Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šimonovský pohrozil, že pendolina vrátí

Poruchy rychlovlaku Pendolino přiměly ministra dopravy Milana Šimonovského k výroku, ve kterém nevyloučil, že je České dráhy vrátí. Rychlovlaky začaly jezdit na pravidelné lince Praha - Ostrava 11. prosince loňského roku. Jejich provoz se ale příliš nevede.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hadak1

Pendolino
je výmysl modrých ptáků už z doby jejich vlády a někdo z nich zřejmě pan Říman co by tehdejší ministr dopravy za to dostal určutě slušnou provizi ( slušně řečeno) asi tedy západní evropu křižující vlaky Eurocity nenabídly tolik.      
0/0
17.1.2006 12:37

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Bu, Bu, Bu.
Zadupala a pěstičkou pohrozila nejsměšnější figurka současné bolševické vlády. Snad  jí konečně došlo to co ví většina občanů tohoto absurdistánu. Vše s nálepkou Made in Italy, je šmejd zabalenej v drahým pozlátku. Itálie, to je takový Chánov Evropy.
0/0
17.1.2006 7:36

hadak1

Re: Bu, Bu, Bu.
asi neznáš historii a tak současné vedení CD  s tím co zařídila ODS nemůže nic moc dělat jen sklízí to co zasely  modří ptáci vypatlanci
0/0
17.1.2006 12:40

fel_low

Já ne.
Já osobně pro furiantské bouchání do stolu pana ministra pochopení nemám, narozdíl od dodavatele těch křápů. Mně by spíš zajímaly odpovědi na otázky jako kdo může za zmrvený tendr, proč se nebral ohled na připomínky odborníků třeba z DF ČVUT, proč se nedbalo na zkušenosti s tím šmejdem ze zahraničí (cituji Reportér AŽD 04/2004:
 
 
0/0
17.1.2006 7:35

fel_low

Re: Já ne.
Dne 27. 9. 2004 byl na hlavní trati v Británii (WCML spojující Anglii se Skotskem) zahájen provoz vlakových souprav Pendolino...
0/0
17.1.2006 7:35

fel_low

Re: Re: Já ne.
Poruchovost souprav je značná ( střední ujetá dráha mezi poruchami byla stanovena na pouhých 5000 km). Dodavatel proto znovu od října 2004 všechny dodané soupravy modifikuje, aby se zvýšila jejich spolehlivost (práce na jedné soupravě trvají vždy 14 dní a akce má skončit v červnu 2005).
0/0
17.1.2006 7:35

babacek

Vrácení by byl jediný rozumný krok který byl za poslední dobu udělán.
0/0
17.1.2006 7:33

Kenkaku

Hmmm... jsem zvědav co bude až budou po záruce :-D
Jezdí pár týdnů a už zůstal jen jeden... do roka už budou jen náhradní díly :-D
0/0
17.1.2006 7:20

hnusil

trapná fráze bolševika Šimonovského!
Kdyby soudruh Šimonovský nebyl jen hloupý tlučhuba a předvolební populista, tak Pendolina vrátí už během testovacího provozu, kde se ukázalo dost problémů, které tato bolševická vláda štědře sponzorovala z peněz daňových poplatníků!
0/0
17.1.2006 7:12

hadak1

Re: trapná fráze bolševika Šimonovského!
to by ale Říman musel vrátit ty prachy co za to dostal a to není dost dobře možný
0/0
17.1.2006 12:43

dukeprvni

Šimonovský pohrozil, že pendolina vrátí
no dyt' jo  na h o vno nejaky pendolina  vlaky sou lepci
0/0
17.1.2006 2:10

mira

vlakem jsem uz pul roku nejel
a ani jsem o nic nepřišel, jak to tak vidim, je mi blijno, kdyz vidim naši lokálku - takový ty čevený prasečáky s kulatýma rohama, když jsem tím jel naposled, tak tam začalo cosi čudit, ze pul vagonu nedychalo. chjo
0/0
16.1.2006 23:46

TommyCZ

Re: vlakem jsem uz pul roku nejel
Presne tak, vlakem jen kdyz razim do hospody. Cestou tam zavru oci a cestou zpet je mi to vetsinou tak nejak jedno. ;-)
0/0
16.1.2006 23:53

kokrspanel

Já nevím
proč rovnou na začátku nekoupili ICE-T, měli by to levněji, bez problémů a navíc rovnou se zajištěnou možnou dopravou do Německa, kde by "své" vlaky bez problémů akceptovali
0/0
16.1.2006 22:48

JTB

Re: Já nevím
Kokříku, ICE-T je dieslová verze, to radši ICE 2/Velaro, ne?  Jinak samozřejmě pravdu díš.
0/0
16.1.2006 23:37

Michal

Re: Re: Já nevím
a ja si az doted myslel, ze Ice-T je rapper... :) jeden z tech old-schoolovych... ;)
0/0
17.1.2006 0:08

Kenkaku

Re: Re: Re: Já nevím
no taky koukám... oni po něm pojmenovali vlak? Héééskýýý...
0/0
17.1.2006 7:18

rrejpal

Šimonovský
už zase dělá ramena. Za chvíli sklapne kufry, ale pár vln po něm zůstane. Blíží se volby, nebo ne? Jsem zvědav jak půjde pěšky po trase dálnice D11, pokud si vzpomenete naty jeho silácké řeči, když začal bušus kolem této dálnice
0/0
16.1.2006 22:39

Alzon

Nevím jestli to sem patří
Zdravím máte tady někdo staré KJŘ v.pdf tak 2002/2003 a mín pošlete mi je prosím na mejla předem díky!
0/0
16.1.2006 22:37

FRIGO

vsjegdá gatóv
Já i moje parní mašinka jsme připraveni pomoci Českým drahám v tak těžké chvíli. Velmi rádi začneme přepravovat horníky z Ostravska za zábavou do Prahy. A navrhuji řešení. Klidně můžeme Pendolino připojit za moji parní lokomotivu a jezdit po koridorech takto spřažěni. Mně by to nevadilo. Vám snad ano? A Janu Tleskačovi?
0/0
16.1.2006 22:24

Prasopes

.
Taloši neuměj dát pořádně dohromady auták natož rychlovlak, nakupovat u nich může akorát blázen
0/0
16.1.2006 22:05

Jan

Co to ten Šimonovský vyvádí?
Vždyť problém se software měly i TGV! A maji jej i americké  raketoplány. Jak tedy dělaly ČD roční zkušební provoz? A pokud výrobce v tomto unikátním  vlaku nasazuje to nejlepší na zprovoznění, proč se na něj hned plivne? Co takhle kouknout co za sračky dodá ten KAPCH?
0/0
16.1.2006 21:57

Varel

Re: Co to ten Šimonovský vyvádí?
Mluvis mi ze srdce.
0/0
16.1.2006 23:17

JTB

Re: Co to ten Šimonovský vyvádí?
a) KapSch
b) Pendolino je unikátní maximálně svým komickým vznikem na troskách ČKD a taky tím, že česká série je poslední, která se vyráběla podle staré koncepce z roku 1990. Fakt, že je unikátně předražené radši neříkám.
0/0
16.1.2006 23:36

Masin Lokomotimovic

Hezka fotka Milane!
Tak si se s tim vyfotil Milane ty kluku jeden usata, tak ted to zase muzete vratit zpatky.
0/0
16.1.2006 21:24

150-022-2

Re: Hezka fotka Milane!
kdyby jenom vyfotil, pri zkusebni jízdě se tak šikovně s panem generální ředitelem motali na stanovišti, až tam shodili jistič, a pendolino nám ze 160 hamovalo tak, že padaly kufry.
0/0
16.1.2006 21:35

JTB

Re: Re: Hezka fotka Milane!
Mmch, 150 022-2...neseděl jste 10.1. na stanovišti?
0/0
16.1.2006 21:44

150-022-2

Re: Re: Re: Hezka fotka Milane!
ne-e, 150 už na hlavním tahu skoro vůbec nejezdí. a copak se stalo toho 10., nějaká zajímavá příhoda?
0/0
16.1.2006 21:52

JTB

Re: Re: Re: Re: Hezka fotka Milane!
Ne, jen jsem jí málem mezi Vítkovem a Libní skáknul při focení pod kola, chudák fíra...
0/0
16.1.2006 23:38

motke

Ministr-odborník
No přátelé,já nevím.Já být na místě pana ministra,tak se přinejmenším zastřelím.To je furt něco.Kapsch,Pendolino,dálnice atd.To je fakt na zvážení.Nemyslíte?
0/0
16.1.2006 20:49

JTB

Re: Ministr-odborník
Hmmm, ale to bys musel zastřelit minstra z Klausovy vlády, který tohle celé podepsal. V roce 95 i v roce 2000 byl Šimonovský úplně jinde a k tomuhle přišel asi jako slepý k houslím.
0/0
16.1.2006 21:08

banjo23

Re: Re: Ministr-odborník
simonovsky by sice potreboval zastrelit, ale za tohle fakt nemuze... to byl kauf :-/
jenom mi neni jasny, jaktoze rok jezdily dve soupravy do decina bez vetsich problemu... a uz se vi kde je chyba? jestli je to softwarem, nebo za to muze mraz(jak se par dni zpatky tvrdilo)?
0/0
16.1.2006 21:14

JTB

Re: Re: Re: Ministr-odborník
Mno, mráz je pěknej nesmysl, zkušební provoz do DC začal o Vánocích, před rokem. A že od půlky ledna zatraceně mrzlo. Může to být tím, že se jezdilo na jízdní řád normálního rychlíku, byl klídek, čas na všechno a tady se nestíhá. Do Děčína se dlouho nenaklápělo. A pokud vím, jezdila tam jediná souprava. Že by ty ostatní byly zmetky?? (ty soupravy=>ty zmetky, gramatika je pes)
0/0
16.1.2006 21:20

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Ministr-odborník
Ano, na tom je velký kus pravdy, kromě 003 jsou to (zatím) polotovary. Na Děčín to byl takovej oddych, za den necelých 300 km, navíc podstatně menšíma rychlostma. Teď na Ostravu, když to otočí dvakrát, urazí jen na této cestě 1432 km.
0/0
16.1.2006 21:26

Masin Lokomotimovic

Re: Re: Re: Ministr-odborník
no asi se to zadejchalo, Decin je kousek a kdyz to chcipne za Roudnici tak to setrvacnosti dojede.
0/0
16.1.2006 21:26

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Ministr-odborník
dojede do Lovosic, kde staví.
0/0
16.1.2006 21:32

rrejpal

Re: Ministr-odborník
U nás se moc krade, tak je docela možné, že mezi Prahou a Ostravou ukradli sofware a teď se to svádí na poruchu, zatímco na trati Praha-Děčín byla spousta osožáků,  tím toho méně zmizelo a Pindolíno bylo bez poruch
0/0
16.1.2006 22:28

Lowend

Konečně je to napadlo
jako právník říkám, že se jedná o obchodněprávní smlouvu a jestli tam mají arbitrážní doložku, tak by mohli u arbitráže uspět. Nicméně si myslím, že by bylo lepší je vrátit s tím, že přijdem o miliardu. No a co, sice je to hodně peněz, ale bude s tím navždy klid. Vždyť co by nás čekalo teď? Je to fungl nové a už to nejezdí... Za 5 let to bude hrůza, jen se bude opravovat. Takže vrátit, dejte co nejvíc peněz zpátky, a koupit normální siemens lokomotivy a IC a EC vagony... A bude klid...
0/0
16.1.2006 20:44

hejlik

kdyz je vratej, bude arbitraz ...
... a zase tenhle stat prijde o miliardy .. ale co, my uz to zaplatime ...
0/0
16.1.2006 20:34

JTB

Re: kdyz je vratej, bude arbitraz ...
No, pokud se o možnosti vrácení mluví, asi na tom něco bude. Nedávno to udělali švýcaři s lokomotivami 454(?), no prostě jejich mutací 189, jejichž část vrátili výrobci jen proto, že se dostali do finančních těžkostí. A to jsou 189 spolehlivá vozidla.
0/0
16.1.2006 20:48

Marty

8000Kc v haji...
Dokud nebude provoz Pendolina ziskovy (tim myslim, ze zacne samo sebe splacet), tak budu tech 8000Kc na danich, ktere jsem do Pendolina neprimo vrazil povazovat za jednu z nejhorsich investic sveho zivota. Za svuj zivot jsem zvladnul utratit dost penez velmi neucelne, ale co predvadi cSSd v cele s tim upocenym pinglem je vrchol. Aneb socanske heslo: VSE CO MAME PRO MiRDAME!!!
0/0
16.1.2006 20:34

Tokamak

Re: 8000Kc v haji...
no nerad to říkám, ale zakázka na Pendolina je z roku 1995, v roce 2000 ji převzali Italové
0/0
16.1.2006 20:36

Marty

Re: Re: 8000Kc v haji...
To, ze se kradlo i za ODS nepopiram. Nicmene to co nechteli rozkrast fungovalo. CSSD krade jeste hur a navic dela z lidi pri vysvetlovani idioty. BTW> Kdopak ji vlastne v roce 2000 Italum predal?
0/0
16.1.2006 20:39

Tokamak

Re: Re: Re: 8000Kc v haji...
miliarda nenávratně zmizela v ČKD a na výběr bylo 5 vlaků od Siemensu nebo těch 7 co máme od Fiatu
0/0
16.1.2006 20:57

JTB

Re: Re: Re: Re: 8000Kc v haji...
Protože na Pendolino už byla započata výroba a obstarán materiál. A není fér srovnávat cenu od píky stavěného ICE-2 a Pendolina, jedna se uvažovaly poněkud jinak dlouhé jednotky a hlavně ICE a Velaro je o další dvě třídy výš...
0/0
16.1.2006 21:10

Tokamak

Re: Re: Re: Re: Re: 8000Kc v haji...
No s tou započatou výrobou to nebylo až tak slavné, ale jinak souhlasím
0/0
16.1.2006 21:32

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8000Kc v haji...
Ano, fyzicky hotového bylo jen pomálu, jedna bočnice a pár dílů, ale materiál byl už zajištěn a to je sakra pálka.
0/0
16.1.2006 21:46

Milan Kolář

Re: Re: Re: 8000Kc v haji...
Také si myslím, že v umění rozkrádat jakýkoliv majetek je sociální demokracie brilantní a nikým nepřekonatelná. Už by bylo třeba je vyhnat od plných korýtek. Jsou skutečně až neuvěřitelné nanažraní.
0/0
16.1.2006 21:01

JTB

Re: 8000Kc v haji...
8000?? Pendolina stála 4,47 mld. Kč, tzn. 400 korun na obyvatele. To máš tak velkou rodinu????
0/0
16.1.2006 20:45

Marty

Re: Re: 8000Kc v haji...
Preklep... :( Co vim, tak 7 souprav za 8mld.
0/0
16.1.2006 20:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.