Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychloměr Pendolina se zastavil na 237 km/h

Nový rychlostní rekord českých železnic má pro několik následujících let hodnotu 237 kilometrů za hodinu. Mezi stanicemi Zaječí a Rakvice na trati Brno-Břeclav ho vytvořil rychlovlak Pendolino. Dráhy předpokládají, že ho minimálně v nejbližších pěti letech nikdo nepřekoná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Norton

...rychloměr

na naši lodi Gvendolína se zastavil na 35námořních uzlech a rychlovlak Pendolíno mame my>-u (Y)RvRvRv

0/0
1.10.2006 21:55

anonym

xxx

!pendolino...RvRvRv!!

0/0
1.10.2006 21:18

www

sak ten vlak je nejaky kratky
da se nejak zvetsit.Do toho se nevleze ani desetina lidi,co jezdi vsacanem na moravu.dyt je to velke jak metro.
0/0
25.12.2004 11:19

Brumla

Ach ty dráhy...
Zajímalo by mě, kolik vlaků mělo kvůli lámání rychlostního rekordu zpoždění :-) Kdyby raději manageři někdy zkusili aspoň simulaci, aby by osobní vlaky neměly zpoždění.
0/0
23.11.2004 18:03

Hosana

zavist
z celeho srdca vam zaviim a vam to aj prajem. Bratia Česy.
0/0
19.11.2004 0:41

Dena

Není nad rychlost
Bylo by zajímavé testovat, za jak dlouho ČD zvládnou nasadit tento vlak do provozu. A taky by mě docela zajímalo, jestli zvládnou propojit Prahu a Liberec (cca 100 km) přímou tratí ještě v tomto století.
0/0
18.11.2004 23:15

JPB

Re: Není nad rychlost
Uvést pendolína do provozu je opravdu problém ČD, ale stavby a rekonstrukce tratí NIKOLIVĚK. Na to je SŽDC.
0/0
18.11.2004 23:56

Ivan

Re: Re: Není nad rychlost
No, on je to především problém Alstonu, který si neví rady s rušivými proudy na asynchronních trakčních motorech. Ještěže chytří hoši s AŽD přišli s doplňkem velikosti malé ledničky namísto původně navrhovaných tlumivek, které by zabraly mnohonásobně více místa.
0/0
19.11.2004 0:23

Milan Jbc

Re: Není nad rychlost

Také by mě zajímalo kdy se konečně svezu kvalitním a rychlím vlakem do Liberce..Můj odhad zní ,že čd v tomto století nemají na to, aby zvládli tuto železniční trať zmodernizovat.Rv

0/0
2.12.2007 10:10

hi chi

pěkný chat aktivních THP železničářů
 
0/0
18.11.2004 22:37

;-(

ano soudruzi - bylo to hezké!
a kdo bude uklízet ty špinavé ha j zly? nebo se v tej rychlosti sami vypaří ???          
0/0
18.11.2004 22:34

VenousekhN

Hm
To se divím , že švestky někde to Prndolíno neokulily .....
0/0
18.11.2004 21:03

Jakub R.

Kdo jel v Pendolinu?
Ja vas vsechny zdravim a ptam ,se jestli nekdo jel v pendolinu? Ja jsem absolvoval dve cesty Koper-Ljubljana  (II. trida) a Ljubljana-Maribor (1.). Slovinci prekvapive nechali stary svrsek s drevenymi prazci a koupili 4 soupravy shodne s temi, co maji/budou/nebudou jezdit u nas. Je to komfortni, ale je tam malo mista. Udelal jsem par fotek, protoze ve vnitr jsou docela hezke vychytavky. Ale priznam se, ze obe tridy jsou velmi male, takze EC do Vidne a spol je pohodlnejsi i ve druhe tride.
0/0
18.11.2004 19:20

wildge

Re: Kdo jel v Pendolinu?
Jel jsem s nim ve Finsku. Komfort i rychlost srovnatelna s IC a IC2 vlaky. Mozna o trochu vyssi rychlost (+10 km/h). Libilo se mi to.
0/0
18.11.2004 20:07

Bodie78

Re: Kdo jel v Pendolinu?
Zdravím! Souhlasím, že ve vlacích Pendolíno není příliš místa. Mám zkušenost ze Švýcarska ETR470 - Cisalpino. Je to ze stejné továrny, tak si myslím, že to bude podobné. Jízdní zážitky jinak dobré. Málo místa je též v ETR 500 (v Itálii), TGV (tam vše přebíjí rychlost:-), Pendolína v Anglii celkem dobré, nejlepší svezení podle mě je v ICE 1,3 i diesel. Vynikající zážitek z trati Frankfurt - Köln. Máloco jede po zemi rychleji. (301kmph). Je to ale o penězích a na to bohužel nemáme. Jsem zaměstnanec železnice, jinak bych si to samozřejmě nemohl dovolit.
0/0
18.11.2004 20:41

jost

Re: Re: Kdo jel v Pendolinu?
frankfurt - koeln   to je jizda !!!  .vid??   a o tom se ani moc nepise, skoda. .
0/0
19.11.2004 17:53

Madar

Re: Re: Re: Kdo jel v Pendolinu?
Haha, tak tim ICE jezdim pomerne casto a nemam pocit ze jsou nejak super. Ja z ty cely diskuse o Pendolinu mel pocit, ze to bude neco naprosto novyho, co TGV a ICE strci do kapsy. Ale mozna to bude tim, ze docela znam ty TGV, ICE a svycarsky vlaky, zatimco s CD jsem jel naposledy snad jeste pred rokem 90 (coz je asi skoda , evidentne prichazim o spoustu zazitku).
0/0
22.11.2004 14:52

redwasp

pohodli
150-160 tady ve Finsku bezne jezdi normalni expresy a intercity. Nektere vlaky maji displeje na kterych se to ukazuje. Pendolina tu jezdi taky, ale rozdil je minimalni, na 4hodinach cesty jsou treba o 10 minut rychlejsi. CD by mely investovat hlavne do zvyseni spolehlivosti a pohodli. Tady kdyz je v jizdim radu napsano, ze vlak ma odjet 10:41, muzete si byt jisti ze 10:41 odjede. Kdyz si koupim jizdenku na nadrazi, automaticky dostanu mistenku, nehlede na to ze jizdenka se da rezervovat i koupit pres internet. Taky jsem tu jeste nevidel precpany vlak, mist je vzdy tak akorat. Ve vlaku jsou sklopne sedacky s vlastnim stolkem, na kazde je polstarek na spani. Hodne to pripomina letadlo. O tom ze neni slyset ani citit zadne klepani koleji ani jine pazvuky se netreba zminovat. Pak si kazdy rozmysli jestli se strachat po namrzle silnici nebo jet v phodoli vlakem. Samozrejmosti je, ze na pozadani Vam prideli ve vagonu samostatny oddil po rodiny, sedadlo v oddeleni pro alergiky, pro invali
0/0
18.11.2004 17:49

wildge

Re: pohodli
No jo, ale finsky svrsek se ma brzo predelavat, aby mohli jezdit rychleji. I ve Finsku jsem zazil pulhodinove zpozdeni. Ale je pravda, ze zrovna zurila nejhorsi vanice za poslednich deset let.
0/0
18.11.2004 20:09

wildge

Re: Re: pohodli
Mimochodem, v Rusku jsem jezdil i treti tridou na drevenych lavicich a taky to jezdilo presne na cas.
0/0
18.11.2004 20:10

jojoj897

tak pravil Zarat Hustra :-(((
   
0/0
18.11.2004 22:35

wildge

Re: tak pravil Zarat Hustra :-(((
Co se Ti nelibi? Ze jsem loni navstivil Rusko, abych videl ten bordel na vlastni oci? Nebo to, ze tam vlaky jezdi na cas. No, jezdi. Je to s podivem, ale na to si davaji docela Rusove bacha.
0/0
18.11.2004 23:18

JPB

Re: pohodli
Míst je akorát - NEBUDE TO NÁHODOU TÍM, ŽE DOSTANEŠ TU MÍSTENKU???? he he...
0/0
18.11.2004 23:53

Anonym

Re: pohodli
Mimochodem v Cechach se da taky mistenka objednat pres internet uz pekne dlouho.
0/0
19.11.2004 12:49

Pinďulínek

Video z rychlosti 220
Pokud se někdo chce podívat, jak pendolino jelo rychlostí 220 km/h, podívejte se na web www.zelpage.cz je tam video z jízdy a celý článek o pendolínech...
Včerejší reportáž na NOVĚ byla o ničem. Byly ve Vranovicíh, kde to jelo jen 160. To video je z úseku, kde svištělo až 220 km/h.
0/0
18.11.2004 17:44

gugigugarevic

Re: Video z rychlosti 220
TAK TO JE SÍLA!!!! Už vidím ty fotky v černé kronice jak rozšmelcuje nějaké auto.
0/0
19.11.2004 3:11

Warťan

Chudák M 290.0
Tatra M 290.0 "Slovenská strela" z poloviny 30. let pro mě zůstane navždy nejlepším "rychlovlakem" na našich tratích, hlavně proto, že je česká a ne něco, co se na naše tratě vůbec nehodí. Zkrátka mi Pendolino vůbec k srdci nepřirostl. Když už jezdit takovými odlehčenými vlaky (havárie v Anglii nedávno ukázala jejich stinnou stránku), tak ze Škody Plzeň a ne se zavalovat něčím, co bude mít nákladnější opravy, díly a provoz vůbec, navíc to nemá ani trochu český "nádech". Zní to sice přehnaně vlastenecky, ale dává to smysl. Kdysy přední lokomotivka dnes nevyrábí nové rychlovlaky pro svoje dráhy.  Mimochodem, co se týče M 290.0, použitým pohonem typu Sousedík a designem šefkonstruktéra Ledwinky byl ve své době špičkou. Dokázal jet rychlostí přes 148 km/h a dodnes považuji výbavu vozu za luxusní. Pokud modernisté vkládají naděje do té italské obludy, nelze jim v tom bránit, ať je po jejich.
0/0
18.11.2004 16:47

JPB

Re: Chudák M 290.0
Ale vyrábí! - 20 lokomotiv pro ČD s konstrukční rychlostí 200km/hhttp://www.skoda.cz/produkty.asp?Q853A=C6J1P1K61S338ID5188
A další klimatizované vozy 1. i 2.třídy pro 200km/h dodá příští rok Siemens Kolejová vozidla Praha-Zličín.
0/0
18.11.2004 23:51

jj72

Re: Re: Chudák M 290.0
Přiznávám, jsem naprosto nadšen ... Design, který kokektuje s retrem, ale přitom je úplně hi-tech.
0/0
19.11.2004 12:32

1

Třeba to jelo ještě rychleji
Ti mají ale smůlu. Zrovna když se snaží o rekord, tak se jim zastaví rychloměr.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
18.11.2004 16:37

mak

Už aby to bylo
Docela se těšim až už to bude jezdit, ať už se tak stane co nejdříve.... Ani bych 230 jezdit nemusel 160 mi vpohodě stačí:-)
0/0
18.11.2004 16:33

nalpak 73

Re: Už aby to bylo
Mně ne.............. 160 už na tom úseku jezdí vlaky teď .Zkoušel jsem s ním závodit.
0/0
18.11.2004 16:36

hospoda1

dobrej vlak ale
hlavně aby se zase někdo nemotal na přejezdu.To by pak bylo dost hustý....
0/0
18.11.2004 16:19

looki25

k cemu?
230 se nikdy stejne jezdit nebude.. koridory jsou planovany na 160 i tak se 160 muze jet jenom nekde.. treba zminvana trat Praha-Decin..tam zkuste jet 160 a vyletite z koleji ve tretim oblouku i kdyz mate sebevic naklanejici skrin..
prioritou by melo byt modernizovani soucasnych souprav a odstraneni barier..ty zebriky, to je leda pro milovniky adrenalinovych sportu a to prostredi zase pro milovniky 3.sveta..
a kdyby se treba v Praze investovalo do primestkych vlaku a vznikl by jakysi model nemeckeho S-bahnu, pak neni potreba rozsirovat dalnice, nebo tahat metro nesmyslne do Letnan (nebo "genialni! zamer rychlodrahy na letiste, kde melo byt " Acko" uz pred deseti rokama (a i tak uz by bylo se zpozdenim)..
CD a cely ministestvo dopravy, to je perpetum mobile na peechoviny a rozkradacky..
0/0
18.11.2004 16:17

wildge

Re: k cemu?
Minimalne z Lovosic do Kralup (cca 50-60 km) to pojede 160 celkem snadno. Problemem jsou useky podel Labe a Vltavy. Ale i ty jsou ted o dost rychlejsi, nez byvaly. Je ale pravda, ze v nekterych mistech je maximum okolo stovky.
0/0
18.11.2004 23:21

pedrooo

to je bezvadny:),
ted jenom aby se zpožděníměr zastavil max na 10 minutach:)
0/0
18.11.2004 16:12

abysser

u nas nikdy vlaky nepojedou 200..
..protoze mame poharkatinny az hornaty relief... musely by se narovnat vsechny trate a pod kazdym kopeckem budovat tunel - holt v Nemecku nebo ve Francii je to o necem jinem... Ale Polaci, kdyby na to meli, by si klidne mohli vybudovat Sinkansen... Jinak dnes jezdi vlak na rovine 120 kmph (meril jsem si to GPSkou), takze spis nez o rychlosti to bude o koencne solidnim pohodli - ale Cesi (a Moravani a Slezane) jsou prasata a nejspis to brzy znici... nemluve o debilnich sprejerech...
0/0
18.11.2004 16:08

nalpak 73

Re: u nas nikdy vlaky nepojedou 200..
Podle mně na trati Brno - Břeclav by moh Pinďolíno smažit dva sta ( na úseku Vranovice - Ladná -nulové převýšení ,minimum přejezdů).Aspoň by hecnul náký porche na souběžné Dé dvojce
0/0
18.11.2004 16:24

leblon

Re: u nas nikdy vlaky nepojedou 200..
ani nemusí budovat, oni v Polsku jezdi rychleji. Jsou na rovině. Stačí se svést Katovice - Varšava.
0/0
18.11.2004 17:25

Ivan

Re: Re: u nas nikdy vlaky nepojedou 200..
Na některých úsecích možná ano, ale celkově bych se nechtěl nikdy dožít toho, že by železnice u nás vypadaly jako v Polsku.
0/0
18.11.2004 17:28

Pete

Re: u nas nikdy vlaky nepojedou 200..
V urcitych usecich jezdi vlaky dnes 130 (napriklad trasu ostrava - prerov asi z poloviny). Mam to presne zmerene a podel trati jsou i cedule s povolenou rychlosti.
0/0
18.11.2004 21:51

Ivan

Re: Re: u nas nikdy vlaky nepojedou 200..
Na některých úsecích prvního a druhého koridoru (Český Brod-Kolín, Brno-Břeclav či Břeclav-Otrokovice) jezdí vlaky už dnes rychlostí 160 km/hod. Přínosem Pendolina nemá být max. rychlost na úsecích, které to umožňují i pro klasické soupravy, ale naopak o něco vyšší rychlost v úsecích s ostřejšími oblouky, kde může díky naklápěcím skříním jet až o 20-30 km/hod. rychleji, než "klasika".
0/0
19.11.2004 0:19

eKaca

jaky osel ?
vlak s rychlosti 230 km v hodine byl jiste mnohem drazsi, nez vlak, ktery dosahne  rychlosti kolem 160 km/h., coz je rychlost, kterou maximalne snesou nase zeleznicni trate ............ a to jeste sem tam nejaka. Je to jako rozvazet noviny po vesnici tahacem
0/0
18.11.2004 15:51

lada

Re: jaky osel ?
Abys mohl jezdit 160, tak musis prokazat, ze ani pri vyssich rychlostech nemas problemy.
0/0
18.11.2004 16:02

X

Doporucuju....
.... i s komentari: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004111303
0/0
18.11.2004 15:44

TomášM

k čemu je to dobrý
Když normální vlaky mají průměrnou rychlost 55km/h?To asi akorát někdo z nudy hraje.
0/0
18.11.2004 15:18

sefredaktor

Ceske drahy Vam zneprijemnuji cestu
Me bude stacit , kdyz budou jezdit normalni vlaky na cas a nadrazaci budou myslet treba i hlavou.... http://cestovani.havran.info/modules/news/article.php?storyid=3
0/0
18.11.2004 15:17

Tomix

To je sice hezke,...
ale vcera mel rychlik Praha-Smichov - Cesky Tesin 75 min zpozdeni. Duvodem byl pozar lokomotivy.Rychlik zastavil v poli, po zasahu pozarni techniky byl vlak dotazen do nejake diry pre C.Trebovou. Tam cekal na novou lokomotivu. Strasne rad se Pendolinem svezu, ale at ku*va konecne jezdi alespon normalni rychliky
0/0
18.11.2004 15:04

astooon

a co normalni doprava?
CD se chlubi tim ze maji nejaky super vlak ktery jim lita 230 km/h. Ale tolik u nas nikdy jezdit nebude. Nebylo by lepsi investovat do beznych vlaku, ktere jezdi po republice a jsou nejvic vytizene. Vzdyt je to jako kdyby u nas po silnicich jezdili jen Skody MB 100. Clovek do toho leze po zebriku jako do tanku, je tam spina, vsechno zniceny, malo mista, ale presto se jizdenky stale zdrazuji!
0/0
18.11.2004 15:04

astonish

Re: a co normalni doprava?
Neni problem nakoupit moderni vlaky za trzni ceny. Potom ale take bude jizdne v trzni vysi! A bez ohledu na efektivitu hospodareni CD je a bude osobni doprava ztratova! Lze dokonce misto koridoru postavit trat pro vlak na magentickem polstari, ale jizdenka do Brna bude stat 40 Euro...
0/0
18.11.2004 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.