Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústavní soud odmítl zrušit výhody regulovaných bytů

Ústavní soud nezasáhl proti privilegiím regulovaného nájemného. Nevyhověl návrhu Městského soudu v Praze, který požadoval zrušení paragrafů občanského zákoníku speciálně upravujících nájemní bydlení. Regulaci ale ústavní soudci znovu kritizovali, pokárali kvůli ní i parlament.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Novotný Miroslav

JE MI FUK,ŽE O MNE NĚKDO BUDE ŘÍKAT,ŽE JSEM BESTIE= JE MI TO ÚPLNĚ FUK !!!
0/0
13.3.2006 15:54

lamač

Re: JE MI FUK,ŽE O MNE NĚKDO BUDE ŘÍKAT,ŽE JSEM BESTIE= JE MI TO ÚPLNĚ FUK !!!

R^ bestie je Křeček

0/0
7.4.2006 7:33

Novotný Miroslav

RADA MAJITELŮM DOMŮ
V roce 2001 jsem koupil v severních čechách městký nájemní dům s 5ti byty.Koupil jsem ho za odhad !!! Žádný, za půlku jak tady nesmyslně někteří oponenti píší ! ZA ODHAD S REGULOVANÝMI NÁJMY. Během půl roku jsem byl nucen si zbudovat z podkrovních prostor byt (250.000Kč=má investice) a poté i střechu 550000,-).Nájemníci mi platili regulované nájemné (19kč/m2 /m).ČEKAL JSEM STÁT JAKÉ STANOVISKO K TOMU ZAUJME = BOHUŽEL SE NIC NEDĚLO. Po dlouhodobých neshodách s nájemníky /bordel na chodbách, neakceptování domovního řádu atd./ mi ruply nervy a během 2 měsíců jsem je měl z baráku-bez soudů a jiných divadel.Zastavil jsem jim vodu a nechal vypnout elektřinu!Teď mám klid=nájemníky, kteří si váží bydlení a platí 50kč/m2/m.KDYŽ MI STÁT NEPOMOHL=VYŘEŠIL JSEM SI TO SÁM !!!!
0/0
13.3.2006 15:52

Dousek

STARAT SE MÁ STÁT A NÉ MAJITELÉ NEMOVIST
Nějaká pravidla aby si majitelé domů nemohli dělat co chtějí by měly být. (Aby nájemník nezůstal po špatném vyspání majitele domu z hodiny na hodinu na ulici). Co je však velice špatné je nehorázně nízká cena regulovaných nájmů (např 19kč/m2 /m). To je opravdu výsměch. OPONENTI K DREGULACI NÁJEMNÉHO JSOU TI ,KTERÝM TO VYHOVUJE, ŽE PLATÍ TAKTO MÁLO.Chudáci lidé v tržním nájemném.
SROVNÁVÁNÍ REGULOVANÝCH NÁJMŮ S REGULACÍ ENERGIÍ JE NAPROSTO SMĚŠNÉ. (ČEZ=miliardové zisky) MAJITELÉ DOMŮ (s regulovanými nájmy).=miliónové stráty !
(UVOLNĚNÍ NÁJEMNÉHO JE NUTNÉ !!! Pravda se ukáže za čas. STEJNĚ SE DEREGULOVAT BUDE MUSET. Pokuty od EU a ztráty majitelů budou mít dopadyú).-
0/0
12.3.2006 11:20

barbudo

Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ MAJITELÉ NEMOVIST
... hmm ... a ti majitelé, kteří právě kvůli nájemníkům dostali podstatnou slevu, doplatí rozdíl ceny? Stát jim to prodal za hubičku, pan profesor říkal, že je to nejhorší hospodář. Že se prej předvedou, o kolik jsou lepší ...
... a teď kvičí a chtějí se soudit ...
... jako ti moudří investoři zkrachovalých kampeliček, fondů a bank ...
 
0/0
12.3.2006 19:50

lógr

Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ MAJITELÉ NEMOVIST
barbůdo, ty jsi skutečně těžko pochopitelný kus bolševického hovada .....
0/0
12.3.2006 21:10

barbudo

Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ MAJITELÉ NEMOVIST
... hmmm ... a doplatí to nebo ne?
0/0
12.3.2006 21:33

edik2

Je to dobře.
  Je dobře,že někdo nechce nechat vydírat a okrádat nájemce bytů vlastníky.  
0/0
11.3.2006 12:56

pan domácí

Re: Je to dobře.
jj souhlasím s tebou. Já, jako domácí bez regulovaných pijavic jsem jednoznačně pro regulaci, neboť pokud by proběhla, tak já bych musel slevnit :-))
0/0
11.3.2006 18:25

Mgr.Jiří KADLEC

STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
Starat se má stát - ministerstva pro míst.rozvoj a sociálních věcí.
Když přeci něco někdo vlastní, tak si to může pronajmout za kolik chce = nabídka-poptávka.
 
VLASTNÍCI SUPLUJÍ ZÁLEŽITOSTI, KTERÉ BY MĚL ŘEŠIT JIŽ 17 LET STÁT. Je to nehoráznost !!!!!!!!!
 
Už aby žaloba u EV.SOUDU uspěla. TO BUDE KOLOTOČ
0/0
10.3.2006 11:53

martin

Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
vy jste ale chytry. V jinych oblastech asi zadna pravidla neexistuji. Kazdy si muze delat co chce, ze? Viz telekomunikace, energetika, plynarenstvi, kvoty v zemedelstvi, vykupni ceny atd.
0/0
10.3.2006 12:39

Gaston

Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
Víte, za jakých podmínek může stát omezit soukromé vlastnictví?
0/0
10.3.2006 13:15

barbudo

Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
... třeba za těch podmínek, které jsou uvedeny v kupní smlouvě ...
0/0
11.3.2006 18:57

Gaston

Re: Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
Už vám z toho věčného oponování začíná hrabat.
0/0
11.3.2006 21:30

cech

Re: Re: Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
sme zahrabany , porad nam neradi komousi co mame a nebo nemame delat
0/0
12.3.2006 18:43

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
... pokud koupím zahradu 100x100 m za dvě stovky s podmínkou, že starýmu Vonáskovi kažký podzim donesu košík jablek, je něco špatně?
0/0
13.3.2006 11:47

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
Je. Když vám zakážou pokácet starý strom, který nerodí a nahradit ho novým, který by ovoce přinesl. Pak budete jablka pro Vonáska muset kupovat. A to je špatně.
0/0
13.3.2006 14:08

Admin_

Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
, Aha, on ČEZ (ta quazimonopolní hydra, která dostala od státu bez výběrového řízení distribučky se slevou 40 miliard proti konkurenční nabídce a doly) někoho dotuje? Babce, která nezaplatí ČEZu zálohu, duhoví mužici následující měsíc odpojí elektřinu a ani u ni nezazvoní. A je jim jedno, že má nižší spotřebu, než stanovili duhoví mužici zálohu a že má tedy předplaceno na další 2 měsíce.Tomu říkám sociální politika ČEZu. Samozřejmě, že babka elektřinu dostává za tržní cenu. Docela by mne zajímalo, v čem vidíte paralelu s majiteli domů, jejichž byty obývají bolševiky odekretovaní nájemníci.
0/0
10.3.2006 18:18

Dr. Fe1

Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
Mýlíte se a to zcela. ČEZ prodává za "tržní" cenu jejíž meze stanovuje ERÚ (energetický regulační úřad) a o tom je právě řeč. To není klasický trh, ale trh regulovaný. Regulován by měl být i trh s byty, protože podobně jako třeba u té elektřiny je odběratel služby z logiky věci oproti poskytovateli v nevýhodné pozici a kdyby se neregulovalo mohl by být dodavatelem vydírán.
0/0
10.3.2006 22:44

edik2

Re: Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
To,že se ČEZ chová zlodějsky je pravda.Ale on se tak nechová ČEZ,ale ti manažeři a podobná verbežve jménu svých koryt,která tam sedí na výborně placených místech zcela bez práce.
0/0
11.3.2006 12:59

Cech

Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
Asi ti uniklo, ze 60% CEZ vlastni stat! Ale Paroubek prohlasil pri debate s Topolankem, ze museli nechat ceny jit nahoru, protoze jako stat maji zodpovednost vuci drzitelum akcii CEZ. Tak si vyber:Paroubka zajimaji vice spokojeni akcionari naz spokojeny narod!
0/0
12.3.2006 18:13

edik2

Re: Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
Modré zajímají jen jejich plné kapsy.
0/0
12.3.2006 21:32

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: STARAT SE MÁ STÁT A NÉ VLASTNÍCI
Zajímavé je, že vás, rudochy, zajímají také ty modré kapsa.
0/0
13.3.2006 8:56

martin

prasata z mestskeho prazskeho soudu
jak jinak nazvat taky lidi, ktery jsou ochotni svym podjatym postojem , ktery neni slucitelny s povolanim soudce pozadovat zruseni paragrafu obcanskeho zakoniku bez toho, aby existovala nejaka zakona uprava, ktera by rozumnym zpusobem upravovala zalezitosti bydleni. Jak nazvat soudce, kteri prosazuji zavedeni chaosu a anarchie do naseho pravniho radu, kteri prosazuji to , aby se 750 000 regulovanych  domacnosti + i domacnosti s novymi smlouvami s nekolika miliony lidmi mohli ocitnout ze dne na den na ulici. Takovy soudce by mel byt okamzite odvolan od soudu pro ztratu duvery, nestrannosti a podjatost.
0/0
9.3.2006 7:42

Radek

Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
ty jsi blbec. Jiný komentář nezasluhuješ
0/0
9.3.2006 12:40

martin

Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
ultra blb jsi ty, kdyz schvalujes takove prasarny, aby se mohly miliony lidi ze dna na den ocitnout na ulici, diky vypovezenym smlouvam, diky situaci, kdy by neexistovala zadna pravni ochrana ani zadne zasady pro stanoveni najemneho. Ten navrh soudcu je obycejne gaunerstvi a lobisticke jednani. Takovy soudce je jednoznacne predpojaty a nemuze nadale vykonavat svoji funkci.
0/0
9.3.2006 13:34

vyzirka

Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
nikoliv ze dne na den, ale s trimesicni vypovedni lhutou. pokud pracujes a vydelavas, zrejme nebudes mit problem za ctvrt roku sehnat bydleni jine, pokud jses socka na pracaku, inu, jak bych to rekl ... dobre ti tak :)
0/0
10.3.2006 7:11

martin

Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
ty jso dobra vylizana guma, ktera by schvalovala takova zverstva. Takhle muze mluvit je bedarovity blb co privandroval do mesta s batuzkem, nema k nicemu vztah a je mu uplne jedno zda si sbali svych 5 svestek a pujde o dum dal. V civilizovane zemi je zcela nepripustne, aby neexistovala zadna pravidla, aby mohl nejaky najemnik dostat vypoved bez udani duvodu.
0/0
10.3.2006 7:52

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Proč si myslíte, že by vás majitel vyhodil?
0/0
10.3.2006 10:54

martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
bavim se obecne. Pokud by nebyla stanovena jasna pravidla, bylo by  mozne kteremukoliv najemnikovi zrusit smlouvu. To je absurdni pozadavek  
0/0
10.3.2006 11:12

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
A co je nejasného na tříměsíční výpovědní lhůtě?
0/0
10.3.2006 11:23

martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
informujte se jak to resi v cizine, pak nebudete rikat takove nesmysly.
0/0
10.3.2006 12:37

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Možná jste přehlédl, že majitelé nájemních bytů se již dlouho dožadují německého modelu regulace! Proč asi?
0/0
10.3.2006 13:18

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
, V cizině? V které? V Rusku, na Kubě, nebo v KLDR? Tak tam odtáhni, ty bolševiky odměněný chytrolíne a už se nevracej. V silně sociálním Německu je regulace maximálního nájemného plošná pro všechny byty, ale je stanovena jako něco mezi 3 - 5% procenty ročně z tržní ceny bytu. Fakticky ta regulace existuje jen proto, aby se vyčůraný sociální případ s vyčůraným majitelem nedomluvili na tom, že sociální případ bude papírově platit nájemné 5 tisíc marek za garsonku. Kdo nepřeje svobodu jiným, není jí hoden. Jsi otrok vlastní příslušnosti k bolševiky odekretované kastě.
0/0
10.3.2006 18:23

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
, Poznámka: v Německu totiž stát/obec přispívají na bydlení sociálně potřebným a proto si hlídají, aby nepřepláceli. V Čechách bolševici z ODS rozdávají bolševiky odekretovaným milionové hodnoty za pár tisíc a ještě mají tu drzost tvrdit, že jsou "pravicoví" a že jde o "sociální politiku". Sociální na tom není zbla, tedy pokud za sociální nepovažujeme, že místostarosta Burgermeister dostane několik milionů slevu na velký byt na Kampě.
0/0
10.3.2006 18:26

V.V.

Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
0/0
10.3.2006 10:15

V.V.

Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Martine, jako prase se chováte vy a zřejmě jste asi také hluchý a slepý. V republice existuje v pohodě volné a tržní nájemné které už dlouho není regulované ničím a v této sféře očividně žádné problémy nejsou.  Takže proč by měly být najednou nelidské podmínky pro ty regulované? Jednoduše lidé kteří pracují budou platit to co platí všichni ostatní a ti co na to oficiálně a ověřeně nemají půjdou na úrad a ten jim pomůže. Takto to funguje všude jinde na světě kde nedělají z vlastníka třídního nepřítele.Pokud chcete změnu, nedavejte vinu soudcum ale volte politiky kteří jim dávají mantinely. Ústava je tady pro všechny a musí se respektovat. Pokud jste regulovaný nájemník a jste zaměstnán tak jste to vy kdo zabraňuje například mladým rodinám  získání bytu. Složte si váš dvojí meter a běžte do práce, brzy už budete potřebovat více peněz na bydlení až ta vaše havaj na úkor vlastníka skončí.
0/0
10.3.2006 10:23

martin

Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
co tu lzete, ze v teto oblastni nejsou zadne problemy. A co lichva pachana na najemnicich v castkach 250kc/m2. A co snaha o vypovedi smluv bez udani duvodu a nahrady. Poucte se jak to chodi v zapadni evrope a neobhajujte primitivni asocialni a lichvarske praktiky s negativnim dopadem na miliony obcanu. Podotykam, ze neobhajuji regulaci na soucasne urovni cen, kterou zavinila ODS blokovanim zakonu umoznujici deregulaci. Ale neni mozne aby v oblasti bydleni platila pravidla jak si predstavujete vy, resp. zadna pravidla.
0/0
10.3.2006 10:44

Gaston

Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Proč se zajímáte právě o byt s nájemným 250Kč/m2?
Hledejte takový, který odpovídá vaší kapse.
 
Proč pravidla? Dohoda je nejlepším pravidlem!
0/0
10.3.2006 10:59

martin

Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
to se ptejte tech co hledaji bydleni a narazi na prevrstene lichvarske ceny
 
Tak zasadni vec jako bydleni musi byt osetreno zakonem, ne pouze dohodou.........
0/0
10.3.2006 11:18

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Díval jste se někdy do nějaké nabídky realitní kanceláře?
Kolik procent bytů je tam nabízeno za těch vašich 250Kč/m2?
 
Jak si ten zákon lepší než dohoda představujete?
0/0
10.3.2006 11:26

martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
treba tak jak navrhuje vlada. Zakon lezi v parlamentu.
0/0
10.3.2006 12:45

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Jenom naprostá neznalost faktů vysvětluje vaši hloupost.
 
Podle toho zákona ani po 5 letech nebudu smět po nájemníkovi žádat ani polovinu nákladového nájemného!
0/0
10.3.2006 13:07

martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
vzdyt jste sprosty lhar. Napr. v Praze by najemne cinilo vice jak 80kc/m2 coz bohate pokryva naklady
0/0
10.3.2006 13:20

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Idiote, víte, že kolem té Prahy, je cosi, co se nazývá Česká republika? A víte že v ní jsou i desetitisícová a statisícová města? To všechno vy považujete za venkov. Ale i ten venkov musí žít, podle pravidel, která vám pdobní hlupáci v Praze vymyslí!
0/0
10.3.2006 13:25

martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
konecne jste se projevil. Sobecky sprostak, gratuluji
0/0
10.3.2006 13:37

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
, Sobecký jsi ty. Tvůj výlev o přivandrovalcích, kteří mají táhnout odkud přišli, přesně vypovídá co jsi za dobytka. Že sobectví maskuješ za "starost o potřebné", je dost průhledné divadlo. Jsi snad ochoten se odstěhovat z tobě bolševiky přiděleného bytu a najít si tržní nájemné, jen proto, aby měli opravdu sociálně potřební kde bydlet? Ne, ani omylem. Ať se starají jiní, ty požaduješ zachování dědičného kastovního práva. Nižší nájemné platí v Čechách jen vybraná bolševiky a jejich nástupci odekretovaná kasta. A to bez ohledu na příjmy a majetek.
0/0
10.3.2006 18:32

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Tak já jsem pro vás sobecký sprosťák?
 
Vy si myslíte, že můžete plácat jakékoliv pitomosti o tom čemu vůec nerozumíte a chcete po někom, kdo na ty žvásty už spoustu let doplácí, aby si to v klidu četl a chválil vás za vaši úžasnou shodu názorů s vládou nerespektující ústavu.
 
Podívejte se, pro mě ten váš geniální ministr určil, že mi musí stačit za pronájem bytu zatím jenom 15Kč/m2 a po pěti letech mi dovolí inkasovat až 28Kč/m2. Takový mi určil "cílový nájem". To je částka, nad kterou mne nikdy nepustí.
 
K čemu je mi jakýchsi 80Kč v Praze. A jak ten hlupák ví, že to musí pražákům stačit?
 
Znovu musím opakovat, že jenom idiot si může s podobnými experty tak notovat a nazývat jedny z mála slušných lidí v soudnictví prasaty.
 
Podle vašich příspěvků je zřejmé, že nejste příliš schopný myslet, ale pokuste se o to. Možná jednou pochopíte, v o čem jsou všechny ty spory.
0/0
10.3.2006 21:21

v.v.

Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Vážený pane, pokud chcete informace o bydlení v západní evropě dám vám je hned. Například v Irsku které mnozí češi obdivují neexistuje naprosto žádná regulace v nájemním bydlení. Sociální případy které jsou přesně a přísně definované  dostanou byt anebo dům a ten je placený v podstatě celý státem. Všichni ostatní platí normální nájem který je momentálně za 3 plus 1 asi tisíc až 1300 / měsíc. Vzhledem k tomu že vláda neomezuje podnikání v nájmech a stavebnictví ja tam obrovská konjunktura ve stavebnictví a trh drží ceny sám bez toho aby se do toho neohrabaně a neomaleně míchala vláda. Nejdůležitější oproti stavu v ČR je tam to, že pokud pracujete a řeknete že bydlíte někde v sociálním bytě máte společenský problém. Vyžírky tam nemají šanci a takový poslanec Křeček s jeho neomaleným bydlištěm v regulovaném nájmu by skončil ještě předtím než by začal. Takže ruka trhu funguje a češi nemusí nic vynalézat, jen skončit se skuhráním a krafáním a začat respektovat sebe i ostatní.
0/0
10.3.2006 14:40

v.v.

Re: Re: Re: prasata z mestskeho prazskeho soudu
Ještě něco k té lichvě za 250 kč/měsíc za nájem. Myslím že lidi kteří si mohou tento nájem dovolit platit jsou úplně v jiné rovině a o váš soucit absolutně nestojí a víte proč? Protože to jsou zákazníci a když by se jim to nelíbilo, tak jednoduše půjdou jinam. Pokud toto platí je to jen na nich jestli jim to vyhovuje.
0/0
10.3.2006 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.