Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW propustí na 20 000 lidí

Spekulace o obrovském propouštění v největší evropské automobilce Volkswagen se potvrdily. VW potvrdil, že v příštích třech letech zruší až 20 tisíc pracovních míst. Zaměstnanost se sníží na závodech značky VW, která zřejmě omezí i výrobní kapacity. Zaměstnance Škody Auto změny ohrozit nemají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Totedyne

Volkswagen prosperuje
, Volkswagen oznámil EPS za rok 2005 ve výši 2,9 Eur, čekalo se 2,4. Tržby a provozní zisk byl mírně nad očekáváním trhu. Autor: Mgr. Ondřej Svoboda, Cyrrus
0/0
13.2.2006 10:45

dali

VW a propusteni,
jestli jste cetli dobre clanek, tak se jedna o to aby byla firma zase vice ziskova. To znamena, aby mely akcie vysssi hodnotu.Managment firem dostal proste takovy ukol. To je proste kapitalismus. VW vybudoval nejvesi firmu v Evrope, ted se asi chysta nekam expandovat. V soucasne dobe se z nemecka firmy "stehuji" ve velkem. Po pripojeni novych statu EU se proste veci dali do pohybu.
0/0
13.2.2006 0:17

Modracek

Evropa a USA
Evropa nemá šanci ekonomiku Spojených států dohnat.
A když si Evropa takový cíl dala, musela sama uznat, že to byla fantasmagorie. 
 
0/0
12.2.2006 0:33

pavelthelong

neni co dohanet......
otazka je, zda ma Evropa vubec cil USA dohanet. Ekonomove se netvari prilis nadsene z ekonomiky USA, stejnych vysledku nebo lepsich dosahuje v Evrope Norsko, Dansko, Svycarsko a daleko pred USA je Lucembursko (podle HDP..) Nemecko s tezkym balastem ve forme byvale NDR se porad drzi v prvni lize, coz je skoro zazrak. Hlavni je ale socialni politika statu, v USA jsou minimalni socialni jistoty, zatimco treba ve Svedsku je snad lepsi byt nezamenstnay nez pracovat. VW je taky takovy socialni produkt, nemcum zamestnanym mimo VW se o socialnich programech ani nesni, pracovnici VW prakticky od 60 let (i drive) v penzi a kazde 2 roky nove auto za rezijni cenu
0/0
12.2.2006 17:57

o

Re: neni co dohanet......
Norsko a Svycarsko jsou sice geograficky v Evropě, ale nejsou členy EU a také mají úplně jiné zákonodárství než země v EU! Navíc, Norsko je jedním z největších světových producentů ropy a zemního plynu.
Když se v Bruselu silným hlasem vyhlašoval cíl dohat USA, tak tím byly myšleny jen země sdružené v politicko-ekonomické organizaci EU, nikoli geografický světadíl Evropa.
0/0
13.2.2006 11:03

o

Re: neni co dohanet......
A Lucembursko?
To je jedna velká banka. Lucembursko není moc reprezentativní příklad, který by mohly následovat ostatní země EU. 
0/0
13.2.2006 11:05

artur111

At už VW, Ford, nebo GM
mají podle mě jedno společné. Nemají konkurenceschopný produkt. Prostě těm autům něco chybí, VW nemá design, Ford a GM jsou neprodejné americké káry, protože i v americe už začínají koukat na spotřebu, ekologii atd. Menší a úspornější asijské vozy jdou hlavně po hurikánech a prudkém zdražení ropy (a tím i benzínu) více na odbyt. A pak ani 1 automobilka nemá dobrý management. Jak je možné, že za minulého šéfa byl VW jednou z nejziskovějších automobilek, a během asi 3 - 4 let je sotva na 0?
0/0
11.2.2006 20:38

Modracek

Re: At už VW, Ford, nebo GM
Víš kolik v současnosti stojí v USA benzin? Asi víš prd. 
 
0/0
12.2.2006 0:29

pete

Takové propuštění bych si nechal líbit!
Potom budou smìt odpoèívat doma a budou dostávat skoro stejnì vysoký èistý pøíjem jako do nynìjška. A to až do svých 62 let, kdy budou mít nárok na normální státní penzi.
0/0
10.2.2006 20:37

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Takové propuštění bych si nechal líbit!
To by se mi taky líbilo. Myslel jsem, že VW tím chce dsáhnout úspor a oni zatím dají lidem několikaletou placenou dovolenou.
0/0
11.2.2006 0:15

Thyronx

VW a dalsim...
VW a dalsim automobilkam nezbyva nez zestihlovat po americkem zpusobu. Je nadvyroba aut, zustavaji dlouho na skladech, neni zajem. Lidi v EU maji prilis nizke platy a vehlasne evropske znacky maji prilis vysoke ceny aut. Jsou nadhodnoceny. To se v soucasne konkurenci nepromiji ani Mercedesu,VW ani jinym. Socialni vyhody pracovniku v autoprumyslu musi jit do hajzlu. Zacina to propoustenim a skonci ocesavanim veskerych vyhod.
0/0
10.2.2006 17:34

Admin_

Re: VW a dalsim...
, Po americkém způsobu raději snad ani ne. F a GM mají absolutně neufinancovatelné závazky k budoucím penzistům (nejde jen o penze ale i o zdravotní péči). Dtto jejich odpadlé větve, jako Delphi.
0/0
10.2.2006 18:39

Stíhací vzducholoď Karel

Re: VW a dalsim...
Po americkém způsobu? Při čtení podobných příspěvků začínám chápat, proč jsou Ami nejnenáviděnější národ na světě. Navíc nechápu, jak někdo může vypustit takovou hovadinu, že v EU jsou příliš nízké platy! To myslíš v Německu, o kterém je hlavně řeč? Začínám mít pocit, že se v USA všem občanům provádí nějaká operace mozku...
0/0
11.2.2006 0:24

Thyronx

Podobne jako v USA:
Kvalita, cena vyrobku a inovace rozhoduje. Asijske automobilky prevalcuji Evropske pokud nezvednou produktivitu a nebudou si moci dovolit SNIZIT ceny aut. Toyota,Nissan,Honda, korejske Kia a Hyundai. Pokud se zvedne cena ropy, nezachrani to ani hybridy ani motory na etanol. V USA jezdi prvni Fordy, GM vozy na palivove clanky (vodik)a do seriove vyroby prijdou zhruba do 10ti let.
0/0
10.2.2006 17:30

Admin_

Re: Podobne jako v USA:
, Děsně plácáš. Palivové články slouží fakticky jen k "úschově" energie. Na to, aby auto jelo, musí nejprve nějak článek nabít. Nějak = elektrickým proudem. Vzhledem k tomu, že se v USA vyrábí nezanedbatelná část elektřiny z ropy, nedovedu si představit v čem vidíš to kouzlo. Jo, kdyby se místo ropa, plyn, uhlí ve výrobě elektřiny přešlo na atom, nejlépe termojadernou syntézu, pak by měly palivové články smysl. Ty Thyronxi, vysvětli mi, proč se v USA v automobilkách propouští a jdou na hubu, když jsou tak dobré a v Čechách se staví nové, když je to tady tak zabité. Nějak tomu nerozumím.
0/0
10.2.2006 18:45

pete

Re: Re: Podobne jako v USA:
Že by to bylo tím, že jsou v Česku za stejnou práci 6-7x nižší mzdy než v USA?
0/0
10.2.2006 20:42

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Podobne jako v USA:
Proč mám jen pocit, že asijské automobilky válcují jen ty americké šmejdy? Eh, to asi není jen pocit...
0/0
11.2.2006 0:25

.

Re: Podobne jako v USA:
Thyronx placa vzdycky a rad ...
0/0
12.2.2006 3:37

Vaclav Havel

Proc zestihlovat?
Vazeni spoluobcane,
v clanku je popisovano, jak nemecti delnici z VW pujdou predcasne do duchodu a po 4 roky, kdy budou doma, jim bude vyplacen plny mesicni plat. Autor zrejme nema dost informaci a tim balamuti ctenare. Do predcasneho duchodu muze jit jenom ten, kdo si v predchozich letech zbyvajici roky "napracoval". Podle zakonem stanovenych pravidel odpracovava pracovnik po predem smluvne dohodnutou dobu mesicne vice hodin, ktere se mu ale neproplaceji ale pripisuji na casove konto, ktere si pak v tzv. predcasnem duchodu vybere a dostava plat.
Jak uz jsem v nekolika minulych prispevcich psal, problem cele EU a tzv globalizace je, ze doposud bohatsi staty EU nemohou konkurovat dumpingovym cenam a sluzbam z postkomunistickych statu vychodni Evropy. Toto vse bylo radne predem promyslenoa a pripraveno, tak aby firmy a zamestnavatele ze Zapadu mohli produkovat jeste levneji, aniz by museli presouvat svou vyrobu daleko do Asie. Vytvorili si Asij
0/0
10.2.2006 17:20

Vaclav Havel

Re: Proc zestihlovat?
... Vytvorili si Asijske podminky hned za dvermi. Konecna cena finalniho produktu se ale nezlevni. Tim padem, ti co na jedne strane timto presunem o praci prisli a ti druzi, kteri ji nyni za podbizene platy provadeji nemaji ani jeden ani druhy dost prostredku si finalni produkt koupit a proto se hledaji dalsi moznosti jak vyrabet jeste levneji, aby v konecne kalkulaci byl zase nekolikaprocentni narust a to rok co rok. Az budeme take tak drazi (a to vsichni chceme) je jeste dost statu, kde se da vyrabet a montovat jeste levneji, nez u nas. Proto se musi "zestihlovat".
0/0
10.2.2006 17:21

Rejpal

VW zavírá fabriky a u nás je budujeme ?
Ve světle článku VW se jeví stavba Hyundaie jako velice riziková a sporná investice, která dopadne jako Philips v Hranicích. Než vyjedou první auta, tak budou neprodejná. Nebude trvat dlouho a i kolínská auta bude Moutfield dávat jako prémii k sekačkám a bazénům.
0/0
10.2.2006 15:15

KArel

Re: VW zavírá fabriky a u nás je budujeme ?
Ale nejeví. Narozdíl od "přesocializovaných" a odborovými organizacemi vydíraných továren VW je Hyundai stále v černých číslech a s mnohem větší efektivitou.
0/0
10.2.2006 15:23

Zdenek Mazanec

Re: Re: VW zavírá fabriky a u nás je budujeme ?
Jenze na uzemi EU se musi i Korejci ridit narizenimi EU. Sice jim bude prochazet asi leccos, ale zdaleka ne tolik, jako doma nebo v Cine. Osobne jsem presvedcen, ze az jim zkonci danove prazdniny, tak pujdou jinam. Stejne ja LG Philips.
0/0
10.2.2006 15:51

Admin_

Re: Re: Re: VW zavírá fabriky a u nás je budujeme ?
, Nařízeními EU možná, ale nařízeními IGM ne. EU minimální mzdy neprosazuje ani nenařizuje, kdežto IGM jo. Patrně i ty jsi četl, že LG Philips Displays neodešla kvůli konci daňových prázdnin, že?
0/0
10.2.2006 18:48

vyzirka

Re: Re: Re: VW zavírá fabriky a u nás je budujeme ?
za to, co se deje u vw, a defacto i u fordu ci gm, nemuze nikdo jiny nez odbory. to jsou same socialni vyhody, kratsi pracovni smeny, podily na zisku a podobne odborarovinky, no a pak se soudruzi v nemecku divi, ze se bude propoustet ...
0/0
10.2.2006 19:44

radaa

Re: VW zavírá fabriky a u nás je budujeme ?
Nesmysl, platy jsou tady 6-8x nizsi nez v Nemecku, takze se to urcite vyplati. Navic infrastruktura a kvalitni prac. sila - to tady vsechno je na dobre urovni. Takze ve svetle tohoto clanku se jevi uplne jine veci, nikoli neprodejnost aut.
0/0
10.2.2006 16:43

Rejpal

Re: Re: VW zavírá fabriky a u nás je budujeme ?
Asi nemáš správné informace, ale kvalitní pracovní síla je tu na ostravsku nedostatkové zboží. Firmy si kvalitní vyučence, kteří umí samostatně pracovat přetahují jak za socialismu. Bez práce jsou zejména administratívní pracovníci a pakmládež bez praxe.
0/0
11.2.2006 11:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.