Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slevy na drahách budou od prosince dražší

Získat levnější jízdné pro cestu vlakem bude od poloviny prosince o něco dražší. České dráhy oznámily, že pro nadcházející rok zdraží zákaznickou Kartu Z i Kilometrickou banku. Cena Karty Z se zvedne na dvojnásobek - na 200 korun. Kilometrická banka podraží také o stovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fíra

Nechci slevu zadarmo!
0/0
24.11.2004 12:45

r_e_c

Výsměch !!!!!!!
Neměly by náhodou dráhy zlevňovat dlouhodobé jízdenky a ne je zdražovat??? Ale asi zjistily, že na dlouhodobé jezdí více lidí, tak si řekly, že z nich ještě něco vyždímají...!!!!!!!!   Je to výsměch lidem, kteří jezdí do práce vlakem....
0/0
23.11.2004 13:09

vaclavnt

Zajímavé ...
"Zdražení zdůvodňují dráhy růstem cen nafty ..." - zajímavé zdůvodnění v době, kdy cena ropy klesá ...  
 
0/0
23.11.2004 10:06

sibirian_boy

Neskutečná drzost!
Vůbec nebudu mluvit o tom, že by zločinecká organizace mohla najít volné zdroje u sebe a polovinu povalečů (z ředitelství devět desetin) vyházet. Ale ať se alespoň naučejí počítat!!! Zdražení čtvrtletní obousměrné jízdenky z 36násobku na 40násobek je zdražení o 11,11%!!! Kde jste tedy přišli na 4-5 %??? Alespoň nedělejte z lidí BLBCE!!!!!  
 
0/0
23.11.2004 8:29

Štefan

A co příroda?
Všichni však zapomínáte na jednu věc. Železniční doprava je tým NEJEKOLOGIČTĚJŠÍM způsobem dopravy, který je u nás možný. (Lodě se u nás moc nevyužijí.) A také nejbezpečnější. Proto je ji nutné podporovat. Jen si představte, když se do jednoho vlaku může vejít takových 400 lidí (normálního o 5 vagónech, nikoliv motoráčku), kolik by bylo zplodin z 80 plně naložených osobních automobilů nebo 400 aut po jednom. A autobusů by muselo jet také nejméně 10. To je neporovnatelné. Navíc vlak může jet po elektrifikované trati bez žádných přímých zplodin. (O ty se postarají elektrárny, to je však řešitelné alternativními zdroji.)
0/0
22.11.2004 21:19

kedul

reakce
 Tak jestli problém vidíte v režikách, tak to vás lituji. Jsem strojvedoucí a tuto průkazku využijeme tak dvakrát ročně. Ale kdo to chce zkusit, rádi ho přivítáme. Nejmladšímu stroj. u nás je 37.let. Já problém spíše vidím v přebujelém aparátu.
0/0
22.11.2004 21:19

DonNight

Re: reakce
Takže za cca 15 let se problém sám vyřeší tím, že nebude mit kdo jezdit...
0/0
22.11.2004 22:19

kedul

reakce
Taky to vidím, akorát úředníci tu budou věčně.
0/0
22.11.2004 23:13

Rezza

Drahota
Tak dneska jsem se vydal vlakem ze Zlina do Brna, no des... Kdybych nemel studentskou slevu tak to nema smysl! Plna jizdenka stoji 162 Kc! Nejlevnejsim busem muzu jet jiz za 80 Kc, tedy pulku... Byt nahodily cestujici, tak do vlaku nevlezu... Navic vyluky, zpozdeni...
0/0
22.11.2004 20:33

fenic

Re: Drahota
Ja jsem dneska jel Zlin-Brno autobusem a budu na tu cestu jestedlouho vzpominat ve svych nocnich murach. Jel jsem hnusnou starou nacpanou karosou, celou cestu se mi skvarily litka, protoze jsem mel pod sedadlem zhnouci topeni, na zasnezene silnici jsme se klouzali od krajnice ke krajnici, takze jsem chvilemi sepisoval zavet, do Brna jsme nakonec prijeli s pulhodinovym zpozdenim, cela cesta me tak prisla na cca 2h 30minut, ale nejhorsi bylo to, ze si ridic rekl o 102kc coz mi vyrazilo dech hned na uvod, vcera jsem totiz jel do Zlina mnohem luxusnejsim Busem mnohem rychleji a pohodlneji, a to vse za 78kc. Tak kdo uz to ku.va ma vedet, do ceho vlezt a cemu se radsi vyhnout. Ale pravdou je a potvrzuje se, ze Ceske drahy jsou a vzdy budou tim nejzas.anejsim podnikem v CR. A co na to Jan Tleskac? Chodil by pesky?
0/0
22.11.2004 21:47

honza

...
porad to same
0/0
22.11.2004 20:12

Nou_coment

To je ale blbost
Dražší-slevy.... samotní představitelé drah říkají že se jedná o násobky jízdného, ale "TYKEV" z iDnes papouškuje..dražší slevy. Pokud někoho předplácím (karta Z, Junior pas, nebo více jak jednosměrné jízdné) vždy na tom "vydělelá" druhá strana. Je smutné, že "brouci Pytlíci" - novináři , tu pitomost pomáhají ještě troubit do světa.
0/0
22.11.2004 20:07

Prubojny_kapitalista

No a?
Mě se zdražení netýká, neboť jezdím svým autem. Takže si klidně nuzoto připlaťte. Nebo choďte pěšky. Ste stejně všichni bachratí, pohyb vám prospěje. Až někam pojedu vlakem, alespoň se nebudu muset tlačit na sedadle se 100 kilovou bábou, která skrze senilitu zabíjí cestováním čas nebo muset čuchat vyhulený dech nějakého pošahaného študáčka s obřím tlumokem narvaným smradlavýma slipama za měsíční pobyt na koleji.
0/0
22.11.2004 19:58

Nekapitalista

Re: No a?
A, tak, zazobany blbecek si ulevil... Jen si posluz, kdyz ti to pomuze zapomenout na sve vlastni mindraky.
0/0
22.11.2004 22:59

jirka

porad to same
kdy uz si konecne zdrazi rezijky???? to jim nejak nejde....
 
pokazde kdyz jedu EC tak si neni kam sednout a pak vidim ze pulka vlaku si jede zadarmo.....
0/0
22.11.2004 17:16

cjv

Re: porad to same
Presne tak, uplny souhlas!
0/0
22.11.2004 17:22

Don Night

Re: porad to same
Spousta malých firem přispívá zaměstnancům na cestovní náklady - např. když se jich dohodne více a jedou autem, tak proplácí benzín, případně funguje svozový autobus a pod. A dráhy mají režijky. V tom bych opravdu problém ČD neviděl.
0/0
22.11.2004 17:48

Admin_

Re: Re: porad to same
, Uveď prosím jména těch firem, co zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům proplácejí všechny soukromé cesty.
0/0
22.11.2004 17:52

DonNight

Re: Re: Re: porad to same
Tak například kamarádův otec dělá řidiče autobusu a celá rodina může jezdit autobusy této firmy zdarma. Nejsem si jistý názvem té firmy a kvůli takové kravině nebudu ztrácet čas, ale myslím, že se jmenuje Konex nebo tak nějak. Spousta firem má v rámci svých možností i různé výhody pro své zaměstnance. Např. nákup produktů za nižší ceny než běžně v obchodě, atd.
0/0
22.11.2004 18:30

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Re: porad to same
Jo, jenže asi netušíš, že zaměstnanci musí třeba z toho rozdílu mezi normální prodejní cenou a tou jejich "režijní" třeba o 10% nižší zaplatit daň z příjmu... Ale ještě jsem neslyšel o tom, že by si ajznboňák musel vést evidenci jízd, aby mohl zacvakat daň z rozdílu mezi skutečnou cenou ujetých km a svojí režijkou.
0/0
22.11.2004 19:24

DonNight

Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Na tom něco je, ale každopádně to rozhodně není hlavní problém ČD. A koneckonců jestli jim to tady někdo závidíte, tak běžte pracovat na dráhy.
0/0
22.11.2004 19:27

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
, Že to není hlavní problém ČD o tom žádná. ČD by potřebovali privatizaci (ale komplet, jinak se flákači přesunou do SŽDC) jako prase drbání. Soukromník by patrně z osobní přepravy nechal jen koridory, z nákladní velkopřepravu a kontejnery cca 3/4 objemu, ne-li víc a zbytek by zrušil. Přitom by na tom rušení zřejmě vydělal, protože dráhy mají kvanta nemovitostí o pozemcích nemluvě.
0/0
22.11.2004 20:43

DonNight

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Jen tak mimochodem. Viděl jsem porovnání počtů pracovníků na drahách. Třeba strojvedoucích už není ani polovina z těch, co byli po revoluci. Podobně klesla i přeprava nákladů. Jen v těch kanclech nějak neubývá lidí.
0/0
22.11.2004 21:13

Admin_

Re: Re: Re: Re: porad to same
, Síťová jízdenka čtvrtletní stojí u ČD 6 480,- (II. třída) to je ročně 25 tisíc, děti polovic. Klasická rodina 2 dospělí a 2 děti dostanou tedy od ČD 75 tisíc "bokem". Firem, které poskytují tak velkorysé výhody opravdu moc není. Přijde mi absurdní dát někomu 18 tisíc a nějakých 6 tisíc v naturáliích. Tobě ne? Nádražáci brečí, že se jim zdají platy nízké, ale že si bokem odnesou měsíčně dalších 6 tisíc zapomínají.
0/0
22.11.2004 19:26

DonNight

Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Za předpokladu, že to všichni využijí na 100%. Většina jich to využije tak maximálně na cestu do práce a z práce. Ti co bydlí na vesnici bez zastávky ani to ne, takže ty tisíce bokem jsou trochu mimo.
0/0
22.11.2004 19:30

Michal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Fanj, ale když u soukromé firmy dostává zaměstnanec různé výhody je to OK, ale u firmy která "patří" státu, ročně prohospodaří miliardy a u které je obrovská přezaměstnanost je to opravdu zarážející. Bohužel socialismus je v některých organizacích ještě stále hluboko zažrán, netýká se to jen ČD, ale i jiných s majetkovou účastí státu
0/0
22.11.2004 20:36

DonNight

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Sebráním režijek ty miliardy neušetří...
0/0
22.11.2004 21:18

hosta1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Si myslím, že jo, miliony za režijky a dálších pár set milionu až odejdoou obejdové co jsou tam jen kůli režijkám, no někde se žačít přece musí
0/0
22.11.2004 21:51

kedul

reakce
A ty máš pocit, že když seberou režiky, že se něco ušetřilo. To by potom všichni nádražáci museli jezdit vlakem. A navíc, za průkazky se taky něco platí. Např, pro manželku 500. A kde bys potom sehnal lidi na málo placené posty?
0/0
22.11.2004 22:01

DonNight

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Tak jen doufám, že smajlík na konci znamená, že celý příspěvek byl myšlen ironicky. Ekonom sice nejsem, ale myslím, že tímto způsobem neušetří.
0/0
22.11.2004 22:17

A.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Pokud pouzivas sluzebni auto i pro soukrome jizdy, taky musis zaplatit dan at jezdis nebo nejezdis, takze by zeleznicari platit meli.
0/0
22.11.2004 20:39

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
, Nemáš pravdu v tom, že v mém výpočtu jsem "předpokládal, že to lidé využijí na 100%". Já jen spočítal hodnotu slevy ve formě síťových jízdenek, podle tarifu ČD. Zda a jak zaměstnanci síťovou jízdenku využívají je jiná kapitola. Já taky dráhy nenutím, aby své zaměstnance platili v naturáliích, naopak. Pokud není pro zaměstnance výhodné dostávat takové dárečky, měli by ale sami řvát, že chtějí raději 3 tisíce měsíčně v hotovosti, než takovéhle vypečené výhody.
0/0
22.11.2004 20:50

DonNight

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Samozřejmě, že by zaměstnanci brali radši prachy na ruku, jenže ty tři (nebo jakékoliv x) tisíce by znamenaly pro ČD zvýšení nákladů o y milionů. Tím, že rozdaj režijky, pro ně pak nula od nuly pojde. Protože kdyby dávaly místo režijek peníze, tak se jim tutově v podobě jízdného nevrátí. Myslíte, že nádražáci nemají auta? Že na nákup do města do hypermarketu jedou vlakem? Na dovolenou taky vlakem? Ta režijka opravdu slouží hlavně pro cestu do práce, případně dětem na cestu do školy.
0/0
22.11.2004 21:09

drsňák!

Re: Re: Re: Re: Re: porad to same
Ty matěju! A opravdu si myslíš že všichni nadražáci ve svém volnu sednou do vlaku a jedou čert ví kam jen proto že tady je možnost! Si vyvracenej jak lesy v Tatrách! Sousedé prominou!!!!!
0/0
22.11.2004 21:13

Ivo

Re: Re: Re: porad to same
Český parlament, český senát, vláda, diplomati a víc si nemůžu vzpomenout.
0/0
22.11.2004 23:56

Jiroud

a kde je kvalita cestovani?
plat jak kral, jezdi jako prase!!!
0/0
22.11.2004 17:15

drsňák!

Re: a kde je kvalita cestovani?
Pojď pracovat mezi nás! když máme tak královský plat!!! Na co ještě čekáš????? 45000 za měsíc nám dávaj a to má púoslední uklizečka na dráze, když se hecneš dostaneš víc jak poslanec!
0/0
22.11.2004 21:16

TOOOM

Katastrofa
Pokud musím jet občas hromadnou dopravou, tak si raději zvolím autobus. Malý příklad: Do práce to mám po silnici 9 km, železnicí něco kolem 11 Km. Autobus i vlak projíždějí na trase dvě stejné obce. Když jedu autobusem, tak za 12 Kč (nedávno zdražili o 1 Kč!), když vlakem, tak za plnou 22 Kč a s kartou Z ( KTERÁ SE KUPUJE!!!) za 16 Kč ! Tolik jen z pohledu občasného cestujícího. Je to smutný, ale autem je to stále nejlevnější, pokud nás v něm jezdí víc a v ježdění se střídáme.
0/0
22.11.2004 17:11

mcfisto

kultura cestovani
No, zdrazeni by az tak nevadilo, kdyby ty penize byly nekde videt. Vcera jsme jeli ze Zdaru do prahy rychlikem, no a teplota v celem vagony byla tak 12 °C! Pruvodci to s usmevem komentovala takto: nooooo ten vagon je nakej pokazenej! To me fakt pobavilo! Proste kultura cestovani v 21. stoleti!
0/0
22.11.2004 17:03

Admin_

Re: kultura cestovani
, Náklady na tu tvou cestu byly odhadem 5i násobkem plného jízdného. Pokud by měli dráhy dopravovat za cenu jízdného, pak snad leda ve vyřazených dobytčákách a místo nádraží by se stavělo u semaforu.
0/0
22.11.2004 17:57

Michal

Re: Re: kultura cestovani
Hm výborná logika pokuď jsou náklady 5x vyšší tak nechť slavné ČD vyhlásí bankrot, nejsou schopny konkurence a daňové poplatníky to stojí nehorázné peníze. Doba kdy auto je levnější jak vlak ( pominuli pořizovací náklady) je velice zajímavá a to beru jen tu cenu co se zaplatí přímo, a ne v dotacích z našich daní
0/0
22.11.2004 20:29

Admin_

Re: Re: Re: kultura cestovani
, Už jsem to tady psal, dráhy za jízdné v osobní přepravě ročně vyberou nějakých 6 miliard Kč. Přitom jen zaměstnancům na mzdy vyplatí 20 miliard (z nich určitě podstatně víc, než polovina dělá v osobní přepravě). Kdyby měly dráhy zadarmo elektřinu, naftu, železo, nádraží, údržbu... stejně už na nákladech za zaměstnance budou na osobní dopravě víc než 4 miliardy v mínusu. A jen pro zajímavost srovnej 28 miliard za přesun Brněnského nádraží (údajně by rekonstrukce stála "stejně" :-) s těmi 6 miliardami tržeb z osobní přepravy za celou ČR.
0/0
22.11.2004 20:54

anydanger

trocha marketingu
Ceny ČD jsou především SLOŽITÝ, proto se většina slev míjí účinkem a proto se naopak každý zdražení projeví negativně.
0/0
22.11.2004 16:30

Admin_

Re: trocha marketingu
, Sleva má smysl jen pro cenově citlivé zákazníky. Pokud někdo jede na služebku a nic jiného než vlak mu nejede, je zbytečné mu dávat slevu. Vysoká cena pro takového "zákazníka z ulice" zvyšuje naopak spokojenost cenově citlivých zákazníků ze získané slevy. ČD nejsou žádní marketingoví lumeni, přesto se jim leccos podařilo. Například obyčejná jízdenka bez slevy na dráze je dražší než táž u autobusů - ještě po roce 1989 tomu bylo naopak - busy byly cca 2x dražší. Nebo krom slev pro segmenty citlivých zákazníků zavedli i "relační slevy" tj. slevu například na trať Praha - Brno, kde by bez ní neměli proti autobusům šanci vůbec.
0/0
22.11.2004 18:04

bazantm

JR 2004/2005
Mensi zdrazeni bych klidne i akceptoval, ale to by se musela alespon castecne zlepsit i kvalita cestovani na CD. Prave jsem se dival na GVD na pristi rok a ten je temer identicky jako ten letosni. Nevidim zadnou zmenu k lepsimu, meli by se nad sebou trochu zamyslet...
0/0
22.11.2004 15:50

Petr

Re: JR 2004/2005
Změna? Jen k horšímu (alespoň na trase Cheb-Plzeň, když jedeš mezi 14-17:00 z Plané a potřebuješ na Jižní předměstí (Plzeň). Teď tam ve 4 stavěl rychlík, který ve 3 jel z Plané. Nebude. Osobák, co jel 75 minut, pojede 115 - který idiot??? Dalším krásným příkladem bylo, jak posílali busy při výlukách, prostě bordel)... Mimochodem - v neděli kolem mě 3x prošel průvodčí (možná i s revizorem) a nic ;-)... Pak ještě šaškárna s junior pasy a studentským jízdným. Ne, škoda námahy a slov.
0/0
22.11.2004 18:32

hali

...
o cem se to tady bavite??  neprijde vam to blby napominat nekoho kuli carce nebo velkymu pismenu?? nebo jestli nekdo zaplati za psa o bůra vic nebo min, na to se neda koukat, lidi sou dneska fakt horsi nez zvirata .. ale ne vsichni:))
0/0
22.11.2004 15:44

VVER1000

Smutek uživatele KMB2000
zajímavé, že postihují ty lidi, kteří jsou ochotni zaplatit peníze za kilometry dopředu a tím pádem se zavazují být zákazníky ČD...tenhle krok opravdu nechápu..KMB2000 používám, ta stovka mi nic neudělá, ale dost pochybuju, že to bude vůbec k něčemu, spíš bych se zaradoval, kdyby nás (lidi, co jerzdíme vlakem a trpíme stání v poli a různé jiné zábavičky a poruchy) spíše zvýhodňovali...
0/0
22.11.2004 15:26

Admin_

Re: Smutek uživatele KMB2000
, Nesmutni. Kdybyste se vy, outrpníci, na dráhu vykašlali, přestal by ji stát dotovat. Vy byste si místo masochismu ve vlacích vozili zadky v autech a stát ročně ušetřil 20 miliard.
0/0
22.11.2004 18:08

drevak_patlak

Re: Re: Smutek uživatele KMB2000
Ale já si nechci vozit zadek v autě. Když jedu v pátek domu, nevyspalý po pracovním týdnu, tak jediné co chci, je pohodlně si sednout (což nejde ani např. v autobuse kvůli rozteči sedaček), dát si šlofíka, pak si přečíst noviny, co jsem nestihl ráno a nakonec si dát něco do žaludku. Domů dorazím čerstvý a můžu si třeba někam vyrazit.
Kdybych jel autem, nemohl bych ani jedno z toho, protože bych musel sedět nepohodlně za volantem, nervovat se z řidičů prasat a snažit se neusnout a přežít cestu. Proč bych to měl dělat (resp. proč bych to měl dělat častěji, než je bezpodmínečně nutné)?
0/0
23.11.2004 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.