Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pendolino poprvé vyjelo s cestujícími

Nejmodernější vlak Českých drah po devíti letech výroby a zkoušek poprvé svezl cestující. Modrostříbrné pendolino vyjelo v 10:20 z pražského Masarykova nádraží. Za sedmdesát minut dorazilo do Ústí nad Labem. Od čtvrtka začne jezdit jako pravidelný rychlík mezi Prahou a Děčínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mira

pendolino?
naše země , s takovou tradicí ve výrobě kolejových vozidel,  si musí takovou soupravu kupovat?
0/0
25.12.2004 0:41

hatari

pendolino
me by zajimalo, zda nekdy bude pro cd atraktivni trat praha - ostrava - varsava tak jako trat berlin -praha viden. myslim, ze v tomto smeru je hodne co dohanet. 
0/0
24.12.2004 12:39

Stastna

Tip na vylet
Tip:
Z Prahy vyjedete rychlíkem do Děčína a rovnou od nádraží můžete vystoupat na Pastýřskou vyhlídku. Odtud je krásný rozhled na Labe. Cesta na Děčínský Sněžník je pak asi 10 km dlouhá. Nás potkala mlha a sníh, dokráčeli jsme hlubokým sněhem k cíli do obce Sněžník. Autobus stál na konečné. Pan řidič típl cigaretku a v 16.25 zajel do zastávky. Otevřel přední dveře, a my že dvakrát Děčín. Nabízenou bankovku pan řidič odmítl! Nezdá se mu dost dobrá? Aha, tady se komunikuje pouze s automatickou p
0/0
23.12.2004 21:24

Freda

Re: Tip na vylet
Pokud použijete Pendolino a jste jen na otočku v Děčíně, stojí za to podívat se na nový most, je tu nádherná vyhlídka na zámek
0/0
23.12.2004 23:32

Bidlic

Veřejná doprava
Železniční i autobusová doprava je brána jako služba ve veřejném zájmu (pro Admin: každý bohužel nemá na to, aby měl auto) a jako taková je státem dotována, proto bývá někdy přezíravě nazývána socka. Jinou otázkou je, jak efektivně se s dotacemi nakládá, ale to je jiná otázka. Jinak porovnám li úroveň žel. dopravy u nás a v sousedním Sasku, tak u nás asi válka skončila včera. Všude, podtrhuji všude moderní soupravy, i v místní dopravě, hodinový nebo dvouhodinový takt je samozřejmostí, integrované dopravní systémy jakbysmet. Tu poznámku o krádežích u Admin jsem nepochopil, možná jsem přibržděný........
0/0
22.12.2004 22:29

drift

Re: Veřejná doprava
Asi ti uslo, ze Deutsche Bahn je nejstratovejsi podnik v Nemecku a jeho dluhy plati stat, dosahuje cca 20Mld euro za rok. A to nepocitam penize, ktery museli zapadni Nemci nacpat na vychod, v prepoctu asi 0,5 milionu korun na obyvatele (vych. Nemecko ma 15 mil. obyvatel). Nase drahy se svym minidluhem jsou naprosto v pohode. 
0/0
22.12.2004 22:37

Bidlic

Re: Veřejná doprava
Další nezanedbatelnou věcí je cena, za ktero je přeprava uskutečňována, a zde, ruku na srdce, se ČD chovají opravdu jako balvanovitý monopol, pro ilustraci trasa Praha - Děčín vlak 160,-, autobus 75,-, co byste si vybrali? A to ten autobus je moderní , klimatizovaný atd. ČD vás vezou ve třicet let starých vagonech, které netopí, nesvítí atd. Jak by se asi tvářil cestující u autobusového dopravce, kdyby mu přistavil starou rozhrkanou Škodu 706 RTO? To by bylo křiku, že? Ale u ČD je to normální. Stačí se podívat k sousedům do Saska, kde jsou VŠECHNY vozy nové, dokonnce i na lokálních tratích! Naštěstí už i na železnici začíná pronikat konkurence a třeba na liberecku začíná ČD šlapat na paty. Mimochodem, ta konkurence je z Německa................
0/0
22.12.2004 22:37

nowas

Re: Re: Veřejná doprava
pokud jsi zakaznikem CD, tak te to stoji 100Kc. a k tomu mas navic jsotu, ze te nezabije nejakej ozrala za volantem. holt za vsechno se dnes plati :-)
0/0
23.12.2004 1:08

Admin_

Re: spotřetní daně a DPH
, Pro zajímavost železničních magorů: jen na spotřební dani z PHM se vybralo tuším přes 50 miliard, na výstavbu a údržbu silnic se dá cca polovička. DPH nepočítám. Pokud se vám železnice líbí, nemám nic proti, ale plaťte si ji sami. Jen posunutí brněnského nádraží má přijít na 30 miliard, přitom tržby ČD z osobní přepravy jsou ročně cca 5 miliard! Tržby!!! Žvanit o "výhodnosti železnice" pro přepravu osob dovede každý debil. Ale čísla jsou úplně o něčem jiném. Já vás jezdit autem nenutím, klidně ať jezdí na každé trati vlaky každou půlhodinu... ale plaťte si to ze svých a NEKRAĎTE.
0/0
22.12.2004 21:03

Bidlic

Re: Re: spotřetní daně a DPH
Jo a s tim brněnským nádražím jsi trochu mimo mísu, tam je zájem o přesun nádraží především ze strany města Brna, jde tam o velmi lukrativní pozemky přímo v centru, do doby výstavby vysokorychlostní tratě (jestli se u nás vůbec někdy začne stavět) ČD v podstatě dnešní níádraží stačí, i když to není ideál.
0/0
22.12.2004 22:44

drift

Re: Re: spotřetní daně a DPH
Spotrebni dan na paliva neuhradi ani skody zpusobene jejich spalenim (ty jsi nejak vynechal, mimochodem plati ji i drahy na motorove trakci). DPH se tyka uplne vseho co nakupujes, takze nema smysl se o ni bavit. Na dalnicnich znamkach se rocne vybere cca 2Mld takze prd. Naproti tomu udrzba silnicni site a nova vystavby je se zeleznici neporovnatelna. Navic do zeleznicni infrastruktury se desitky let vubec neinvestovalo, komunisti to nechali totalne zchatrat, porad se jezdi na tratich postavenych v letech 1850-1900. Udrzba silnicni site a jeji vystavba ale prijde rocne na desitky Mld korun. Jen za D7 jsme meli vsichni platit 130Mld za tricet let  Silnicni doprava je u nas neuveritelne podporovana, doplacime na ni z dani vsichni. 
A presun nadrazi v Brne (pokud ho brnenska radnice pres negativni vysledek referenda a plane kecy o jeho respektovani) bude pochopitelne platit Brno a EU. To neni vec CD.
0/0
22.12.2004 22:55

IVO

Re: Re: Re: spotřetní daně a DPH
Malá oprava. 28 miliard za přesun brněnského nádraží budeme platit především my, brněnští občané. EU na tento kousek nic neslíbila. Je to především brněnská ODS, která nás chce takto zadlužit (a pak ždímat na místních daních). A těch keců o nehospodárnosti ČSSD z jejich úst se tak pěkně poslouchá.
0/0
23.12.2004 0:13

Wina

Re: Re: spotřetní daně a DPH
jsi hlupák a ještě to dávaš takto veřejně najevo
0/0
23.12.2004 0:08

nowas

Re: Re: spotřetní daně a DPH
CD a jini zeleznicni dopravci taky plati spotrebni dan a DPH z pohonnych hmot. btw 50mld. je uplny ho*no proti tomu, jak silnicni, zejmena kamionova, doprava zasira celou tuhle republiku. jo a jeste - kde mas napsany, ze spotrebni dan z PHM je urcena k financovani vystaby silnicni infrastruktury ?? t
0/0
23.12.2004 1:08

...mn

v BRD maji s italskymi vlaky nedobre zkusenosti. jsou bezpecne, ale poruchove. tudiz drahe
0/0
22.12.2004 17:43

michawel

Re: v BRD maji s italskymi vlaky nedobre zkusenosti. jsou bezpecne, ale poruchove. tudiz drahe
Nejen v BRD. Ale i v GB a Finsku. Nicméně, kromě rušení a několika dalších technických maličkostí zatím ETR470 nechcíplo. Nechci se zastávat italů, ale všude oslavovaná řada VRT jednotek ICE má za sebou taky aférku, defekty na podvozku ICE-TD pro Siemense moc lichotivý nejsou. Uvidíme v realném provozu.
0/0
22.12.2004 17:47

Pindolin...

Re: Re: v BRD maji s italskymi vlaky nedobre zkusenosti. jsou bezpecne, ale poruchove. tudiz drahe
Myslím, že na to abychom "jen viděli co a jak",  nejsme tak bohatý stát. Nebo si myslíte opak?
0/0
22.12.2004 18:08

nowas

Re: Re: Re: v BRD maji s italskymi vlaky nedobre zkusenosti. jsou bezpecne, ale poruchove. tudiz dra
no to nejsme. tak ze bychom postupne ozivili nejspolehlivejsi rady parnich lokomotiv? a nejake to uhli nam na ostravsku taky jeste zbyva :-))
0/0
23.12.2004 1:26

michawel

Nasazení ETR470
Vážení, nechci se některých z Vás dotknout, ale kecáte tu někteří opravdové nesmysly. Jinak k tomu nasazení souprav a době jízdy. Uvědomte si prosím, že se jedná o zkušební provoz a tím pádem to jezdí jako náhrada za normální soupravu.Grafikon tedy musí být spočítán na klasickou soupravu.Proto je běžné EC rychlejší. Jinak samozřejmně to v možnostech tratě i Pendolina je. Proč jen do Děčína? No protože na úseku 25kV to ruší zabezpečovací zařízení.Jezdilo by dávno,kdyby ALSTOM nemachroval a nechal si poradit od čechů, konkrétně od AŽD jak problém s rušením řešit.  Jinak soupravu na VRT trať měli češi na papíře již v roce 90,ten výkres mám někde v PC. Vypadalo to jako TGV Duplex, a bylo by to daleko lepší. Jenže jaksi tenkrát zajímalo politiky jenom tunelaření. Co se ČD týká, tak je nebudu obhajovat, svoji přiblblou tarifní politikou odradí spoustu cestujících, nicméně může to být i horší(PKP). Jinak ono ETR470 má sekundární výhodu v tom, že uvolní slušnější vozy na rychlíky.
0/0
22.12.2004 17:36

Bidlic

Re: Nasazení ETR470
Naším "hitem" 90 -tých let přece byla řad 843, která dotala na MSV v Brně zlatou, a dnes ví stojí, jak jezdí!!!!! U nás jezdí "bangle" upravené na zavírání dveří 043 a 020, prostě "úsporná" motorová trakce, takže si vůbec nemyslím, že by náš slavný vagonářský průmysl něco takového zvládl. Ona ani tolik vychvalovaná 471 není podle mně nic moc!!!!!
0/0
22.12.2004 17:55

michawel

Re: Re: Nasazení ETR470
Pozor, tady bych nesouhlasil. To že se 843 nepovedla, jo to je fakt. Ten motor je hrůza i to ostatní nestojí za nic. 471 je zas z jiné doby a popravdě řečeno to není špatné vozidlo i když určité mouchy má. Ale teď k tomu podstatnému. Narozdíl od 843 (to je diesel) a 471 se mělo to české "pendolino" dělat mnohem dřív a jeho duchovním otcem je člověk, který má na svědomí tak úspěšné lokomotivy jako řady 162/163 362/363 371/372 150/151 a tak dale. Mimochodem z jeho posledního modelu tj. Škoda 85E (tj. 169) si rakušáci a němci vzali příklad pro asynchroní přenos výkonu. Čili rozhodně v době, kdy se projektovalo, u nás byl potenciál to úspěšně dokončit.
0/0
22.12.2004 18:04

Bidlic

Re: Re: Re: Nasazení ETR470
Tak s tím příkladem, co si vzali němci a rakušáci ze 169 se mi to trochu nezdá, řekl bych, že vývoj probíhal spíš souběžně, pravda je že 169 mohla bejt dobrá mašina, kdyby nezůstalo u prototypu. Duševní potenciál by určitě u nás byl, tehdy i dnes, ale stejně jsem přesvědčenej, že by to "nesežrala" výroba, v devadesátých letech ještě značně zastaralá, což se uklázalo i na neschopnosti vyrobit byť i jen vozové skříně pro ten rychlovlak. Jinak z trochu jiného soudku, škodovka se teď pěkně rozjela v tramvajích, opravdu pěkné, moderní, nízkopodlažní (myslím městské tramvaje).................
0/0
22.12.2004 19:02

michawel

Re: Re: Re: Re: Nasazení ETR470
S tím souběhem máte samozřejmně pravdu. Ale co vím, tak některé věci jsou z asynchrona převzaty. Vpravdě revoluční byly hlavně ty podvozky. Ty se nepodařilo realitzovat kromě 169 nikde.
0/0
22.12.2004 19:23

JPNB

Re: Nasazení ETR470
Poznámka na okraj slavné pendolino mělo vyrobyt ČKD ve spolupráci s italy ,a ještě někým honem nevím s kým, ale to jaksi zkrachovalo a nikdo se toho nechtěl ujmout. Atak to dopadlo jak to dopadlo.A zkušení provoz třeba na Ostravu je nerealný protože ani dvě jednotky neposkytnou dostatečnou kapacitu.
0/0
23.12.2004 10:38

klajpeda

v nasi zemi neni nikdo, kdo by neznal nekoho, kdo se zabil v aute...
...pokud to neni primo pribuznej tak je to nejaka znama osobnost, jen za posledni rok se jich zabilo nekolik...
Naopak havarie vlaku nebo dokonce umrti cloveka pri ni je naprosta vyjimka.
Nekde jsem cetl vytazek zpravy nakejch dopravaku, kde se snazili vycislit ekonomicky skody zpusobeny autonehodama u nas za jeden rok. Bylo to tusim neco ke 150Mld, pocitali do toho samozrejme skody na vozidlech (amortizovany dily se nahrazuji novymi) a vydaje na leceni zranenych a tezce zranenych a jejich nasledky do dalsiho zivota (trvala invalidita atd..) a umrti cloveka (operovali i s prumernym vekem obeti) a ztraty pro spolecnost z toho vyplyvajici... 
0/0
22.12.2004 16:54

Bidlic

Re: v nasi zemi neni nikdo, kdo by neznal nekoho, kdo se zabil v aute...
Je fakt, že na dráze není tolik nehod, jako na silnici, ale když nějaká "hromada" je, tak to stojí za to! Nebudu vytahovat archivállie jako je již legendární Stéblová, ale osobně jsem viděl v roce 1989 Balt Orien vyválený v poli u Nových Kopist (před Lovosicema), nic pěkného, také lidem u Spálova bylo v hořícím motorovém voze asi trochu teplo, a u Krouny pro změnu ujeté vagony pro změnu vyrušily motorák včetně cestujících. Nejbezpečnější je doprava lodní (už aby byly ty jezy na Labi!!!!) anebo ještě líp žádná!!!
0/0
22.12.2004 18:11

anonym

Re: Re: v nasi zemi neni nikdo, kdo by neznal nekoho, kdo se zabil v aute...
jezy na Labi jsou jen tunel verejnych financi, snad si vazne nemyslis, ze nekdo bude cestovat do Nemecka lodi :)
0/0
26.12.2004 15:11

carlo111

Re: v nasi zemi neni nikdo, kdo by neznal nekoho, kdo se zabil v aute...
To si ale plati sami ucastnici. Skodu za nehodu na draze zacvaka stat. A to i ti co vlakem nikdy nejezdi.
0/0
22.12.2004 18:43

nowas

Re: Re: v nasi zemi neni nikdo, kdo by neznal nekoho, kdo se zabil v aute...
ve vetsine pripadu to plati pojistovna - tzn. vsichni, co jsou pojisteny a treba ani nikdy nebourali.
0/0
22.12.2004 19:16

carlo111

Re: v nasi zemi neni nikdo, kdo by neznal nekoho, kdo se zabil v aute...
Ztraty pro spolecnost? Hezky, skoro mi to pripomina hesla z doby nedavno minule.
Nejvetsi ztrata pro spolecnost je ztrata motivace lidi....
 
0/0
22.12.2004 18:53

drift

Re: Re: v nasi zemi neni nikdo, kdo by neznal nekoho, kdo se zabil v aute...
Mrtvy clovek ma jeste nejakou motivaci? Zajimave...
0/0
22.12.2004 22:41

Jack

vlaky
Hm, humbuk kolem nové soupravy pro ČD. Tenhle státní moloch už by měl být dávno pod kytičkama. Jak proboha může být vlak dražší než sólo cesta autem?Autobusy jsou mnohem levnější a myslim, že vlakem dnes jezdí jen fandové vláčků a ti, co dostanou nějaké slevy, že se po nich dostanou na cenu autobusu. Proto se není čemu divit, že si ČD koupí vlak, který nesmí jinam než z Prahy do Ústí, protože........ (viz. ostatní příspěvky), když o tom rozhodují takoví chytrolíni.
0/0
22.12.2004 16:31

Best Boy

Re: vlaky
... že si ČD koupí vlak, který nesmí jinam než z Prahy do Ústí ... - nečetl jsi, že je ve zkušebním provozu? Dá se předpokládat, že po úspěšné zkoušce se asi počet tratí zvýší. Takový roury ve vládě nejsou ani v tomhle státě.
0/0
22.12.2004 17:42

Best Boy

Re: vlaky
... že si ČD koupí vlak, který nesmí jinam než z Prahy do Ústí ... - nečetl jsi, že je ve zkušebním provozu? Dá se předpokládat, že po úspěšné zkoušce se asi počet tratí zvýší. Takový roury ve vládě nejsou ani v tomhle státě.
0/0
22.12.2004 17:45

Sig P 229

Lepší
Model 680 rozhodně není poslední výkřik naklápěcí techniky. Věděl bych i o lepším
0/0
22.12.2004 16:25

Zao

Re: Lepší
jedinej problem je, ze ETR500 neklopi ...
0/0
24.12.2004 2:13

Elev

nevim, ale neco mne tu nehraje
za prumerny cesky plat 17 tisic korun kdybych mel jezdit vlakem do prace za 180 korun jednim smerem, tak by to asi bylo trosicku vedle..Pocitam hrube: 20 jizd mesicne tam a zpet 7200 korun cisty vydelek okolo 11 tisic, takze za celomesicni usili nezaplatim ani najem?
0/0
22.12.2004 16:18

Elev

Re: nevim, ale neco mne tu nehraje
ale to je asi z jineho soudku..
ono zrejme vyletnici budou jezdit kazdy den aby si na to ten vlak vydelal..
0/0
22.12.2004 16:23

nowas

Re: nevim, ale neco mne tu nehraje
ono taky dojizdet do prace denne 251-275 km je docela o hubu. vy snad dojizdite do prahy za praci z olomouce nebo prerova ? :-)
0/0
22.12.2004 16:45

Bidlic

Re: nevim, ale neco mne tu nehraje
Tak si kup měsíční celosíťovou jízdenku za necelý tři tisíce a můžeš v sobotu a neděli navíc venčit děti po výletech......
0/0
22.12.2004 17:11

ToKoukam

Na co??????
EC 170 Hungaria to zvládne za 1:03=63min
normální rychlík za cca. 1:10 - 1:20
(zdroj IDOS)
 
A těch 237km za hodinu je experiment, který za našeho života NEBUDE normální a 160km/hod zvládají normální soupravy (OK ty solidnější jako IC/EC). Tak na co??????
 
Je to placeno i z mé kapsy (ČD) a politici by měli věnovat pozornost třeba: http://cms-consulting.org/dluh/dluh-CZ.htm
 
Jinak mám dráhy rád a jezdím spokojeně často. Ale co ty PRODĚLKY na koncích každého roku???
0/0
22.12.2004 16:18

klajpeda

Re: Na co??????
Jaky prodelky? Podivej se kolik desitek MLD nas rocne stoji vystavba a udrzba silnic a to se deje kazdy rok. Narozdil od toho do zeleznicni infrastruktury se desitky let neinvestovalo, jezdi se porad v polohach postavenych mezi lety 1850-1900, komunisti do toho neinvestovali skoro vubec. Silnice by meli platit jejich uzivatele, tedy auta a kamiony, melo by se to promitnout i do jizdnyho autobusu, takhle to platime z dani vsichni, i ti co pouzivaji silnice malo nebo vubec.
Jinak ztrata CD je letos cca 600 mil., coz je v porovnani se silnicema smesny. Nemluvim uz o bezpecnosti... Naprosto kazdej zna nekolik lidi, ktery umreli pri autonehode, pokud ne primo pribuzny tak spoustu znamejch osobnosti co se zabili v aute, a to jenom v tomhle roce... Naproti tomu kdyz nahodou pri havarii vlaku nekdo zemre tak je to udalost, vo ktery se mluvi mesic (protoze je to naprosta vyjimka)
0/0
22.12.2004 16:44

ToKoukam

Re: Re: Na co??????
Nic to nemění na faktu, že jste neodpověděl na to základní: NA CO???
 
PS.: Ruku na srdce, kvalitní silniční síť, i Vám, umožňuje žít jinak než Somálcům... A psal jsem, že mám vlaky rád, ale stejně: NA CO????
0/0
22.12.2004 17:03

nowas

Re: Re: Re: Na co??????
co na co ? ta souprava ma naklapeci skrine, takze dokaze rychleji projizdet nektere useky trate: http://www.k-report.net/koridory/rychlosti1k.htm a kdyz pojede z nemecka do rakouska, tak nebude potreba nekolikrat menit lokomotivu. tak na to.
0/0
22.12.2004 17:28

Re: Re: Na co??????
No snad ani není možné, že bys byl(-a) takovýhle trouba - takže jsi asi nehorázný demagog. Kolik se vybere na výnosech z DPH z paliv, na spotřební dani z uhlovodíkových paliv a koneckonců i na silniční dani a dálničních poplatcích? A jaká část z toho jde zpět do silniční dopravy? Kdyby se nejezdilo, z čeho by se platil výkrm nezaměstnaných a jiné socialistické výdaje - včetně dotací a ztráty ČD?
0/0
22.12.2004 17:06

klajpeda

Re: Re: Re: Na co??????
Spotrebni dan a DPH na paliva nekryje ani zamoreni a vznikly exhalace zpusobeny jeho spalenim, vsichni ten smog dejchame... Vynos dalnicnich znamek je cca 2 Mld rocne (takze houno). Takze se uklid nekam do kouta... skutecny naklady na silnicni dopravu jsou obrovsky, v soucasnosti je hloboko podhodnocena.
0/0
22.12.2004 17:54

carlo111

Re: Re: Re: Re: Na co??????
Tohle neni zadny fakt ale jen a jen placnuti ci subjektivni pocit. Muzes dolozit jediny fakt jake jsou "skutecny naklady na silnicni dopravu"? Co kdo bude odstranovat ci sanovat a kdo to bude platit? Bude se snad prohanet vzduch nejakou filtraci?
Jinak pokud sam vubec existujes tak produkujes CO2 a dalsi  odpad. A jaky jsou naklady na ostraneni nasledku tve existence? V duchu tve logiky si muzeme polozit otazku, nebylo by pak lepsi, kdybys vubec nebyl?
0/0
22.12.2004 18:41

Bidlic

Re: Re: Re: Re: Re: Na co??????
Náklady na železniční dopravu jsou v režii ČD bohužel značné, mnohostupňové, mnohdy zdvojené řízení, přezaměstnanost, na techniku, která by zracionalizovala provoz nejsou peníze, ale hlavně že máme koridor a Pendolino!!!!!!!!!
0/0
22.12.2004 18:52

carlo111

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na co??????
Samorzejme plytvani a prezamestanost jsou nasi draze skoro vlastni. Ciste a jednoduse jsem za to aby drahy hospodarily jen s tim co si vydelaji. Asi by se situace hodne zmenila. Urcite by ale jizdne nebylo za babku jak ted. Spousta (ne-li vetsina) zamestnancu by plakala, ze namaji ani na cestu do prace. Takhle jim vlastne stale prispiva stat. Neuveritelne!!!! Pratele, socialismus je tu hluboce zakorenen....
0/0
22.12.2004 19:03

nowas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na co??????
V tom pripade at do silnic jde taky jen vydelek z dalnicnich znamek a silnicni dane. schvalne, kolik km dalnic by se za to rocne postavilo :-)
0/0
22.12.2004 19:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.