Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda zvýšila minimální mzdu

Minimální mzda bude od prvního ledna vyšší. Vláda rozhodla, že minimální mzda vzroste o víc než sedm procent ze současných 6 700 na 7 185 korun. Škromachovo ministerstvo chce aby práce, i když za nízkou mzdu, byla pro lidi pořád atraktivnější, než zůstat doma a pobírat sociální dávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hugo

fuj
Blbý levičáci, tohle opatření akorát zvýší nezaměstnanost.
0/0
9.12.2004 12:10

Fenantren

Ani to nepomůže
Každé alibistické gesto má svůj důvod.Nebezpečný demagog v podobě slabomyslného ministra by měl jít do pr.... .Ještě hoďte část nemocenské na zaměstnavatele a apokalypsa bude dokonána.
0/0
9.12.2004 8:59

Lívie

Sice dost málo ale alespoň něco
Někteří podnikatelé si pletou podnikání dnes, s prvobytně pospolnou společností-robotou.Cítí se jako neomezení páni nad životy svých zaměstnanců ale skutečnost je diametrálně jinde.Celá naše ekonomika se musí co nejdříve přizpůsobit ekonomickým pravidlům v Evropské unii jinak tam nemáme co dělat ať se to někomu líbí nebo ne
0/0
9.12.2004 8:29

Kukačka

Jen houšť a větší kapky
Je to sice málo ale zato dobře.Zaměstnavatelé vůbec na své zaměstnance nemyslí a veškeré zisky si nacpou hlavně do své kapsy a zvyšování platů je vůbec nezajímá i když zisky rostou.Povinosti nemají pouze a jen zaměstnanci ale také podnikatelé,kteří ať chtějí či ne jsou na zaměstnancích závislí.Tak příště,až budete zase přidávat tak alespoň 1000,-
0/0
9.12.2004 8:24

anders22

Re: Jen houšť a větší kapky
tak priste, az budes mit pocit, ze te zamestnavatel okrada, mu to bud rekni nebo dej vypoved, ale nebrec tady nad vlastni neschopnosti neco se svym platem a zivotem delat!!!!!!!!!! 
0/0
9.12.2004 11:31

malbina

a
Chápu že zvýšení minimální mzdy znamená pro zaměstnavatele vyšší náklady. Ale na druhou stranu je to dobře. Pochybuji, že někteří podnikatelé by platili zaměstnanci větší mzdu podle hospodářského výsledku podniku, spíš by si zisk ponechali. Někteří zaměstnavatelé vyplácí jen minimální mzdu za práci, která je zařazena uplně v jiné platové třídě a pochybuji, že někteří vůbec ví, co a jak jsou ty platové třídy děleny.
0/0
9.12.2004 7:00

jajaja59

pro krátké vlákno a Willybald
Soudruzi (zřejmě)! Každý podnik či podnikatel se může dostat do ztráty, byť jen krátkodobě. Vše je prostě v nějakém pohybu. A proč by měl v té době někomu vyplácet min. mzdu za "neodvedenou práci". Ptám se znovu: má ty lidi propustit a nechat je živit státem (námi) nebo je vyplácet přiměřeně situaci podniku. Bude li jim to málo, mohou odejít sami. A on krizi (snad) překoná a na tyto se již určitě vy.ere. Podnikatel nemá povinnost někoho zaměstnat. Ať platí koho chce a na výši odměny se musí dohodnout. Svéprávný je i zaměstnanec. Nesvéprávnými nás dělal bolševik. Nejsem klasický podnikatel (od tebe to zní téměř urážlivě), nemusím to uvádět, ale pro jasno jsem 15 let v plném ID, mám ŽL a pokud to jde, tak se nechávám i zaměstnat. Myslím tedy, že z hlediska VLASTNÍ zkušenosti vím, co tu tvrdím.
0/0
9.12.2004 0:32

jajaja59

dodatek
Sorry, ale již si jdu lehnout, protože po komplikované srdeční operaci (před 15 lety) mne to dnes nějak zlobí. Jistá míra solidarity samozřejmě být musí, to je lidské, mají to kupodivu i zvířata. Nesouvisí ovšem s nějakou kdovíjak vypočtenou minimální mzdou. Ovšem každý se musí především spoléhat na sebe a své okolí, které si vždy (nebo většinou) buduje sám. Dobrou noc a pokuste se alespoň ve spánku nepřemýšlet rudě.
0/0
9.12.2004 0:39

Willybald

Re: dodatek
nedelejte ze mne laskave komunistu, ano? jenom proto, ze nesdilim zjednodusujici pohled na svet pres modra skla modre sance, nejsem jeste bolsevik.
 
uz me nebavi to opakovat, ale ve VELKE vetsine pripadu je minimalni mzda vyplacena s tim, ze dalsi cast mzdy je vyplacena nacerno. neboli rovnovazna mzda na trhu prace je NAD urovni minimalni mzdy a vliv na nezamestnanost nebude prakticky zadny. dalsim ucelem je regulace monopolni sily zamestnavatelu v nekterych regionech. podobne jako si telecom a jine monopoly nemohou diktovat libovolne sve ceny, je postreba podobna regulace i na trhu prace (ten totiz NENI dokonale konkurencni, jak si spousta bakalaru ekonomie mysli). jde jen o jiny trh nez je trh zbozi s sluzeb, ale principy jsou stejne. howgh.
0/0
9.12.2004 10:56

anders22

Re: dodatek
0/0
9.12.2004 11:33

Pivovarov

ods se proste rozhodla se svoji rovnou dani vyzdimat stredni tridu
...15% DPH na vsechno, hmm dobry, hlavne ze velky podniky budou platit o neco nizsi prijmovou dan, aby se jim zvedl zisk a mohli odvyst vyssi dividendy svym zahranicnim vlastnikum, v podstate to za ne zatahnem. At se radsi zamerej na skutecny zlepseni podnikatelskyho a pravniho prostredi, podporu skolstvi a vedy, strategickych oblasti, investice do infrastruktury, snizeni socialnich odvodu atd... Nekolika danovejma zakonama, ktery z nas udelaj danovej raj zavislej na zahranicnich investicich nic nezlepsi, zvlast kdyz si vypadky dane prijmu vytahnou z penezenek lidi kupujicich veci zakladni spotreby. Ta dan je ciste populisticka, podezrivam ze ji navrhl sam velky agronom-inzenyr Tlusty, mozna jeste po porade s intelektualne patricne vypavenym Bendlem. Chtej z nas akurat udelat stat ve stylu ranyho kapitalismu 19. stoleti. "Samotny trh resi vzdycky vsechno nejlip" rekl Riman, bohuzel, on to i tak myslel, cili je to blb 1.tridy, ma u me bod.
0/0
9.12.2004 0:02

Tupá hlava

Re: ods se proste rozhodla se svoji rovnou dani vyzdimat stredni tridu
No to víš že jo ty máčo. Pořád je lepší když tady firma zaplatí 15 procednt daň než když vyvede celý zisk do státu kde je nižší zdanění takže si tady nevyplatí dividendy ani neodvede daň. Napař jim daň rovnou sto procent :)).To bude vejvar a stát to přes spřátelená firmy a lobistické firmy pěkně rozfofruje. Některý lidi jsou nepoučitelní a neustále si myslí, že rozhodování úředníka který se chová způsobem "z cizího krev neteče" je mnohonásobně lepší než rozhodování soukromého vlastníka. Hlavně když jim občas předhodí nějakou almužnu. Takže vypitá hlavo nejlepší bude když jim rovnou sebereš výrobní prostředky a je to.
0/0
9.12.2004 0:25

Willybald

Re: Re: ods se proste rozhodla se svoji rovnou dani vyzdimat stredni tridu
typicky zjednoduseny pohled na svet ... proste tupa hlava se nezapre...
0/0
9.12.2004 10:58

Vašík

Re: ods se proste rozhodla se svoji rovnou dani vyzdimat stredni tridu
Dej si ještě jedno na mě a hlavně už tady nepiš ta svá moudra. Střední třídu nech na pokoji, bude ji lépe bez tebe. Mezi ni jistě nepatříš, nedělal bys ze sebe pitomce.
0/0
9.12.2004 1:38

Vaclav Hanus

Re: Re: ods se proste rozhodla se svoji rovnou dani vyzdimat stredni tridu
Pitomce tady ze sebe delas akorat tak ty, pasiku..
0/0
9.12.2004 11:18

Komik

pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
Jak levice bojuje za práva proletariátu:
Soudruh Socialista Lidumilný rozhodl, že pan Snaživec Pracovitý bude ze své kapsy zvyšovat životní úroveň panu Flákači Potřebnému.
 
Zdánlivé příčiny tohoto typu uvažování: 40-leté působení Vedoucí Státostrany.
 
Námitka: V západní evropě Vedoucí Státostrana nepůsobila, ale i tak je tam levého myšlení až běda.
 
Katastrofální důsledek: V rámci EU jsme odsouzeni prožít si Beztřídnost Spravedlivou ještě jednou.
 
0/0
8.12.2004 23:01

Horník.

Re: pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
Lepší předpověď by nebyla?
 
0/0
8.12.2004 23:05

Komik

Re: Re: pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
Tak jo, nebude to úplná beztřídnost, ale jen částečná.  99,9999% lidí si budou rovni. Zbylých 0,0001% budou členové vlády a poslanci.
 
0/0
8.12.2004 23:13

Willybald

Re: Re: Re: pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
no to je ale prdel :)))) prostodusi ODSacci se na dobrou noc strasi hruzostrasnymi historkami :))))
0/0
8.12.2004 23:18

black_gamespot

Re: pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
Bohuzel mas nejspis pravdu
0/0
8.12.2004 23:09

Willybald

Re: pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
zacinam mit pocit, ze se bavim s dementy ( a ne pouze jednim).
1) nejsem zadnej komous.
2) muzes si mlyt o svobode podnikani co chces. podnikat ocividne neumis, coz plyne z toho, co jsi napsal nize.
3) za 3000 mesicne clovek neprezije. pro ty co nesleduji diskusi - tolik totiz hodla hornik platit svym zamestnancum a ani o halir vice. z toho plyne, ze hornik je pravdepodobne zkrachovaly podnikatel, ktery sve neuspechy svadi na vladu a "nenazrane" zamestnance ("minimalni mzdy se jim zachtelo vyzirkum socanskejm!!!").
4) rozhodne me nebavi ten dementni pohled na svet, ze proti skvele modre sanci z dilny bajecne ODS stoji pouze moznost rovnostarskeho rudeho komunistickeho lagru. to je blbost a ti co to zde naznacuji jsou argumentacni ubozaci.
5) zbytek jejich prispevku jsou zvasty avsak panove se zde navzajem presvedcuji, ze jsou to oni, kdo rozumi ekonomii. soukrome pochybuju, ze by alespon jeden z nich byl alespon bakalar v tomto oboru (co
0/0
8.12.2004 23:11

Willybald

Re: Re: pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
... coz napovida dost presvedcive ten fakt, ze vliv minimalni mzdy na nezamestnanost dokazuji na primitivnim modelu s dokonalou konkurenci!) majgot, to snad neni pravda!
0/0
8.12.2004 23:13

Marek

Re: Re: Re: pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
Ach jo.  Zvyseni minimalni mzdy musi zvysi nezamestnanost prakticky v kazdem modelu s prvky konkurencniho prostredi i kdyz ne tak vyrazne.  
0/0
9.12.2004 2:42

Willybald

Re: Re: Re: Re: pro rytíře Willybalda - povídání před usnutím
mozna tomu nebudes verit, ale nemusi. napriklad pokud je rovnovazna mzda nad urovni minimalni mzdy (a rozdil je vyplacen nacerno, coz je nejobvyklejsi pripad)...
0/0
9.12.2004 10:50

Horník.

Pročpak asi
Animal Farm George Orwella - viz třeba http://www.online-literature.com/orwell/animalfarm/ - přivádělo, přivádí a přivádět bude bolševictvo celého světa k nepříčetnosti?
Soudruh Willibald bude mít jistě verzi dialekticky odlišnou, že ano.
 
0/0
8.12.2004 23:00

Komik

pro rytíře Willybalda
Zákon zachování hmoty: Každá dotace, či dávka je kompenzována újmou někoho jiného. Dotační disproporce: Radost příjemce dávky je jen přechodná a brzy vyprchá. Pocit křivdy nuceného dárce je však trvalý.
 
Rytíři Willibalde sedlej koně, navleč brnění a tas svůj meč. Neb kapitalistická revoluce se blíží...
 
0/0
8.12.2004 22:40

Horník.

Re: pro rytíře Willybalda
Murphyho apendix: socka s plným břichem se (někdy) i k volební urně dovalí, ale jisté to není.
Brownův teorém: kvantita socek je přímo úměrná nasranosti slušných lidí.
 
0/0
8.12.2004 22:47

Horník.

Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
(cit.): "pokud jde o zamestnavani lidi, tak mi ver, ze tvou starosti MUSI byt, aby tvy zamestnanci zili jako lide! jestli to nechapes, tak tahni do HAJZLU!" (konec citace).
Toť esence komunismu, která prasatům celého světa náramně chutná a rádi by si u ní pochrochtávali na věčné časy a nikdy jinak.
 
0/0
8.12.2004 22:32

Willybald

Re: Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
to nema s komunismem co delat a vsechny civilizovane staty to uznavaji. zrejme jsi pochopil demokracii a kapitalismus jako naprostou svobodu si nakrast! tak to ale neni. vlastnictvi majetku zavazuje k urcitemu zpusobu chovani. precti si ustavu a listinu, urcite se tam doctes vic...
0/0
8.12.2004 22:37

Black.

Re: Re: Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
Tve vystoupeni v minulem prispevku nema smysl komentovat. Vic nez kde jinde zde plati, ze jde o snusku nesmyslu. Lidé vůbec neradi chápou, že bez práce nejsou koláče. Raději chtějí slyšet, že jim ty koláče někdo dá bez práce a klidně i z cizího. Jinak souhlasím, že i podnikání má mít pravidla. Ostatně jako všechno ostatní. Ale ne dozorce a instituce,které nás zavalují stovkami norem a zákonů, které nikdo nezná a ani není schopen vstřebat. Podnikání se řídí samo o sobě svými pravidly a tím,že se neustále komplikuje a zneprůhledňuje vede zákonitě k deformacím a následné korupci a bordelu všeobecně. Nebo ne?
0/0
8.12.2004 22:47

Willybald

Re: Re: Re: Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
muj prispevek jsi vubec nepochopil.
0/0
8.12.2004 23:19

Komik

Re: Re: Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
On snad někdo žije ve chlévě? Někdo snad ano, ale i to je jeho svobodná volba.
0/0
8.12.2004 22:48

Vašík

Re: Re: Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
   Horník sice nefilosofuje, ale zase na druhé straně má pravdu. Umí se starat o sebe, a většina chce aby se o ně staralo - jako se o ně stará - Willybald!(spravedlivý)
0/0
8.12.2004 22:49

Horník.

Re: Re: Re: Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
Trefil jste hřebíček na hlavičku.
 
0/0
8.12.2004 22:51

Willybald

Re: Re: Re: Re: Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
staram se o sebe sam a myslim, ze moje danove priznani obsahuje vyssi castku, nez to vase. takze: kecy, kecy ...
0/0
8.12.2004 23:15

Vašík

Re: Re: Re: Re: Re: Socialistovo (Willibyldovo) paradigma:
    To vám namouduši nevěřím, to prostě není možný. Nepřišel náhodou Velký Willybald po schopnějším předkovi k majetku? A teď se baví vymýšlením teorií Marxe a Engelse? Rozhodně nepodniká a žije mimo realitu. Jsem věštec? Nebo existuje i jiné vysvětlení? Sem s ním, hlavně nepište, že se živíte vlastními schopnostmi!
0/0
9.12.2004 1:53

Komik

pro rytíře Willybalda
Podle jedné zajímavé statistiky Českého statistického úřadu se v prvním pololetí vyplatilo celkem
21 952 320 sociálních dávek o průměrné výši 916,- Kč. To jest asi 2000,- Kč na hlavu, včetně kojenců a starců nad hrobem.
 
Co z toho vyplývá?
Každá čtyřčlenná rodina bere průměrně 8000,-Kč sociálních dávek. Pokud jaká, která, nebo čí rodinka tento standart nedosahuje, tak vězte, že recipročně existují jiné rodiny, jenž berou úměrně více.
 
Co je tragédie?
PRŮMĚRNÁ ČESKÁ RODINA JE SOCIÁLNĚ POTŘEBNÁ. Tomu se říká sociální stát dovedený k ad absurdum.
 
0/0
8.12.2004 22:05

Willybald

Re: pro rytíře Willybalda
to mi prijde jako skvely priklad nepochopeni statistiky. 8000 za pul roku, to je asi 1333 za mesic. to ti prijde hodne? a jak vis, ze prumerna rodina je cistym pobiratelem davek? to je proste blbost. vem si, ze 1 rodina pobira davky 13330 (coz je prehnany priklad, ale ...) a 9 rodin nic. vysledek vyjde stejne jako tobe a pritom nelze rict, ze prumerna rodina je cistym pobiratelem davek.
0/0
8.12.2004 22:11

Black.

Opet jsi nepochopil
Svym prispevkem upozornil na obrovske cislo vydanych soc. davek, ktere je pro bezneho cloveka alarmujici. Zduraznuji BEZNEHO. Tobe samozrejme pride uvedene cislo v poradku
 
Jinak casto se ohanis argumenty jako "nerozumis, nechapes, ...". Zkus zacit od sebe ...
 
Preji hezky den.
0/0
8.12.2004 22:18

Willybald

Re: Opet jsi nepochopil
vi skolik ma rozpocet? jak vis ze to cislo je velke? a relativne k cemu? nebo te zajima jenom absolutni vyse a to, ze to ma prilis mnoho cislic, nez abys je hned napoprve spocital? ja nevim jestli je velke - mozna jo. ale jake navrhujes reseni? pracovni tabory? rezervace pro chude?
mimochodem, muj den uz skoncil pred par hodinami. pak nastoupil vecer a ted uz je myslim noc. takze mi poprej priste hezkou noc (spat jeste nejdu), jako ja tobe:
tak tedy hezkou noc. a at se ti celou noc zdaji krasne sny o modre sanci. snad se nedostavi poluce :)))
0/0
8.12.2004 22:22

Black.

Re: Re: Opet jsi nepochopil
Pises: "vi skolik ma rozpocet? jak vis ze to cislo je velke? a relativne k cemu? nebo te zajima jenom absolutni vyse a to, ze to ma prilis mnoho cislic, nez abys je hned napoprve spocital?"
Vim kolik se dava na soc. davky ze statniho rozpoctu (radove stovky miliard = zdaleka nejvetsi statni vydaj). V porovnani s USA a Japonskem (zeme s polovicni nezamestnanosti) je to cislo obrovske.
 
Pises: "ale jake navrhujes reseni? pracovni tabory? rezervace pro chude?"
Snizit dane, maximalne omezit statni aparat, uvolnit trh prace, deregulovat, ... Zkratka veci ktere pomohly uz v mnoha koncinach sveta a nemusime chodit daleko. Staci se podivat k nasim vychodnim sousedum.
 
Preji hezky den.
0/0
8.12.2004 22:31

Willybald

Re: Re: Re: Opet jsi nepochopil
jojo, skalopevna vira je dulezita ... bez viry to neni ono :)
0/0
8.12.2004 22:34

Black.

Re: Re: Re: Re: Opet jsi nepochopil
Konecne se na necem shodneme  
 
Samozrejme preji hezky den.
0/0
8.12.2004 22:36

Komik

Re: Re: pro rytíře Willybalda
A kdepak jsem psal, že je to měsíčně? Existuje opravdu jen velice málo rodin, které nepobírají žádnou socilální dávku, či příspěvek.
Lépe lidem peníze ponechat rovnou, než je obrat na daních a pak jim malinko něco vracet. To vše za rituálních tanců kolem potupných formulářů.
Za feudála se odevzdával desátek. Za našich pánů Socialistů Lidumilných je to 47% přímo a zbytek při libovolném nákupu ve formě DPH a spořební daně.
 
Inu Sociální Stát:
Nejprve vytvoří chudobu a pak chudobou obhajuje svou existenci.
 
0/0
8.12.2004 22:24

Stone_temple_pilot

Re: Re: Re: pro rytíře Willybalda
souhlas  Nechci nic od státu, bude mi stačit, když mě nebude tak oškubávat.
0/0
8.12.2004 22:29

Willybald

Re: Re: Re: pro rytíře Willybalda
ty ses ale komik. desatek se odevzdaval cirkvi, ne slechte. a za feudala si HLAVNE pracoval nekolik dni v tydnu jako nevolnik. nastuduj historii. zbytek tveho prispevku jsou zvasty.
0/0
8.12.2004 22:32

Black.

Re: pro rytíře Willybalda
0/0
8.12.2004 22:12

Stone_temple_pilot

Re: pro rytíře Willybalda
8000 bere 4-členná rodina za pololetí, ne za měsíc (ta tebou uváděná částka 21 mld. je za pololetí), aby nedošlo k mýlce. Jinak ale souhalsím, že máme opravdu úžasně nastavený sociální systém. Zrovna dnes manželka volala na úřad,zeptat se, jak má změnit zasílání rodičovského příspěvku na jiný bank. účet (těch 3500 když je doma s dětma). Hrozně se divili, že jsme nikdy nežádali o žádné jiné dávky. Asi jsme holt blbá rodina a neumíme v tom chodit.
0/0
8.12.2004 22:14

Pivovarov

Re: pro rytíře Willybalda
tak si radsi zvol Tlustyho a jeho asocialni davku 4tis. na hlavu.
Tomu ja rikam socialni stat dovedeny ad absurdum.
0/0
8.12.2004 22:20

Willybald

Re: Re: pro rytíře Willybalda
kdepak, nesmis na nej tak prikre. on je jen zmateny. ale je videt, ze se snazi o vecech premyslet, takze nad nim jeste nebudeme lamat hul. budme velkorysi. :)
0/0
8.12.2004 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.