Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sedmé pendolino dostalo techničák

Technickým průkazem už je vybaveno všech sedm pendolin, které zakoupily České dráhy. "Vlak je kompletně připraven k běžnému provozu, může okamžitě vyjet na trať," uvedl Aleš Ondrůj z tiskového oddělení Českých drah. Připravena k provozu je podle něj i souprava s číslem 001.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ja dnes

juuu,
to uz se zase zmenily nejake normy,nebo se soudruzi ozrali do nemoty,ze pindolina dostala technicak?
0/0
11.2.2006 14:58

Vendula

to nic neřeší
samozřejmě, pendolino jedit bude a nějaké software problémy se vyřeší. Nic to však nemění na tom, že tyto vlaky jsou na stávajících českých kolejích nevyužitelné a celé to je nesmysl  
0/0
11.2.2006 9:28

Crash84

Re: to nic neřeší
Nevyužitelné? To přece není pravda. Ale já se ani nedivim že tomu věří tak 80% obyvatel ČR, protože se nikde v médiích nepoukázalo na to, že jízdní doba (např. Praha - Ostrava) se v budoucnu pomocí pendolin zkrátí na méně než tři hodiny. Proč? Protože: 1) dnes ještě není dokončena verifikace tratí pro vozidla s naklápěcími skříněmi, tudíž pendolina nemohou využívat naklápěnív plném rozsahu. Například na trati Brno - Česká Třebová je verifikace dokončena a jenom na 90 km dochází k úspoře cca 10 minut. 2) V jízdním řádu jsou pořád vaty - rezervy kvůli výstavbě II. koridori mezi Českou Třebovou a Přerovem. Takže ty vlaky jsou tu využitelné, víc než využitelné, prptože v konfigurace terénu jakou má ČR je tohle poslední možnost jak zvýšit rychlost bez investičních nákladů v řádu desítek miliard za stavbu VRT
0/0
11.2.2006 11:39

Vendula

Re: Re: to nic neřeší
Děkuji - tudíž nevyužitelné
0/0
11.2.2006 13:38

Crash84

Re: Re: Re: to nic neřeší
To, že dnes jezdí vlaky IC/EC Ova - Pha za 4h 6 minut, budoucnu tak za 3h 50 minut a klopidlo to zvládne skoro o hodinu dřív je nevyužitelnost?
0/0
11.2.2006 14:07

Elvis

Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
Zvladaji to rychleji, protoze narozdil od IC, Pundolina stavi akorat v Pardubicich a Olomouci. Kdyby tam ICcka taky nestavela, tak jsou v Ostrave skoro stejne rychle jako Pundolino za 4 mld.
0/0
11.2.2006 14:22

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
Ale o tom se tady nebavim. Ale máš pravdu, EC/IC maj navíc tři zastávky (kolín, Česká Třebová, Hranice na Moravě). Pointa byla, že AŽ bude dodělaná verifikace tratí, tak klasické EC/IC bude jezdit cca o 40 až 60 minut pomaleji. V tom to je. A myslim, že zkrácení jízdní doby o necelou hoďku už je celkem dost
0/0
11.2.2006 14:37

ja dnes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
a nevite nahodou kam si mam dat v pindolinu kufr, kdyz jedu na letiste? a proc nema jidelni vuz?
0/0
11.2.2006 14:52

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
Jo, to je problém. Ale nemusíte na mě hned tak agresivně, já sem pedolinu interiér nenavrhoval. Ale ty kufry to je problém a dost velkej. S tim souhlasim. No, a jídelní vůz nemá možná proto, že má barovej bůz. Takzvaně To už je trošku složitější problém. Ono je to těžký tam narvat celej jídelák, když to má jenom sedum vozů. Já to řeknu trošku ze široka. Pendolino má kvůli naklápění (resp. z toho důvodu aby "se vešlo" do průjezdnýho průřezu menší šířku karoserie. Kvůli tomu tam jsou vedle sebe jenom tři sedčky, aby byl zajištěnej slušnej komfort a lidi se na sebe nemačkali ramenana. Z toho důvodu je dost omezená kapacita. Takže si možná řekli, že se musej narvat sedačky kam to de, a proto to nemá v barovym voze klasický uspiořádání jak jste zvyklej. Toť moje teorie...
0/0
11.2.2006 15:13

Vlasta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
Vypadas jako nadrazak. Take jsem byl. Pendolino mi parkovalo na Pernerce pod oknem...
0/0
11.2.2006 15:46

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
Ne-e, nádražák nejsem, ale trochu se mimo jiné zajímam i o železnici..
0/0
11.2.2006 16:17

ja dnes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
ja hlavne narazel na to(soz sem nenapsal)jestli se tenkrat nemely vybrat uplne jine soupravy.?
0/0
11.2.2006 15:55

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
Jo, to je otázka. Já zastávam ten názor, že po krachu ČKD se to mělo celý stornovat a udělat nový výběrový řízení. V tom by pravděpodobně mělo velkou šanci vyhrát nějaký mezinárodní konsorcium, kde by byla zastoupená i Škoda. A potom by pravděpodobně vzniknul stejnej vlak, jakej měl vzniknout původně a ten mělo navrhovat ČKD. Fiat v tomhle kontraktu měl tušim tak 20%, myslim, že měl zajistit "jenom" dodávku naklápěcího systému, zbytek se měl dělat v ČR. Jenže všichni víme jak to dopadlo. Ale když už tu jsou, tak si myslim, že by se do nich neměl každej jenom navážet, protože pak se to projeví i mezi lidma, a ty s tim pak nebudou jezdit a celý ty 4,5 miliardy budou vyhozený prachy. Možná že by se dalo sehnat něco lepšího, často se mluví o ICE, ale těžko říct, jestli by to nedopadlo podobně. Každopádně pendolina už tu jsou a jezděj, maj tu opodstatnění, tak uvidíme co se bude dít dál.
0/0
11.2.2006 16:23

ja dnes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
s prvni pulkou s tebou souhlasim, po krachu CKD vsechno zastavit.tam zacal uz ten velky podvod-misto 10 souprav jen 7 a to za stejne penize.dneska uz je to 15 let stary vlak. a jeste neni jiste jestli ho pusti do berlina a vidne jak se planovalo. Tenkrat to byla spatna varianta. ve studence by takovej vlak za takovy penize vyrobily taky.
0/0
11.2.2006 16:41

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to nic neřeší
Ve Studénce bi nevirobyly, ňyc, pze vagónka Studénka je už hodně let mimo, dělaly se tam naposled nákladní vozy pro majitele Thrall.
A jinak, stornovat ten projekt po krachu ČKD, by znamenalo dodnes nejezdit. Nový vlastní vývoj by byl nejspíše levnější a vedl k lepšímu naplnění požadavků drah, ale čekalo by se další léta.
0/0
13.2.2006 11:03

rudastraka

fandim
i kdyz nemam moc sanci se svezt vlekm, protoze je pro me auto mnohe rychlejsi, tak mu docela fandim. podle me ma vlak vyznam jen od vzdalenosti 300km a vic. jediny co me napada kam bych jel vlakem, tak treba na jih k mori, ale to by to nesmelo trvat dyl nez 6 hodin
0/0
10.2.2006 23:46

JTB

Re: fandim
Asi jsi trochu mimo. Proč potom přepravuje železnice taková kvanta lidí třeba v příměstské oblasti Prahy? A stejně tak Tvůj soud o výhodosti auta odvisí od konkrétní situace...
0/0
11.2.2006 0:14

primeminister

a poserme se
nikdy o něj nemělo přijít
0/0
10.2.2006 19:32

Skeptik

Na jak dlouho?
0/0
10.2.2006 15:00

xyz

Re: Na jak dlouho?
Na 30 dní - trial verze
0/0
10.2.2006 16:06

Skeptik

Re: Re: Na jak dlouho?
No jestli to zase stahli z netu ze slunecnice, tak urcite
0/0
10.2.2006 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.