Diskuze

Štěch: Tlak na růst mezd je třeba přitvrdit

Ekonomika roste jako o život, mzdy ale poněkud pokulhávají. To se nelíbí odborovému předákovi Milanu Štěchovi. Loňský růst platů označil za zklamání a odbory vyzval, alby za tučnější výplaty bojovaly. V krajním případě i stávkami. Proti jeho postoji se ostře postavili zástupci podnikatelů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

butch2

10. 3. 2006 11:28
návrh
ať jde radši točit porno, k tomu se odboráři akorát tak hodí
0 0
možnosti

anders22

10. 3. 2006 11:54
Re: návrh
myslis neco jako "Pupkacuv divoky tanec", pripadne "Ded Mraz u Nastenky"?
0 0
možnosti

anders22

10. 3. 2006 9:23
uz se tesim
jak pri poklesu ekonomiky bude soudruh Stech a dalsi nefachcenka z odboru stavkovat za snizeni platu  nemeli by odbory mit rovnez zajem na funkcni fabrice misto rozdmychavani tridniho boje uvnitr tovarny? to asi soudruhum odborarum nedochazi
0 0
možnosti

Zamestnavatel

10. 3. 2006 8:50
Dusledky zvysovani mezd
Pokud se budou rychle zvysovat mzdy, postup je nasledujici: 1) Co nejvice nahrazovat lidskou praci stroji, automaty, atd. (cim vyssi mzda, tim vic se vyplati pouzit namisto pracovnika stroj) 2) Najmout levnejsi cizince 3) Presunout vyrobu do jinych zemi 4) Ukoncit nerentabilni vyrobu. Jak je patrne, vsechny moznosti vedou k propousteni. Proste, cim vyssi ruzd mezd, tim mene lidi bude mit vubec nejakou mzdu.
0 0
možnosti

Valt88

9. 3. 2006 23:57
výhoda
Nižší mzdové náklady jsou jediná komparativní výhoda naší země. Odboráři si podřezávají větev na které sedí. Jestli se firmám podstatněji sníží zisky, půjdou jinam. Dnešní fabrika je za 3 týdny na druhém konci světa. Nejjasnějším příkladem přístupu zaměstnanců je kniha té Francouzky s názvem (nějak podobně) "Jak se co nejlépe v zaměstnání flákat". Dokud se nezpružní pracovní vztahy a firmy nepřestanou být tlačeny do role zaopatřovatelských ústavů, budeme ekonomice USA koukat do zadku z čím dál větší dálky. Ekonomové to vědí, jen ten pitomý evropský socialismus už asi nezměníme. Takže dál budou ti nejschopnější mizet za oceán, a Evropa bude mít váhu jen jako trh. Je to zásadní rozdíl. V USA je lidský potenciál největším kapitálem podniku, u nás jsou zaměstnanci nutnou přítěží. Je to přístupem a 40 roky socialismu. V zámoří jsou podnikatelé schopní dát jiným lidem práci váženými občany. U nás jsou z nich děláni vydřiduši. Kupředu levá, zpátky ni krok. Valt
0 0
možnosti

vymrzovac

10. 3. 2006 10:48
Re: výhoda
existence odborů je realita tržní ekonomiky.odbory mi v ničem nepomůžou,u nás je to přežitek sociku. na druhou stranu,šéf odborů,který používá formulace jako "mzdy poněkud pokulhávají...",tak toho bych odtud vyhodil.je placen za jinou práci,kterou zjevně nezvládá.skutečnost je taková,že zaměstnavatelé sledují roční nárůsty,vybojované největšími odborovými svazy,odečtou z toho nějaké to procento,a výš nejdou.......jinak -člověk se musí starat sám o sebe,a potom má nárůsty vyšší
0 0
možnosti

ygg

9. 3. 2006 22:53
Ale no tak...
nač ty vášně...odboráři mají pravdu...to je jejich práce..tlačit na pilu...a je na vedení firem, resp. majitelích a akcionářích, je nenechat tlačit moc...pokud firma prosperuje, chytré vedení zaměstnancům přidá. Pokud se situace změní, chytří zaměstnanci pochopí, že se zvyšovat nebude a naopak se může i jít dolů..ať už v počtech lidí, nebo výšce mezd. A ti blbí? Ti nemají v ekonomice nárok...firmy půjdou do kopru, s nasr.nejma zaměstnancema se moc dlouho fungovat nedá, a nenažraní zaměstnanci na pracák..ono se jim na podpoře rozsvítí. Jako v Německu. Ale Štěch takhle musí mlátit pantem...od toho tam je...asi jako obhájce bude vždycky tvrdit, že mandant nikdy nic, a žalobce si k soudu rovnou vezme špagát
0 0
možnosti

K-Leo

9. 3. 2006 21:23
Ja bych to ....
otocil, pokud nebude ochota odboru na normalni dohodu, tak je vsechny vyhodit. Na Ukrajine je lidi na praci dost a tak to resit takto. Ziju v Portugalsku a tady zadny problem jako jsou odbory neni. Lidi maji jine starosti, nez podporovat par vycuranku za to, ze jim budou otacet hlavu co nejvic do leva.
0 0
možnosti

Stíhací vzducholoď Karel

9. 3. 2006 21:11
tlak na
Štěchovi koule je třeba přitvrdit!
0 0
možnosti

NATISOCAN

9. 3. 2006 20:38
Kdo chce kam ...
Kdyz dorazili socani ke korytu, tak jsem zamestnaval 19 lidi.
Dnes, nastesti par mesicu pred volbama jsme ve firme 3.
Zbytek at si zivi stat, odborari nebo jina pakaz
0 0
možnosti

našrot

9. 3. 2006 20:14
obecně...
Zajímavý je, že velká většina firem, které tu nechtějí zvyšovat platy, jsou firmy zahraniční a velmi dobře prosperující. Proč nám ti zahraniční "manažeři" tvrdí, že můžeme mít nižší platy, protože máme nižší náklady, když to už v 90% případů není pravda - ve srovnatelných oblastech jsou celkové náklady stejné nebo i vyšší (např. v centru Prahy je dráž než v centru New Yorku, vč. třeba nájmů). A třeba konkrétní příklad - známý nastupoval po fakultě do Mercedesu jako konstruktér-výpočtář do Prahy (nyní v Plzni) a když si řekl nástupní plat 20tis. hrubého (což je stejně na žití v Praze málo), tak na něj německý šéf vyvalil oči, že to snad nemyslí vážně, že mají nástupní plat v jeho kategorii 14600... A pro zajímavost v německu na stejnou pozici stejného člověka nabírají za 8x vyšší plat... A třeba další zajímavost - příbuzná platí nájem za luxusní byt v centru Toronta v přepočtu necelých 20tis. Kč, což je srovnatelné s nájmem za slušný byt v téměř okrajové části Prahy....
0 0
možnosti

radek

9. 3. 2006 20:36
Re: obecně...
Souhlas až na ten závěr, na okraji Prahy v pohodě za 12 tisic za slušnej byt. Jinak to je přesně ten důvod, proč sou zaměstnanci nasraní na některé podnikatele. Obě dvě strany si musí uvědomit, že je potřeba oboustranná spolupráce a vyváženost a jeden bez druhého se neobejde. A tak by tedy jeden druhého neměl o*j*e*b*á*v*a*t! Někteří zaměstnavatelé se bohužel zaměstnancům přímo vysmívají trapnými mzdami ačkoli vyšší management už bere až řádově jinou mzdu. Jak chce někdo nastavit rozumnou rovnováhu, když je rozdíl ve mzdě mezi vyšším vedením a pokladní v hypermarketu desetinásobek?
0 0
možnosti

Shal

9. 3. 2006 19:51
odboráři
Někdy mám pocit, že ti vedoucí odborářů mají v hlavách vyloženě na*ráno.
0 0
možnosti

Shal

9. 3. 2006 19:52
Re: odboráři
Ty bylo myšleno na odboráře obecně a ne na toho tady s nickem Odborar. S ním naopak souhlasím.
0 0
možnosti