Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Půjčky pro mladé odstartovaly

Supervýhodné půjčky pro mladé na bydlení odstartovaly. Od čtvrtka je možné podávat žádosti poštou či osobně na pobočkách Státního fondu rozvoje bydlení. Mladí lidé mohou získat až 300 tisíc korun s dvacetiletou dobou splatnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

manželka

Rozvod se vyplatí...
Jsme manželé s mrňousem v malém bytě v os. vlast, splácíme úvěr ze stavebka. Takže chceme- li využít půjčku na větší byt, musíme se rozvést, byt napsat jen na manžela a já jako samoživitelka zažádám. Jr to výsměch manželstvím a zodpovědnosti podle mého. Nebo je to holt pro opravdu chudý. Ale v českých podmínkách to spíš dostanou ty jednoduše vychcanější...
0/0
10.12.2004 14:01

dobrák

dávaj, tak ber
Vzkaz:Darovanému koni na zuby nehleď a tak berte, když dávají.
0/0
9.12.2004 14:39

jirka

je to již poněkud únavné
je to legrace, jak neustále stejná skupinka pochybných restituentů a spekulantů s byty začne hlasitě řvát, když se objeví možnost pro mladé přiblížit si své vlastní bydlení. S pohledu té úzké skupinky "majitelů" je to hrozně špatné, neboť se sníží poptávka po pronájmu a tudíž odpadne jeden z jejich hlavních pseudoargumentů po uvolnění regulace nájmů a nastolení tržní džungle resp. všemocné ruky trhu.  
0/0
9.12.2004 14:12

kula

nesmysl...
To zase nase vlada myslela az neco vymyslela. Beru to jen jako dalsi krok po Skromachove prohlaseni, ze je mu milejsi clovek na podpore nez podnikatel (mimochodem - potvrdil to v online diskusi, najdete si to v historii idnes). Opet se podpori predevsim zavisli na statu, a ti, co se postarali drive, pripadne se nechteji brat nebo si porizovat dite pred koupi bytu, maji smulu. Jedine, ceho vlada dosahne, je dalsi pokriveni trhu (po nereseni protiustavni regulace najmu) - levne byty odpovidajici te pujcce dle me rychle vyskoci na cene. Chapu vsechny nastvane, co dopadli jako ja - zadluzeni hypotekou (zcela bez podpory) a ze svych dani plati pujcku jinym... Na druhou stranu - po pocatecni nastvanosti uz me to tolik netankuje - hypo za par let splatim (i kdyz s ditetem jsem doopravdy skoro ve financni krizi), urok je vyssi jen o 2%, a doopravdy nezavidim tem chudakum, co si poridi dite jen kvuli tomu, aby usetrili par desitek tisic...
0/0
9.12.2004 12:28

kula

Re: nesmysl...
Mimochodem, jedna vec se mi na te d*bilni pujce libi. To, ze volici neskoci na uplaceni od vlady, se uz ukazalo pri poslednich volbach. Presto znam cloveka, ktery CSSD uz nekolikrat volil, i po tom, co predvedli. No a jsem nesmirne rad, ze dnes prohlasil, ze vzhledem k podminkam te pujcky a jeho situaci uz nikdy zadne bl*ce, co jsou ted ve vlade, volit nebude. Toz aspon neco...
0/0
9.12.2004 13:30

Tomáš z Bruntálu

další Kocourkov
Na co se ještě asi nepomyslelo je to, že když mladá rodina bydlí ve své družstevní garsonce, tak si nemůže vzít úvěr a pořídit si větší byt. Nezbývá než nechat garsonku přepsat na rodiče, stát se bezdomovcem a pak žádat o úvěr. Navíc nechápu, jak mám v žádosti uvést všechny detaily, copak můžu mít na několik měsíců dopředu zajištěný byt, který chci koupit? Chápal bych to, kdybych měl přiklepnutý úvěr a např. do dvou měsíců ho musel vyčerpat.
0/0
9.12.2004 12:20

ashtar

Re: další Kocourkov
Tento typ socialni podpory ziskate snadno, asi jako ja:
Jakozto dostatecne bonitni mlada rodina s vyrazne nadprumernymi prijmy mate prave rozestavenej obrovskej luxusni bejvak, doma v supliku lezi smlouva o smlouve budouci kupni s developerem a uzavrena smlouva o hypotece.
Jakmile v novinach uvidite, ze to vladni socialni inzenyri odklepli, zaradujete se, vsechno to ofotite, vyplnite zadost z webu, v praci si nechate potvrdit svy luxusni prijmy a sup hned rano to na urad odevzdate (vyhoda, kdyz jste z Prahy a pracujete v centru). Dle narizeni vlady totiz "se zadosti zpracovavaji v poradi, v nemz byly uradu doruceny".
Akorat se trochu stydim. Ale to se mam jenom nechat vobirat na danich a nebrat, kdyz mi to cpou zpatky?
0/0
9.12.2004 13:35

marat

super
Od rodicu jsem dostal parcelu abych mel kde stavet a ted ji nesmim vlastnit aby mi stat vylespil rozpocet.Kdyz ji na nekoho prevedu, tak zase nemam zaruku na hypoteku.Kocourkov
0/0
9.12.2004 12:04

parcela?

Re: super
Nevim, nejsem si jisty jak je to s parcelou. O te se snad nikde nepise, nebo ano? Mate nekdo info?
0/0
9.12.2004 12:28

Leonid

Zase skandál
Kde je ta hranice mládí Kdo to určil,že pouze do 36 Manželce je 39 a mě 50,čekáme další přírustek do rodiny ale na půjčku jsme už neperspektivní.Je to skandál,že mladí jsou jen do 36,já se cítím na dvacet
0/0
9.12.2004 11:38

novomažele

Tlustoprd Paroubek.
To,že tlustoprd Škromach,moravský bagoun vypustí ze své držky pokaždé neskutečnou  hloupost dobře víme,ale že nové moravské prase jmenem Paroubek vypustí mezi mladé lidi takovou vostudu a nabídně až 300 000 pro mladé do 26 let almužnu, za kterou si nekoupite ani dřevěnou boudu je vostuda do nebe volající.A co lidi starší 26 let???????????????????? jsou již odepány, jako lidi nad 50 let při hledání zaměstnání?????????????, Doufám,že se ozvou lidi diskriminováni nad 26 let  !!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
9.12.2004 11:30

ashtar

Re: Tlustoprd Paroubek.
je to 36 a nikoli 26
0/0
9.12.2004 11:34

novom.

Re: Re: Tlustoprd Paroubek.
sorry, opravuji na 36 let a omlouvám se za chybu.
0/0
9.12.2004 12:26

pepa

Re: Tlustoprd Paroubek.
Cudáčku ani nevíš o čem je řeč
0/0
9.12.2004 12:43

krs

Re: Tlustoprd Paroubek.
Jen reakce na tu posledni vetu - pokud se citis diskriminovan, musis se ozvat sam, treba ombdusmanovi nebo svemu poslanci. To ze to napises sem, nepomuze nikomu, a tobe uz vubec ne...
0/0
9.12.2004 13:20

Petr

Pro me k nicemu :-/
Bydlim s druzkou v pronajatem byte uz 3 roky. Chceme se vzit a mit deti, az budeme mit vlastni, ale kdyz je jedna z podminek pro ziskani toho uveru manzelstvi, tak je nam to k nicemu, protoze nam nikdo neda jistotu, ze tu pujcku dostaneme :-/. Mozna jako napad pomoci mladym je to dobre, ale vysledek je primoumerny inteligenci nasi vlady :-/.
0/0
9.12.2004 11:24

Pepa

Re: Pro me k nicemu :-/
Vzít se přece můžete hned. Do toho stát nekecá. Mimochodem, neočekávejte od tohoto státu, že vám něco z milosti dá. Budete se muset starat sami.
0/0
9.12.2004 11:35

Leonid

Re: Pro me k nicemu :-/
Podmínka manželství není,lépe se informujte
0/0
9.12.2004 11:40

haha

Re: Re: Pro me k nicemu :-/
Ano, je tez moznost mit nejdriv dite, pak je mozne vzit si pujcku. Tj. manzelstvi skutecne neni treba. Ovsem nikdo mi nevymluvi, ze toto je pouze pro nezodpovedne lidi (tj. volice CSSD), kteri se bud berou nebo si poridi dite pred resenim bydleni. Pro ty, co mysli dopredu, a co tedy vychovaji deti, ktere snad nebudou na podpore, to rozhodne neni.
0/0
9.12.2004 12:14

ddt

Dalsi zarny priklad toho, ze ten, kdo se snazi, je statem bit a socky se zase budou mit lip...
Dalsi zarny priklad toho, ze ten, kdo se snazi, je statem bit a socky se zase budou mit lip...
0/0
9.12.2004 11:23

Hugo

Moc hezké
Moc hezká ukázka, jak je přerozdělování daní neefektivní.
1. 300 kKč nikoho nevytrhe. Možná to pár vyvoleným pomůže dofinancovat bydlení, ale stejně za tuto částku bydlení nepořídí.
2. Existuje diskriminanční zákon (tento týden tu byl článek o blondýnách). Co takhle žalovat vládu, že diskriminuje lidi starší 35 let? I oni platí daně.
3. Křiví tímto trh s uvěry na bydlení. Stát by se do tohoto neměl tímto způsobem montovat. Ať raději zařídí pořádnou legislativu a vymahatelnost práva. Potom se i možnosti bydlení zlepší.
4. Stát krásně demonstruje, že je lepší být socka a čekat na milodar státu, než se starat o bydlení sám, platit daně a pak se dívat, jak jsou jeho daně vyhazovány tímto způsobem.
0/0
9.12.2004 11:20

sibirian_boy

Re: Moc hezké
Celkem ve všem souhlas. Až na to, že existují kraje (Moravskoslezský, Ústecký), kde za 300 kilo už kvartýr pořídíš. A tady taky budou největší problémy s insolvencí. Zacálujeme to fšichni, stejně jako nápad s kampeličkami z roku 1995 a další osvícená rozhodnutí. Pokřivení trhu s úvěry na bydlení - souhlas - viz můj příspěvek níže.
0/0
9.12.2004 11:33

hermik

Re: Re: Moc hezké
Jenze prave v tech krajich se cena bytu zvedne, protoze o ne bude vetsi zajem.
0/0
9.12.2004 11:54

scoot

Aby mohli...
...podobní blbečci jako tenhle http://vypatlane-hovado.webpark.cz/vypatlane-ozrale-hovado.html utrácet víc peněz.
0/0
9.12.2004 11:15

vandenberg

souhlas
s příspěvkem uvedeným níže. I my jseme si koupili v září 04 nový byt a zadlužili se přitom kde se dá.Proč tedy nemůže o tuto půjčku jako mladí manželé, kteří chtějí bydlet ve svém, také zažádat a poplatit tak dluhy? Tenhle úrok by se nám splácel příjemněji. Naše vláda na mladý lidi vůbec nemyslí. Ikdyž to byl dobrej úmysl, zpackali to a je to k ničemu
0/0
9.12.2004 10:57

gugu

Re: souhlas
Souhlasim az na to, ze by to byl dobry umysl - rozhodne v tom zadny dobry umysl neni, krome dalsiho pokusu o uplaceni volicu - nepoucili se, ze jim je to k nicemu. Pujcovat maji banky (podivejte se, jak se snazi, kdyz maji konkurenci), stat by se do tohoto vybec nemel plest, a uz vubec ne takovouto formou (viz podminky na http://www.sfrb.cz/mladi.htm)
0/0
9.12.2004 13:23

luckily

Re: Re: souhlas
Link je na program podpory z roku 2002!
Nenechte se zmast, spravny link je http://www.sfrb.cz/nove.htm
0/0
10.12.2004 8:30

sibirian_boy

jsou nenapravitelní...
A takhle to dopadá vždy když se stát sere do podnikání. Kde berou polovzdělaní Paroubkové a SFRB jistotu že bonitu žadatele určí státní ouřednice přesněji než soukromej subjekt s licencí? Od čeho tedy ty licence jsou? Nechte podnikat hypoteční banky a neserte se jim do toho! Jestli chtěji hovada něčím pomoci, tak ať snížejí daně nebo poskytnou příspěvky na splátky úroků! Navíc pokud někdo dostane a někdo nedostane (rekonstrukce RD), tak je to zřejmá diskriminace.
0/0
9.12.2004 10:56

Vlasta

Nevíte někdo
¨komu mám poslat úplatek ( a kolik ), abych měl jistotu, že tu půjčku dostanu?
0/0
9.12.2004 10:53

ashtar

doplnek narizeni vlady
citatce z Doplňku Nařízení vlády č. 616/2004 Sb. z 1. prosince 2004 (o úvěrech pro mladé rodiny)
§2 ... Pravděpodobnost poskytnutí úvěru je možné zvýšit předáním úplatku vhodnou formou vhodné osobě. Přesný postup výběru úplatků stanoví příslušná interní směrnice Státního fondu rozvoje bydlení. ...
...
§5 Místně obvyklou výši úplatku je možné dovodit ze sazebníku Ministerstva financí ČR v platném znění. ... V rámci zachování sociální spravedlnosti se úředníkům státní správy výslovně zapovídá organizovat jakékoli dražby dostupných úvěrů či jiné veřejné akce, které by vedly k překročení sazeb úplatků stanovených MF o více než trojnásobek.
...
Poznámka: Informace o příslušné interní směrnici získáte (sam
0/0
9.12.2004 11:07

gall4

Re: Nevíte někdo
A když už to člověk dostane, tak si může do 20 let udělat deset dětí a má to zadarmo!!! :o)))
0/0
9.12.2004 11:18

Bob

A co já??
A co mám říkat já? Byt jsem si pořídil za úvěry ze stavebních spoření. Tak proč bych si ted nemohl vzít tenhle úvěr a zaplatit s ním ty dražší?? Není to nějaká diskriminace? :-)))
0/0
9.12.2004 10:23

Is

Re: A co já??
Presne, fakt me to ...
0/0
9.12.2004 11:07

další blbec

Re: A co já??
taky jsem takový blbec, co se stará, aby měla rodina kde bydlet, ale má z toho kulový. Splácím hypotéku, platím daně a tím pádem jsem pro stát "výnosná mrtvola". Hovada.
0/0
9.12.2004 11:59

joexit

A co rekonstrukce?
Nechápu, proč nemůžu za úvěr zrekonstruovat byt! Stejnak si s manželkou dítě nepořídíme dřív, dokud nebudeme mít novou koupelnu a kuchyň!!! Takže si ještě počkáme!!! :-((((((
0/0
9.12.2004 9:57

Pája

Re: A co rekonstrukce?
, Počkáš si minimálně do voleb. Tak 2 měsíce před volbama zase něco dostaneš.
0/0
9.12.2004 10:53

Klimouch

Re: A co rekonstrukce?
taky bych potreboval rekonstruovat, ale mame proste smulu
0/0
9.12.2004 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.