Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paroubek pošle lidi pro půjčky do bank

Levné novomanželské půjčky jdou na dračku a ministr Paroubek už vymýšlí, jak všechny uspokojit a vyhnout se kritice kvůli nesplněným očekáváním. Peněz je málo, a tak je pravděpodobné, že brzy budou státní půjčky vyprodány a ministr pošle neúspěšné žadatele do bank.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PhDr. Helga Kohout, CSc.

Nechat nás bydlet a nezdražovat
My mít byt na Vinohrady a nějaká pakáž Tsechische nam diktofat za kolik my bydlet a kolik nam zdrasit. Ceske rodiny nas vystehovat - mi mit dekret po nasa prababička a v 6+1 majitel nám utahovat vodu a plyn!
I sousedy Ukrajince a Bulhary nenechat v klidu na pokoji, oni poctive platit 20.000,- za obecni byt majitelovi, byt nešla do prifatisace, majitel s dekretem nepotřebuje - tak rád přenechá!
0/0
14.12.2004 22:12

nebydlící

Apartheid bytový
D E R E G U L A C I  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
14.12.2004 22:04

Desta

Re: Apartheid bytový
Axamite uklidni se,nebo tě z toho už vážně klepne!Tímhle lobováním na takovýchto diskuzích stejně ničemu nepomůžeš.
0/0
15.12.2004 8:41

Janovan

Re: Re: Apartheid bytový
Díky článkům od Apartheida, Janovana, Nebydlícího, Iniciativy za narovnaní nájemného, Svazu nebydlících, Sdružení majitelů, Homra..,AV ČR...atd. se tahle otázka za poslední rok dostala na povrch. Na naše příspěvky, diskusní setkání, demonstrace atd velmi často reagují různá média. I Křeček dokonce prohlásil minulý týden, že tento stav je nesprávný, nepravedlivý...Samo, že ránu systému zasadí až volby. ..
Ty co jsou poškozováni regulací spíše klepne z toho, že jim neustále někdo za bílého dne tahá prachy z kapes!
0/0
15.12.2004 11:08

Janovan

už aby tahle vláda padla
Navrhovaný systém novomanželských půjček je nešťastný populistický krok, který vede jen k dalšímu rozdělení společnosti. Z daní všech, včetně chudších spoluobčanů, je financována úředníky vybraná skupina ponížených žadatelů o půjčku. Tento záměr je v příkrém rozporu se základními principy demokratické společnosti založené na efektivně fungujícím tržním hospodářství a mezilidské solidaritě. Šanci na kvalitní a levnější bydlení přinese především rychlé odstranění nemorální regulace nájemného. Sociálně slabým má naležet přímá peněžní pomoc. Stejně neefektivní, perverzně sociální jsou i další programy jako např. stavební spoření, podpora výstavby družstevních býtů na nezisk. principy, panel.... 
0/0
14.12.2004 14:23

Vážení,pošlete ro tlusté morav

Rarobek z Paroubkova.
Vážení,kteří se necháte od toho vola napálit, podejte na něj žalobu ať to prase skončí někde na Mírově.Stačí již to o co nakradl a probendil na pražském Magistrátu .
0/0
14.12.2004 11:12

KE

Rozum
Mél sem licenci na vebu za 1000Euro a psal se listopad 2003 ted mám na užte v daň Raji v přepočtu jen 6melounu.Dá se zato najít bydlení Važený ! Tak to prostředí na vebu viužívejte a nebrečte. Za ten čas co naříkate radči dělejte many,prachy,love,škváru jak chcete!
0/0
14.12.2004 11:09

jajaja59

Re: Rozum
Za ten čas, věnovaný této inzerci, ses raději mohl přiučit malinko česky.
0/0
14.12.2004 18:07

vykukzlesa

nešlo by je žalovat...
u nějakýho soudu za okrádání národa, nebo za zpronevěření svěřených peněz? Viděl bych to možná i na výpověď za nedodržení smluvních podmínek. Co takhle nějaké účetnictví a auditor? Proč tohle není?
0/0
14.12.2004 10:40

Pražák

Deregulace
Tak na tohodle pablba jsem už stejně alergickej jak na Škromacha. Kvůli regulaci stále trčím doma u rodičů (při studiu to ještě jde) i když bych mohl a moc rád platil mnohem vyšší nájem než regulovaný, ale nejsem šílenec, abych na někoho dřel jak mezek a platil současný tržní. Jinak pro vaší informaci, před 14 dny jsem podal na Praze 10 nabídku do soutěže o obecní byty za regulované nájemné cca 37kč/m2. Podmínkou byla rekonstrukce bytu na vlastní náklady (v řádu cca 100-200.000kč na byt a při opuštění bytu snad něco z toho uvidím) a vyhrává nejvyšší částka prvního nájmu (tedy jinak řečenu nejvyšší cena za nájemní smlouvu). Protože ty byty byly dost vybydlené a neatraktivní, tak jsem dal téměř symbolické nabídky a možná tento týden něco vyhraju, protože mi paní v podatelně oznámila, že tentokrát se o 10 bytů uchází jenom cca 40 nabídek a z toho jsem já podal 3 :-)). Teď, když ODS snad konečně podporuje rychlou deregulaci a pokračování provatizace bych byl blázen je nějak přeplácet, když
0/0
14.12.2004 10:15

Pražák

Re: Deregulace
když se za 2-3 roky můžou zcela změnit podmínky hry a na realitním trhu v Praze nastane konečně velký třesk a narovnání poměrů (a vše nasvědčuje tomu, že ceny nemovitostí pak půjdou dolů. Vlastní byt si rád koupím, až tu bude normální fungující trh)! Jenom pro zajímavost, radnice dále se pořádá druhou soutěž=loterii v níž je cenou nájemní smlouva na nové půdní byty za neregulovaný nájem 55kč/m2 a takhle nějak by to mohlo vypadat až skutečně regulaci zrušíme. Už mám po krk těch všech socialistů s komunistickým myšlením. Uvidíme a doufám , že bude ODS mít po příštích vyhraných volbách dostatek odvahy a charakteru tento potřebný krok rázně provést.
0/0
14.12.2004 10:17

Zden

Re: Re: Deregulace
Mužeš mi prosím vysvětlit odkud máš informaci že těch 55Kč/m2 je neregulovaný nájem?Tyto byty sice nebudou spadat do fondu regulovaného bydlení,ale radnice tam zcela jasně nasadila podhodnocené nájemné.Vážně si myslíš že po deregulaci nájemného spadne tržní nájemné na takovou úroveň.Pokud vůbec!?
0/0
14.12.2004 17:01

Pražák

Re: Re: Re: Deregulace
Současné tržní půjde dolů o cca 20-30%, to si piště, klidně se vsadím o sud piva! :-)). Samozřejmě současné regulované, zcela neodpovídající ekonomické realitě půjde patřičně nahoru. Pokud nevěřítei, tak si najděte patřičné údaje a statistiky o propadu a trvajícím poklesu současných tržních nájmů v Praze (a o té já se bavím) jenž musí platit především mladí lidé jenž začínají, životní kariéru. Jinak těch 55kč jsem myslel neregulovaných oproti těm skutečně regulovaným 37kč a možnosti je bez omezení každoročně zvyšovat. Máte pravdu, že pokud se jedná o kompletně zrekonstruované byty v solidní lokalitě, tak je to na spodní hranici či spíše podhodnocené jak tvrdíte.
0/0
14.12.2004 17:16

Zden

Re: Re: Re: Re: Deregulace
Nebudu se s Vámi přít.Myslím že jste velmi naiivní.Majitelům domů pro udržení současné ceny tržního nájemného bohatě vystačí nechat každý třetí byt vybydlený.I tak vydělají a tím bytový fond přijde o zhruba 25% a s nedostatkem bytů budeme opět na začátku.Já vím že je to jedna paní povídala,ale tak se měl vyjádřit jeden z představitelů Sdružení majitelů domů na jednom z vystoupení členů.Bohužel musím uznat že to má logiku.
0/0
15.12.2004 8:50

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Deregulace
Ano, u monopolisty byto tak nějak mohlo fungovat. Ale pokuste se mi, prosím, vysvětlit, proč zrovna já bych měl nechat prázdný byt? Proč ne soused?
 
Právě, že to vůbec nemá logiku!
0/0
15.12.2004 9:40

Gaston

Re: Deregulace
No, nechci vám brát naděje, ale na stánkách Prahy 10 se píše, že to "první nájemné" se obvykle pohybuje v řádech statisíců a někdy dosahuje tří čtvrtin milionu!
0/0
14.12.2004 13:18

Pražák

Re: Re: Deregulace
To je možné, ale kdo to dá v současnosti tak se po příštích volbách a případné rychlé deregulaci bude možná dost divit a dle mého soudu neumí počítat a snažit se odhadnout budoucí vývoj. Já na tom nejsem zase tak špatně, za cca 1 rok si budu moc konečně koupit skutečně vlastní byt, ale budu to holt muset do té doby ještě vydržet doma.
0/0
14.12.2004 14:55

Pražačka

Re: Re: Re: Deregulace
vysvětlení prosím, to si vyděláš za rok na byt, myslíš v Praze? to seš šikovnej.
0/0
14.12.2004 15:31

Krusovicky Lezak

Re: Re: Re: Re: Deregulace
Pokud je mlad, mluvi anglicky a ma dobrou kvalifikaci (inzenyr IT, elektro, strojni, .... ), z cehoz plyne plat bez potizi cca 30000Kc a vice, zatim je bez deti, muze po jednom roce dosahnout na hypoteku, kdy bude 20 let splacet byt 60 m^2. I tak to neni sranda, neb na vyskakovani mu moc nezbude. Pokud ma vydelavajici partnerku, je situace lepsi.
0/0
14.12.2004 15:41

Pražačka

Re: Re: Re: Re: Re: Deregulace
To je fakt, a je pravda, že je lepší mít partnerku, co taky něco domů přinese. Proto se není čemu divit,  že rozumní lidé nemají děti.
0/0
14.12.2004 15:55

Pražák

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Deregulace
Podle mě právě rozumní lidé děti mají a chtějí.
0/0
14.12.2004 16:36

Krusovicky Lezak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Deregulace
Myslel jsem to tak, ze to maji jednodussi, nebot jsou na hypoteku dva. Jinak, nejhorsi, co mohla vlada udelat, je nahnat mlade lidi, kteri maji (a chteli by) zakladat rodiny, a nemaji kde bydlet, do naruce hypotecnich bank. Tim pacha neskutecne skody, a tyto trapne akce na tom nic nezmeni. Deregulace. Pokud bych bych si mohl vybrat mezi zivotem v najmu a detmi, a hypotekou bez deti, jsem pro deti. Ale bohuzel .....
0/0
14.12.2004 16:47

Pražačka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Deregulace
Já jsem vysmátá, protože děti už mám skoro velké, ale máme v příbuzenstvu, madé, kteří si také mysleli, že můžou žít v nájmu a pořídili si děcko a teď  to z jednoho platu nemůžou utáhnout.  A to mají jen jedno, pokud nechtějí zústat u jednoho nevím, co budou dělat.  Proto si myslím, že nejdříve by si člověk měl zařídit bydlení a pak mít děti i ptáci si nejdříve postaví hnízdo:-). Hlavní problém vidím v tom, že bydlení, ať na hypotéku nebo nájemné nejde z jednoho platu utáhnout  a představa, že dětsko půjde ve třech letech do školky a manželka nastoupí do práce je silně naivní, kde jí vezmou? Kdo vyzvede dítě ze školky v rozumnou dobu, aby tam nebylo poslední? a co prázdniny?
0/0
15.12.2004 9:15

Pražák

Re: Deregulace
Zrovna dělám na účetvnictví a na celý malý byt úplně ne, ale na půlku ano :-)). Podnikám, pracuju (samotná práce však k bohatství nevede), investuju, šetřím (dobře to funguje) a studuju (měl bych začít psát diplomku. Všem mladým lidem a odvážným lidem doporučuju na prázdniny odject do USA nebo EU na Západ a tam si na malý byt a start vydělají (já byl 2x v New Jersey a moc se mi to vyplatilo, cestování, zábava, přátelé, peníze ), naučí se jazyk, získají zkušenosti a přehled a na vlastní oči uvidí, že to jde a funguje daleko lépe bez komunistického myšlení , různých regulací, podpor, dotací a čert ví čeho všeho ještě. Jenom pak bohužel hrozí, že se do toho našeho postkomunistického bordelu a absurdistánu nebudou chtít nebo mít proč vrátit.
0/0
14.12.2004 16:17

Zden

Re: Re: Re: Deregulace
Ten kdo v současnosti zaplatí stotisícový první nájem se po rychlé deregulaci asi opravdu nestačí divit.Pokud obce srovnají nájmy s ostatními aby opět nebyly zvýhodňováni nájemníci v obecních bytech,budou ještě k 2+1 platit naprosto nesmyslné 12000 nájemné.Majitelé domů rozhodně zlevňovat nájemné nebudou,za prvé se nebudou zbavovat zisku a za druhé nebudou muset.
0/0
14.12.2004 17:09

rohovka

To je zase nadpisek
Já nevím o jaké splasklé bublině tu mluvíte.Když celá akce měla začít,článek o půjčkách tu byl,včetně celkové sumy která na letošní rok k tomu byla vyčleněná.Včetně toho,že až tyto peníze dojdou ostatní mají smůlu a budou čekat.Ta snaha udělat z toho neúspěch je tu opět jen od určité sorty lidí,nejspíš těch z kultu pana profesora.Konečně jako vždy.Mentální zaostalost,sprosťárny,nadávání a plivání na všechno už je snad životním posláním takových lidí.Nikdo ještě nic neví,ale všichni už jsme okradení.Nejvíc tu určitě křičí Ti co na daních nezaplatí korunu a manželku ještě posílají na sociálku. 
0/0
14.12.2004 9:57

Kiwi

Re: To je zase nadpisek
Ty ses uplně slepá -rohovko-    Přečti si vyjídření pana Paroubka a jeho ministerstva na webu MMR a zjistíš, že jeden týden k pokrytí všech žadatelů je fakt blbost a o dlouhodobosti podpory mladých rodin to teda asi neni.  Pokud rozpočet na tyto půjčky nebude navýšen tak, aby byl skutečně dlouhodobý,  tak tato akce slutečně neměla smysl. A ke komentářům ruzných lidi tady, že je to vyhazování peněz atd, nemohu s tím souhlasit, když se ty peníze nenajdou teď, tak s klesající porodností a špatnou podporou rodin to stát daleko nedotáhne. Když se najdou miliardy na každoroční dotace ČD a různých dalších blbin tak nevidím důvod proč né pro mladé a rodiny. Je to konečně poprvé po 15 letech kdy někdo neco takového může "dostat" a splácet 20 let. Těm co je 36 a více měli možnost si půjčit před rokem 1989 a určitě ti co to udělali si nestěžovali a dneska se jim splácení tehdejší půjčky asi výrazně v rodinném rozpočtu negativně neprojeví. Nemluvím o možnosti
0/0
14.12.2004 10:36

Gaston

Re: Re: To je zase nadpisek
Ta akce opravdu postrádá smysl!
 
Je to vyhazování peněz. A nedá se to omluvit ani tím, že  řeknete, že jinde se vyhazuje více.
 
Přečtěte si příspěvek Snad to vyjde ( qido , 14.12.2004 09:07 ). Popisuje typické příjemce této podpory. Zdá se vám, že je to tak správně?
 
 
0/0
14.12.2004 13:26

rodič

Re: Re: Re: To je zase nadpisek
Mám dvě děti, pokud by jedno z nich napsalo něco takového jako qido (rodiče mají barák jako krávu atd...), styděla bych se za ně, rozhodně bych na ně nepřepsala svůj byt, never!
0/0
14.12.2004 13:52

Gaston

Re: Re: Re: Re: To je zase nadpisek
Mám z toho qidova výplodu naprosto stejný pocit.
0/0
14.12.2004 14:06

Kiwi

Re: Re: Re: To je zase nadpisek
Jestli je to správné ?
Z toho co qido popisu je s rodinou v současné době v bytě, který mají napsaný jeho rodiče. Ani se mu nedivím, že chce raději nějaký družstevni byt ("svůj") , který mu nikdo při nepohodě ve vztahu k rodičům.(příbuzným) někdo nebude chtít prodat a on se nebude mít hned kam přestěhovat.
0/0
14.12.2004 15:35

rodič

Re: Re: Re: Re: To je zase nadpisek
To, že rodiče přispějí poměrně velkou částkou peněz, je velce hezké, je vidět, že mu to, ale nestačí, protože rodiče mají barák atakdále....
0/0
14.12.2004 16:00

Krusovicky Lezak

Re: To je zase nadpisek
Problem je v tom, ze to dostane par lidi, podle buhvi jakeho klice. Bolsevici meli alespon poradniky. Je to takove populisticke placnuti do vody, pokracovani v kupovani hlasu, nicmene nedomyslene - par lidem, kteri to dostanou se mozna zalibii, ale jeste vice lidi, na ktere se nedostane nase+rou. A to nemluvim o ostatnich, kteri se nastvou az budou platit z dani pujcky za neplatice. Proc nezavedou jasny a pruhledny system danovych ulev dostupnych pro vsechny mlade rodiny?
0/0
14.12.2004 10:59

Joab

Sociální
Sociální případy z lidí nejvíc dělá právě socialistická vláda. Jednak vysokým zdaněním a jednak neuskutečnitelnými sliby , že se o lidi postará. Neřeknou však naplno, dejte nám půlku platu při výplatě a 5% až 19% při nákupu a my se za ty peníze o vás postaráme. (Ale nejdřív o sebe.) My hlupáci platíme a platíme a ráj nikde. Práce se nevyplatí a odpovědnost také ne. Žít na dluh a neodpovědně nám svým příkladem jde sama vláda. Chceš si užít a nemáš na to, nevadí, půjč si a nějak to dopadně, my to děláme taky. Když jsou lidi ve srabu, tak za peníze jiných dělá Paroubek granta ("zdroje jsou" pravil prorok Špidla). Půjčí i tam, kde by to banka neudělala, protože si dovede spočíta, že ty peníze už neuvidí. Paroubkovi z toho ale kapsa krvácet nebude, ale nám co děláme, jo. Jsme přeci solidární, co si sem takhle přestěhovat všechny cikány ze Slovenska, když jsou tam na ně tak zlý. A nejlépe Paroubkovi do bytu a za sousedy, když má tak "sociální" srdce.
0/0
14.12.2004 9:26

gaston

Re: Sociální
Proč slovenské cigány k nám? Snad stačí umístit Paroubka do Letanovců nebo na košický Luník, ne?
0/0
14.12.2004 9:34

Joab

Re: Re: Sociální
Vynikající nápad. A k němu Škromacha a navrch Emerovou a budou se mít cikáni jak v ráji.
0/0
14.12.2004 9:49

Krusovicky Lezak

Re: Re: Re: Sociální
Gulas ze Skromacha? Ten by nebyl moc dietni ....
0/0
14.12.2004 13:29

Realista

Paroubkova populistická předvolební bublina splaskla
Během jednoho týdne poskytování půjček pro mladé bez ručení zjistilo ministerstvo pro místní rozvoj, že bude muset posílat již další zájemce do bank brát si půjčky za standardní úroky. Paroubkova populistická bublina splaskla během jednoho týdne. Zato napáchané škody na mladých lidech na jejich volebním vědomí populistickými sliby zajistili ČSSD zase méně hlasů v příštích volbách. Jen tak dále a ČSSD bude mít v příštích volbách problémy s hranicí volitelnosti.
0/0
14.12.2004 9:18

Vopička Antonín

Nepropadejte beznaději
Reformní vláda ČSSD zdroje najde a výhodné půjčky pro mladé budou pokračovat!! Zdroje i nadále jsou http://cms-consulting.org/dluh/dluh-CZ.htm
0/0
14.12.2004 9:09

qido

Snad to vyjde
Poslal jsem manželku ihned první den od 6 hod. od rána stoupnout si do fronty a zdá se, že jsme to stihli. Asi 40-50 lidí již před MMR stálo, pak se fronty ustálili. Myslím, že jen blbec si nechá projít mezi prsty takovouto šanci, která se nebude opakovat. Družstevní projekty bytovek jsou, jen to chce hledat, už máme obšancované 3 projekty abysme byli první a mohly si vybrat. Rodiče nám 800tis přispějí, ale nechcou nám přepsat byt, ve kterém bydlíme, přitom mají barák jak krávu, takže šance střelit ho a koupit něco jinak  je nulová. Ale tyto půjčky jsou určitě šancí nejen pro nás.
0/0
14.12.2004 9:07

gaston

Re: Snad to vyjde
Toto je naprosto nejvýstižnější příspěvek k půjčkám.
 
Před nedávnem jsem vysvětloval nějakému hlupákovi, který se navážel do majitelů nájemních domů a bytů za jejich neochotu podporovat Paroubkovy pitomosti, že souhlasím pouze se státní podporou lidí, kteří tu podporu potřebují a ne s rozhazováním i mých peněz vychcaným křečkům.
 
A je to tady. Znovu podporujeme nepotřebné!
0/0
14.12.2004 9:29

vykukzlesa

Re: Re: Snad to vyjde
termín "vychcaný křeček" se mi líbí a sedí. Naprosto s tebou souhlasím.
0/0
14.12.2004 10:31

gaston

U nás je vždycky všechno trochu popletené
Paroubek posílá lidi do bank a přitom je na čase aby lidé poslali Paroubka ....
0/0
14.12.2004 9:02

df

prekvapuje vas to?
Doopravdy vas prekvapuje, ze to takhle dopadlo? A to jeste nenastala doba, kdy se ti, kdo si pujcili, nezacali vymlouvat, ze nemaji na splaceni! Banky by s nimi zatocily, ale stat v podani CSSD jim to odpusti a zaplatime to my z nasich dani...
0/0
14.12.2004 9:01

vykukzlesa

jo do bank...
tak to smrdí další korupcí a dalším placením nějakých pohledávek námi všemi. Já říkám, jděte od koryt vy p r a s a t a ! ! !
0/0
14.12.2004 8:45

cheos

Hmmm
Peněz máme dost, ale jen pro vyvolené, pro vás vy vole ne !
0/0
14.12.2004 8:12

Bob

mladý/starý
Já chci taky, ale je mě 40. Cejtim se, ale na 20.
0/0
14.12.2004 8:05

rudlanka

Re: mladý/starý
Vem si mladou do 36 let.
0/0
14.12.2004 8:11

Věra

Další nesplněné sliby
ČSSD a koalice! Jako vždy, bublina splaskla, ale vládnou dál, protože si lidi nedají říci, aby je už dále nevolili. Teď je pošle do bank, které nemají stejné podmínky jako půjčka od státu - což je pohrdání občany jako takovými. Paroubek by měl být první, kdo vyletí z vlády a další by mohli v brzké době následovat, kdyby přestala koalice podporovat takto hloupou vládu a další zadlužování občanů!
0/0
14.12.2004 8:04

rudlanka

novomanželská půjčka
za našich mladých let byla 30 000 Kčs a každému byla umožněna. Nyní k tomu přibyla jedna nula a už jsou problémy.
0/0
14.12.2004 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.