Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČEZ zdražil a zvedl zisk, regulátoři jsou v klidu

Energetická společnost ČEZ je nejziskovější firmou v Česku. Loni vydělala rekordních 17,6 miliardy korun. Firmě se daří hlavně kvůli rostoucím cenám proudu, což při její dominantní pozici na trhu vzbuzuje negativní reakce u spotřebitelů. Podle regulačních úřadů je ale všechno v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzik_janulik

??
Parchanti.
0/0
3.3.2006 14:46

MerylZ

honza
Je to hřejivý pocit, že jsem aspoň v něčem světoví.
0/0
3.3.2006 8:11

sumec

Štve ho to, děsně...že vydělává víc na rozdílu
, KDyž se nedá elektřina za ty ceny vyrobit, tak proč ten kretén chce např. prostřednictvím Severočeských dolů srovnat obce, co sedí na uhlí, jako je třeba Horní Jiřetín? Proč to tedy raději nenechá jako strategickou rezervu pro budoucí generace nebo pro samotný ČEZ? Protože lže jako když tiskne.
0/0
3.3.2006 7:32

Pete

Jak je možný
že tento /blb/ ze sebe dělá mista světa, když prohrál boj o získání slovenských elektráren, které mu vyfoukli italové, za to by ho měli odvolat, získání prakticky propojené energetické soustavy se Slovenskem se nedá vůbec srovnávat se šrotem, co tento geniální manažer koupil na Balkáně a v Polsku.
0/0
3.3.2006 0:12

tss

Re: Jak je možný
Slovensko koupili Rusové.
0/0
3.3.2006 0:59

dukat

Re: Re: Jak je možný
cesko je zadluzeny nikdo ho koupit nechce
0/0
3.3.2006 5:15

david

Výrok (blba) týdne :"Štve mě to, že elektřina zdražuje, ale taková je realita, takový je trh," dodal.
jaký trh ???
0/0
2.3.2006 23:27

Laky

jde jen o cenu akcii - o bublinku
to zas pak budou chtit od statu akcionari odstupne
0/0
2.3.2006 23:25

ygg

ČEZ se chová logicky...
prostě tlačí na pilu a prochází mu to...dělal by to každý...takže nadávat managementu je blbost. Stejná, jako byla neskutečná zhovadilost slučovat distributory s ČEZem a ještě mu přihodit doly....prostě, politici...a budeme konkrétní..socdemáci..si tu vytváří monopolního molocha...což je sice na jedné straně s ohledem na proces konsolidace energetiky v Evropě hezké...a hodnota akcií, tj. hlavně majetek státu, utěšeně roste, na straně druhé zde již někdo správně poznamenal..biti jsou odběratelé..takže my všichni. Prostě,poslední co politika zajímá je blaho občana....
0/0
2.3.2006 21:56

Richmond

Re: ČEZ se chová logicky...
No jo, jenže se podívejte kolik nabízel vítěz prvního tendru za SEVDO a porovnejte to s částkou, kterou nakonec zaplatil ČEZ :))
0/0
3.3.2006 9:10

Bajeasar

CEZ teží z toho, co my riskujeme...
Temelín.
0/0
2.3.2006 21:50

Totedyne

Stát nemusí být vždy špatným hospodářem
, Za posledních 3,5 roků došlo téměř k 10 násobnému nárůstu akcií ČEZ. Celkem jasný důkaz, že investoři důvěřují této firmě za současné vlády. Státní podíl se podařilo zhodnotit za uvedenou dobu asi o 300 mld. Kč.
0/0
2.3.2006 20:50

merkbar

Re: Stát nemusí být vždy špatným hospodářem
Když má firma s požehnáním státu monopol, tak se jí i celkem může dařit, to je pravda.
0/0
2.3.2006 21:08

Datel

Re: Re: Stát nemusí být vždy špatným hospodářem
jenom bych dodal - na ukor odberatelu. Vsechny ostatni firmy, ktere maji vyssi vydaje kvuli zbytecne vysokym cenam energie, musi byt statem - dobrym hospodarem, nepochybne nadseny. Podobne jako obyvatelstvo. A kupodivu se najdou joudove, kteri monopolni praktiky povazuji za prospesne ci co.. sem nevidel..
0/0
2.3.2006 21:20

Totedyne

Re: Re: Re: Stát nemusí být vždy špatným hospodářem
, Ale za ty poslední 4 roky nestoupla cena elektřiny 10tinásobně. Možná, že vláda plní s předstihem část volebního programu Zelených, který mluví o ekologickém zdanění energie.
0/0
3.3.2006 9:07

Datel

Re: Re: Re: Re: Stát nemusí být vždy špatným hospodářem
?? nemusi preci dojit k desetinasobnemu zdrazeni. Staci zdrazit o polovinu na dvacetkrat vetsim uzemi - pak mate cenu akcii se zdrazenim v rovnovaze. Byt i to je jeste porad zoufale srovnani, ze ktereho by ekonomove sediveli. Kolik ze zabral CEZ distribucek? ;-)
0/0
3.3.2006 10:24

Whisper

Je to super!!!
Maji malo, tak i elektromer si uctuji ve vypisu dvakrát. Všimli jste si?
 
0/0
2.3.2006 20:09

Pozorovatel

Jen nechápu, že když jsou všechny projekty na nové elektrárny nerentabilní,
že zrovna ČEZ se hrne do nákupu existujícíhc elektráren a plánuje výstavbu nových!! (neoblbovat nutnou obnovou starých - prostě chce stavět nové, protože na tom vydělává a to že hodně!! - viz. posuzování a argumentace k dostavbě Temelína - jeho rentabilností a levnější výrobou a návratností vložené investice)
0/0
2.3.2006 19:16

Admin_

Re: Jen nechápu, že když jsou všechny projekty na nové elektrárny nerentabilní,
, Rentabilní, nerentabilní. Na uhelku potřebuješ uhlí a vzhledem k tomu, že stát prodal ČEZu podíl v Severočeských dolech bez výběrového řízení, máš smůlu. Na jaderku potřebuješ x let a souhlas samosprávy a bůhví koho ještě. Jaderku by ti zaříznul už ministr Urban, protože nespadá do jeho energetické koncepce která počítá s monopolem. Takže z čeho bys tu elektřinu chtěl vyrábět?
0/0
2.3.2006 19:26

.

Re: Re: Jen nechápu, že když jsou všechny projekty na nové elektrárny nerentabilní,
Já bych rozemlel úředníky antimonopolního úřadu a poslance, nechal je vykvasit na slunci a z výsledného smradu by jel i atomový reaktor.
0/0
2.3.2006 22:26

rojko

hnus
Krasny socialisticky monopol.Dik Dzordzino.As si budu moct vzit elektrinu nekde jinde , jdu do toho i kdyby byla dvakrat drazsi.Tohle je totiz proste hnus.
0/0
2.3.2006 19:15

Admin_

Re: hnus
, Socdem na vás myslí. I vy věnujte socdem vzpomínku. Třeba pokaždé, když rozbalíte účet za elektřinu. Volte socdem a budete mít takovou životní úroveň, která vám zaručí nejdražší elektřinu v Evropě!!!
0/0
2.3.2006 19:28

mtis

Re: Re: hnus
Ale vyvlastňovací zákon přes akcie protlačil nějaký soudruh z ODS ....
0/0
3.3.2006 5:15

usnicka

ach jo!
Co budou dělat osamělí lidé, lidé s nízkými příjmy, s mnohačlennou domácností atp., za co budou jíst, když dají téměř vše na bydlení?
0/0
2.3.2006 19:13

Admin_

Re: ach jo!
, Koupí si akcie ČEZu a budou doufat, že následující vláda bude k monopolu stejně štědrá, jako Zeman Gross a Paroubek. Špidla zaváhal, tak dlouho nevydržel.
0/0
2.3.2006 19:19

mtis

Re: Re: ach jo!
Chápu, že jsi zpruzený, ale skutečně to tak je. Já za kupónovky investoval své i část rodinných bodů do ČEZu.
Kromě toho jsem do nich investoval i vlastní peníze a to na tu dobu nemalou částku. 7 let jsem se díval jak ty akcie jdou od nuly k nule a bez divident a v roce 97 proklínal svůj mozek, že jsem to nevrazil na bankovní účet s 15% úroku, protoře jsem se nemohl zbavit dojmu, že pokud je nějaká investice výhodná, tak do síťového konkurence schpného odvětví, protože poptávka po energii bude vždy.
 
V dob nákupu to, co jsem do nich vrazil představovalo cenu slušné garzonky, ale já ty peníze nijak akutně nepotřeboval a odřekl jsem 3 slušné dovolené. Dneska ty prachy dají na barák. Nevím proč by se mi nemohly vrátit moje investice i s výhodnými úroky.
 
 
0/0
3.3.2006 5:13

mtis

Re: Re: ach jo!
A ohledně politické podpory, jistě,nějaká vláda může ČEZ zkrouhnout a zruinovat jedním zákonem nebo nařízením. Ovšem myslet si, že elektřina v ČR bude navěky stát 1/2 toho co v sousedním Německu nebo Rakousku je dost naivní, zejména v případě, když jí bude vlivem Zelené politiky nedostatek....
0/0
3.3.2006 5:14

Admin_

Proč bude elektřina drahá? Protože jste si to zaplatili
, Stát vedený asociálními demagogy (ČSSD) ČEZu nadělil distribučky se slevou minimálně 40 miliard proti konkurenční nabídce. Stát přehlížel, že ČEZ zneužíval svého tržního postavení - vesele vyvážel elektřinu do Německa za nižší ceny, než za kolik prodával v Čechách a navíc kupcům zakazoval reexport zpět. Aby se politici pěkně nakapsovali z motivačního programu, prodal stát ČEZu bez výběrového řízení "za znalecko" podíl v Severočeských dolech, posledním možném významném alternativním výrobci (ČEZí uhelky s nízkou účinností dožívají, případný kupce SEVDO by se zřejmě snažil postavit vlastní uhelky). Jako prémii získal možnost za stejnou cenu vyvlastnit podíly ostatních akcionářů, kdo nevyvlastňuje není komunista, pardon sociální demokradák. Je vám to málo? Není to všechno, několik miliard ročně ČEZ vydělává na CO2 odpustcích, které mu přítel Urban ministr zdarma nadělí. Čím víc bude stát monopolu ČEZ dávat, tím víc si bude moci ČEZ diktovat.
0/0
2.3.2006 19:01

Admin_

Re: Proč bude elektřina drahá? Protože jste si to zaplatili
, Všimněte si, že novináři převzali od ČEZu ideu, že mají srovnávat cenu silové elektřiny v ČR s cenou v Německu. Dnes ano, před pár lety, kdy byla v Německu levnější to nedělali. Proč vlastně porovnávají cenu s Německem, když fyzicky nemá ČEZ příležitost vyvážet víc (není kudy) a naopak svou výrobu mírně snižuje? Proč nesrovnávají cenu silové elektřiny s Francií, nebo Británií? Všichni už jsou ČÉZ, ČÉZ, ČÉZ... Monopol sice nepotřebuje reklamu, ale přesto si ji vehementně platí. A média, která nespívají podle jeho not, musí jeho peníze oželet.
0/0
2.3.2006 19:05

Mejla

Ze strany ČEZu se jedná o diktát a vláda/regulátor má zájem na zdražování, protože vyberou vyšší daně.
Na takovou špinavou práci ovšem potřebují ochotného pohůnka, kterým je Roman, začínající jako prodavač brambůrek. Poté ho soudruzi z IPB využili na prodej Janky Radotín a totéž ve Škodě Plzeň, kde dokázal jedině propouštět a prodat nemovitosti, vše dle příkazů svých chlebodárců. A pak už se skamarádil se Standou Bossem a stal se ČEZákem a nechal za pěkné peníze složit "hymnu energetiků".
0/0
2.3.2006 18:44

edik2

Tomu se říká.
Tomu se říká ZLODĚJNA.  
0/0
2.3.2006 18:26

mtis

Re: Tomu se říká.
Kdyby sis včas nakoupil akcie, říkal bys zlodějna Regulačnímu úřadu ...
0/0
2.3.2006 19:01

Admin_

Re: Re: Tomu se říká.
, Neboj, na tebe taky dojde. Dnes státní ČEZ vyvlastňuje Severočeské doly, zítra bolševik vyvlastní ČEZ. Asociální demokradáci pamatují na všechny.
0/0
2.3.2006 19:07

mtis

Re: Re: Re: Tomu se říká.
Vyvlastňování minoritních akcionářů prosadila ODS.
0/0
3.3.2006 5:01

social_distortion

Re: Re: Tomu se říká.
hec, ja mam, sice jenom stovku, ale stejne
0/0
2.3.2006 19:12

jiri

jiny druh dani
, Copak nechapete, ze stat (CSSD+KSCM) timto zpusobem jen dale zvysuje dane? A z nich uplaci ty co nepracujou, aby je zase volili.
0/0
2.3.2006 18:17

H5N1

Re: jiny druh dani
Jistě, soudruhu, máš pravdu! Hned po drtivém volebním vítězství ODS, půjde cena elektřiny dolů!Nebo ne?
0/0
2.3.2006 18:28

Admin_

Re: Re: jiny druh dani
, Vlády ODS v oblasti energetiky udělali to co měly - oddělili distribuci od výroby a zajistili aspoň nějakou konkurenci. Byla to vláda asociálních demagogů, která ČEZu bez výběrového řízení za směšnou cenu prodala podíly v distribučkách a tak mu zajistila spokojený monopol. Přitom podíl v ZČE nakupovala za 20 tisíc/akcii, aby ho ČEZu prodávala za třetinu. V posledním roce pak ČEZu prodali státní podíl v Severočeských dolech a tím definitivně uřízli konkurenci od zdrojů. No co, občani polibte si šos, motivační program a sponzorské dary dostali přednost.
0/0
2.3.2006 19:12

jiri

Re: Re: jiny druh dani
, Neurazej me oslovenim soudruhu, Nejsem tvuj soudruh ani nejsem volicem ODS, protoze nejsou seriozni stranou. Verim, ze vam komunistum vyhovuje absence seriozni strany, ktera by mela jasny, realny a konkretni volebni program a dorzovala ho. V kazde rozvinute demokracii by za podobne prohresky nasich politiku uz byla nekolikrat vymenena vlada a ta co by tam ted byla by si nedovolila tolik skandalu. Neni to o tom, ze nam budou vladnout slusni a poctivi lide (takovi snad v policice na celem svete ani neexistuji), ale lide, kteri nedovoli napriklad to co se deje s cenami elekriny, protoze by v politice skoncili. Nedivim se, ze rudi hlupaci jako ty to nechapou, ale divim se ostatnim, ze si to nechaji libit.
0/0
5.3.2006 10:49

Dave

Pizdy z Čezu
nemám energii na to to komentovat
0/0
2.3.2006 18:03

Pepe

Prošetřit
Možná bych prošetřil antimonopolní úřad, tam asi lítaj pěkný úplatky ze strany ČEZ. To přece není normální aby byl někdo takhle brutálně v zasku a ještě k tomu zvyšoval ceny. NEvíte jestli existuje srovnání cen energií pro různé státy?
0/0
2.3.2006 17:57

Admin_

Re: Prošetřit
, Antimonopolní úřad? Jsi spadnul z višně na záda. Socblbáci do čela ÚOHS dosadili spoluautora projektu monopolizace výroby elektřiny tzv. "Superčezu" Pecinu. Náhodička, že?
0/0
2.3.2006 19:17

Kadlus

Diskriminace se státním požehnáním
Poukážu na jinou - státem vyprodukovanou a podporovanou diskriminaci obyvatel.Ceny tepla pro "paneláky" a rodinné domy- resp.DPH=5 a19%.U průměrného domku a bytu (kotelna na plyn) jde cca o rozdíl minimálně 5 tisíc Kč.Občánku snaž se,postav si barák,zadluž se na doživotí a my= stát, Tě ještě legálně oberem.
0/0
2.3.2006 17:50

merkbar

0/0
2.3.2006 17:43

Queribus

Re: Vysoce zajímavý článek na dané téma!
Zajímavý článek, možná by si ho měl přečíst hlavně pan Roman, aby neříkal jak je u nás elektřina levná.
0/0
2.3.2006 17:55

astray

Re: Re: Vysoce zajímavý článek na dané téma!
Šmejdi z vesmíru.
0/0
2.3.2006 18:51

PPP

Smrdí to celoevropským kartelem
Měl by někdo přiletět z vesmíru a všechno prošetřit.
Mimochodem, pokud mi někdo dá úplatek několik miliónů, tak bych taky v pozici regulačního ůřadu se zdražením elektřiny souhlasil. Jinak by se tím samozřejmě regulační úřad vůbec nezabýval.
0/0
2.3.2006 17:42

PPP

Re: Smrdí to celoevropským kartelem
úřadu
0/0
2.3.2006 17:42

VláďaK

To je síla
TO JE ZLEGALIZOVANÉ ZBYTEČNÉ OKRÁDÁNÍ SPOTŘEBITELE.
0/0
2.3.2006 17:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.