Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak na Jadran zřejmě nepojede

Jeden z nejpopulárnějších vlaků Českých drah – Jadran Expres – letos v létě k moři do Chorvatska zřejmě nevyrazí. Dráhy na spoji prodělávají, uvedl vysoce postavený manažer společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

ČD

Hmm a řekněte mi někdo, kde české dráhy neprodělávajíRv

0/0
8.7.2007 16:02

Đonny

Shit of ČD

Vlak mi připadal jako dobrá věc. Fakt nechápu jak to mohlo bejt prodělečný. Vyjádření na webu ČD je opravu vyčerpávající. Je zajímavý jaxe v tiskovejch zprávách na konci sezony chlubili kolij přepravili lidí atd. a o prodělečnosti ani slovo.

Jinak k jízdě vlakem se určitě pár důvodů najde. Nás třeba jezdí přesně vo jednoho více, než se vejde do auta. Navíc si chtěl vzít brách letos kolo a to do socky těžko narve a na střeše je to jak padák.

0/0
7.5.2006 0:43

Lenka Medičová

Jadran Express

Fakt, že Jadran Express letos nevyjede, je ztráta nejen pro turismus, ale z hlediska bezpečnosti cestování, ekologického dopadu a budování dobrého jména Českých drtah je to opět krok zpět na cestě k vyspělosti.Je mi líto.Rv 

0/0
7.4.2006 12:16

Officer Tuddrussel

hm
Jedinej spoj ceskejch drah kterej sem se chystal letos vyuzit a pripadal mi zajimavej... zrusit, co jinyho... to sou trumpety...
0/0
28.3.2006 7:04

mpixel

Rakušáci si stěžujouže jim přes alpy jezdí hodně aut.
Ale za průjezd vlaku s autama které jim tam nečoudí chtěji co nejvíc vytřískat.
0/0
26.3.2006 21:28

lookino

je to jasny
nevim poŕoc to idnes resi, drahy daly na jevo svoje stanovisko uz 31.10.2005 http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=25121
0/0
26.3.2006 14:43

rudastraka

drahy
drahy by chtely nejakou tu dotaci, protoze to jinak neumi ale proc to mame platit my co jezdime autem a litame letadlem?? taky by me zajimala vytizenost tohodle vlaku nadrazakama s rezijnima jizdenka. mozna to je jeden z duvodu ztratovosti....
0/0
25.3.2006 22:26

Wolf

Re: drahy
Ty vyhody pro celou familii bych taky zrusil... Nektere firmy zvyhodnuji sve zamestnance, ok, to beru, ale proc celou familii?  Zeleznicari maji plnou hubu toho, ze maji plat treba 12.000Kc, ale to, ze diky rezijkam usetri zbytek rodiny treba 4000Kc uz nikde nerikaji. A podle me by si to meli zapocitat do pozitku a vyplaty, protoze nebyt tech rezijek, tak by ty penize urcite projeli... 1000Kc mesicne na osobu je bezna cena za dojizdeni do cca 15km vzdaleneho mista.
0/0
26.3.2006 13:56

JPNB

Re: drahy
Nula páč tento vlak provozuje cestovní kancelář ČD travel a zaměstnanecké výhody neuznává resp. dává 10% slevu.
0/0
26.3.2006 17:01

Petr

Ekonomická logika
Pokud je vlak nadprůměrně vytížen, proč jízdenku nezdražit? Pokud má něco dobrou značku, lidi to chtějí a stoupnou náklady. Tak socialisticko-státního "manažera" nenapadne zvýšit cenu?
0/0
25.3.2006 21:37

iv2

CD shit
odborasky kolos ve sve plne krase...
0/0
25.3.2006 14:06

vymrzovač

Re: CD shit
a režijky si strčte do řiti,od příštího roku jezdíte za svý!!!
0/0
25.3.2006 18:05

Pucmeloud007

Cha cha
at teda CD zrusi vsechny ztratove vlaky a bude od tohot odborarsko-povalecskeho molochu pokoj. Vlak s nejvetsi obsazenosti  a je ztratovy.....co tam sedi ve vedeni CD za kreteny?
0/0
25.3.2006 13:49

roba21

Re: Cha cha
Myslíte že vedení ČD určuje ceny za průjezd přes zahraniční tratě? Zkrátka to stojí příliš mnoho než aby se to dalo využít pro levnou osobní dopravu...
0/0
25.3.2006 14:15

QT

Re: Re: Cha cha
A to snad mají zahraniční tratě povinnost dát takové poplatky, aby se ČD vešly náklady do vlastní koncové ceny? Ještě bych dokázal pochopit, že ČD nedokážou spočítat náklady na jednotlivý spoj v běžné vnitřní dopravě, ale tady to evidentně dokážou. Takže stačí na jednu stranu dát náklady, dát si cílovou obsazenost, rozumný zisk a vypočítat jednoduchou trojčlenkou výslednou cenu. A pokud se jim to nevyplatí, tak ať to nedělají. Ale jak je možné, že tím jezdilo tolik lidí a nebylo to ziskové? To byla cena nízká? Tak ji počítal nějaký de.bil. A nebo to byly dotace pro odboráře? Taky špatně.
 
A co to je za kravinu, že to bude jezdit jako low-cost vlak? To tam jsou teď nějaké vysoké náklady, které je možné velmi jednodušše škrtnout? Pak už měly být škrtnuté dávno a další služby za příplatek (zvláště pokud ten vlak není ziskový). Nebo je snad v naší Ústavě zakotveno, že volič ČSSD musí mít možnost levně se dostat luxusním vlakem na Jadran?
0/0
27.3.2006 21:25

1

Re: Cha cha
Správný názor. Pokud teda existuje stejná služba od nějakého soukromého podniku.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0/0
25.3.2006 18:07

lolek77

Re: Cha cha
To jsou snad nějaké vlaky výdělečné? Chtěl bych vidět propočet ekonomické návratnosti třeba pendolína.
0/0
25.3.2006 20:25

Wolf

Re: Re: Cha cha
Ver, ze bezny rychlik, zejmena v pondeli, patek a v nedeli, ktery je precpany, urcite prodelecny neni :o) ANi nakladni doprava prodelecna neni. Prodelecny jsou lokalni a zejmena vikendovy spoje, kdy drndakem jede strojvudce, pruvodci, babicka do kostela a dedecek na hrbitov... Navic CD maji zbytecne moc zamestnancu. Na malych nadrazich je o vikendu stale 1-2 lidi a jestli tam nastoupi 20cestujicich, tak to je moc. Ja bych zrusil ty vikendovy sluzby, pripadne sluzby na malych nadrazich vubec a jizdenky bych prodaval bud automatama (do urcite vzdalenosti) nebo primo ve vlaku... U "dlouhych" vlaku bych klidne nasadil 2 pruvodci, stale to bude efektivnejsi, nez 20 dalsich zamestnancu v zastavkach po ceste :o) A dalsi uspory: zrusit ty nejvic prodelecny spoje. Drzet jen ty na mezi rentalibily, pripadne i lehce ztratove...
0/0
26.3.2006 14:01

Wolf

Re: Re: Re: Cha cha
Tohle ale bohuzel neni pruchozi diky socialistickym odborum. Kdyby se vic propustilo, tak by se mohly zvysit mzdy tem, co by zustali :o) Tohle mi pripomina komunisticke praqktiky umeleho zamestnavani a produktivita prace na hlavu nula nula prd... Odborum by se mely ubrat pravomoci :o)
0/0
26.3.2006 14:04

JPNB

Re: Cha cha
Vlak s největší obsazeností?? Asi těžko některé vlaky jezdí obsazeny i na 150%.
0/0
25.3.2006 20:41

Molok

Re: Re: Cha cha
divil by ses... stačí se kouknout na specivikace vozidla a hned změníš názor. Když je na něm uvedana kapacita 100 lidí a ve špišce jede 150, tak pak obsazenost je opravdu na těch 150%. =)
0/0
26.3.2006 15:34

p_m

Jeden z nejoblíbenějších vlaků..
.. a dráhy jej chtějí zrušit. Jak pro ČD typické...
0/0
25.3.2006 12:37

Wolf

Re: Jeden z nejoblíbenějších vlaků..
Pokud je prodelecny, tak to je logicke. Samozrejme ze prvne je treba hledat uspory, pripadne zdrazit. Ale pokud maji cenu pres cizi staty fixni a nemohou si dovolit zdrazit, tak to musi skoncit... Ja prece jako danovy poplatnik nebudu nekomu dotovat dovolenou :o) A zrovna tak bych zrusil spoustu lokalnich nevytizenych spoju (muselo by se to osekat v zakone). Fascinuje me, ze CD nejsou schopny posilit patecni pretizeny rychliky a pritom o vikendu je spousta prazdnych spoju...
0/0
25.3.2006 13:19

Jerry Seinfeld

Patecni vlaky nejde posilit
Patecni preplnene vlaky nejde posilit. Neni na to dostatecna propustnost siti, ani dostatek souprav. To je v jakekoliv doprave bezne, ze jsou spicky.
0/0
26.3.2006 13:04

Wolf

Re: Patecni vlaky nejde posilit
no, ja myslim, ze by 1-2 vagony do vetsiny spoju slo pridat... A zeleznicni sit rozhodne nevyuziva vsechny sve kapacity...
0/0
26.3.2006 13:52

ygg

Smím dotaz?
Jsem blbej nebo ta částka "za řidiče" je i za každého cestujícího v tom vozidle? Protože pokud ano, tak ta konečná suma třeba za 4 členou rodinu není zas aý tak malá...samozřejmě, je to ohodlnější..asi..ale po dostavbě dálnice do Splitu... Ptám, neb o tom nic nevím...já jezdím na Istriii a tam je to autem celkem v pohodě, pokud člověk jede v nějaký rozumný čas a den.
0/0
25.3.2006 12:07

ygg

Re: Smím dotaz?
tak jsem si to přečetl znovu a fakt to je "za kus"..takže 4 lidi plus auto...5x2.200(min.)=11.000..to zas není až TAK málo.
0/0
25.3.2006 12:11

CZ_KayTee

Re: Re: Smím dotaz?
Taky si rikam..navic po ty dalnici se jede uplne krasne, tak nevim, proc se cpat do vlaku.
0/0
25.3.2006 17:21

vymrzovač

Re: Re: Smím dotaz?
už jsem tam dlouho nebyl,ale odhadoval bych to tak do 3000 jednu jízdu autem,t.j. při troše nepohodlí celkem za 4 lidi.večer vyjedete,druhej den dopoledne jste tam-pokud teda po cestě nepospíte.za ty prachy bych tedy neviděl důvod jezdit vlakem,autobus vychází výhodnější,auto bych tam oželel.takže odboráři s režijníma jízdenkama - KONČÍME !
0/0
25.3.2006 18:03

Standa Gross

Ćeské dráhy mají prodělečné všechno
0/0
25.3.2006 10:02

JTB

Divím se...
...protože ČD najednou dokáží vyčíslit zcela přeně náklady na provoz jednoho spoje. Při jednáních s krajskými úřady ale 30-45% vykazovaných nákladů uvádějí jako nespecifikovatelné(ředitelství, atd.) a už vůbec se nechtějí vyjádřit o jednotlivém spoji.
 
A i tak je mi záhadou, že spoj vedený dávno odepsanými vozidly opravdu jen za energii a poplatky SŽDC může být ztrátový. Při 80%obsazenosti se mi to nechce věřit...
0/0
25.3.2006 2:11

Testosteron

Re: Divím se...
No - musíte započítat i čtvrtletní odměny managementu a jejich rodinných příslušníků, dary k životním jubileím "pracovníků" na ředitelství včetně uklízeček a volné jízdenky vyvolených a údržbu, kterou by měla provádět firma kamarádů kamarádů, prostě: musíte to vidět v širších souvislostech, jak nás to učili ve škole. Člověče, myslete politicky - eh, pardon, strategicky ...
0/0
25.3.2006 6:40

paja

Re: Divím se...
Vycisleni nakladu by nemel byt problem (v pa do chorvatska a v so z chorvatska). To co vyberes na jizdnym znas a snadno uz se dopocitas, jestli ti neco zbylo po zaplacani vsech nakladu.
0/0
25.3.2006 8:14

marx

Re: Divím se...
Ceny za využitie chorvátskych železníc sa vlani rapídne zvýšili. Slovenské železnice ho teda zrušili hneď.
0/0
25.3.2006 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.