Diskuze

Boty z Číny má zastavit clo

Evropským ševcům zvoní umíráček, Unie proto vyhlásila levným botám z Asie válku. Evropská komise, nejvyšší úřad Unie, podle očekávaní rozhodla, že k ceně bot z Číny a Vietnamu začne účtovat zvláštní přirážku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

antichipka

25. 3. 2006 19:18
botičky
Jsem taky pro podporu našich obuvních firem a výrobců, kteří pracují alespoň dle norem. (Alespoň - s designery by to bylo lepší při zachování zdravotní prospěšnosti. Mám za to, že máme velice úzký výběr různě designovaných bot. a hlavně řídí se cizími trendy. Jsem se nedávno tak pobavila v Tescu, že jsem se skoro počurala. Boty, balerínky, ze semiše, velmi tupá špička, vpředu nasbírané gumou, velká velikost, vepředu barevné korálky, vzadu pásky, nekrytá pata a poměrně vysoký podpatek. Tak ten, kdo s tím vyrazí, je u mě velmi odvážný člověk.)
A hlídat a kontrolovat by se tady mělo asi všechno.
0 0
možnosti

eliska

23. 3. 2006 22:24
prestante si myslet ze vse co fici z ciny je cinsky
vyrabi  tam global a musite si tez najit levnou pracovni silu na vyrobu vasich vyrobku...jedine tak se da konkurovat v dnesnim globalu made in china pro firmy Nevkus, Vkus, Poly&ester, baba yaga.... )))
0 0
možnosti

Liberál 79

23. 3. 2006 21:31
clo = ekonomický nesmysl
Zavedením cla akorát podporujeme místí výrobce, kteří neumí vyrábět dostatečně efektivně aby mohli asiatům konkurovat. Příklad - chudší rodina místo aby koupila šmejd u vietnamců za 300 bude nucena koupit stejnej šmejd od místího výrobce za 600, 300 stovky který jí budou chbět v rozpočtu už nebude moct utratit za něco jinýho. Vydělá místí vrobce obuvi - vydělá někdo kdo by v normální kokurenci neuspěl, místo aby ty 3 stovky získala jiná firma, která třeba žádnou celní ochranu nepotřebuje... Je to jen deformace trhu, kdo má selský rozum tak to vidí. Další věc je, že asiat na nás nevydělá ty tři stovky a tudíž od nás třeba nekoupí výrobek, kterej by vyžadoval složitější postup než škrpály. Evropa si musí uvědomit, že pokud chce vyvážet (a stojí li o vývoz věcí s vyšší přidanou hodnotou) musí taky dovážet...;)  Socialistickou podporou pracovních míst v obuvnickém průmyslu nevzniknou pracovní místa v jiném odvětví, které tu podporu nepotřebuje...
0 0
možnosti

Standa

23. 3. 2006 22:22
Re: clo = ekonomický nesmysl
Tak v takovém případě, a pokud to dovolí počasí, ať ty děti radši chodí bosky. Špinavá chodidla se omejou, ale deformace způsobené špatnýma botama se omýt nenechají. Panebože co jsme to za pronárod. Zmrzačit dětem už v ranném věku nohy kvůli pár stovkám za rok.
Víte pokud ty boty z Asie budou kvalitní, budou mít konstrukci odpovídající evropskému typu nohy a budou z materiálů, které nebudou ohrožovat pokožku nohou, tak pak ať je to o konkurenci, ale jinak je potřeba zavést znovu tvrdé normy. A co je nesplní, půjde na zavážku.
0 0
možnosti

zo

23. 3. 2006 17:10
jen tak
Kdo chce vždycky si český botky najde.Čínský botky ani náhodou.I kdyby je dávali zadarmo.Raději kouknu vyrobeno v.....Ale ty šmejdy co sem vozej z číny to je tragédie.A odskáčou to hlavně malý děti.Což sí jejich hloupoučký rodiče ani neuvědomujou.Tedy jak jim kazej od malička nohu těmahle šmejdama.A netvrďte mi prosím že nemáte na botky pro děti.Nekuřte, nechlastejte a starejte o zdraví svých děcek.Totéž paltí pto trika.Taky jsem kupoval uťam ťamů.A až poté co jsem zjistil jak jsou šitý a že pomalu nevydržej ani dvoje praní začal jsem kupovat dražší ale vydržej.Takže za kvalitu platit.Jsem pro.Kdo si to neuvědomuje tak je trouba.
0 0
možnosti

Admin_

23. 3. 2006 17:42
Re: jen tak
, Český boty? V Čechách šije už jen Baťa a ani to nemusí platit dlouho. V Číně (Indonésii, Thajsku) šije každý, že vy potkáte z Číny jen šmejd, bude spíš tím, kam chodíte nakupovat.
0 0
možnosti

barbudo

23. 3. 2006 16:26
Těžko zastaví boty ...
... s deklarovanou cenou 6 Kč za pár ...
... za takové věci ovšem v Číně takové soudruhy střílejí ...
0 0
možnosti

Admin_

23. 3. 2006 17:45
Re: Těžko zastaví boty ...
, Jenže nově zavedené 20% clo s tím nic neudělá. Mnohem lepší by bylo zavést minimální celní hodnotu obuvi, například na 300 Kč.
0 0
možnosti

Kuba

23. 3. 2006 12:22
pokud to tak pujde dal
Tak zacnou postupem casu vydelavat jen fabriky, ktery si prisne budou strezit svoje know how aby jim ho rakosnici neokopcili.  Za par let se presune vsechno do Ciny a Indie a v Evrope bude bud tak nizkej plat,aby mohli konkurovat, ze si ani to zbozo z ciny nekoupime,nebo tak vysoka nezamestnanost, ze vysledek bude stejnej.
0 0
možnosti

hnedka_zdrapana

23. 3. 2006 12:30
Re: pokud to tak pujde dal
Nesmysl. Nezamestnanost je zpusobena jen a pouze zakonikem prace, takze ten zrusit. A dale - platy v EU porostou i kdyz se veskery prumysl presune do Asie. Proste zde mame mnohem vetsi akumulaci kapitalu a proto i vyssi mzdy. Na oboustrannem obcohdu nemuze prodelat ani jedna ze stran.
0 0
možnosti

zz

23. 3. 2006 11:58
Nádherné, vysoce kvalitní, ale poněkud drahé jsou americké boty Mephisto.
http://www.mepcomfort.com/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.mepcomfort.com/
 
Ani nevím, zda se vůbec do Česka dovážejí.
0 0
možnosti

CIANO

23. 3. 2006 16:43
Re: Nádherné, vysoce kvalitní, ale poněkud drahé jsou americké boty Mephisto.
a to se jako dělá v číně??
0 0
možnosti

hnedka_zdrapana

23. 3. 2006 10:30
zrusit cla
"Podle českých výrobců obuvi i řady politiků v Evropské unii se opatření mine účinkem a sotva zabrání dalšímu zaplavování evropského trhu levnou a nekvalitní obuví."
 
Tvrzeni o nekvalitni obuvi je jen zastupny argument. Proste to clo je hloupost na druhou.
0 0
možnosti

VitaminS

23. 3. 2006 10:39
Re: zrusit cla
opatření se mine účinkem, protože jsou: 1. složitá, nepřehledná, 2.mají mraky vyjímek 3.platit začnou tak za rok po té, co se problém objeví.
0 0
možnosti

bongowongo

23. 3. 2006 10:13
Resenim je chodit bos
Tim budu bojkotovat cinske vyrobky, a zaroven nenecham Brusel vychrochtavat z tech vydridusskych cel a dani.
0 0
možnosti

Vopička Antonín

23. 3. 2006 9:40
Nesmíte sockovat, soudruzi.
Baťa není co dříve, ještě před lety kvalitní produkce a nyní předražený rákosnický šmejd! Boty kupuji kvalitní, relativně drahé, ale vydrží věky - Lowa, Camper, Salamander - vyrobeno v EU a nikoliv u bolševiků v Číně. Čest!
0 0
možnosti

Slepička

23. 3. 2006 10:07
Re: Nesmíte sockovat, soudruzi.
Ano, v šest
0 0
možnosti