus
0/0
25.9.2004 9:02

Chozé Ždimera

Re: zisky
od kdy je Japonsko na západě.
Investice jsou svinstvo a rakovina současných konzumentů...
0/0
25.9.2004 9:12

vita

Re: Re: zisky
no to je jasný, když půjdeš furt na západ, přijdeš přece taky do Japonska
0/0
26.9.2004 19:40

wo_co_go

Re: zisky
ale máš přece nějkolik jiných možností: 1. nechodit do práce 2. nechodit do práce 3 nechodit do práce...pak můžeš sedět doma, házet špínu na konzumní společnost a čekat každý měsíc na pošťáka s tvou sociální podporou, popř. k tomu vzít veřejně prospěšné práce a na čerstvém vzduchu sbírat v parku papíry a zametat listí...myslíš, že po tom touží i ti lidé, kterým automobilka dává práci? hmm...
0/0
25.9.2004 10:25

bathed

Re: Re: zisky
ty neštastníky z tojoty to  pracovní roztoužení už trochu přešlo, když zjistili, jak na tom budou s penězma, a bude to ještě horší až poznaj japonský "motivační" metody...jakej je přínos týhle kolbenky? ekologická devastace, rekordní zadlužení Kolína, vetšinu dělnictva nakonec budou tvořit pologramotný slováci a poláci tzn. růst kriminality... 
0/0
25.9.2004 11:20

wo_co_go

Re: Re: Re: zisky
hm...zdá se že Čechům smrdí poctivá práce, Polákům a Slovákům ne, a že by byli pologramotní a právě oni zvyšovali naši kriminalitu...z čeho tak soudíš? máš pocit, že jsi více než oni? spíš máš komplex sám ze sebe...
0/0
25.9.2004 13:09

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Re: zisky
Mě cizinci nevadí, ale je pravdou, že Kolín (a celý stát) do této akce dost investoval a v současné době má TPCA daňové úlevy, jejich investice je mizivá a s možností velmi rychlého přesunu dále na východ (pro další daňové prázdniny). Trochu se obávám, aby za pár let nezbyla Kolínu prázdná tovární hala, hejno nezaměstnaných a dluhy kam se podíváš. Dtto pro stát.
Jsem z Kolína a jsem třeba zvědav, co to udělá s dopravou ve městě - až teď je zpracovávána studie na toto téma v situaci, kdy je průtah v městě silně přetížen a má teď pojmout ještě zaměstnance dvakrát denně (sídliště a TPCA jsou na opačných stranách města) - pro lidi z centra to bude denně další dávka výfukových plynů do oken.
Abych to shrnul, mě docela automobilka potěšila (sníží nezaměstnanost a bude to silná firma v regionu), ale spoustu věcí nám politici (celostátní i regionální) zamlčeli a často ani oni sami netušili, takže to nemusí být tak růžové jako když pan Zeman poklepával na základní kámen ....
0/0
27.9.2004 12:57

houba_

Re: zisky
krome smradu a hluku zde zusatnou take platy, penize na dnovych odvodech, zakazky pro mistni (ceske) firmy, usetrene penize , ktere by se jinak vyplacely formou podpor
0/0
25.9.2004 12:15

Segor

Kolíne, Kolíne
péra si holíme !
To snad není možný, že se musím dívat na tak hnusný auta. Mám raději řeky, lesy, volnou lásku a romatnický táborák s matkou mého děvčete.
0/0
25.9.2004 9:01

dan

Re: Kolíne, Kolíne
krásná reakce!!! :-)))
0/0
26.9.2004 18:29

RaPel

Re: Kolíne, Kolíne
Předpokládám, že v lese lovíš něco na zub i občas nějaký ten kořínek nasbíráš.
0/0
26.9.2004 20:56

Radek

Francouzské auto? Klidně
A navíc! Až budeme mít alespoň takovou produktivitu jako mají Frantíci, můžeme si pískat. Zatím k tomu máme dost daleko a přitom se častokrát můžeme posrat, zatímco oni jsou naprosto v pohodě. Fakt raději francouzská ležernost a pohoda, než německý dril. Jinak pokuď jste někdy opravdu dělali u Japonců, tak je sice fakt, že mají na zdech motivační hesla a plakáty jako za komoušů, ale do rozcviček pokud vím nikdo nucen není. To se jen píše v novinách
0/0
25.9.2004 9:00

spartaman

Re: Francouzské auto? Klidně
Zrovna Japonci, Korejci a Francouzi nejsou coby zaměstnavatelé nic moc. V Korei si nemůžeš ani odskočit při práci na hajzl. Francouzi jsou zase opačný extrém. Nechápu, jak může nějaký takový "nemakačenko" národ, jako jsou oni, vytvořit nějaký HDP. Línější zaměstnance než Frncouze by člověk pohledal. Odborářské organizace ve Francii by měli postavit mimo zákon.
0/0
25.9.2004 9:22

Blade Runner

Re: Francouzské auto? Klidně
Frantíci jsou fakt v pohodě, mimo jiné taky v proplácení faktur.
0/0
25.9.2004 10:45

Čech.....

Re: Francouzské auto? Klidně
že nikoho nenutí do rozcviček? Täk to se pleteš holenku, nejen nutěj , ale i předcvičujou..
0/0
25.9.2004 23:43

Re: Re: Francouzské auto? Klidně
co to plácáš?? to víš, že nikoho nenutěj...
0/0
27.9.2004 12:37

Lucius Malfoy

Francouzské auto
Tak auto z francouzské fabriky, řízené Japonci bych si nekoupil ani v případě, že by na té lince jela výroba jediného modelu. Tři různá auta na stejném pásu, to bude opravdu lahůdka - čeští pracovníci, vedení japonskými předáky ráno povinně nastoupí na rozcvičku a poté se radostně vrhnou do francouzsky dokonale organizovaného pracovního koncertu ...
0/0
25.9.2004 5:31

Pernik

Re: Francouzské auto
Co blbneš? Jsi od konkurence, že tak hloupě plácáš? Že v Mb se dělá víc typů aut ti nevadí? Toyota a její systémy řízení jsou vyhlášené a je to extratřída. To ví každý kdo o tom něco ví.
Mě zajímá cena a kvalita, myslím, že zrovna autíčko z Kolína by mě mohlo zajímat. Ale záleží na designu, musí být i hezké.
0/0
25.9.2004 10:20

kgb

Re: Re: Francouzské auto
tři různá auta na JEDNOM PA'SU trubko!
0/0
26.9.2004 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.