Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta z Kolína Čechy neoslovila, kupují je v cizině

Od okamžiku, kdy kolínská TPCA začala vyrábět tři nové typy osobních vozů uplynul rok. Továrna od té doby chrlí modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. V průměru jich z pásů sjede 1050 denně - 25 tisíc za měsíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KOMIK

proc se to nekupuje..?
Hmm. Cinquecento stoji 149, Ford Ka s ABS a 4valcem 1.3 189.ooo. Panove asi nespocitali, ze 2. auto do rodiny se plati vetsinou z 2.-nizsiho platu a tak splatka 5-6.ooo Kc za mesic je na cechy dost... Rikejte si, co chcete, za ty lovace bych sel do kacenky
0/0
6.3.2006 20:37

balalajka01

jestli se v Kolíně diví,
proč Češi za ty prachy jejich miniauta nekupují, tak jsou úúplně padlí na hlavu
0/0
3.3.2006 16:39

Andee

Re: jestli se v Kolíně diví,
Ale oni s tím od začátku počítali, že to auto je zejména pro jiné trhy než ten náš... to jen "místní diskuzní odborníci" čekali jakousi nesmyslnou konkurenci škodovky...
0/0
4.3.2006 17:48

jiri

Re: jestli se v Kolíně diví,
Cesi maj prachy ??
0/0
4.3.2006 21:53

jiri

Srovnatelna fabia
Tak nevim, ale i pres to ze na fabii je zvykem remcat na kazdem rohu, tak je to auto. Sice male ale auto. To co vyrabi v koline jsou nakupni tasky do ktere se ani ten nakup nevejde. Tak nepiste ze je srovnatelne. Jsou to uplne jine tridy aut a navic to vozitko je jeste nelogicky drazsi. Tak cemu se divit.
0/0
3.3.2006 9:16

Alf

Jina skupina zakazniku
To je jasne, male Toyoty maji zcela jiny okruh zakazniku, nez Fabie. V jinych zemich. Z jinych prijmovych skupin.
Zatimco u nas je Fabia mnohdy hlavni rodinne auto, v bohatych zemich se bavime o trhu 2.-3. aut do rodiny, u nichz velikost nehraje roli (nebo naopak mensi auto vitezi, protoze zabere mene mista ve spolecne rodinne garazi).
0/0
3.3.2006 13:09

jiri

Re: Jina skupina zakazniku
A prave proto tohle auto nema v CR sanci. Tahle idea tady nefunguje.
0/0
3.3.2006 15:11

buhvol

Re: Re: Jina skupina zakazniku
Zatím...
0/0
4.3.2006 10:20

Vagabond_

Re: Re: Re: Jina skupina zakazniku
Opravdu zatím, v mém okolí mám spoustu lidí co mají auta 3, dokonce i 4. Třeba moje teta z Rakouska má Mercedes na ježdění offroad do hor a na zimu a fabii na nákupy.My máme auta dvě ale určitě né kvuli toma abychom jedno měli na nákupy. :D
0/0
4.3.2006 15:34

mysy

Re: Srovnatelna fabia
jj, souhlasim , češi jsou, jak známo pivaři, a jestli jste viděli ty auta z Kolína live, tak tam se vám nevejde do kufru snad ani basa
0/0
6.3.2006 18:45

tzreuerzžu

Já bych si ho nekoupil protoža mi vyvlastnili pozemek
A stouhletou sprosťárnou u mě všechy tyhle firmy skončili.
0/0
3.3.2006 9:00

Alf

Chudinky firmy
No to urcite ve dne v noci tyto firmy placou, ze jste s nimi vy osobne (a mozna dokonce cela vase rodina!) skocil...
0/0
3.3.2006 13:05

Vagabond_

Re: Chudinky firmy
To jo no ty musej bejt nešťastný!!! :D
0/0
4.3.2006 15:36

Iridium

Cesta kupředu
V roce 2007 má Honda dát na trh Jazz s hybridním pohonem. Kombinovaná spotřeba okolo 3 litrů benzínu na 100 km. A cena prý do 330 000. Uvidíme.
0/0
3.3.2006 8:41

Alf

A co takhle kalkulacku do ruky?
Moc toho neuvidime. Staci vzit kalkulacku a spocitat, kolik bude stat ten druhy, nebenzinovy pohon (at uz pujde o elektrinu, nebo vodik).
Spotreba benzinu sama o sobe u hybridniho motoru asi moc nerika, ze?
0/0
3.3.2006 13:07

Mena

Re: A co takhle kalkulacku do ruky?
Ten druhej pohoje de z baterky, ktera se dobiji pri brzdeni - nestoji to nic.
0/0
3.3.2006 13:32

Alf

Bez dobijeni?
Dost mozna jsem uz mimo, ale co si vzpominam, tak ucinnost prubezneho ukladani proudu do baterie byla velmi nizka, a tak se bude rychle zvysila spotreba benzinu, nebo se musela baterie casto dobijet z externi pripojky. Ale mozna uz tu ucinnost zvysili a nyni neni externi privod proudu nutny.
0/0
3.3.2006 14:34

jiri

Re: Bez dobijeni?
Dnesni hybridy dobijet ze site. Dobrej joke :-))
0/0
3.3.2006 15:12

yuk

Re: Re: Bez dobijeni?
zkousel jsem lexus 400h (hybrid), mel jsem ho na tyden. v beznem provozu ve meste byla spotreba pod 8l a na dalnici pod 10l. na to, ze to auto vazi pres 2t je to vyborny vysledek. a do zasuvky se fakt strkat nemusi
0/0
3.3.2006 16:02

Alf

8l neni zadna slava
No ja nevim, ale normalni Mercedes 320 CDI (3,2l motor, pekne svizny) ma spotrebu jeste o 0,5l nizsi. Nezda se mi to byt az tak dobry vysledek.
0/0
4.3.2006 13:46

vita

Re: Re: A co takhle kalkulacku do ruky?
takže perpeetummobile?
0/0
5.3.2006 20:18

Iridium

Re: A co takhle kalkulacku do ruky?
Nejste trochu divnej? A co jako ještě chcete připočítat?
0/0
6.3.2006 7:53

vymrzovac

co Vás na tom míchá?
levně vyrobit v česku a draho prodat v unii.to chce snad každej podnikatel! Kvůli tomu se unie snad rozšiřovala,ne?
0/0
3.3.2006 8:35

petr

cena
ono to z velky casti bude tou cenou, si teda myslim. jako prvni auto do rodiny je to za ty penize moc drahy, druhy zase nemusi mit kazdej a i tak se da poridit neco praktictejsiho a levnejsiho.
 
znam jenom 1 rodinu co si to koupila, ale tam si auto vybirala manzelka podle vzhledu. jsou docela za vodou, takze cenu moc neresej. a ty manzelce staci aygo za 250 ktera se ji libi tak 10x vic nez fabie o 30 tisic levnejsi.
0/0
3.3.2006 7:52

lolek77

Nevím čemu se kolínští managoři diví.
Za takovou cenu to v Česku těžko prodají. Až se dostanou k 220 t. dá se o tom uvažovat. Všichni diskutující, přátelé Loganů a Thalií by si měli uvědomit, že C1 ujede 200 Km za množství benzínu, které sežere logan na 100 km. A vo tom toje.
0/0
2.3.2006 19:12

geroc

Re: Nevím čemu se kolínští managoři diví.
.. a taky vo tom co naložím do Loganu,Thalie, Fabie, Getze, Punta a co naložím do C1. 
0/0
2.3.2006 21:00

Fík

Re: Re: Nevím čemu se kolínští managoři diví.
Mě stačí, že tam pohodlně narvu sebe.
0/0
2.3.2006 23:36

jiri

Re: Nevím čemu se kolínští managoři diví.
Hmm a zkus ten litrovy trivalec v tom mikroaute rozjet na 130 a neprevratit na bok :-))))))) Thalie, Logany, Fabie jsou uz na rozdil od tohoto auta.
0/0
3.3.2006 9:19

Admin_

Česká absurdita
, Je absurdní, že v Čechách z firemních daní dostávají podíl obce podle sídla firmy. Takže například Praha dostává peníze z daní ČEZu, ačkoliv elektrárny čoudí v Severních Čechách a Temelín je potenciálním nebezpečím pro Jižní Čechy. Podobné je to s TPCA - sídlo má společnost v Kolíně, ale výrobní závod je v Ovčárech. Ještě lepší absurdita je, že se takto nesmyslná data používají pro vykazování HDP. Praha tak vychází velmi dobře, ačkoliv se v ní maximálně navrhují formuláře státních úřadů. Hloupé je, že nikdo nebude mít vůli to změnit. Přitom nepříliš složitým způsobem by bylo "rajonizovat" HDP podle místa výkonu pracovníků, nejlépe se zohledněním jejich mzdy. Ale statistika slouží zcela jiným účelům, než věrnému zobrazování reality.
0/0
2.3.2006 17:24

ekonom

Re: Česká absurdita
Je absurdní, že v Čechách z firemních daní dostávají podíl obce podle sídla firmy. Takže například Praha dostává peníze z daní ČEZu, ačkoliv elektrárny
 
To je naprostý nesmysl.
 
Míto takovéhohle tupého plácání si to blb@čku prostuduj.
 
 
 
 
0/0
3.3.2006 13:54

everlast1

Re: Česká absurdita
Bys mohl vedet ze plati od roku 1999 rozpoctoveu rceni dani podle poctu obyvatel a soutezej mesta o pocty obyvatel tady slo akorat o to az to ODS zmeni tak by ovcari vydelavaly jak svine a mesto kolin jim zaplatilo byty a vsechno.
0/0
6.3.2006 8:58

4848

nevnucuju se, ale
koukněte na logan kombi. jestli tak budou vypadat a budou mit naftu, smekám!      jinak samozřejmě by všechno nové mělo jesdit na něco jiného, než je ropa. howgh
0/0
2.3.2006 17:13

Admin_

Re: nevnucuju se, ale
, Jasně, třeba na vodu, ta je zadarmo :===) Kam vy na ty kraviny chodíte, vašnosti. Ropa nemá v současnosti alternativu a zřejmě ji dlouho mít ani nebude. K výrobě vodíku, nebo k provozu na jiné akumulační médium je potřeba elektřiny. A tu je možné krom fosilních paliv spolehlivě vyrábět jen z "jádra".
0/0
2.3.2006 17:28

4848

Re: Re: nevnucuju se, ale
tak se na to radši vyse rem to je pohodlný a hned....
0/0
2.3.2006 17:45

Admin_

Re: Re: Re: nevnucuju se, ale
, Netvrdím, že se "na to máme vykašlat". Ale nevidím důvod pro iracionální masochismus spojený s ještě větší devastací přírody. Nemá valný smysl na jedné straně vyrábět elektřinu z ropy a plynu a zároveň magořit s akumulátory a do aut lít líh z obilí. Zvlášť když víme, že na výrobu litru "biolihu" je potřeba víc energie, než kolik vydá. Racionální by bylo omezit výrobu elektřiny z ropy (USA...), následně přejít na plyn u MHD a kamionů, pak omezit produkci elektřiny z plynu a dát přednost jádru. Časem se nějaký efektivní způsob akumulace elektrické energie najde. Že je něco nepohodlné a drahé nemusí znamenat, že je to ekologické.
0/0
2.3.2006 18:40

lolek77

Re: Re: Re: Re: nevnucuju se, ale
No jo, ale kdo to těm amíkům konečně řekne?
0/0
2.3.2006 19:05

gdfg

Re: Re: Re: Re: Re: nevnucuju se, ale
iran :-)
 
oni to pochopi nejen az nebude benzin do tech 20litru ale take az jim krachne petrodolar
0/0
6.3.2006 18:35

Iridium

Re: Re: Re: Re: nevnucuju se, ale
Pravda je, že by biopaliva dokázaly pokrýt maximálně 10% tuzemské spotřeby ropných derivátů. Je pravda, že výroba MEŘO vyjde při současné ceně ropy asi dvakrát tolik, co nafta. Je pravda, že biolíh je na tom ještě hůř. Ale není pravda, že se na litr biolihu spotřebuje víc energie, než obsahuje. Buďme korektní, prosím. Mimochodem, jsem pro rozšíření výroby energie z jádra, klidně snesu i JE za humny.
0/0
3.3.2006 8:38

cbx

Re: Re: nevnucuju se, ale
Ropa nemá alternativu? To je sice pravda, ale auta nejezdí na ropu, ale na benzín a naftu. A výroba syntetického benzínu existuje, i když zatím jen pro testovací účely. Benzín se dá ovšem nahradit lihem, který se dá vyrábět z přírodních zdrojů. Viz Volvo. Nafta se synteticky vyrábí již dlouho, tzv. bionafta, nemyslím, že bych musel vysvětlovat dále. Navíc nafťáky jsou schopny po úpravě jezdit i na rostlinný olej. Takže alternativa jednoznačně JE.
0/0
2.3.2006 19:03

Bivoj

Re: Re: Re: nevnucuju se, ale
" A výroba syntetického benzínu existuje, i když zatím jen pro testovací účely."
.... jo, jo, Nemci to "testovali" celou radu let za druhe svetove valky...
0/0
2.3.2006 21:17

Iridium

Re: Re: Re: nevnucuju se, ale
Máte pravdu, benzín se dá vyrobit i z uhlí. To je ale z bláta do louže. A biopaliva, bohužel, maximálně 10% spotřeby. Ale vodík z JE, to by bylo moc dobré.
0/0
3.3.2006 8:39

monarchista

Expertíza :-)))
Za těch 250 000 jsem loni kupoval 3 roky starý Opel Meriva, který by se ty jejich autíčka vešly do kufru.
0/0
2.3.2006 16:56

afanasiepropanbutanovna

Re: Expertíza :-)))
Tys koupil OPEL ?? Tato značka se v Německu velice špatně prodává bo ma hodně špatnou pověst. Zejména kvalita je mizerná a má hodně závad. Potvrzují to i zkušenosti mého kámoše (Opel Astra, 3 roky stáří, problémy s brzdami, řídící elektronikou, průsaky oleje .......)
0/0
2.3.2006 17:30

Mac2

Proč Aygo?
Aygo koupí jen blázen nebo nadšenec. Minimálně stejně vybavený Yaris je dražší jen o 15 tisíc a to už je auto - nečiší z něj snaha ušetřit za každou cenu jako z Ayga.
0/0
2.3.2006 16:46

cbx

Re: Proč Aygo?
mno jo, ale s Yarisem prý jsou velmi často problémy, tak nevím, kde ušetříš víc...
0/0
2.3.2006 19:04

jiri

Re: Re: Proč Aygo?
S Yarisem ??? Fakt dobrej for :-))))))))
0/0
3.3.2006 9:22

Ivan

To se vazne mame!
Pracujeme abysme zvysovali zisk majitelum zahranicnich automobilek, na vyrobena auta nemame a jako bonus se po nasich silnicich denne vali desitky kamionu, ktere je odvazeji na zapad. Jsem bezverec ale Buh s nami!
0/0
2.3.2006 15:53

Demeter

Re: To se vazne mame!
Tak funguje hospodarstvi, tys neinvestoval nic, tak co bys chtel?
0/0
2.3.2006 16:02

Admin_

Re: Re: To se vazne mame!
, Jeho velký problém zní: "nemá žádný velký problém". Takže se ho snaží aspoň dodatečně vyrobit.
0/0
2.3.2006 17:30

Ferin007

Re: To se vazne mame!
Pracuješ snad proto, aby sis vydělal. Kdo tě platí, ti může být upřímně jedno, a měl bys zato být rád.Kromě toho je TPCA česká firma.
0/0
2.3.2006 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.