Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pendolino: rychlovlak, který nemůže jet tak rychle

Příběh pendolina je skoro jako od autorů Járy Cimrmana. Je to nejrychlejší vlak na českých kolejích, ale na českých kolejích nemůže jezdit tak rychle, jak umí. Deset let trvalo, než první pendolino začalo vozit lidi. Po měsíci provozu ze sedmi jezdí jen jedno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FRAJER

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

RvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
10.10.2007 18:18

FRAJER

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
10.10.2007 18:18

Anunnaki

strasne. do lagru s nima
uz aby tady byl spatky komunizmus, nebo na to vsichni doplatime. Aspon ze se za komousu pred XXX deseti letmi postavilo metro, a trate na 120km v case, kdy vojnou zdevastovane znicene japonsko na male zemicce bez nerostnych surovin stavelo v 60tych letech (15let po totalni destrukci) trate na 200 az 250km/s a poprve se zacal realizovat/restovat maglev (350km az 550m/h). Jiz v 80-90letech se jezdi v japonsku nad 300km/h. Tady nase zeme i bez vojny a s nerostnymi surovinami nedosahla po 15 letech od komunizmu ktomu, aby sme modernizovali trate ze 120km na aspon 200km, ne, nejaky debil rekl 160km staci :). Ty co o tom rozhoduji tady preci zit nebudou, potrebuji prachy a uplatky aby pak dozili v zdravy a bohatstvi v jinych zemich, kde rychlovklaky jezdi 300km/h. Doufam ze si nekdo dela seznam, a jednou az bude prevrat je budeme strilet a lovit i jejich manzelky, deti a prizbuzne pro vystrahu. Ke zdi a zastrelit, rodina do lagru.
0/0
30.1.2006 20:04

karoten

Re: strasne. do lagru s nima
To je útok na hlavu státu. Dej si bacha. Klausovy úsporné balíčky řekly, že 160 stačí.......
0/0
31.1.2006 10:27

mikola

Pendo -líno
Již před mnoha léty se snažil
výrobce tohoto teoreticky fajn vláčku prodat svůj výrobek ve Švýcarsku kde byl po delších testech odmítnut jako super šmejd.
Učit se, říkal soudruh Lenin!
0/0
24.1.2006 16:51

Hujer z Praglu

Re: Pendo -líno
Haleluja... Kdyz uz Svycari prohlasili tento vrak za zupersmejd... Jak je mozne ze ceskym odbornikum ve vlade tato malickost nepatrne unikla (zrejme za 10% provize z ceny nekomu do soukrome vlastni kapsy)
0/0
30.1.2006 23:35

karoten

Re: Pendo -líno
Před mnoha léty nebylo naklápění vývojově dotaženo. Tak srovnávej odpovědněji. Ten vláček je super-vláček, akorát má chybu v software, což se může stát i tvýmu dálkovýmu ovládání žaluzií.
0/0
31.1.2006 10:31

Jirka

Re: Pendo -líno
O co je tedy podle Vas CISALPINO??? Martanska loď? Pomluvy o vecech o kterych nic nevite.
0/0
31.1.2006 10:55

3nečok

Re: Pendo -líno
No, švýcaři možná prohlásili, že je to šmejd, nicméně to tam pod názvem CISALPINO jezdí.
 
Dále pak: Slovinsko, Finsko, Španělsko, Portugalsko, Británie -  i když FInové říkají, že ze 17 souprav jsou 2 stabilně v opravě:o)))
0/0
7.3.2006 10:47

Bleu-ptica

Kdo podepsal?
Výmluvy, že  podepsala ODS proto aby podpořila český podnik je blbost a jen člověk s IQ tykve to bere jako argument. V jakékoliv, tržní, socialistické  ekonomice  platilo  a platí - co je psáno, to je dáno. Doufám, že veřejnost alespoň za 4,4 miliardy poznala  kdo víc škodí této zemi. Socdem ani Komančí v roce 1995 u kormidla nebyly. Vina je jasná - Plákostrana a její 5% pijavice.
0/0
24.1.2006 11:46

Děd Nevěd

zírám
Takže dle názoru  někoho z pléna, za smlouvu nemůže ten, kdo ji odepsal, ale ten kdo ji nezrušil ? Hm, interesantní. Mnohé smlouvy nejde zrušit vůbec, jiné  nejdou zrušit bez sankcí. Asi mám špatnou logiku, ale zlodějem je ten kdo kradl, ne ten kdo mu za ukradené peníze prodal kus salámu.
0/0
24.1.2006 11:43

Pepa

Trefná připomínka Miroslava Macka!
Ministr dopravy Šimonovský v rozhovoru pro Lidovky řekl á margo poruchového pendolina:
Smlouva s výrobcem, firmou Alstom " je velmi špatná. Domnívám se, že zejména sankce, které tam jsou proti výrobci, jsou nedostatečné.
Pane ministře, to ovšem nestačí: někdo ty smlouvy musel připravit a někdo za českou stranu podepsat a za tuto mizernou práci dostali jistě dobře zaplaceno!
A to snad není tajné a měl byste to veřejnosti, která to nakonec všechno zacáluje, říct!
 
0/0
20.1.2006 22:51

JTB

Re: Trefná připomínka Miroslava Macka!
Nikdo nic cálovat nebude. Ale kdo ty smlouvy připravoval, to ti řeknu z voleje-kabinet, v němž byl Macek ministrem a pak kabinet se spoluúčastí mackovy strany, byť nepsanou. Ten by měl akorát tak mlčet. Zase divadýlko na lidi, kteří o problému nic nevědí. Pro ně bude možná viníkem Šimonovský, pro nás, co o problému víme poněkud více to ovšem vypadá trochu jinak...
0/0
21.1.2006 2:24

KRE

Re: Re: Trefná připomínka Miroslava Macka!
Myslím, že s tím určením lidí zodpovědných za podpis smluv nemáte pravdu. Nevím sice, kdo to podepsal, ale velmi silně pochybuji, že v tom měl prsty kabinet spojený s Mackem, Klausem či ODS vůbec.
Jistě uznáte, že Macek rozhodně není žádný hlupák a když se takto natvrdo dožaduje odpovědi, tak zřejmě moc dobře  ví, kdo to opravdu podepisoval....
myslím, že do problému nejspíš moc nevidíte právě vy, protože současnou smlouvu s Italama podepisoval už kabinet Milouše Zemana....
0/0
21.1.2006 15:14

JJ

Re: Re: Trefná připomínka Miroslava Macka!
Moc do toho nevidite!
 
Puvodni smlouva byla s konsorciem, ve kterem bylo CKD podepsana nekdy v 1995/6 za ODS.
 
Nicmene kdyz CKD zkrachovalo, tak stat smlouvu nevypovedel, pouze upravil nektere podminky. To jiz bylo za CSSD, zrejme proto, aby se dodatecne podminky mohly dojednat bez noveho vyberoveho rizeni.
 
Pritomnost statniho podniku v konsorciu mozna byla za tim, ze puvodni smlouva byla prilis jednoducha. Nicmene po krachu CKD bylo spravne podminky smlouvy upresnit.
 
Takze si budete moc vybrat podle svych volebnich preferenci, jestli za to muze ODS, ci CSSD
0/0
21.1.2006 15:36

mpixel

Re: Re: Re: Trefná připomínka Miroslava Macka!
Za problém je zcela jednoznačně zodpovědná ČSSD. A to tím že to převedla na zcela jinou firmu bez náležitě ošetřené smlouvy.
0/0
23.1.2006 11:53

krabi

Re: Trefná připomínka Miroslava Macka!
kdybyste četl pozorně - smlouva byla dělána v r. 95, aby podpořila tehdy český podnik ČKD. Problém nastal, když ČKD zkrachovalo a socani smlouvu nezrušili, ale převedli již zcela na "cizáckou" firmu. Kolik bylo tehdy za "schůzky" na stole v českých ?
0/0
22.1.2006 10:41

Irish Stout

Mnohem horší,
než jsme čekali...
0/0
20.1.2006 18:34

Kupředu

Bezpečnost Pendolina je diskutabilní
Sám jsem byl dne 9.1. v Pendolinu 5.50 z Ostravy-Svinova svědkem toho, jak po dobu cca 1 a půl hodiny nefungovaly dveře nejen na záchod v posledním voze soupravy (za příplatek za 1. třídu si mnoho lidí mohlo počůrat kalhoty), ale nešly otevřít ani dveře do předchozího vagónu (takže ani nešlo jít na jiné WC). Kdyby např. hořelo, tak všichni uhoříme v tom jednom voze, nikdo neuteče. Když si k tomu připočtu tiskové zprávy o nedostatečné kvalitě brzdného systému (kvůli tomu se údajně přizpůsobovaly i české normy, aby Pendolino prošlo), novinové zprávy o problémech s rušením zabezpečovacího systému železničních přejezdů (takže může s vyšší pravděpodobností dojít ke kolizi s auty) a k tomu vezmu vyšší rychlost Pendolin, je to spíše na trestní oznámení na České dráhy za všeobecné ohrožení než na gratulace.
0/0
20.1.2006 14:57

chroustík

Re: Bezpečnost Pendolina je diskutabilní
Každý vagón má nouzové otevírání dveří, až bude hořet, zkus se líp podívat.
0/0
20.1.2006 15:24

JTB

Re: Bezpečnost Pendolina je diskutabilní
Brzdový systém je naopak velmi kvalitní. Kecy slečen s obchodkou a aktuálně píšících do novin nelze brát vážně.
0/0
21.1.2006 2:26

zapvit

Zablokované dvěře
To si děláš srandu, že nešly otevřít dveře a nešlo jít do dalšího vagonu? To bylo vše zablokované nebo co? Že o tom nikdo nikde neinformoval......
0/0
22.1.2006 13:16

Karel

Re: Bezpečnost Pendolina je diskutabilní
Asi jste si nevšiml těch červených kroužků u některých oken, která lze v případě požáru atd. rozbít. Z bezpečnostních důvodů nejsou tato okna vybavena elektricky ovládanými roletami. Pokud se nepletu je u těchto oken i kladívko. Samozřejmostí by měly být nouzové odjišťovače dveří.
0/0
23.1.2006 15:30

Charis Matic

Vyřeší to metro
-prndolíno se nasouká to tunelu metra-tam žádný závory nejsou - plány už má Bém na stole -z Holešovic už se začlo razit loni -už jsou někde za Havl.Brodem - v prosinci jsou v Brně -plánuje se to protáhnout až do Splitu -cena bude platná v rámci ceníku PID,takže to vyjde na slušný prachy.Hola hej.
0/0
20.1.2006 8:17

forhend

1995
kdo asi v roce 1995 udělal tak "výhodnou" smlouvu pro náš stát...tedy která vláda...asi...že by ti zločinci z modrého ptáka???:-(
0/0
19.1.2006 17:01

samlep

Pendoštot
Taj jednotka 680 je pěkny Pendošrot
0/0
19.1.2006 15:23

Maxx-IP

Re: Pendoštot
Může snad tvůj přehravač za to, že do něj dáš CD se špatnou muzikou?
0/0
19.1.2006 18:41

Bajeasar

Prej za to můžou špatný troleje...
Někde jsem slyšel, že za tu odstávku může špatný stav trolejí... že prej je tam nějaká kontrolka, která restartuje systém celýho vlaku podle toho, jestli se sběrač odchýlí od troleje na víc jak 50ns. No a protože na českých tratích byla tahle odchylka větší, tak to několikrát vyhodilo ten jistič, a pak se to z bezpečnostních důvodů vyhodilo celý... (takže i topení) - pak už se nedá dělat nic, než odvézt do depa. - Takže prej teďka italové nastavují větší interval na odchylku (odloučení) od trolejí... prej...
0/0
19.1.2006 13:22

Maxx-IP

Re: Prej za to můžou špatný troleje...
Zní to věrohodně, až na ten údaj 50ns. To je nesmysl, protože když sběrač odskočí, je to vzhledem k setrvačnosti spíš otázka celých sekund, než se vrátí, ne miliardtin sekundy, tedy frekvence GHz. Vidíš třeba ty modré blesky, když je trolej namrzlá, to by Pendolíno v mrazu vůbec nemohlo vyjet.
0/0
19.1.2006 13:46

Bajeasar

Re: Re: Prej za to můžou špatný troleje...
Hm, to je fakt... možná jsem to přeslech a byl to 1 n-rok...
0/0
19.1.2006 14:20

Bajeasar

Re: Re: Prej za to můžou špatný troleje...
a je tu zajímavá úloha pro všechny diskutující, kolik sekund je 1 n-rok...?
0/0
19.1.2006 14:21

Maxx-IP

Re: Re: Re: Prej za to můžou špatný troleje...
Přestupný, nebo normální?
0/0
19.1.2006 14:43

Maxx-IP

Re: Re: Re: Prej za to můžou špatný troleje...
Už jsem to spočítal: obyčejný 0,031536s, přestupný 0,0316224s.
0/0
19.1.2006 14:48

Bajeasar

Re: Re: Re: Re: Prej za to můžou špatný troleje...
Huráá, vyšlo mi to samý...
0/0
19.1.2006 15:06

Feo

Re: Prej za to můžou špatný troleje...
Já jsem zase slyšel že za to může stará  Blažková, protože jí jedna paní povídala, že se říká, ale neví, zda to je pravda, že koleje,troleje, bába tě poleje. A je to.Pak se v těch kundách-nanose vyznej.
0/0
19.1.2006 15:09

FrantaV1

Standardni postup pro SW chybe
Nechat vsechny cestujici vystoupit a znovu nastoupit. Nebo snad strojvedouci nezna Windows ? :-)
0/0
19.1.2006 12:55

pavelthelong

Re: Standardni postup pro SW chybe
:-):-):-) !!!
0/0
21.1.2006 7:57

Marty

Re: Standardni postup pro SW chybe
To je sice vtipne, ale ne uplne presne. Takovehle systemy nepojedou ani na Windows and na tom opevovanem "mnohem stabilnejsim" linuxu. Budou mit vlastni proprietarni system, do ktereho vidi par lidi od vyrobce a jinak nikdo. Je to proste sracka a nikdo mi nevymluvi, ze at prvotni smlouvu sepsala ODS jakkoliv spatne, tak CSSD a CD proste NEmela vlaky prevzit v jinem nez funcnim stavu. A pokud, tak po jednom. A vubec nechapu jak to, ze se ladi SW jednotlive. To kaspari pizzozroutsky nejsou schopny okopirovat sw ridicich jednotek? Nebo je kazda ta popelnice unikatni a jejich dily nejsou zamenne?
0/0
23.1.2006 18:23

Mewthree

Re: Re: Standardni postup pro SW chybe
vylevani mindraku na linux ti jde vid? odpovedel sis sam s kopirovanim systemu...
0/0
24.1.2006 14:14

inzinierbula

A protože je ve světě už tolik zkušeností,
proč bychom nezkusili také naši, českou cestu. Ta nás přece vždycky spolehlivě dovede do ...
0/0
19.1.2006 12:28

Daňový soumar

Krásná fraška
Stálo by za to, aby to třeba Čtvrtníček zdramatizoval. K Ivánkovi a Český sodě to skvěle sedne...  
0/0
19.1.2006 11:25

martin

rychlost
Kdo jezdí pravidelně EC a IC ví že z břeclavi do holešovice jezdí tato kategorie vlaků za 3:15 , nebýt rychlosti 30-50 v břeclavi a od začátku brna po blansko  a mezi ústím a chocní a dále pak od kraje prahy do centra klidně by to bylo 2:45 , stačí když má EC s německou soupravou malinké zpoždění a hned bez problému valí mezi břeclaví přednádražím a brnem heršpicemi 160 když jsem jel naposled v pondělí tak valil mezi chocní a pardubicemi 168km/h ( zobrazuje se reálná rychlost na digitálním displeji ve vagonu) , to znamená zbytečná pendolina , stačilo by nakoupit 10-20 výkonějších lokomotiv ( do 5 miliard by se vešli ) a tyto nasazovat na vnitrostátní EC a IC , popřípadně expresy , stejně tak v dnešní době jezdí EC VÍDEŇ - WARSZAWA úsek dlouhy 72 km ze břeclavi do otrokovic za 35 minut , zase s tím že 5 minut mu trvá břeclav - břeclav přednádraží ( traťová rychlost 30 km/h ) potom jede průměr tak 120-150 km/h
0/0
19.1.2006 11:01

Crash84

Re: rychlost
No to je sice pravda, že EC/IC jezdí mezi 160 km/h Brnem a Břeclaví, Chocní a Pardubicemi a dalších úsekách. Jenže pravda je, že pomocí Pendolina se počet těch úseků dost rozšiřuje. Nemluvě o tom, že se o kolik se zkrátí jízdní doba mezi Českou Třebovou a Brnem, kde dneska klasiky jezděj kvůli náročnýmu terénu tak kolem 90 km/h. A jinak, nové lokomotivy jsou objednané u Škodovky.
0/0
19.1.2006 11:06

Jirka

Re: rychlost
Mate v necem pravdu, trate Breclav-Brno a Breclav-Prerov jsou nejrovnejsi a nejrychlejsi trate u nas. Vsak je take pravda ze kdyby vsechny nase trate byli takto rovne tak je ucinnost naklapeni pendolina 0%, jenze napriklad cesta z Vidne do Prahy se za Brnem nechutne krouti a vyhody levne klasicke soupravy jsou pryc, tady ma zase velmi navrch pendolino. Tech 168 bych rad zkusil, ale je to zvlastni, az se nechce verit, kazdy strojvedouci musi po prijezdu odevzdat rychlomerny prouzek(pri prekroceni rychlosti jsou tvrde sankce i propusteni) a lokomotivy maji omezovac, tezko rict, jestli spis nebyl pouze spatne zkalibrovany tachometr vagonu. Pri vyssi rychlosti se ryskuje ze dojedete k jeste nestazenym zavoram!!!
0/0
19.1.2006 11:09

Maxx-IP

Re: Re: rychlost
Jen malá poznámka: Věřím tommu, že informační tachometr ve vagonu je schválně špatně kalibrovaný, kvůli reklamě.
0/0
19.1.2006 11:41

Roman

Re: Re: Re: rychlost
Tomu nevěřte. Na ten tachometr se od výroby nikdo z ČD nepodíval. A nejen na něj.
0/0
19.1.2006 17:46

aaa

Re: Re: Re: Re: rychlost
pise, ze ta souprava je nemecka...
0/0
20.1.2006 13:49

O.M.

Re: Re: Re: rychlost
No, indikátor rychlosti ve vagónu není žádný laboratorní přístroj s 0,5% přesností; 8 ze 160 je 5 %, což je plně v normě, žádné schválnosti. Tachometr v autě může mit odchylku až 10 %.
0/0
1.2.2006 18:56

martin

Re: Re: rychlost
vůbec bych změnil trasu stávajícího koridoru mezi pardubicemi a přerovem podle 75 let starého návrhu projektantů firmy baťa , před chocní odklonit na lytomyšl dále asi 5 km tunel na semanín  , rovně na třebovice oblukem či tunelem směr moravská třebová za moravskou třebovou v zářezu do chornice a do nectavkého údolí , které je relativně rovné potom narovnat stávající trať do konice dále údolím romže do ptení opět s narovnáním stávající tratě a dále v zářezu do prostějova odtud rozdvojit směr přerov-ostrava a kojetím-kroměříž-otrokovice
0/0
19.1.2006 11:54

martin

Re: Re: rychlost
stačilo nedělat za brnem tunely a oblouky kolem svitavy ale celou trať vést tunelem či  s napřímením a tunely , tak jak se to uvažuje z prahy do berouna
0/0
19.1.2006 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.