Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alstom dostal na opravu pendolin čas do 31. ledna

Společnost Alstom dostala od Českých drah lhůtu do konce ledna. Do té doby má opravit, odzkoušet a vrátit do provozu čtyři soupravy rychlovlaků Pendolino, které vyřadila závada na elektrických systémech. Alstom předpokládá, že lhůtu dodrží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bajeasar

Prej za to můžou troleje...
Někde jsem slyšel, že za tu odstávku může špatný stav trolejí... že prej je tam nějaká kontrolka, která restartuje systém celýho vlaku podle toho, jestli se sběrač odchýlí od troleje na víc jak 50ns. No a protože na českých tratích byla tahle odchylka větší, tak to několikrát vyhodilo ten jistič, a pak se to z bezpečnostních důvodů vyhodilo celý... (takže i topení) - pak už se nedá dělat nic, než odvézt do depa. - Takže prej teďka italové nastavují větší interval na odchylku (odloučení) od trolejí... prej...
0/0
19.1.2006 13:21

PR

Kufry, kose, WC atd.
At uz italove tu zavadu odstrani nebo ne, tak minimalne jedna nedomyslenost pretrva.
 
CD zprovozniil specialni autobusovou linku z Holesovic na Ruzyn, ale ze se Pendolinem neda s letistnimi kufry prakticky jezdit jim asi unika. Do ulozneho prostoru nad hlavou tak tak narvete brasnu od notebooku a na nejake vetsi zavazadlo rovnou zapomente. Ve vagonu, ve kterem jsem jel (prvni trida), byla vyhrazena mista pro tezka zavazadla pouze pro tri kufry (na cely vagon!) Navic strategicky umistena hned u nastupnich dveri a to bez moznosti uzamceni. Uz se vylozene tesim na to az se v Olomouci a Pardubicich najdou nadsenci, kteri si pockaji na prijezd Pendolina, nastoupi dovnitr, posbiraji kufry a hned zase vystoupi. Nic jim v tom nebrani a cestujici si toho ani nevsimnou.
0/0
18.1.2006 21:45

PR

Re: Kufry, kose, WC atd.
Dale me pobourilo, kdyz jsem 5 minut musel cekat na to nez se uvolni WC, na kterem si jeden z pruvodcich CD byl zakourit - tudiz z ciste nekurackeho vlaku jsem si odnesl obleceni nasakle cigaretovym zapachem a to diky zamestnancum CD. Dekuji.
 
Volne umistene hlinikove odpadkove kose (u kazdeho stolecku jeden) byl taky bezvadny napad - tedy v CR urcite. Sam pruvodci rikal, ze jich uz chybi nejmene 30. Pocitejte tedy, ze budete s odpadky behat po celem vagonu a hledat kos.
 
Pri jedne z mnoha jizd jsem zkusil i WC pro invalidy a to byla teprve katastrofa. Po stisknuti tlacitka pro otevreni dveri se dvere zacali otevirat az po cca 10ti sekundach od stisku. Clovek tedy ani nevedel jestli to tlacitko funguje nebo ne. Samotne otevirani sirokych dveri trvalo dobrych 20 sekund. Az po uplnem otevreni dveri bylo mozno stisknout tlacitko na zavreni dveri (opet 10 sekund cekani+20sekund zavirani) a teprve pote bylo mozno dvere uzamknout.
0/0
18.1.2006 21:52

PR

Re: Re: Kufry, kose, WC atd.
Pokud tedy jdete na toto WC, tak pocitejte nejmene s minutou nez se vubec dostanete dovnitr a zavrete za sebou. Dalsi perlickou bylo umyvadlo. Bylo dostatecne velke, ale umyvadlova baterie koncila pouze par cm pred zadni hranou umyvadla. Proud vody tedy byl cca 1cm od steny umyvadla a umoznil vam umyt si pouze konecky prstu. Kdyz jste se snazili nacpat ruce vice pod proud vody, tak voda zacala tect vsude kolem umyvadla po stole. Nabizi se otazka zda-li designer v zivote nekdy pouzil umyvadlo. Toto by se jinak nemohlo stat.
 
Samotnou kapitolou je i ono proklamovane naklapeni v zatackach. Mam rad horskou drahu a miluji, kdyz pri jizde autem v kopcovitem terenu clovek citi na moment stav "beztize". Ale to co clovek pocituje pri skubavem naklaneni Pendolina, tak to musi "zvednout kufr" kdekomu (potvrdilo mi to vice lidi).
 
A tak by se dalo pokracovat donekonecna. Napr. misto na nohy v prvni tride u sedacek bez stolu je minimalni. Prakticky kaz
0/0
18.1.2006 22:02

PR

Re: Re: Re: Kufry, kose, WC atd.
Prakticky kazda druha trida IC je na tom s mistem na nohy mnohem lepe. atd. atd.
0/0
18.1.2006 22:05

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: Kufry, kose, WC atd.
Tolik zážitků z jedny jízdy vlakem... Vidím, že to za ty prachy stojí.
0/0
19.1.2006 9:00

kokrspanel

Re: Re: Re: Kufry, kose, WC atd.
jak mluvíte o invalidním záchodě, tak to samé se mi stalo v ICE. Zmáčkl jsem tlačítko, za asi 10 sekund se otevřely, vlezl jsem dovnitř, zmáčkl tlačítko a nic. Stál jsem tam jak trubka, lidi na mě taky udiveně koukali, já mačkal zavírání ostošest a nic. Asi po 30 vteřinách se dveře začaly pomalu, hodně pomalu zavírat. Holt to je asi nějaká euronorma
0/0
18.1.2006 22:10

JTB

Re: Re: Re: Re: Kufry, kose, WC atd.
No už tě vidím, jak tam se zápalem gamblera bušíš do toho čudlu...
0/0
18.1.2006 23:06

vrchní soudce

trest
Navrhuji aby za trest, bylo ustřihnuto pindolino, Pana Ministra dopravy
0/0
18.1.2006 18:30

JTB

Re: trest
Římana?
0/0
18.1.2006 18:37

150-022-2

Re: Re: trest
takhle tu sekeru nedoženeš
0/0
18.1.2006 19:17

hans_g

*
neni nad poctivou italskou pracicku
0/0
18.1.2006 17:21

Masinka

Re: *
... spis prcicku
0/0
18.1.2006 18:17

JTB

Hoši a děvčata...
...porcujte koťata, já se peláším učit. Nějak se mi těď se.e škola a nerad bych se po semestru pakoval...
0/0
18.1.2006 17:19

Crash84

Re: Hoši a děvčata...
nápodobně
0/0
18.1.2006 17:21

150-022-2

Re: Hoši a děvčata...
makej, at nemas sekeru jak pendolino. a jakou skolu?
0/0
18.1.2006 17:21

JTB

Re: Re: Hoši a děvčata...
VŠEchno...a  sekeru už mám pořádnou, teď tomu budu muset dát asi plný knedlík...
0/0
18.1.2006 17:24

150-022-2

Re: Re: Re: Hoši a děvčata...
jo jo, taky jsem tomu dával plnej knedlík, ale dycky to dohnat nejde. třeba nedávno z Prahy dvacet minut sekera, v Břeclavi pořád 8 minut sekera. Pokaždý to dohnat prostě nejde. Ale verim, ze v ty skole to mate jiny:) Ty to zvladnes, neco tam reknes chytryho o pendolinu a bude to:)
0/0
18.1.2006 17:27

JTB

Re: Re: Re: Re: Hoši a děvčata...
Jo. Včera jsem prodělal jeden čelní náraz ve stošedesátce, blbec jsem si špatě postavil cestu. Řek bych, že u nás se sekera honí eště hůř, než na stanovišti. Podělanej kreditní systém...
0/0
18.1.2006 17:29

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Hoši a děvčata...
no, mě je to vcelku jedno, jak tam dojedu, pokud dodržím jízdní doby...zpoždění se snažím dohnat pro cestující, kteří si to zaplatili a chtějí tam být včas.
0/0
18.1.2006 17:34

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoši a děvčata...
Já k tomu titulu dojedu taky klidně se zpožděním, hlavně když tam dojedu...
0/0
18.1.2006 17:35

kokrspanel

Kdyby koupili ICE-T,
tak by to měli mnohem lepší. Cena dvoutřetinová, bez problémů dohoda s Německem a Rakouskem a i podle mě lepší servis. Ale to ne, někdo někomu podmázl kapsy a díky tomu nám tady jezdí, vlastně nejezdí, italové  
0/0
18.1.2006 17:07

JTB

Re: Kdyby koupili ICE-T,
Už ti to opakuju podruhý, Kokříku- ICE-T je čtyřvozová DE jednotka, takový větší a rychlejší Desiro. Když už, tak sedmi/osmivozová ICE-2. To potom ano...
0/0
18.1.2006 17:08

kokrspanel

Re: Re: Kdyby koupili ICE-T,
Není. Viz dole. Několikrát jsem tím jel, tak asi vím, kolik to má vozů. Btw. víš, že za cenu jednoho Pendolina se dá koupit jedno ICE3?
0/0
18.1.2006 17:10

JTB

Re: Re: Re: Kdyby koupili ICE-T,
Myslím, že si pořád ještě pamatuješ, kde pracuju, tak tohle snad víš, že vím. Ano, všema deseti bych horoval pro ICE-2/3, Velara a podobně. Ale ICE-T se myslím fakt dělala jen čtyřvozově, pokud sis to nesplet s ICE-2...
0/0
18.1.2006 17:12

JTB

Re: Re: Re: Re: Kdyby koupili ICE-T,
Jo, vidím. Potom jo...ICE-T vs. ICE-TD, červenám se...
0/0
18.1.2006 17:13

kokrspanel

Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby koupili ICE-T,
0/0
18.1.2006 17:14

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby koupili ICE-T,
a to TD je turbodiesel?
0/0
18.1.2006 17:16

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyby koupili ICE-T,
a T - Turbo v benzinu, pak koupíme teda ten benzín, sice to bude hodně žrát, ale bude to živý
0/0
18.1.2006 17:17

0608

Nová lokomotiva
http://www.skoda.cz/produkty.asp?Q853A=C0J1P1T1K61S338ID5188 Nádhera , nemyslíte?
0/0
18.1.2006 17:07

kokrspanel

Re: Nová lokomotiva
počítačové studie vypadají vždycky hezky. Počkej až to někdo na první cestě z depa posprejuje
0/0
18.1.2006 17:08

JTB

Re: Nová lokomotiva
Ještě před měsícem a půl to vypadalo poněkud nádherněji...
0/0
18.1.2006 17:08

Paulo-O

Re: Re: Nová lokomotiva
No jo, to bylo jeste pred pripominkama CD a unie strojvudcu...
Prej by se spatne cistily okna a horni svetlomet v okne je hovadina a ...
No jo co se da delat, tak holt bude skareda a hotovo.
0/0
18.1.2006 17:22

JTB

Re: Re: Re: Nová lokomotiva
Fakt je to z podnětu ČD a FS? Já žil v iluzi, že to výrobce sám...
0/0
18.1.2006 17:31

kokrspanel

Re: Re: Re: Re: Nová lokomotiva
nemáš už být v knihách?
0/0
18.1.2006 17:32

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Nová lokomotiva
Já se učím z displeje notebooku, něco se mi nechtělo tisknout a tak mám wordovský okno furt aspoň na liště...
0/0
18.1.2006 17:36

R.

pendolino
u nás neexistuje spolehlivá forma dopravy mezi prahou a brnem.. dálnice 2 pruhy..a 10 bouraček vlak praha - brno a 10 vlaků s hodinovým zpožděním..
0/0
18.1.2006 17:03

Crash84

Re: pendolino
To jsi vzal kde těch deset vlaků s hodinovým zpožděním. Jenom by mě zajímalo za jaekj časovej úsek ty zpoždění bereš.
0/0
18.1.2006 17:11

R.

pendolino
kdyby tu nebyla česká třebová,tak ČD můžou pomalu zavírat.. když se nepostaví nová trať tak nemá cenu zlepšovat úseky..když za rok zjistí ve studích,že to vlastně mělo být rychlejší a udělají novou studii na přebudování..
0/0
18.1.2006 16:59

JTB

Re: pendolino
Nějak jsem nepochopil myšlenku...
0/0
18.1.2006 17:04

R.

pendolino
to je úplnej mazec.. v japonsku a jinejch zemích dovedou přejet zemi za pár minut,jenom u nás je to jako si hodit mincí. "klimatizace" zvládá 2 režimy.. teplo jak v kotli nebo zima jak v mražáku.. jednou sem jel a málem sem přijel voňavej....jak z trouby..
0/0
18.1.2006 16:57

mrgogo

Re: pendolino
Tak toho jsem si taky vsimnul a stezovalo si na to uz vic lidi spolecne s hlukem z klima, u tehle kategorie bych to teda necekal .
0/0
18.1.2006 17:31

R.

Pendolino
Myslím,že je úplně jedno jestli tady Pendolino jezdí nebo ne.. vlak je to asi bezpečnej,leč naprd.. kdybych si koupil A8 za 2 mega a stála víc v servisu než u mě v garáži,tak by mě to asi s****,ale to je každýho z vás. Jelikož ČD si o slevu neřeknou,tak to odesereme...ano,správně my;) sem zvědavej jak dopadne nádraží v Brně.. je sice super,že tu bude,ale stejně to nic nezmění..PS: když nějakej nakulenej ňouma vjede na přejezd,tak je jedno jestli tam pojede Pendolino nebo osobák... akorát,že škoda bude větší..
0/0
18.1.2006 16:45

231

Re: Pendolino
Podivejte se na to z druhý strany. Představte, že byste kupoval pro gen. řiditele ČD A8 za dvě mega ( za jeho dvě mega) a z nich by vám 100kilo zbylo v kapse.Vadilo by vám, kdyby to auto stálo v garáži?
0/0
18.1.2006 19:02

jozina

Zdar
Nejsem si jistej jestli to naklápění má takovej smysl, když tu trať ujede stejně rychle i klasická souprava - vycházím z jízdního řádu, nic jinýho mě jako cestujicího nezajímá....
Maximálka mě taky nezajímá, protože tratě nad 160 tady budou za hodně dlouho a musej bejt fakt jiný než ty doposud a to sefšímšudy.(spodek svršek, křižování, zabezpečení, hlavně trolej, atd) a na to prachy nejsou max. na papíře studie.
Takže kdyby se koupily klasický soupravy pro EC tak by jich bylo víc jezdili by stejně a můj subjektivní pocit je že jsou i pohodlnější...
Navíc němcům se moc nelíbí že máme jinej vlak než oni (ice) a hlavně fakt pomalej (povolená 160) takže třeba že bych v praze nastoupil na pendolino a vystoupil z něj třeba až v hamburku a po německu by jelo 230 je v nedohlednu.
Stále budu nastupovat do klasickejch souprav EC....
Kbyby koupili soupavy ICE tak si myslím že jejich nasazení a provoz i v mezinárodní doprave byl o dost lehčí.
Kou
0/0
18.1.2006 16:43

JTB

Re: Zdar
V BRD by s vmax=230 neměl být problém.
0/0
18.1.2006 16:51

Tokamak

Re: Re: Zdar
a nemájí ty naše Pendolina zatím schváleno vmax 200?
0/0
18.1.2006 17:01

JTB

Re: Re: Re: Zdar
Ve schválení pro ČR ano. Vykonaly totiž TBZ rychlostí 237km/h, což při vyžadovaném přesahu asi 10-20% stačilo jen na povolenou 200.
0/0
18.1.2006 17:05

kokrspanel

Re: Re: Zdar
To ne, ale pokud bych vycházel z ICE-T, tak ten po jejich tratích jezdí taky jen 200, což je maximální cestovní rychlost
0/0
18.1.2006 17:04

JTB

Re: Re: Re: Zdar
Nesrovnatelné. ICE-T je motorová dieselelektrická jendotka, nikdy nebude mít dostatečný výkon na vysoké rychlosti. A hlavně neelektrifikovaná VRT je trochu nesmysl, ne?
0/0
18.1.2006 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.