Diskuze

Každý kraj bude mít „vlajkový“ motorák, slíbily dráhy

Nejen rychlovlak Pendolino má přiblížit České dráhy blíže Evropě. Dráhy se ve velkém pustily i do modernizace regionálních vlaků. Od dubna se mají na kolejích začít objevovat vlaky Regionova. Do konce roku by měl být v každém kraji alespoň jeden.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

CEZ13

17. 2. 2006 11:02
A co místo na kola?
Možná jsem to přehlédl, ale není nikde zmínka, jestli tam bude míso i pro kola. Cykloturistika se u nás čím dál více rozmáhá a dráhy by s tím měli počítat a ne reagovat za pár let nějakou dodatečnou úpravou.
0 0
možnosti

JTB

17. 2. 2006 1:13
Marie Faturová???
To je kdo? Studentka, která napíše naprosto neinformovaný článek a pak si ho ještě nafotí na mobil? Proboha, co to je za fotky????
0 0
možnosti

Ich

17. 2. 2006 10:39
Re: Marie Faturová???
Maruška mám tady předložila 16 uměleckých fotek, které nafotila mobilem a ty ji za to ještě kritizuješ  . Teď si chudák ani nekoupí foťák , až nedostane od MAFRy plat za nepovedené fotky
0 0
možnosti

mr. Young

16. 2. 2006 19:16
jojo
Pche. Lidi budou kritizovat ze to radsi neinvestovali do vylepseni trati a za par tydnu to nejaky bastardi rozmlatej. Vitejte v CR...........
0 0
možnosti

Maxx-IP

16. 2. 2006 16:49
Ať žije starej Hurvínek!
To byl vlak pro lokálky! Okna na kšandu se dala stáhnout až dolů a kochat se krajinou, nebo česat za jízdy švestky podle tratě, dveře nebyly blokované. Jen dřevěné lavice nebyly moc pohodlné, ale ani Orchestrijen je nemá o nic pohodlnější.
0 0
možnosti

Jirka

16. 2. 2006 16:39
vlaky
To je prekvapeni!!! Ono jsou bohuzel nove vagony vlemi drahe a jejich nakupy jdou proto velmi pomalu, hlevne v ceskych podminkach, kdy politici maji plne "pusy" podpory regionalni doprave, ale zatim jsou spise pod palcem silnicni lobby. POdivejte se reba do Rakouska, kdy nyni stat formou cilenych v hodnotach stovem mil. Eur podporuje nakup novych regionalnich vlaku. 400mil Kc od ceskeho statu je v porovnani s tim jenom almuzna, radsi se to cpe do bezednych vytunelovanych bank a podobne. Take se zde ukazuje ze pendolino nani zas tak drahe, pokud vezmeme nakup 7 novych vozu + 1 lokomotiva, tak tj cca 450mil KC pendolino stoji 600mil Kc. Kdyz si to porovnate, je o 1/4 drazsi, ale zato muze jezdit mnohem rychleji. Chtel bych upozornit ze soucasna jizdni doba pendolina do ostravy neni zdaleka konecna!! V prubehu 1-2 let muzeme ocekavat zkraceni jizdni doby nejmene o dalsich 40min, hlavne proto, ze chybi pouze verifikace velke casti trate, coz je otazka nekolika letnich mesicu tento rok.
0 0
možnosti

drevak_patlak

16. 2. 2006 16:49
Re: vlaky
Já bych to viděl jinak. Pendolino má kapacitu asi 330 míst, z toho cca 120 v 1.třídě. Na ekvivalentní klasický vlak jsou tak potřeba 2 vozy 1. třídy (kapacita cca 60 lidí) a 3 2. třídy (kapacita 60-80 lidí, velkoprostoroy jsou kapacitnější). K tomu jídelňák, celkem 6 vozů, za cca 260 miliónů, loko za 100 miliónů, suma 360 miliónů, Pendolino cca 620 miliónů, tj. klasika je pouze za cca 60% ceny. To je strašný luxus, který si mohou dovolit např. Německé nebo Švýcarské dráhy, které mají několikanásobné jízdné i několikanásobné dotace. ČD rozhodně ne. Máte pravdu, že jízdní doba do Ostravy není konečná, ale jízdní doba klesne po dokončení koridoru i pro klasiky, úspora Pendolina nebude z Prahy do Ostravy více než nějakých 15 minut a to za ty peníze nestojí.
0 0
možnosti

Max-IP

16. 2. 2006 13:46
Já se picnu!
Těm repasovaným ešusům říkají modernizace regionálních tratí??!!
0 0
možnosti

Karlos

16. 2. 2006 13:54
Re: Já se picnu!
Myslím, že buďme rádi i za tyhle ešusy, i tak budou babičky spokojené...
0 0
možnosti

qqq

16. 2. 2006 12:57
20 mega
Za jednu soupravu... No nechce se mi moc věřit, že jsou vagony AŽ TAK DRAHÉ... (10 mega za 1 vagon) a to je ještě prý 5x méně než nové vlaky. Tedy 50 mega za JEDEN vagon.
No nevím, nevím, zdá se mi, že to nebude úplně košer...
 
Nedávno někdo ukázal nabídku na třísoupravové vlaky (něco jako moderní pantografy), které také byly částečně nízkopodlažní a stáli o dost méně.
 
K té nízkopodlahovosti. Stačí přijet na 1 kolej hl.n. v Praze celá nízkopodlahovost jde do kopru, protože i tyto vlaky tam mají skoro půl metru rozdíl.
 
0 0
možnosti

hovnivál

16. 2. 2006 13:40
Re: 20 mega
No, když porovnáš cenu Pendolina, tak tohle myslim vychází HOOODNĚ levně. I s tím, že Pendolino je X-vozová souprava, tak to pořád vychází levněji...
 
A tvá připomínka ohledně 1. koleje (říkejme spíš 1.nástupiště, ne ?) nemá také velký smysl, vzhledem k rekonstrukci Hlavního nádraží, která má začít ještě tento rok...
0 0
možnosti

HTB

16. 2. 2006 12:48
Jsem přesvědčen, že se na kolejích začíná něco dít," komentoval zavádění nových regionálních souprav náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský
taky si myslim ze se neco zacina dit - u nas chtej zrusit trat Kadan -Kastice
0 0
možnosti