Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus chce vyrábět šetrné letadlo

Evropský výrobce letadel Airbus bude vyrábět šetrné civilní letadlo. Společnost EADS chce novým modelem A350 konkurovat letounu 7E7 svého rivala, amerického Boeingu. Plány na výrobu A350 jsou další ranou pro civilní větev Boeingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

backorka2

INZERCE
Stavíte, navrhujete...nejlevnější vizualizace a vše okolo najdete na proArchitekty.cz      http://proArch.cz
0/0
13.12.2004 19:27

Karlos

Boeing bude rozdrcen
Dokonce i v tendrech na vojenské zakázky už poráží Airbus Boeinga, teď v číně 12 letounů...
 
 
0/0
13.12.2004 14:08

cestovatel

letusky jsou dulezitejsi
Mne je jedno v cem litam ... hlavne aby v tom novym letounu byla business class brana jako economy a spousta peknych letusek ... ale to hold ma jenom Concord, kterej uz lita jenom jako model.
0/0
13.12.2004 12:45

miestny

ako?
co je to irbus?
0/0
13.12.2004 12:39

Greyone

A350
Tady jsou vetsi fotky: http://www.airbus.com/MultimediaElements/3246.jpg http://www.airbus.com/MultimediaElements/3245.jpg
Spis to vypada jako A330. Boeing 7E7 prinasi vic inovaci, takze bych tu informaci nejak neprecenoval. Navic jeste ani nelita A380.
BTW - vubec tady nevidim nejake negativni reakce na francouzky program statni podpory Airbusu v soutezi s Boeingem.
0/0
13.12.2004 6:58

briza

Re: A350
Vsak to take ma vychazet z A330. Diky tomu bude mit ten program podstatne nizsi vyvojove naklady nez program 7E7. Je pravda, ze kdyz Boeing prohlasi, ze vyviji nove letadlo zcela od zacatku lze si predstavit reseni nezatizene nejakou historii predchoziho typu. Uvidime ve vysledku. Argument ze A380 nelita je o nicem v tuto chvili jeste letat nemel a program zatim bezi podle planu. Pokud jde o tu statni podporu jde o statem garantovane uvery. Na takove se snadneji shani banka, ktera pujci (a za mensi urok) kdyz je riziko minimalni. Jinak jde ale o normalni uver ktery se musi splatit nikoliv dotace. Podle posledniho vyvoje sporu Boeing versus Airbus to zatim vypada, ze A350 uz statni garance mit nebude. Navic si v tomto Boeing nema s Airbusem co vycitat. Dotace americke vlady Boeingu prostrednictvim vojenskych programu je vice nez stedra. Kvuli tomu uz take Boeing zacal v tom sporu couvat.
0/0
13.12.2004 9:05

letec

ll
l
0/0
13.12.2004 0:40

pavel

HRUZA
Tak koukám že se diskuze stáva v přehlídku neplacený reklamy!! Tak teda pro ne, co takhle 7,5Kč za klik? Nebo prodat co to se vám nehodí? Jukněte na www.aukce.borec.cz
0/0
12.12.2004 19:53

breberaksuper

no konecne zas budem chodit pesky
0/0
12.12.2004 16:49

axis1

pisu z blazince
emerika si preje aby juscenko zvitezil, coz je dost zajimavy protoze pravicova vlada podporuje levicovou. A Gross? napodobne.
0/0
11.12.2004 20:57

Noha

Potřebuješ peníze...www.mujweb.cz/Pocitace/korunky
Potřebuješ peníze...http://www.mujwe.cz/Pocitace/korunky
0/0
11.12.2004 11:59

MC

Re: Potřebuješ peníze...www.mujweb.cz/Pocitace/korunky
peníze kazí morálku....táhni s nima doprdelky ju ??
0/0
11.12.2004 14:05

Lonestarstate

šetrné?
jediný důvod tohohle humbuku je opět se vymezit proti americkému Boeingu. My Evropané totiž vůbec neznečišťujeme životní prostředí, že? Mám návrh: uděláme airbus na naftu. to bude rakovinotvorného spadu. A i tak to EU bude vydávat za ekologicky šetrné: ušetří to totiž palivo (chápej: evropské peněženky)
0/0
11.12.2004 11:12

spectator2

Re: šetrné?
sdělím Ti jedno tajemství: motorová nafta a palivo JET A1 má k sobě mnohem blíž, než si myslíš
0/0
11.12.2004 11:23

wildge

Re: Re: šetrné?
No jo, kdyz k nemu jeste nedorazila informace, ze pistova letadla letaji na uplne neco jineho nez proudova.
0/0
11.12.2004 11:58

Lonestarstate

Re: Re: Re: šetrné?
Vždycky se najde pár chytráků ( v každé diskusi), kteří musí za každou cenu poučovat. A to, že jsem zjevně mluvil o velkých přepravních proudových letadlech létajících na kerosin, to už je detail, co? Raději vy dva zapracujte na vlastní schopnosti dedukce.
0/0
12.12.2004 9:07

Luboš ve vaně

Re: Re: Re: Re: šetrné?
Je mi už 72 let a se svou babičkou už nesouložím.
0/0
13.12.2004 0:03

Pako

Re: Re: Re: Re: šetrné?
Tak to v tom případě budeš asi vědět, když jsi tak znalý, jaké má ten kerosin označení, že? Že by to byl ten JET A1?? Ta Tvoje poznámka o chytrácích byla opravdu trefná...
0/0
13.12.2004 7:09

MC

éro
btw. je mi jedno čim letim, hlavně že to nespadne a letušky se na mě smějou
0/0
11.12.2004 8:57

wildge

Re: éro
Tak to nesmis letat s CSA :-)
0/0
11.12.2004 11:58

MC

Re: Re: éro
nelétam, nejsem tak bohatej abych si mohl dovolit s nima létat.....stejně tak jako tankovat u Benziny  .... já létam většinou s American Airlines a nemá to chybu..... zrovna ted sem procestoval letenku za 17,000kč a bylo to Praha-Zurych-Dallas-Austin a Austin-Chicago-Brusel-Praha
0/0
11.12.2004 14:08

svobodny clovek

Re: Re: éro
Jo letusky CSA jsou hruza
0/0
12.12.2004 15:20

MC

Re: Re: Re: éro
no ono potkat vubec nejakou dobrou je celkove tezke... v Southwest Airlines, American Airlines, Air Canada,  Brussels Airlines, British Airways, Alitalia .... tam je to slabota...
0/0
12.12.2004 19:38

Pedro

Re: Re: Re: Re: éro
Letel jsem s rakouskou FlyNiki, zkus to, uvidis letusky ze ti spadne brada . Sef personalniho oddeleni musi byt fakt sympatak...
0/0
12.12.2004 23:12

MC

šetrné ?
chvíli mi trvalo než jsem pochopil, co znamená podle autora článku šetrné letadlo, respektive ke komu nebo čemu bude šetrné....myslim, že výraz šetrné letadlo je stejně nelogický výraz jako šetrný tank......
0/0
11.12.2004 8:55

STV

Re: šetrné ?
Ty si asi Blázen. To víš že je to SAKRA rozdíl. Chtěl bych vědět, jakou spotřebu by mělo kolové vozidlo adekvátní rychlosti a hmotnosti...
 Nehledě  na to, že šetrné je VŽDYCKY v kontextu se současností. Když napíšu "šetrné" zanamená to, že třeba dopraví náklad s měrnou spotřebou třeba o2% nižší a to je sakra znát. Protože veze třeba 300 cestujících na 3000 Km a to už bude paliva. A to palivo se Nespálí. Tj, míň se uškodí prostředí.
Navíc to zmanemá zvýšení efektivity a snížení nákladů na stávaících linkách.
Mj. Nevím proč by se měl Aibus vymezovat vůči Boeingu. Už dlost dlouho to jsou jediný firma na tomhle trhu a Airbus vyhrává.  Je tudíž vymezenej už DOST dlouho.      
0/0
11.12.2004 12:25

MC

Re: Re: šetrné ?
člověče, co mi to tu píšeš....dneska je sobota, tak mi tu nepiš nějaký matematický technikálie..... já jenom řikam, že žádný kurevský letadlo nebude nikdy šetrný a jestli si myslíš, že jo, tak si pojď bydlet někam, kde ti jich proletí denně 200 nad hlavou....potom ti budou nějaký 2% u prdele....(nic proti tobě). Já jen řikam, že letadlo je prostě tank a nazdar  
0/0
11.12.2004 14:04

Thyronx

Re: Re: šetrné ?
7E7 bude nba trhu o par let driv nez Airbus. Nehlede na to ze A-350 muze byt s tak vysokym Eurem neprodejna v mnoha zemich. 7E7 bude mit casovyu naskok a sakra nizsi cenu. Fotky 7E7 jsou na Netu asi 2 roky. Airbus zatim nepostavil ani ten svuj povestny Titanic ani to "setrne letadlo"
0/0
13.12.2004 1:10

Pribinacek

Šetrné letadlo?
Letečtí modeláří postupně přešli od benzinových detonačních motorků a na elektrické, co kdyby to zkusili i výrobci velkých letadel? V případě vybití akumulátorů by cestující mohli šlapáním pomocí alternátorů dobíjet :-))
0/0
11.12.2004 7:42

Vtipálek

Re: Šetrné letadlo?
Vrať se do lednice
0/0
11.12.2004 8:10

axis z blazince

evropani
evropa si musi udrzet vyvoj a vyrobu letadel za kazdou cenu !   
0/0
11.12.2004 6:58

Rajma

Re: evropani
pokud tou cenou bude tvoje rychla smrt, tak mozna.
0/0
11.12.2004 9:57

Outlander

Hmm
Obcas mi pripada, ze diskuse na iDnes jsou sbirkou nejhorsich kecu obyvatelu ustavu pro choromyslne. Vetsina lidi nema o diskutovanych tematech nejmensi paru, ale hlavne, ze si napsali tech svych par pismenek.
0/0
11.12.2004 4:16

axis z blazince

Re: Hmm
jdi prikladem, mozna ze se to chyti
0/0
11.12.2004 6:59

STV

Re: Hmm
Vypadá to tak
0/0
11.12.2004 12:28

Thyronx1

USD versus Euro
Co myslis? Kolik bude stat Boeing 7E7 kdyz je nizko dollar a kolik bude stat Airbus? Odpovezte si sami. Export EU v dobe startu Titanicu Airbusu bude dicela v hajzlu se silnym Eurem. Lacine a setrne 7E7 budou i cenove atraktivni.
0/0
11.12.2004 3:54

Loco

Re: USD versus Euro
Thyronx, you suck.....
0/0
11.12.2004 7:23

Datel

Re: USD versus Euro
v roce 2010? to si fakt troufas odhadnout? :-)))
0/0
11.12.2004 9:47

reno17

Re: USD versus Euro
.. kurz dolaru je pěkná věc, nepřeváží ovšem tu zásadní - Evropa vývoj a výrobu nových Airbusů silně dotuje (spor u WTO), navíc nákup nových strojů je zde často politickým rozhodnutím, podloženým tučnými "provizemi" (jako v případě nynějšího nákupu A320, které u ČSA nahradí Boeingy 737).
V USA je situace zcela jiná, nedávno byl zpochybněn i nákup tankerů Boeing 767 pro vlastní letectvo..
0/0
11.12.2004 10:20

spectator2

Re: Re: USD versus Euro
V USA je situace velmi podobná Evropě, protože se má za to, že stát dotuje civilní program Boeingu via vojenské programy kontraktované rovněž Boeingu, takže "cesty mohou býti rozličné, ale vůli mějme všichni rovnou..."
0/0
11.12.2004 10:42

reno17

Re: Re: Re: USD versus Euro
Podle mne nelze vojenské zakázky automaticky považovat za formu dotace, taková úvaha by byla možná v případě, pokud by firmě zůstalo něco navíc jaksi "mezi prsty", využitelného k dotaci svého civilního programu. To už ovšem v dnešní době (v USA) dávno neplatí (pokud to kdy platilo), nejlepší ilustrací je právě nyní projednávaný multimiliardový nákup 100 B767 tankerů.
Ten byl pozastaven právě s poukazem na finanční nevýhodnost leasingu pro stát, dnes už se veřejně mluví o možnosti, že by US tankery jednou mohly nést značku Airbus..
V kombinaci se státními evropskými úvěry a možným neúspěchem programu Dreamliner by se potom snadno mohlo stát, že se Airbus dostane do pozice prakticky monopolního výrobce. Řekl bych, že to není dobrá perspektiva..
0/0
11.12.2004 11:51

STV

Re: Re: Re: Re: USD versus Euro
Navíc pro Airbus mluví i to, že ho jako tanker chce zavédst GB a USA by trak pro něj v rámci  standardů NATO museli mít odpovídající zázemí a když by se přidali, jan tím ušetří při snížení ceny za kus ve velké sérii. Navíc já si myslím, že Airbus reagujue pružněji a víéc se snaží vyjít vstříc zákazníkovi. Kurz nebude hrát výraznou roli. Spíš Boeing zkusí zatlačit jao že zavře továrny a propustí lidi... Nebo si prostě koupí hlasy v kongresu.
0/0
11.12.2004 12:39

reno17

Re: Re: Re: Re: Re: USD versus Euro
.. no, myslím, že tentokrát ke koupi Airbusů pro USAF ještě díky Bohu nedojde, zčásti také díky postoji G. Bushe, který silně preferuje B767..
Šlo by totiž o průlomovou záležitost do strategické oblasti, dost se zapomíná, že tady nejde jen o kšeft, ale o vojenský materiál a o válku, že dnes těžko někdo umí věštit budoucnost, že Francie a Německo nepatří zrovna k nejpevnějším americkým spojencům..
Kupovat hlasy v Kongresu bude muset samozřejmě hlavně Airbus, ono přesvědčit Američany o tom, že je skutečně v jejich zájmu potopit domácího výrobce výměnou za sidesticky a (možná) pár ušetřených dolarů nebude úplně lehké.. :)
0/0
12.12.2004 12:49

spectator2

Re: Re: Re: Re: USD versus Euro
bohužel nemám moc času na diskusi, ale takto to vždy bylo prezentováno jednak Airbusem, jednak i v (slušném) tisku (Flight Int. a Aviation Week), i když v poslední době proběhly informace, že se "starej Harry" (Stonecipher) chce s Airbusem dohodnout a ukončit válku. Uvidíme, jak si v červnu na Paříži budou padat okolo krku :-). Jinak pokud jde o pricing vojenských programů, je jasné, že výrobci na tom nechudnou, a Boeing si rozhodně našel kanálek, jak z toho zafinancovat leccos "v civilu". Tankery jsou spíš výjimečný případ, a spíš tam jde o to, že některá zájmová skupina chtěla stát podojit víc než je v kraji zvykem. K Airbusu: jenom čekám, kdy se Boeing ozve, že A400M je přesně tím, co A. kritizuje na B. I když evropští výrobci příslušenství řvou, jak to, že je to program za evropské peníze, a Airbus na čtyřstovku bez ohledu na to čile vybírá U.S. equipment - takže - je to sranda. Ale co, hlavně že jim to lítá, a mně je jedno, jestli se vezu v B737 nebo v A318. Obojí je stejně dobrý.
0/0
11.12.2004 13:35

reno17

Re: Re: Re: Re: Re: USD versus Euro
.. také bohužel nějak nestíhám..
KC767 objektivně nejsou žádnou výjimkou, ale realitou a trendem dnešní doby. Ještě tak před dvaceti lety mohlo někoho možná překvapit vitězství Beretty 92 v konkurzu na armádní pistoli - nástupce Coltu 1911.. dnes už nepřekvapí nikoho úvahy o cizím dodavateli v případě natolik strategického artiklu, jakým jsou tankery. V médiích a Kongresu se střetávají protichůdné zájmy, lobbing jdoucí proti zájmům domácích výrobců se stává běžným i u GOP politiků.
U tohoto obchodu šlo o to, nakoupit větší počet strojů na leasing - tj. o několik miliard dráž, ale zato rychle (současné KC-135 jsou, jak víte, HODNĚ přestárlé). Boeing dnes není schopen udržet civilní výrobu 767 déle než tak do půlky/konce příštího roku, nabídnout tanker na jiné platformě (7E7 ?) by byl schopen až v delším časovém horizontu. Pokud by se tedy o tankerech rozhodovalo znovu dejme tomu za rok, nemusí už existovat jiný reálný dodavatel (schopný letadla okamžitě dodat) než Ai
0/0
12.12.2004 12:35

reno17

Re: Re: Re: Re: Re: USD versus Euro
.. než Airbus. To McCain a další lobbisté dobře vědí. K A400M - není mi jasné, jaký US equipment máte na mysli - GPS, vrtule..? pokud by byl vybrán US dodavatel pro motory, avioniku, části trupu a křídel, bylo by myslím teprve o čem mluvit.. :)
0/0
12.12.2004 12:37

reno17

Re: USD versus Euro
.. kurz dolaru je pěkná věc, nepřeváží ovšem tu zásadní - Evropa vývoj a výrobu nových Airbusů velmi silně dotuje (spor u WTO), navíc nákup nových strojů je zde často politickým rozhodnutím, podloženým tučnými "provizemi" (jako v případě nynějšího nákupu A320, které u ČSA nahradí Boeingy 737).
V USA je situace zcela jiná, nedávno zde byl zpochybněn i nákup tankerů Boeing 767 pro vlastní letectvo..
0/0
11.12.2004 10:33

error404

rána?
Jakou ránu? Boeing 7E7 je zatím na papíře a A350 ještě ani to ne... A odkdy je Boeing z Chicaga? Ten je od Seattlu takových 3000 km - to je zhruba jako z Londýna do Moskvy...
0/0
11.12.2004 3:33

spectator2

Re: rána?
od té doby, co tam asi před dvěma roky přesunul sídlo společnosti. To nic nemění na tom, že v Everettu a jinde fabriky samozřejmě zůstaly
0/0
11.12.2004 9:13

Franta

Ranu komu ???
tak to jste pekne blbi....airbus CHCE to vyrabet..jeste nic nevyrobil...zadna rana ...hmmm
0/0
11.12.2004 1:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.