Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wittig: Roomster začne novou modelovou řadu

Nová škodovka, která bude vycházet ze studie Roomster, zřejmě začne zcela novou modelovou řadu mladoboleslavské automobilky. Nový předseda představenstva Detlef Wittig v rozhovoru pro firemní noviny ŠkodaMobil dodal, že nový model bude velmi variabilní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nestraník

ahoj
Logan i Fábie sou mimo mé představy. Já rád trochu jiná auta. Malá, rychlá, pokud možno bez kufru. Jsem sám a mám rád rychlou jízdu. To mi škoda ani dáčie nenabízí. Ale je fakt, že když se na ty auta podívám je jasný že fábia je malá oproti loganu. Fábia je pro dealery firem jízda v jednom. Pro mladou rodinu je spíš ve všem větší a levnější logan. 
0/0
14.11.2004 18:21

OldFaker

fabie nebo logan ?
Já bych si nekoupil ani jedno z nich. Je jasný že logan je o třídu výš, ve všem. Rumunského tam mimo skel není nic. Tak proč by měl být nekvalitní. Fabie je malé miniautíčko i když kvalitní. Cenově i užitnou hodnotou, je ale logan fakt bomba.Kdyby škodovka vyrobila podobné auto jako logan, šoupla by tam tříválec a cenu tak 350 tisíc. Takže Ekonome a Dáčo, nehádejte se. Myslím že hodně lidí zůstane věrných fabii ale dost lidí logana vezme. Obě auta jsou namířena, spíš na chudší zákazníky. Ty samy rozhodnou, co je pro ně lepší nabídka.
0/0
13.11.2004 10:56

MP

Re: fabie nebo logan ?
Tak nevim, zda jste mel uz moznost si Logan prohlednout. Uz jsem tu moznost bohuzel mel. Shrnu to kratce - to auto ani nedojelo na konec vyrobni linky. Kvalita desna, vevnitr tvrdy plasty, ovladace na stredove konzole necitelne, protoze je nesmyslne sklonena, smerem dolu se oddaluje.Sedacky na prvni posaz pohodlny,ale s zivitnosti to u nich bude asi horsi,vzhledem k pouzitemu materialu.Nejvic me dostal kufr.Bez jedinyho kousku oblozeni, zadna rovna podlaha, viko se otevira pres pero a po otevreni sebou mlatijak ryba na suchu atd. Myslel jsem si, ze za 200 kKc sem Renault/Dacia prijde s necim lepsim.Sami vidite,ze udelat levny auto je problem.Vsechno je otazka penez.Schvalne si do nej bezte sednout a osahat si ho a udelejte si nazor sami.
0/0
14.11.2004 9:40

Dáča

Re: Re: fabie nebo logan ? Jasně velký Logan za 200 tisíc. Žádné drahé MINI-Fábia !
Co to tu uvádíte ? Já mám Logana 1,4 MPI 75 koníků od úterý, a Vámi popisované poznatky nechápu. Kde jste to vzal ? Do úterý jsem jezdil s Felicii. Připadá mi to jako hodnocení ze závodního časopisu - Škoda Mladá Boleslav. Vy pane MP, jste Logana neviděl. Za 200 tisíc je to dobrý auto. Hlavně prostorný, pro pět lidí v pohodě, né jako MINI Fábia. Jsme mladá rodina 2 + 2 děti 2 a 5 let. A Logan nás plně uspokojuje. To se s Felicii nebo Fábii vůbec nedá srovnat. Vůbec nám nevadí že kufr není obložený a že se nesklápí zadní sedačky, protože máme dvě dětské autosedačky pro děti. Ale objem 510 litrů nám nadmíru vyhovuje. Ve Fábii je MINIKUFR 260 litrů který je pro naší rodinu katastrofálně nedostačující. Ale hlavně prostor uvnitř, to je oproti Felicii a Fábii paráda ! ! A snad nám nebude Logan reznout, jako Felicie po dvou letech - kufrové dveře. Auto složené z dílů Renault a Nissan, nemůže být horší než Fábie. Je to auto z dílů Mégane, Modusu, Clia, Almery.  
0/0
14.11.2004 16:42

Dáča

kvalita FRA + JPN.
Nevěřte nikomu a zajděte se podívat na Dacia Logan. Já jsem zašel a koupil. Za 219 tisíc. Dva airbagy + elektrika atd. Prostor je větší než v nové oktávii, s Fábii ( miniautem ) se to nedá vůbec srovnávat. Jo a v základu to má čtyřválec Renault 1,4. Rozvor o 17 cm delší než Fábie a 5 cm než nová oktávie II. ! ! ! To se musí zažít. Podvozek Nissan, převodovka nový Mégane atd. Rumunský jsou tam jenom skla. Pneu je Barum. Takže není co řešit. Kufr 510 l, to je hlavně údaj pro škodovkáře. Fábie s tříválcem, pouze s volantem, malým prostorem uvnitř a nekřesťanskou cenou nemá šanci . I když má dělená zadní sedadla, která jsou oproti Loganu směšně malá a o prostoru se nemá cenu bavit. LOGAN JE BOMBA ! ! Nejen cenová jak tu majitelé minivozů značky Škoda fábia prezentujou. Postavte si Logana vedle Fábie, a porovnávejte. Jestli nejste slepí, tak  Vám to dojde. Před Loganem jsem mněl Felicii. Takže proti škodovkám nic nemám. Logan mně prostě dostal. Posměch není na místě
0/0
11.11.2004 22:08

Ekonom..

Re: kvalita FRA + JPN.
Tak fajn , máš auto svých snů .Cos tím chceš , ale říc?Kupujte Logana, protože jsem ho koupil já?Argumentuješ tady třeba tím , že v základu má Logan čtyřválec, přičemž tříválec od škody je pružnej 1,2 obsahově na stejné úrovni jak ta 1,4od Renaultu.myšleno ta silnější 47kw vereze co nemá na výkonu má na krouticím momentu což je daleko pro pružnost motoru důležitější.
Nic proti tomuto autu , akorát se dělá humbuk pro nic za nic.Solenza bylo auto taky do 200tisíc a rekordy se nekonali.Možná tady Škodovka něco málo ztratí , ale pochybuju , že ve světě prorazí stejně jako prorazila škodovka.Je jedno zda na východě či na západě..
Pořád to bude auto , pro chudé, kteří si nemohou dovolit normální auto a nebo pro mladé rodiny..
0/0
12.11.2004 10:32

Dáča

Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Logan je prostě velké auto za 200 tisíc. Fábie je miniautomobil. Od kdy je tříválec lepší než čtyřválec. Fábie má výkon TŘÍVÁLCE : 1,2 HTP - 40 kW JUNIOR za 224 tisíc a 1,2 HTP - 47 kW za 277.900,- kč. Pořád je to slabší než základ z Dacia Logan ( RENAULT ) : 1,4 MPI - 55 kW za 199.900,- kč ! ! Fábia - délka x šířka x výška v mm : 3960 x 1646 x 1451. Pro srovnání Logan - délka x šířka x výška v mm : 4250 x 1735 x 1525 ! Kufr má Logan - 510 litrů a Fábia pouhých 260 litrů ! A to nejlepší na závěr. ROZVOR : LOGAN - 2630 mm ! ! ROZVOR : Fábia - 2462 mm ! ! Rozvorem a prostorem je Logan větší i než nová Oktávka2 ! ! Mladá rodina chce hlavně auto s normálním čtyřválcem, prostorné, cenově dostupné a né minipidi a předražený.
0/0
12.11.2004 21:02

Pavel....

Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Pokud posuzuješ vnitří prosor tím , že čím větší rozvor tak tím automaticky větší vnitřní prostor , tak jsi hlupák.Máš internet , tak se otom můžeš jednoduše přesvědčit.Najdi si auto.cz najeď na testy a porovnávej vnitřní prostor různejch aut . Třeba Opel Vectra která má rozvor někde kolem 2830 cm a pokud to porovnáš s novou oktávkou , zjistíš , že vnitřní prostor pro Opel je pouze nějakejch 6cm . Kded máš ten skoro 20cm náskok v rozvoru?
0/0
13.11.2004 23:08

Merk

Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Kde na to chodíš? Vectra má rozvor 2700, O2 2578, tudíž rozdíl 12,2 cm. A jestli je rozdíl uvitř "jen" 6 cm nedokážu říct, protože na webu nevidím srovnatelná čísla.
0/0
14.11.2004 10:10

Pavel...

Re: Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Vectra Caravan má rozvor přesně 2830 mm Jinak sedan má tebou zmiňovanejch 2700mm .Pokud chceš najít mnou zmiňovaná čísla , musíš na auto.cz Najdi si testy otevři a porovnávej vnitřní rozměry , které jsou okótovaný pod písmenama a) to je délka vozu b) to je šířka vozu,c)výška, d)je rozvor,e) rozchod vpředu , f) rozchod vzadu......g, h i, j k, l , to jsou vnitřní rozměry od minimálních po maximum, potom jsou tam ještě dély sedáku v předu a vzadu..
0/0
14.11.2004 14:24

nestraník

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Ahoj rozvorový Pavle. Ty se z toho Golfa, vlastně oktávky snad pomineš. Jednou používáš to co se ti hodí, podruhý když tě někdo upozorní, uznáš že ostatní výrobci mají jiné rozvory pro sedan a kombi. Na to nejseš evidentně u škodovky zvyklej. Přestaň honit centimetry. Oktávka je úplně vobyčejný auto, stejně jako další auta který se vyráběj v pobočných závodech velkejch koncernů. Jako Je VW, Ford, Renault, GM. Tak už splaskni a nevyšiluj. Oktávku ti přeju, jako dalším přeju třeba toho Logana.  
0/0
14.11.2004 18:42

Rastislav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Tak to vysvětluj starý , že pár cm. nerozhoduje, ta ti dá...
0/0
14.11.2004 21:12

***** s *******

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
To je pravda. Ale škodovkáři mají erekci jen v oktávii , Fábii a Superbu. Takže doma je to jedno.
0/0
14.11.2004 21:49

Dáča

Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Ještě jeden dotaz Ekonome. Jak to myslíš ,, to že tříválec od škody je pružnej 1,2 obsahově na stejné úrovni jak ta 1,4 od Renaultu ,, ? ? Obsah Fábie je 1198 ( cm2 ), obsah Loganu je 1390 ( cm2 ) ! !  Od kdy je 40 nebo 47 kW pružnějších než 55 kW ? ? ? Zrychlení je také jasně ve prospěch Loganu 55 kW - 0-100km / h (s) za 13,5 a Fábie 47 kW - 0-100 km / h (s) za 15,9 ! ! A pro tvou informaci - Fabie 1,4 16V to zvládne z 0-100 km / h (s) za 14,1 ! ! Probuď se a neztrapňuj se. Mladá rodina jako ta moje, hodnotí Fábii a Logana pragmaticky. CHCEME NORMÁLNÍ AUTO PRO RODINU. tO ZNAMENÁ PROSTORNÉ S DOBRÝM MOTOREM A VELKÝM KUFREM ATD. Fábie je miniauto za obrovskou cenu. Fábie 1,4 Classic vyjde v základu na 307.900,- kč. My těch 100.000,- rozdílu v ceně dáme raději do bydlení a dětí. A navíc získáme prostorné auto.  
0/0
12.11.2004 21:58

Ekonom..

Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Trošičku opravím svůj omyl, máš pravdu 1,2 47kw je stejně pružná jak 1.4 která se montovala do Felicie , ta byla 40kw .Zrychlení je zhruba o nějakých 2 sekundy lepší .Jenže pokud se podíváš na váhu Loganu a Fábie ,  tak Fábie je zhruba o 50kilo těžší, i když je mnohem menší než Logan , je těžší a to z důvodu pevné konstrukce karoserie což se o Loganu asi nedá říci.Ještě v jedné věci se pleteš , Logan má kufr 510litrů , ale toť vše , Fábie má 260litrů a po sklopení sedaček až 1016litrů takže jasná výhoda pro Fábii.
Každej z nás má jiné priority, já hodnotím bezpečnost  ,ta je na prvním místě, potom až cenu.
Je jasné že na první pohled se zdá Logan s cenou kolem 200tisíc bomba , jenže taky bude daleko víc ztrácet hodnotu a za  pět let budeš někde o 100tisíc dole.Je to tvoje věc a já ti nemínim zasahovat do tvojeho rozhodnutí a tvoji volby , jen bych zvažoval zda nabídka je opravdu tak výhodná
0/0
13.11.2004 22:55

Merk

Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Aniž bych si kdy chtěl koupit Logana (o Fabii ale platí totéž), je třeba podotknout, že nemožnost sklopit sedadla výrazně zvyšuje pevnost karoserie bez nutnosti "hmotnostních" změn. Třeba takové trojkové BMW taky nemá sklopná sedadla (aspoň v základu) a někde jsem četl, že nesklopná sedadla zvyšují torzní tuhost auta o 70%. I z logiky věci je jasný, že torzní tuhost hatchbacku, který má vzadu příčně pouze střechu a podlahu, z principu musí být výrazně nižší, než torzní tuhost sedanu, který k tomu má příčku uprostřed, ať už je to jen "traverza" nebo víc. A IMHO se nebude jednat jen o tuhost torzní. Takže ono to zas není tak jednoduchý . Jinak argument sklopením sedaček moc neberu. Za zavazadlový prostor považuju to, co je zavřený. Se sklopenýma sedačkama je to nouzovka (navíc nebezepčná!), která z auta dělá dvoumístné, což moc rodinné není . IMHO je Logan víc rodinný než Fabia
0/0
14.11.2004 9:53

Ekonom..

Re: Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Docela jsi mně rozesmál , tím , že mam vzadu lavici místo sklopných sedadel mi zvyšuje tuhost karoserie až o 70%.
Kam na to chodíš? Rád se poučím..Ono totiž když chceš mít sklopná sedadla . musíš  tuhost karoserie zaručit a rozhodně ji nezaručíš sedačkama vyrobenou z tenkostěných trubiček..Argument sklopných sedaček u mne náhodou obstojí , protože pokud mi je známo má Logan jen víko kufru , které mi  zužuje zavazadlovej prostor, kdežto páté dveře u Fábky je o něčem jiném..
0/0
14.11.2004 14:36

Schumi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Pane vy nejste normální. Co to tu pořád plácáte. Kufr je kufr / to je to za zadníma sedačkama v litrech / , tříválec není stejný jako čtyřválec. Škodofky maj fakt problém s bezpečností, asi nejsou tak tuhé jak říkáte. Když ani Superb nemá lepší ochranu než většina malých vozů - Punto, Clio, Polo,C2 a mnoho dalších. Škodofka je normální auto, akorát děsně předražený.  Fábii s Loganem může srovnávat jen takové individum jako jste Vy. Kdyby škodofka vyrobila Logana, šoupla by tam tříválec a cenu okolo 350 tisíc. Hned by bylo plno argumentů proč. Třeba - velký kufr, vnitřní prostor, kvalita zpracování, velký rozvor / rodinný rozvor / atd. Já jsem se rozesmál nad každým Vaším příspěvkem. To je jako bych porovnával Punto se Stilem. To fakt nejde.  
0/0
14.11.2004 17:08

Josef

Re: Re: Re: Re: kvalita FRA + JPN.
Vy se stále pletete, pane Ekonome. Pokud Vám jde o bezpečnost, tak si musíte koupit jiné vozy než ze škodovky. Absolutní špička v bezpečnosti je dlouhodobě RENAULT. Má sedm vozů s max. oceněním při CRASH TESTECH u Euro NCAP. Ani jedna škodovka nemá pět hvězdiček. Druhá Toyota má tři vozy s pěti hvězdičkami. Váha vozu a velikost nemají na bezpečnost posádky vliv. Ekonome doporučuju ti Lagunu, Espace, Mégane, Vel Satis, Modus atd. vše s max. počtem hvězd od Renaultu. Všechny škodovky jsou hluboko pod průměrem. Vy si všechno pletete - jednou co je to motor, jednou co je to kufr. Dacia Logan je velké auto s velkým vnitřním prostorem za parádní cenu, a to nikdo ze škodovky neuhádá. Nabídka je to víc než výhodná. Myslím že jste fanatik. Fábie je miniauto, které se nedá s Loganem v ničem srovnat. Je to prostě MINI za hodně peněz. Ale pro toho kdo jezdí ve dvou lidech to není špatný.
0/0
14.11.2004 15:37

Konkurence

Logan
A propo mate uz nekdo osobni zkusenosti s novou Dacii Logan? Hlavne kvuli ty cene o ni docela uvazuju.
0/0
10.11.2004 21:18

Bublina

Re: Logan
Logan je super. Hodne me prekvapilo zpracovani, ktere je kvalitni.
0/0
10.11.2004 21:24

TDi

Re: Logan
Krome toho , ze nejde sklopit zadni sedacka je docela dobry. Podle tvaru karoserie a jejich rozmeru mam pocit ,ze Renault oprasil R 19 a motor z Clio. Tak ze tezko rici jak se tato mutace povedla.
0/0
10.11.2004 21:32

vita

porovnání
myslím, že než případný kritik přispěje do této diskuse, měl by mít za povinnost uvést 1. značku a stáří vlastního vozu, 2. značku konkurenčního vozu, kterým může dokázat že Škodovka je předražená, nekvalitní a že je to auto který vlastně ani nikdo nekupuje. Myslím, že prodeje mluví za vše(nejenom v Česku) a další věc, jestli si někdo myslí, že menší auto musí bejt levnější, tak je mimo mísu, maximálně tak o cenu rozdílné hmotnosti železa, nebo si snad někdo myslí že cena výrobní haly je jiná na malé a jiná na velké auto a že dělník v montáži pochopí že když kompletuje malé auto že musí mít menší výplatu?
0/0
10.11.2004 20:52

TDi

Re: porovnání
momentalne vlastnim Agilu a jezdim sluzebni Skodovkou .Predrazena jsou obe auta .Prace delniku je smesna polozka pri virobe, brano procenty.Automobil by mohl byt levnejsi , kdyby se do nich prestali montovat veci co nejsou potrba k jezdeni a ridici se stali zase ridici(posilovac rizeni, airbag-kdyz povine tak oba,elektricke serizovani sklopeni svetel,detonacni predpinace pasu -mechenicke jsou stejne ucine,elektronicke zapalovani,ridici jednotky,)To jsou veci ktere v techto autech vozim a maji ctene casto poruchy jako puvodni mechanicke dily na zigukiku.To neznamena, ze bych se zradosti k tomuto vozu vratil,ale blaboli od vyrobcu a prodejcu o bezpeci a spolehlivosti mne lezou krkem .
0/0
10.11.2004 21:44

TDi

Re: Re: porovnání
kdo tam napsal viroba,potrba,mechenicke, to jsem nepsal ja ...co se to deje  na mem PC pomoc
0/0
10.11.2004 21:49

Hans

Re: porovnání
Soráček, ale menší auto musí být levnější o víc, než jen o cenu železa. Jednoduše proto, že má menší užitnou hodnotu. Nižší cena je daná i tím, že se vyrábí ve větších sériích a je hůře vybavené než větší bratříčci (starší technologie, levnější materiály apod.) Samozřejmě je vždycky třeba srovnávat srovnatelné. Takové Mini je je menší a dražší než Octavia. Ale Mini se musí srovnávat s BMW, z nichž je nejlevnější (nepočítám-li řadu 1). Jinak souhlasím, že prodeje hovoří za vše - všude kromě ČR Škodovka prodejností nijak nevybočuje a není to žádný zázrak. Stejná adketiva patří nejen prodejům, ale autům od Škodovky obecně. No a abych ukojil Tvou zvědavost, odpovídám na otázky - 1. BMW 325i, r. 2002, 2. Daewoo Kalos ev. Lacetti, Hyundai Getz (k Fabii), Toyota Corolla, Honda Civic, dacia Logan  , Opel Astra Classic (k Octavii) a kupa dalších aut. Kdybych kupoval auto typu Fabia nebo Octavia, Škodovka by to nebyla.
0/0
10.11.2004 21:46

PrestalNamRastRododentron

Cena
Tipuju cenu základního modelu s motorem ze sekacky od Mountfieldu na cca 300 000 + -10 000
0/0
10.11.2004 20:34

Ekonom..

Jen tlachání
Spousta z vás tady plácá jen nesmysly. Pokud mi je známo Fábie je nejprodávanější model u nás právě s tím nemotorem jak jste ho nazvali, přičemž jste o něm jen slyšeli od lidí co jezděj s autama od 1.8l víc , že to auto nejede , je líný a pod . Kdo , ale jezdí po městě , na chalupu a zpět najezdí do roka 8tisíc km , tak to je auto k nezaplacení..Mimochodem  škodovka každým rokem dokazuje , že je dobrou automobilkou , která přímo a nepřímo zaměstnává tisíce lidí.Ty odváděj daně z kterých je hojně živená státní správa a tisíce nezaměstnaných .Jen mě mrzí , že myšlení některejch  lidí je vůči škodovce tak vyhraněné , jen proto , že na to auto nemaj  a nebo že naopak maj finanční zajištění takové , že by bylo pod jejich snobskou úroveň ve škodovce jezdit.
Ještě štěstí ,že se škodovka chytla na západě a tam veškeré předsudky o škodovce po vstupu VW padly.
0/0
10.11.2004 18:58

rejpal č.1

Re: Jen tlachání
pane eko.nome,zjistete si zrychlení vozu Fabie s tímto podle vás suprmotorem a zkuste si spočitat čas nutný k předjiždení s takovým zrychlením.Pak možna uveřite že se nepřechání když se řekne že slabší 1.2 není motor a podotikám do Fabie s hmotnosti 1200kg
0/0
11.11.2004 16:26

fofrman

malé auto
Není poptávka po malém autě?? Když tady na apríla vyšla Škoda Peněz, tak ji všichni chtěli minimálně jako druhý vozítko. A když by byla za rozumný prachy, ne jak Fábka málo muziky za hodně peněz, tak jch určitě střelej víc. Ať si dělaj co chtěji, kvalita aut se srovnává a rozhodující bude poměr cena/výkon.
0/0
10.11.2004 18:15

Tomáš

Nový model za nízkou cenu.
Nízká cena je myšleno samozřejmě v poměru k platu pana Wittiga, tedy za 399.900 Kč bude verze 1.2 6V 40kW. Volant a kola budou coby mimořádná výbava dodávána samostatně. Možno i připlatit háček na tašku do kufru v ceně 2 Kč, ale pouze pro výbavu Ambiente, kde začne cena od 499.900 Kč, již (!) včetně nadstandardního volantu a zmíněných kol.
0/0
10.11.2004 17:24

Autoň

hurá, konečně budeme mít česko-německé Berlingo
na podvozku z Fabie s rozvorem 2,46 m, nepochybně za 459.900 Kč, s příplatkem za tónovaná skla, el. ovládání předních okének a boční a hlavové airbagy a červenou nebo žlutou barvu.
0/0
10.11.2004 17:19

rejpalek

pozor
pozor pan přeseda říká hodně variábilní tak že cena bude v tradici značky taky hodně variábilní za holé auto bez motoru/slabší 1,2vlastně ani motor do auta není/budou chtit 400000 nejvybavenější pak 680000
0/0
10.11.2004 17:17

dan_do

Tak uvidíme
Tak uvidíme tu jejich nízkou cenu za větší auto - u Fabie jim to moc nevyšlo
0/0
10.11.2004 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.