Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na konzumní život si Češi lehce zvykli

Bankovní karty, mobily, nákupy na splátky a hypotéky, nic z toho běžná česká domácnost před 15 lety důvěrně neznala. Každá domácnost taky počítala s daleko menšími obnosy. Do rodinné pokladny se dostalo v průměru 2100 korun měsíčně na osobu, nyní je to čtyřnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx

je to lepsi ale ne nejlepsi.
Samozrejme do zivotni urovne Amiku to ma daleko. Cesi vsak (pokud vim) umi skvekle setrit a dokazi usetrit.Se spravnou pravicovou vladou (netouzici po socialnim statu) by mohli snadno mit i dvojnasobne mzdy. Ceny elektroniky jsou stale v Evrope o 30-50% vyssi nez v USA a vybavenost domacnosti pocitaci je porad v dobe kamenne. O pripojeni na Net nemluve.Situace se ale rychle zlepsuje a to je plus. Ja nakupuji pres Net dlouha leta na karty VISA a Master, tady v USA to ma tu vyhodu, ze k cene se nepripocitava zadna dalsi dan. Cena je cista a u mnoha prodejcu je v bezkonkurencni cene zahrnuto i balne a postovne. Bankovni sluzby jsou v Cechach stale jeste v "totalu". Poplatky za vse vzy a vsude jsou kredo nejen ceskych ale i nemeckych a dalsich Bank. A kdyz uz jsme u setreni, Cesi si tezce vydelavaji sve penize a ty pak odnesou k ulozeni do Bank. To je en o chlup lepsi nez si je cpat do "strusoku". Banka Vam nepripise temer zadne uroky a pri tom Vas akciovy trh PX50 vydelal za posledn
0/0
18.11.2004 6:13

svobodny clovek

zivotni uroven stoupla to je nesporne
Zivotni uroven dost stoupla to je nesporne. Dnes si bezne kupujeme veci o kterych se nam drive jen mohlo zdat.
0/0
16.11.2004 20:01

oldrt

ne/bylo
nemohu se nepozastavit nad prispevkem, ktery nize uvadi, ze pred 15-ti lety nebylo k sehnani vubec nic a nyni je vse. moje skusenost je takova, ze za totace slo sehnat uplne vsechno (hadry, lp, auta, devky, $, banany, dolozky, vlozky,...), ale bylo to drahy a ne kazdej mel zaludek&chut&vuli, absolvovat to vlezdoprdelovy martyrium na tech spravnejch mistech. dneska lze sehnat taky uplne vsechno, ale pokud chce clovek alespon primerenou kvalitu dotceneho zbozi nebo sluzby, tak to je setsakramentsky drahy a  ne kazdej ma vuli&chut&zaludek, vrhnout vsechny sily do vydelavani penez, aby si onu kvalitu mohl dovolit (hadry z rejzovistexhadry z parizsky, auto z aaaxauto od helbiga, garsonka na kladnexvila na orechovce, apod.)
0/0
16.11.2004 17:34

oldrt

Re: ne/bylo
samozrejme zkusenost. omlouvam se.
0/0
16.11.2004 17:35

Ludva

Zase blbost
Mno,nevím,nevím většina těch Čechů  a myslím si,že je to tak 80%,nemá podle mého za co konzumovat,natož být na něco zvyklá.Snad jen na to,že je stále v parlamentu,senátu,vládě,soudech,státních úřadech takový bordel,že si už začínáme zvykat.Jdu zvracet
0/0
16.11.2004 12:16

mudroch

Re: Zase blbost
Máš něco s pamětí?
0/0
18.11.2004 12:43

Paja

FAKT NEBYLO NIC
Dobře si pamatuju, jak jsem stál frontu na díly na kolo, které mám dodnes v garáži. Každý týden jsem běhal stát frontu před obchod, kde když "měli zboží a otevřeli" tak nebylo nic a nebo jen kola s lístečky jako už prodaná pro kámoše prodavaček.
0/0
16.11.2004 8:16

Občan

Re: FAKT NEBYLO NIC
Dnes je to ještě horší. Nákupní středisko, vybudované svépomocí prodali nějaké projektové organizaci a nahrazuje jej  obchůdek, který byl dříve garáží. Do normálního obchodu musím autem cca 10km. K lékaři se dostanu také pouze autem, protože autobusová spojení jsou zrušena. Až nebudu mít moci auto, tak jsme vyřízeni. A to jsme cca 40 km od Prahy. A zaměstnání se tu také nesežene. Na restituavaných polích hospodaří místní kulaci a ti zaměstnávají pouze ukrajince nebo místní v podstatě za stravu, ubytování a kapesné. To je realita 21.stol. připomínající středověk. Nevím, co na tom obdivujete.  Že nebylo nic je demagogie, zas tak tragické to nebylo. Uznávám, že chybělo luxusní zboží a poptávka převyšovala nabídku.
0/0
16.11.2004 12:44

.

Re: FAKT NEBYLO NIC
Napsal jste "kolo, ktere mam dodnes v garazi" - velice trefne.
Drive mely vyrobky podstatne delsi vydrz, nejenom kolo, ale i boty, obleceni atd. Dnes je to sice "levne" ale vse se rozbije mnohem drive.
 
0/0
17.11.2004 9:39

Bouda

:-)
V listopadu 89 se říkalo, jak primitivní jsou komunisti, poněvadž kvalitu života měří množstvím sežranýho vepřovýho. Slavně jsme tedy došli k tomu, že jí přeměřujeme množstvím návštěv v suprmárketech a počtem nakoupenejch  mobilů.
0/0
15.11.2004 23:51

David

Zkreslené ceny
Ceny nelze srovnávat pouhým přepočtem na bázi roku 1989. Např. televizor obsahuje mnoho užitečných funkcí, které byste u starých TV těžko hledali. Tady vychází levněji, ve skutečnosti je ještě levnější. Obecně je elektronika mnohem levnější než dříve. Kupoval jste někdo první PC 286? Za kolik? Za 80.000,-? A šel tam jenom DOS. Dneska za 15.000 slušnej PC i s kvalitním 17'' monitorem. A třeba potraviny splňují mnohé normy. Takže výrobky samotné přímo málokdy reálně zdražují.
Co se hlavně reálně zdražilo? Služby šetřící náš čas (restaurace, kadeřník, servis, ...). To se ovšem projeví i v ceně výrobků.
0/0
15.11.2004 23:48

Tom

Re: Zkreslené ceny
Jo si pamatuju, když taťka kupoval 286 asi za šedesát litrů a Favorit tehdá stál nějak kolem kila, takže to bylo asi hafo peněz. Nebo mobil, měl jedno z prvních GSM, tuším že to stálo nějakejch pětadvacet litrů, těžký a velký to bylo jako cihla a signál byl jen někde. Přesně tak, služby a hlavně energie šli nahoru jako potvora. Si pamatuju, že jsem kupoval naftu za 15 kačáků, ale to jsem jsem ještě chodil do školy, takže jsem toho moc nenajezdil, takže se to dalo ustát. A když vezmu, že včera jsem bral za 24 kaček, tak těch 9 ká rozdílu od 96 nebo kdy jsem měl papíry, není zas tak hroznejch.
0/0
22.11.2004 11:52

ewerell

Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc..
Hele nechte všichni už toho zda bylo lépe tehdy nebo teď. Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc. U mne zatím vítězí modelová železnice alias elektrický vláček. Za totáče jsem jako kluk se tomuto koníčku věnoval a průměrný nákladní vagónek stál 6-15 Kčs, rychlíkový kolem 20, lokotka 60-120, výhybka 15 Korun. Výrobce TT-Zeuke, Hergestellt in der DDR. Kdo nevěří, mohu mu poslat ofocené krabičky s těmito cenami. Dneska to stojí: vagónky 200-400, lokotky 1.200-2.500 Kč. Výrobce stejný i když dnes už samozřejmě Made in Germany. I sortiment kupodivu z 50% ještě stejný jako před 25 lety. Takže mi to vychází nárust průměrně asi tak 25x...
Jo a hlavně už se těším jak mne někdo pošle do východního Berlína Trabantem za soudruhem Honeckerem!
0/0
15.11.2004 22:35

Hekynen

Re: Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc..
Jo, naprostý souhlas. Chtěl jsem klukovi koupit mašu (sergeje), ale cena rozhodla. Ano, nemá ji. Tak jsem (si) řekl, dobrá, lokotku ne, tak aspoň nějaký vagónek. No, ani ten... Na druhé straně si moc dobře pamatuji (a vy zajisté taky), jak se modely těžce zháněly. Dnes aspoň jsou. Ono ty ceny se vlastně ani moc nezměnily. Tenkrát byly ve východním markám a dnes jsou v Eurech.
0/0
15.11.2004 22:50

Hekynen

Re: Re: Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc..
Nejdražší loko byly za 160.
0/0
15.11.2004 22:51

Hekynen

Re: Re: Re: Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc..
což bylo cca 50 DDRMark (za kolik vlastně byly ? Za tři?). No a dnes je to 50 EUR (nebo spíš i o něco více)
0/0
15.11.2004 22:55

Thyronx

Re: Re: Re: Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc..
Pamatuju benzin za 2 Kc pak za 4 Kc pak za 8 Kc/litr Pamatuju Fiat 600 a Spartaka,Wartburg za 18,000Kc nebo chleba za 5,20 (2kg) mleko za 1Kc/litr ... naleval se odmerkou do prinesene bandasky - plat elektrikare byl 1400Kc/mes Jo rohliky pamatuji za 0,30Kc byly vetsi.Vzpominam na prvni vysilani CT. Byl jen jeden kanal a prvni C/B TV ani vic kanalu nemely. Presto se dalo koukat 100km od Petrina na malickou obrazovku v ohromne bedne ( za 1400Kc) na nekdy i docela kalitni obraz. No a mezitim jsem musel z vlasti pryc bez sance ze se nekdy budu moci podivat zpet - a ja si poridil kratce na to domu Internet .Muj procesor mel 66 MHz a pamet 8MB !!! Modem 14kB/sec a ja brouzdal Netem v dobe kdy na nem nebyla jeste jedina ceska stranka. Pamatuji se na tu prvni jak dnes. No a v te dobe jsem uz vedel ze do Cech se budu moci vracet a vracim se tam kazdorocne. Zpusob prace na Netu v te dobe byla ponekud odlisna nez dnes.Windows 3 se vesly na par floppy disku hehehehehe. Dnes mam m
0/0
18.11.2004 6:29

Pavel

Re: Re: Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc..
Dve veci. Dneska na nejakej vlacek nikdo krome pravovernych neda 600 -700 korun za vagonek nebo horsi lokotku. Tankrat v tom byla i radost to sehnat. Bylo v tom i kus fandovstvi. Co je to dnes, kdyz to maj vsude. Ale hlavne, tenkrat byl jeste i CAS si s tim hrat. A dnes? Prace, prace a zas jenom prace...cert vem kapitalismus, to je furt jen o praci. ZA totace se o tom jenom kecalo a delat se tak silene nemuselo.
0/0
22.11.2004 1:21

Ludva

Re: Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc..
Víborně,tak co například jízdné v MHD.Dříve děti 0,30hal.,dospělí 0,60hal i s přestupem.Dnes 12,- a stále je to málo
0/0
16.11.2004 12:21

Isbjeorna

Re: Navrhuji uspořádat anketu o výrobek, který zdražil nejvíc..
di za kimem do KLDR!!! pěšky!!! a co tohle: za komančů plechovka coca coly za 10 Kčs a dnes za 12 Kč, tohle srovnání je pro mne symbolem blahobytu!!!
0/0
16.11.2004 23:57

Shark

anebo
... anebo proč se nesrovnává to, že si můžes napsat co chceš, říci co chceš, zajet si kam chceš, vybrat si práci - Ti co opravdu něco umí a chtějí pracovat, vybrat si doktora atd .....
ale proč by to někdo z těch komoušů a lenochů přiznal
co by nám asi komančové udělali, respektivě co dělají dnes, v době internetů tam kde vládnou, cenzrua, vězení, atd ... myslím si, že na tohle mnoho lidí zapomíná
0/0
15.11.2004 19:27

Malapa

Re: Na tom taky něco je.
Na tom je taky kus pravdy. Jenže ta svoboda není bezbřehá. I sebeschopnější člověk musí dnes mlčet třeba v zaměstnání. Zkus is třeba na Kladně... něco říct zaměstnavateli. A cestovat nemůže každý, když na to nemáš, nikam nejedeš.
0/0
15.11.2004 19:33

mashley

Re: Re: Na tom taky něco je.
Mame svobodu,hmm,ale jinak plati drzet hubu a krok.Kdyz se clovek ohradi v praci,ze to a nebo to odpovedi se mu dostane typu:"Kdyz se ti nelibi muzes jit jinam,na tve misto cekaji desitky dalsich..."
0/0
15.11.2004 19:42

ewerell

Proto...
Proč? Protože se podívejte na nadpis článku a snad Vám to dojde. AŽ se tam objeví něco jako "Na svobodu slova si Češi rychle zvykli" tak se přihlašte do diskuse. Takže prosím k věci, pane k věci..
0/0
15.11.2004 22:43

mashley

15
Skoda,za se tu srovnava jen konzumni zivot.Kde je napr srovnani kriminality,prostituce,organizovany zlocin,narkotiky,kriminalita deti!!!,automobilove nehody a ruzne jine vymozenosti dnesniho zivota nez pred 15ti lety.Drive nebylo problem mit dve deti,dnes je problem vubec mit alespon jedno.Srovnavate nesrovnatelne...
0/0
15.11.2004 19:12

ja

Re: 15
no no, dramatiku.... kriminalita byla stejna, jen mozna jinak strukturovana (kdo nekradl, okradal rodinu, ze??? at zije kratka pamet!), prostituce bylo mozna min nebo se o ni jen mozna tolik nepsalo (holt cenzura je cenzura), organizovany zlocin oreganizovali primo komunisti a lidove milice (vycvik mezinarodnich teroristu, dodavky zbrani totalitnim rezimum a obecne okradani celeho naroda povinne dobrovolnymi debilnimi prispevky na vsechno mozne), narkotik bylo mene, nebot jsme na ne moc nemeli, o to vic se cichalo redidlo...... vyssi kriminalita deti je jediny bod ktery bych vam uznal.......  a autonehody jsou celkem logicky dany tim, ze mame komunisticke silnice, ale kapitalisticke mnozstvi aut a ridi i lide, kteri se cely socialisticky zivot na auto nezmohli, maji ho az ted, a maji pocit ze jsou najednou mistri sveta  :-(
0/0
15.11.2004 23:45

Malap

Všechno je malinko jinak, aneb nic není černobílé
Já osobně pamatuju výplatu před revolucí. Běžný průměrný člověk a to byli praktcky všichni, si z výplaty dopřál o něco vyšší životní standart než dnes. Problém, zatím ještě únosný, do budoucna bych se jej bál mnohem víc, je ten, že průměrný příjem má stále menší procento lidí. Jak se přimové "nužky" rozvírají, je a bude průměrně vydělávajících lidí ubývat. Než se do mě někdo pustí, nechť si laskavě uvědomí jak se vypočítává průměr! V okamžiku kdy drtivá většina bude příjmově podprůměrná, hrozí sociální problémy. To je špatné jak pro lidi, tak pro ekonomiku. Kdo by chtěl investovat v nestabilní zemi?
K té elektronice, je hloupé se ztrácet čas nikam nevedoucími diskuzemi, kolik stálo a stojí video, telefon, televize... Vás snad napadne zjišťovat kolik stála svíčka před X lety a kolik stojí dnes? Tohle odvětví prostě zkresluje technický pokrok. Dnes je levnější vyrobit procesor s miliony tranzistorů, než před 15 lety procesor s desítkami tranzistorů a tak dal a tak dal...
0/0
15.11.2004 18:37

Josef

Re: Blbost
Za průměrný plat si tenkrát průměrný člověk nekoupil NIC, potože nic nebylo k dostání. Prostě nic. O jakém "o něco vyšším životním standardu než dnes" to tady mluvíš? Kdes to žil? Neoblbuj těmi kecy mladé lidi. Nebylo nic, vůbec nic. Buď máš sklerózu, nebo jsi komouš.
0/0
15.11.2004 21:17

ewerell

A´t žije černobílé vidění
Svatá slova pane. Ano vůbec nic tenkrát nebylo. Dobře si pamatuju, jak jsem chodil bosý a otrhaný, jak moje matka nám vařila brambory v kozím mléce a jak jsme bydleli v polorozpadlé chatrči vedle cesty. Ještě dnes vidím svého otce jak chodil domů unaven a zničen po 14-ti hodinové schůzi KSČ, kterou musel povinně absolvovat se zpěvem Internacionály. A jak potom se zatajeným dechem poslouchal Hlas Ameriky a Svobodnou Evropu na krystalce, neboť skutečné rozhlasové přijímače v obchodech vůbec, ale vůbec nebyly. A když tak pouze si je rozebrali ty ku..y komunistické. Ano, na těch vlnách k nám proudila svoboda a dávala nám naději, že jednou, ach jednou bude lépe... I video bude, i banány budou, i tvrdé sparty budou, i elpíčka s hardrockem budou, i džíny budou, i jahody v prosinci...
Jo, pošlete mne na Kubu nebo ke Kimovi. Já jsem jenom chtěl trochu vyvážit to vaše černobílé vidění. Samozřejmě, že jsem rád že už tady není
0/0
15.11.2004 23:09

ewerell

AŤ žije černobílé vidění
Jo, pošlete mne na Kubu nebo ke Kimovi. Já jsem jenom chtěl trochu vyvážit to vaše černobílé vidění. Samozřejmě, že jsem rád že už tady není sociálhusákismus. Ale musel jsem zareagovat na to vaše "PROSTĚ NIC"!!!
0/0
15.11.2004 23:19

Thyronx

Mobily
A kdo mel za totalu mobil? To se dnes mame co? A kolik domacnosti melo Internet a co dnes? A kolik lidi tehdy uklizelo na cerno na Floride? Kolik prostitutek bylo na E-55??
0/0
15.11.2004 17:29

Josef

Re: Mobily
Kde's bydlel v r. 89? Já tady a vím, že tehdy nebylo vůbec nic, ale vůbec. Sehnat COKOLI byl problém. Ale vlastně relativně jsem byl na tom dobře: protekčně jsem sehnal pračku, TV a video v Tuzexu za celoroční plat, hajzlpapír jsem si koupil do zásoby když jednou byl k dostání. Na dovo jsem si vystál několikahodinovou frontu před Čedokem v den zahájení prodeje nových zájezdů na další rok, bohužel všechno bylo hned pryč a tak jsem nejel nikam. Ale zato jsem se mohl každoročně těšit na to, že dostanu devizový příslib,. Pravda, předtím jsem musel ziskat asi dvacet podpisů na žádosti o žádost , ale aspoň jsem se seznámil s mnoha lidmi. Že žádost bude zamítnuta mi bylo jasné předem, ale ta naděje stála za to, podobně, jako když dnes vsadím sportku. Kde jsou ty časy, třeba se ještě vrátí .... nebo snad radši ani ne?
0/0
15.11.2004 18:11

Hujer

Re: Re: Mobily
Nechci te obvinovat, ale pokud jsi mel na to jezdit casto na devizovou dovolenou tak jsi nebyl obycejny pracovnik. Za nutnost devizoveho prislibu muzes podekovat zapadnimu bankovnimu systemu, odmitani smenitelnosti socilasticke meny byl jen jeden ze zpusobu vedeni studene valky.
0/0
15.11.2004 18:46

Loner

Re: Re: Re: Mobily
to je picovina az to tluce ozem. Vedeni studene valky, malem jsem se potrhal smichy. Tak ptroc ty zkur*** komousi neodmitli smenitelnost dolaru?
 
Nebylo to cely tak, ze diky tomu jaky smejdy se tu vyrabeli nemela nase koruna zadnou hodnotu na zapade kterej se bez ni obesel, zatimco my jsme dolary potrebovali?
0/0
15.11.2004 18:55

Josef

Re: Re: Re: Mobily
Je to možné? Neumíš č\ist nebo jsi vážně tak pitomý? Troubo, devizový přślib opravdu nebyl pro obyčejné lidi, ale jen pro komouše, a taky jsem jej nikdy nedostal, Hujere. Ale já se oproti tobě nedivím, že ti zahnívající imperialisti, jak je nazýval tvůj oblíbenÿ klasik Lenin, nechtěli směňovat korunu v kursu 1USD za 6Kčs, tolik jim totiž náš režim určil "plánem" kurs. Ale na devizový příslib jsi k těm 6Kčs musel připočíst tzv. "turistickou přirážku" 300% a platil jsi tak komoušům za dolar cca 25Kčs. To ale stejně jen ti komouši, obyčejní lidé nedostali dolar od bolševika ani za 1000, a když by je koupili od veksláka, tak je komouši stejně nepustili nikam, akorát by je zavřeli za porušovánï tzv. devizového "hospodářství". Ty jsi "bejvalej kovanej", nebo jen "mladej a blbej"?
0/0
15.11.2004 20:52

Hradec

Re: Re: Re: Re: Mobily
Nějak se v tom zamotáváte pane. Jednou nic, vůbec nic nebylo, ale vy jste měl zřejmě téměř všechno. Musel jste být hodně bohatý když jste si koupil v Tuzexu TV a přitom jste měl 1,- USD za 1.000,- Kčs. Už tolik nezvracejte, nebo se zalknete.
0/0
15.11.2004 22:30

Josef

Re: Re: Re: Re: Re: Mobily
:-)))) Co to blabolíte? Někce jsem napsal, že jsem koupil 1USD za 1000Kčs, nebo jen vy nechápete význam slov? Koupil jsem s v Tuzexu TV, ale nebyl jsem bohatý, Hradče, pokud umíte číst, šetřil jsem na televizi asi rok, a v Tuzexu sem ji koupil proto, že jinde nebyla k dostání. Pokud jde o zvracení, zvracím jen když vidím komunistu. A co vy, jak bylo na ÚV?
0/0
16.11.2004 0:29

Thyronx

Kvalita a ceny
Bohuzel pro ty co tu pisi o kvalite TV... Na svoji dobu v roce 1989 to byla kvalita vyborna. Nelze porovnavat Skoda Fabii se Skodou Felicii... Nizmene zarazi spousta cen ktere se vic nez ztrojnasobily. A v tom je bordel. Za komancu se take dalo auto uzivit kdezto dnes ho uzivi jen malokdo.Nehlede na to ze na nove auto se dalo usetrit behem let odrikani, dnes se nove auto koupit neda v mnoha domacnostech ani nahodou. Jo nebyl hajzlpapir a vlozky , dnes je asi vescko ale na hromadu jineho zbozzi se chodite do obchodu jen divat a maximalne si ho nechate i predvest. Autorem je Thyronx (pronasledovany za komunismu a s politickym azylem v rade zmi).
0/0
15.11.2004 17:26

Hekynen

Re: Kvalita a ceny
Ceny se ztrojnásobily, ale platy se ZEŠESTINÁSOBILY. Je to jednoduchá matematika - cena za komančů krát šest a toto je potřeba srovnávat!!! On benzín dnes stojí 48 Kč/l? Toto odpovídá komančovím 9 Kčs! Je potřeba dále porovnávat paritu kupní síly (tam už to není šesti-násobek, protože spotřební "koš" je jiný). Když to tak vezmu, krom erteplí (brambor) je to dnes v podstatě levnější (cigarety nesrovávat, je tam jiná extra daň). Či-li za komančů nebylo lépe ALE HŮŘ!!! A komu ty "zlaté rudé" časy chybí, ať se odstěhuje do Severní Korei za Kimem. Určitě ho uvítají s otevřenou náručí, debilka jednoho rudého.
0/0
15.11.2004 19:05

mashley

Re: Re: Kvalita a ceny
6x9=45,tak jsem se to naucil na zakladni skole,kde jsi vzal 48??
0/0
15.11.2004 19:14

Matematik

Re: Re: Re: Kvalita a ceny
6*9=54 !!!!!!!!!
0/0
15.11.2004 19:32

mashley

Re: Re: Re: Re: Kvalita a ceny
Vidis mne se to hned nezdalo,ale byl jsem si jisty...No nic omlouvam se 6x9 je opravdu 54.Stydim se a sypu si popel na hlavu...
0/0
15.11.2004 19:36

Hekynen

Re: Re: Re: Kvalita a ceny
48 jsem vzal jako 6*8. No, jsem z toho dajako zmätený. Já vycházel z ceny benzínu, co jsem si za komančů pamatoval a to bylo 8 Kčs. V článku bylo 9 Kčs. Dokonce jsem těch 9 napsal i do příspěvku. Násobil jsem ovšem "moji" cenu, co jsem si pamatoval. Sorry, ukamenujte mne.
0/0
15.11.2004 22:43

Hradec

Re: Re: Kvalita a ceny
Nikoho prosím odtud nevyhazujte - a pokud chcete argumentovat, tak prosím o věcnost, né o kecnost. Podívejte se na graf v článku a všiměte si prosím červené křivky, která má znázorňovat růst životní úrovně. Řikám má, ale ona je téměř na stejné úrovni jako před 15ti lety. No děkuji pěkně. Po 15ti letech jsem tam co jsem byl před 15ti lety. To je vývoj.
0/0
15.11.2004 22:42

monty

Re: Kvalita a ceny
Teď si můžeš koupit jenom to co si zasloužíš=když si na to vyděláš.To, že někdo bere 7000 je puze JEHO problém.Každej si může vydělat slušny prachy (pokud něco umí)
0/0
15.11.2004 19:11

tsss

Re: Kvalita a ceny
sem si ani nevsim ze si muze auto dovolit jen malokdo
0/0
15.11.2004 19:52

nemám je rád

hloupí zaměstnanci
hloupí "zaměstnanci" si neustále musí něco kupovat na dluh. jsou to zcela pochopitelně většinou příznivci ČSSD. Kdo to za Vás zaplatí?
ČSSD?
Těžko ti už jsou v p.deli ...
Budete  se holt teď muset bát. Tak jako se celou dobu bojí TI co vás zaměstnávají.........
0/0
15.11.2004 16:35

HSBC

Ceny
Nevím teda, kde autor čerpal ceny uvedené v tabulce, ale vysavač za 3098,- nebo televize za 7639,-?To je trochu nad hodnocený,ne? Vysavač se dá v pohodě sehnat za 1000,- a TV třeba za 3500,-.
0/0
15.11.2004 15:10

mikli

Re: Ceny
Docela by me zajimalo, jestli vy osobne tenhle vysavac za 1000 a tv za 3500 mate.... A taky jsem zvedava, jak dlouho by fungovaly a hlavne nakoli kvalitne.
0/0
15.11.2004 15:24

HSBC

Re: Re: Ceny
Ale tady se přece neporovnává, jak dlouho budou fungovat a jak kvalitně, tady se porovnávají ceny a já jen poukázal na to, že se mi ty ceny zdají příliš vysoké, že se dají uvedené výrobky (nejen vysavač a TV) koupit levněji.
P.S.Odpověď na Vaši otázku-nemám.
0/0
15.11.2004 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.