Diskuze
Evropská auta musí přeřadit na vyšší rychlost
Děkujeme za pochopení.
Thyronx1
Skodovka versus moderni zavody ve svete:
Rocni vyroba aut ve Skodovce odpovida praci 4000 lidi ( a stovek robotu a automatizace). Ve Skodovce pracuje mnohanasobek tohoto cisla. Prosperita Skodovky opravdu lezi na lacine pracovni sile, a podpore koncernu VW pro ktereho je urcite tim nejrentabilnejsim zavodem. Skodovka sve organizacni a technologicke nedostatky kompenzuje levnou pracovni silou. Pro predstavu: Nas zavod ( jeden z mnoha) ve Fordu ma na montazni lince zasoby dilu pro montaz aut na 20 minut ! Organizace prace tedy musi klapat trochu lip nez bezne hodinky :o)))Specialne kdyz nektere dily se dovazi z Kanady a jine treba z Mexika, nebo Evropy. Vyrabime prumerne 800 aut (Lincoln Navigator a Ford Expedition)denne ve 2 smenach. V casech kdy byla silna poptavka jsme otevreli 3.smenu a pracovalo se i o sobotach a nedelich. Jen nas zavod v dobe konjunktury vydelaval Fordovi 2 miliardy USD rocne. Na poptavku po autech se musi reagovat doslova okamzite. Nebo Vam zakaznici utecou ke konkurenci.pás
Re: Skodovka versus moderni zavody ve svete:
A ted honem utikej k lince at nechybis a nemuseji vypnout pasThyronx1
To dokonale znam:
Pozdrav z Fordu (USA). Evropa bude prevalcovana dokonale Asii a hlavnim duvodem nejsou ani tak mzdy jako socialni vyhody,kratky pracovni tyden, spousta dovolene, draha zdravotni pece (pokud plati zdrav.pojisteni firma jako me). U automobilky rozhoduje produktivita,kvalita a uspory. VW i Opel maji problemy s kvalitou i kvalitou servisu. Zaruka na vyrbky (auta) by mela byt minimalne 3 roky od predniho po zadni naraznik bez dohadu s pojistovnou. Za dalsi je urokova sazba pri koupi noveho auta. Amici maji zcela bezne na vozy ktere se neprodavaji tak hladce jak by mely - urokovou sazbu na pujcky 0 (nula) procent na 3 az 5 let. Automobilky by mely tlacit na dodavatele aby snizovaly sve ceny a zvysovaly produktivitu prace a uspory. Evropa je na zacatku tohoto boje o trhy. USA se uz par let prizpusobuje i kdyz to soji mnohdy zavirani nerentabilnich zavodu a propousteni desitek tisic lidi z prace.dali
cena prace
cena prace neni nejvetsi polozka. Jinak by muselo auto v nemecku stat 10x tolik jako auto v cesku. A to prece tak neni. Cena passata a octavie je plus minus nekolk (max desitek%). Ale ne nasobek. Cim mene se plati v novych zavodech automobilke, tim vice se "hoji" ty stare vyrobni zavody. Ono je vse relativni.Alf
Cena prace je podstatna
Cena prace je velmi vyznamnou, i kdyz casto ne nejvetsi polozkou ceny auta. Z rozdilu cen Passata a Octavie se tezko da neco v tomto smyslu odvozovat: je tu rozdil v mnoha dilech, dale cenova politika je odlisna, ceny se lisi v ruznych zemich, atd.Strachovsky
Link na clanek v "The Economist"
http://www.economist.com/business/displayStory.cfm?story_id=5526647Strachovsky
Clanek Opsany z "The Economist" z tototo tydne
Tato otazka je pro autora tohoto clanku , Marek Bičíka, zda mu nepripada trapne, prakticky doslova opsat clanek z listu The Ecomomist, uvadet ho za svuj a ani neuvest zminku od kud ho prelozil.Jirka-Praha
Re: Clanek Opsany z "The Economist" z tototo tydne
asi ne.. tady bezne prepisujou clanky treba z BBC a jeste v tom nadelaj plno chyb..Anonymous
obavy
Obávám se, že cenová úroveň VW je z důvodu vysokých marží prodejců a to jak nových, tak i náhradních dílů a způsobem řízení. Vysvětlím proč. Seat patří do skupiny VW. Jednou jsem žádal o výměnu zadního ložiska kola na Seatu(špatná konstrukce). Cena vycházela zhruba 3x tolik než u běžného výrobce ložisek. Vysvětlení Seatu- z centrálního skladu ve Španělsku jde náhradní díl do centrálního skladu do Německa, odtud do centrálního skladu v ČR a odtud do koncového servisu. Podobně svíčky BOSCH prodávány u Seatu za téměř 300,-/kus , totéž přímo u BOSCH za 150/ks. Závěr si z toho udělejte každý sám.ff
Žádný strach! Ono to s tou Čínou nebude zdaleka tak horké!
Hlína
Re: Žádný strach! Ono to s tou Čínou nebude zdaleka tak horké!
Odbory v CLR jsou pro Komunistickou stranu Ciny podporou. Domnivate se, ze strane a vlade CLR hrozi od odboru typu ROH v dobe CSSR nejake nebezpeci ze by je nutily do zvysovani mezd zamestnancu nebo zlepseni pracovnich podminek?timd
Cena práce X cena výrobku
Je to otázka času, kdy se světový systém ceny práce a cen výrobků vyrovná, dlouhodobě není udržitelné, aby asijští výrobci zaplavovali svět svými levnými výrobky (cena práce) do nekonečna a sami si je nemohli dovoli, díky nízké mzdě. To samé platí i u evropských výrobců např automobilů. On si je totiž nebude moci zachvíli dovolit = koupin nikdo. Pokud WV nebo GM propustí x% svých zaměstnanců pocítí to celý ekonomický prostor ve kterém těchto x% zaměstnanců působí = žije (rapidní pokles spotřeby). Podíl ceny práce v určitém výrobku se v dlouhém období vyrovná po celém světě, akorát my se toho nedožijem. Cla a ani jiné kvóty to nevyřeší, bude růst max černý trh. Viz prohibice ve 30letech v USA, nelegální dovozy cigaret atd.Hlína
Re: Cena práce X cena výrobku
Proc by se mela cena prace vyrovnavat? Pokud vlada Cinske Lidove Republiky rozhodne dat umely kurs RMB k dolaru na 1:1 jsme vsichni v riti protoze usporu 800% nezmakne ani Ghosn ...Hater
Škoda-auto je mega vejvar pro VW
Pracovník v ČR s náklady 5 Eur na hodinu při kupní ceně auta, jakoby bylo vyrobené v SRN je fantastický megavejvar pro VW, ještě že tu Škodovku mají s rabatem 80% ceny auta oproti ušmudlaným několika % rabatu u VW. Kvalita materiálu a práce stejná jako u Germána za 55 E/hod. a podstatně vyšší, než u čínského nekvalito-humusáka, používajícím podřadné materiály (mizerná ocel, chatrná elektronika, ubohé plasty, atd.).Datel
Re: Škoda-auto je mega vejvar pro VW
ve Skodovce urcite nebudou naklady 5 eur. To nevychazi matematicky. 5eur muze byt tak maximalne v novych fabrikach podeprenych pobidkama..Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
Najdete na iDNES.cz
Střední školy
Nepřehlédněte
- Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
- Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“
- Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD
- Když tenisem žije náměstí i Magická krabice, kde modrý kurt děsil Nadala
- Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci
- Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
- OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
- Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů