Diskuze

Premiéra českého rychlovlaku se vleče

Rychlovlak Pendolino měl jezdit už v polovině letošního roku. Chystá se už deset let, ale stále je nejisté, kdy se v něm lidé svezou. "Kvůli problémům se zabezpečením s ním nepočítáme dříve než v jízdním řádu 2006," komentuje odklady generální ředitel drah Petr Kousal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jku

29. 11. 2004 12:05
Včem je stále problém?
U stavby koridorů si už stavební firmy pomohly výměnou vyšších kolejnic a umístěním více pražců na délkový metr. Teď zase drážný úřad přichází s tím, že by potřeboval vyměnit zabezpečovací zařízení.
    Je vůbec na příslušném schvalovacím drážním úřadě vůle povolit něco nového rychlejšího? Nebo snad ČD nemá na zaplacení rychlovlaků a jen si vymýšlí důvody proč realizaci stále prodlužuje.
    Nakonec se stejně jedná o propojení tratě mezi Německými a rakouskými němci. Ostatní tratě budou stejně jezdit stejně nebo ještě hůře nehledě na návaznosti mezi jednotlivými spoji, které je rok od roku horší. Navíc ČD budou mít  dobrou výmluvu, že všechny peníze šly na Pendolíno. Nikdo nemluví přitom o případné amortizaci jak nákladů na úpravu kolejních svršků, tak pokud byly zaplaceny Pendolína tak i jich.
    Není Pendolíno jen hračkou "Přerostlých kluků", kteří si za částečně státní peníze (ČD jsou tuším stále stá
0 0
možnosti

karboxilas

1. 12. 2004 15:39
Re: Včem je stále problém?
Amortizace nákladů na úpravu kolejních svršků?? Když opomenu neslmyslné použití slova amortizace, je už samo nesmyslem tvrzení, že se bude muset kvůli pendolinum nějak speciálně upravovat svršek tratí, pokud tím ovšem nemyslíte současou modernizaci tzv. koridorů, která ovšem není prováděna kvůli rychlovlakům, ale kvůli celkovému ylepšení jíydních vlastností a urychlení (i když ne zrovna vysokému) dopravy.
0 0
možnosti

chetgar

25. 11. 2004 13:52
zabezpeceni
cili oni nebyli schopni za deset let prizpusobit zabezpecovaci system?
0 0
možnosti

neodborár

25. 11. 2004 16:02
Re: zabezpeceni
Keby si vedel o čom hovoríš, nemôžeš trepnúť takú kravinu. Prispôsobiť zabezpečovací systém je rádovo nákladnejšie, než všetky plánované Pendolína dohromady.
0 0
možnosti

SigSauer

25. 11. 2004 9:53
Alstom
Je zapotřebí zdůraznit, že na vině je Alstom. Firma se zavázala dodat vlakové jednotky s určitým limitem rušivých proudů. Tento limit byl ovšem výrazně překročen.Problém nakonec vyřeší firma AŽD výrobou a montáží specielních filtrů, které přijdou vždy dva na jednu jednotku.
0 0
možnosti

vlado99

25. 11. 2004 4:56
Závory
Mě by spíš zajímalo, kteří kreténi nechali při rekonstrukci trati úrovňové křížení. Srážka z gumokolistou na přejezdu při rychlosti 200km*hod-1 by byla i pro vlak zničující.  U nás nepomůže ani to, kdyby modrogumníci závory zamykali na 4 zámky, protože to stejně spousta řidičů nerespektuje.
 
0 0
možnosti