Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jahn chystá ve Škodě Auto velké změny v platech

Necelé dva měsíce po nástupu na post personálního šéfa Škody Auto čeká Martina Jahna první velká zkouška. Jahn chce v největším českém podniku prosadit razantní změnu mzdového systému. Lidé by podle jeho představ měli na výplatní pásce poznat, jak jsou výkonní a v jaké kondici je jejich firma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H5N1

Ono u pásu se nedá pracovat více či méně,

ale pan Jahn pás nikdy neviděl8-o Na jedné straně tihle liberální vzdělaní ekonomové stále mluví o tom, že zaměstannec ve firmě nemá do čeho mluvit a najednoubude hodnocen dle prosperity firmy? I když bude dělat na 100%, tak mu "management" řekne, sorry, ale tak nějak neprosperujeme, takže místio 20k budeš mít 15 a my chudácí místo 150k jen 110;-D

0/0
18.4.2006 7:51

vodborář se škodofky

.

historie se opakuje, stejně jako ve vládě aktivní svazák jahn vymýšlí neprůchodný nesmysly,  a nakonec bude stejně odejit

0/0
14.4.2006 17:02

ppetr1

Re: .

jen aby jsi neodesel ty  ;-D;-D;-D;-D

0/0
14.4.2006 17:10

Venca

Re: .

Jahn byl odněkud odejit? Dobrý kec. Sám odešel z celkem bezvýznamné pozice ministra, na velice prestižní místo člena představenstva a člena top manažmentu jednoho z nejúspěšnějších výrobců automobilů v Evropě.

0/0
15.4.2006 19:26

ppetr1

SPRAVNY POSTUP JAHNA

Šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík není nadšen. "Současný systém je ten nejlepší, co může být," tvrdí Povšík. "Podpoříme jedině takový systém, který bude lidi motivovat, ne rozeštvávat proti sobě," dodal Povšík. TO JE ALE MAGOR.HLAVNE CHCE,ABY VSICHNI MELI STEJNE A JEDNO JAK KDO PRACUJE.TEN CO DRE,DOSTANE PRUMER JAKO TEN FLAKAC I KDYZ VE SKODE,TO NEBUDE ASI TAK JEDNODUCHY.

0/0
14.4.2006 16:37

anders22

Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

co cekas od komunisty?

0/0
14.4.2006 16:38

ppetr1

Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

KOMUNISTA ??????

vzdyt ho CSSD vystipala !!!!! z vlady !!!

on byl jedinej,kterej mel nejakou vizi,aby to vedlo k lepsimu,jenze to by lidi remcali,jak potrefeny HUSY !!!!

staci se podivat na odbory ve skode ;-€Rv

0/0
14.4.2006 16:50

anders22

Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

komunista Jaroslav Povsik, ty petre;-)

0/0
14.4.2006 16:51

ppetr1

Re: Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

aha,tak promin,ja myslel,ze je to na Jahna,omlouvam se,asi jsem to blbe pochopil a reaguji moc rychle :-(

k me skode :-(

0/0
14.4.2006 16:55

anders22

Re: Re: Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

no tak proto:-)

0/0
14.4.2006 16:57

ppetr1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

:-)

0/0
14.4.2006 17:48

vodborář se škodofky

Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

ty voe, ty seš dobře nechápavej primitiv;-D

0/0
14.4.2006 16:53

ppetr1

Re: Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

tak doufam odborari ze skodovky,ze te Jahn poradne skripne :-D;-D:-D;-D

0/0
14.4.2006 16:56

vodborář se škodofky

Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

no jestli si myslíš, že maj ve škodovce všichni stejně, tak si (Y)

0/0
14.4.2006 16:49

ppetr1

Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

stejne urcite ne,ale ta slozka mzdy by mela byt vyraznejsi a ne nejakych 80% !!!!!

navrhoval bych tak 60% !!!!

 problem je ale pak s vedoucima pracovnikama,kteri to budou hodnotit,pocinaje mistrem.

tam bude asi vetsi problem !!!!!!!!!!!!!!

 

0/0
14.4.2006 16:53

ppetr1

Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

preci jen ta zavist je u nas silne zakorenena a u vedoucivh pracovniku si nedcelam zadne iluze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vlastni zkusenost.jses schopnej,tak jdi do prdele,vsak mi ti to znechutime.

 

0/0
14.4.2006 16:53

vodborář se škodofky

Re: Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

no vidíš jak si notuješ s povšíkem, s lemplem se škodovka rozloučí bez problémů už ve zkušební době, aktivní svazák Jahn chce prostě jenom ukázat, že jako něco dělá no, tod vše

0/0
14.4.2006 16:58

ppetr1

Re: Re: Re: Re: Re: SPRAVNY POSTUP JAHNA

uvidime ;-D

ja Jahna povazuji za velice schopneho chlapa !!R^

0/0
14.4.2006 16:59

anders22

to je ale prekvapeni

ze odborari nesouhlasi s platem dle vykonane prace - samotni bossove by totiz, dle odmeny za vykonanou praci, zhebli hlady

0/0
14.4.2006 16:31

ppetr1

Re: to je ale prekvapeni

naprosty souhlas.zastavaji se jen nekacenku a hlavne ,aby jim platili prispevky do jejich pokladny.

O NIC ODBORUM TOTIZ NEJDE !!!!! SKODA,ZE TO VETSINA LIDI JESTE NEPOCHOPILA,JA TO POCHOPIL PRED 14 LETY !!!!! NASTESTI BRZO :-)))

0/0
14.4.2006 16:58

xXx

Ale

Automobilka by mela mit pravo nastavit si podminky jake uzna za vhodne.

Zamestnanci bud souhlasi, nebo ne - pak mohou jit jinam, kde dostanou lepsi podminky

0/0
14.4.2006 11:29

hjk

vychcany cucak

0/0
14.4.2006 10:05

Zdeněk

Nezáviďte, pánové...

...rozhodně mi víc imponují schopnosti Jahna než drzost a rozežranost zaměstnanců automobilky. Posledně, když chtěli lepší plat, argumentovali dobrýma výsledkama automobilky. Sice dělníci u pásu jen těžko ovlivní tohle kritérium, ale teď, když mají možnost vydělávat víc podle svých výkonů a podle výkonů firmy, tak couvají? Co je příčinou, že by se nemohli tolik flákat? Že by měli větší riziko, pokud by se firmě nedařilo? Koukám, že komunistické myšlení zůstalo v mnoha Češích, závidí a závidí, budou se vztekat a hlasitě křičet, ale neudělají nic pro to, aby něco změnili, případně nejsou ochotni podstoupit riziko, aby víc vydělali. Takhle to ale ve světě nefunguje a doufám, že i lidi, kteří tohle chování praktikují v našem knedlolandu, na to velmi rychle dojedou, ať jsou to dělníci ve Škodovce nebo troubové v politice.

0/0
14.4.2006 8:34

dv

Re: Nezáviďte, pánové...

tak to právě promluvil těžkej zpátečnickej kapitalista z 30. let minulýho století. nejlepší by asi bylo si to zkusit na dělnický pozici ve škodovce..pak by tady nepřibejvaly takovýhle kydance. dělník asi těžko může ovlivňovat hospodaření celý fabriky, takže je jasné, že těžko se bude chtít vzdát pevné složky. pokud jahn chce něco podobnýho zavést, tak musí zachovat pevnou složku minimálně na stávající absolutní úrovni a onu pohyblivou složku navýšit..pak to bude motivační.

0/0
14.4.2006 9:48

merkbar

Re: Re: Nezáviďte, pánové...

Ovšem, on ten dělník může pracovat pečlivě, či méně pečlivě. Viz např. všeobecný kvalitativní rozdíl mezi francouzskými vozy a vozy japonskými. - Zatímco japonská auta vedou ve statistikách spolehlivosti, tak auta francouzská vedou ve stejných statistikách přesně na opačném konci. ;-)

A právě pečlivost a míru osobního nasazení pohyblivá složka může setsakrametsky ovlivnit, soudruhu nekapitalisto.

Mimochodem, vše nasvědčuje tomu, že celý západní rozvinutý svět pod tíhou okolností začíná starý dobrý kapitalismus postupně opět oprašovat, zatímco své závislosti na socialismu je (v bolestech) přinucen pomalu deinstalovat!;-)

0/0
14.4.2006 11:35

xXx

Re: Re: Re: Nezáviďte, pánové...

Tak tento optimismus mi chybi. Staci se podivat na motor sjednocene Evropy - Francie. Tam se odklon od socialismu rozhodne nekona, vlada ustoupila. Naopak podle pruzkumu 80% mladych touzi po nenarocne praci bez zodpovednosti, nejlepe ve statnim sektoru. Cili jednoznacny tah smerem k socialismu.

Ja bych tedy souhlasil s tim, ze demontaz socialismu je ekonomicka nutnost. Jenze problem je v tom, ze vlady se neridi logikou a ekonomickymi zakony, ale naladou ulice - jedinym motivem vlady je udrzet se u moci. Vlada nema zajem na dlouhodobejsi perspektive, nez je delka volabniho obdobi.

Proto se obavam, ze demokracie bude dal smerovat k socialismu, az do uplneho konce (bankrotu).

0/0
14.4.2006 11:54

Josef Šíma

Politická ekonomie strachu

http://www.libinst.cz/komentare.php?id=224

0/0
14.4.2006 11:56

Robert Higgs

Vlády drží u moci strach

Je trapne, ze toto je dnes povazovano za kontroverzni a extremni nazor: http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=088&r=ekonomikah&c=477745

Ostatne i Friedman je dnes povazovan za "pravicaka". Kdyz zacinal, byl povazovan za "levicaka". Pritom on sve nazory nezmenil, to cela spolecnost se diky demokracii posunula doleva.

0/0
14.4.2006 11:59

ppetr1

Re: Vlády drží u moci strach

do leva - a to je velka chyba.ldi si mysli,ze jim stat bude snaset zlata vejce a do huby jim budou litat peceni holuby !!!!

na to za par let EVROPA DOJEDE !! a USA taky pokud bude razit levicactvi.

to totiz nemotivuje lidi k tomu aby se o sebe postarali samy !!!

0/0
14.4.2006 17:20

merkbar

Re: Re: Re: Re: Nezáviďte, pánové...

Vláda ustoupila, zatím - zbaběle ustoupila tlaku závisláků na socíku, JENŽE ono to takhle nepůde praktikovat do nekonečna. Před pár dny jsem četl jeden parádní sociologický průzkum o tom, jak si francouzská mládež představuje svůj život a svou budoucnost - dalo se to shrnout do krátkého závěru "Stálý plat neodvislý od podávaného výkonu a hlavně žádná zodpovědnost" - 75% procent všech mladých Francouzů svou budoucnost vidí jako úředníci státní správy!     Docela šílené, že?!   Je jasné, že tito mladí Francouzi se za prál let ještě budou divit i ušima.:-D Odklon od socíku je totiž zcela nevyhnutelný - spolu s tím, jak pokračuje globalizace, stále rychlejší přelévání kapitálu, atd.....

0/0
14.4.2006 12:13

merkbar

Re: Re: Re: Re: Nezáviďte, pánové...

Hmmm, teď vidím, že jsem napsal v zásadě totéž, co vy..... Jen jsem větší optimista....

Zřejmě bych měl zažít dočítat příapěvky do konce, ještě před tím, než začnu reagoval....;-P

0/0
14.4.2006 12:15

ppetr1

Re: Re: Re: Re: Nezáviďte, pánové...

xXx - naprosty souhlas,ale vysvetluj to linym sockam a blbcum,kteri se nechteji ucit ani zakladni veci na PC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja bych je hnal bicem !!!!

 

0/0
14.4.2006 17:06

ppetr1

Re: Re: Re: Re: Re: Nezáviďte, pánové...

kdyz nekomu platim na brigade pomalu 100kc/hod cistyho,tak jeste remcaji a delat nechteji.je tohle normalni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;-(;-(!!!!!! asi jim dava Paroubek a KSCSSD podstatne vice,za to ze se muzou flakat u TV s pivem v ruce ;-€8-o

0/0
14.4.2006 17:07

hnědka

Re: Re: Nezáviďte, pánové...

A nuti Vas tam nekdo pracovat? Asi ne, ze?

Zamestnanec prodava svoji praci - a proto on by se mel snazit nabidnout co nejlepsi podminky.

Tesco taky nerozkazje lidem, ze maji u neho kupovat a za jaky ceny.

0/0
14.4.2006 13:20

ppetr1

Re: Re: Re: Nezáviďte, pánové...

jenomze nejsem zamestnacem TESCA,ale poutze zakaznik.stejne tak jako jsem zakaznikem SKODY a pozaduji stejnou kvalitu vozu,jako v pripade napriklad TOYOTA :-P a tu kvalitu vozu mi SKODA tezko doda 8-o;-(

0/0
14.4.2006 17:09

škodovák

Re: Vůbec nevíš o čem píšeš..

:-(Měl by jsi se nechat zaměstnat firmou škoda na lince a potom psát nějakej komentář.Nemusíš mýt strach , ve firmě pracuje na pásu spoustu vzdělaných lidí s maturitou ba i vysokoškolským vzděláním,...:-)

0/0
14.4.2006 15:11

anders22

Re: Re: Vůbec nevíš o čem píšeš..

strach se nemyje, delnickej. kdyby ses ucil, nemusel jsi ted delat u pasu

0/0
14.4.2006 16:36

ppetr1

Re: Re: Vůbec nevíš o čem píšeš..

souhlas.taky jsem se ucil a staral.

rikal jsem,ze pujdu v 50 letech do duchodu,bohuzel to stihnu o 5 let drive :-).

takze pristi rok uz jsem konecne ve svem soukrome duchodu a stat mi muze polibit prdel ;-D i s tim jejich duchodem !!

0/0
14.4.2006 17:32

vodborář se škodofky

Re: Nezáviďte, pánové...

kdybys nebyl línej a neschopnej tak bys taky mohl bejt drzej a rozežranej:-D

0/0
14.4.2006 16:52

ppetr1

Re: Nezáviďte, pánové...

ZDENĚK ma naprostou pravdu panove a damy.

jen socky a blbci tomu jaksi nemuzou prijit na chut ;-(

jejich skoda,vsak ono se to zacne tvrde menit vsude a ne jen ve skodovce.chce to jen  cas !!

0/0
14.4.2006 17:02

Pepa

zamestnanci

ja si myslim ze zamestnanci (ne mamageri) by nemeli byt odmenovani za to jeslti se fabrice dari nebo ne. Za dobrou a spatnou praci ano, ale protoze se jim zisk take nerozdeluje tak by nemeli byt postihovani za to ze firma nema odbyt. Navic to ani nejsou schopni zvratit.

0/0
14.4.2006 8:32

MUDROCH

Re: zamestnanci

Ano souhlas . V tom případě ale bez nároku na 13,14 plat .Ten jen v případě , že se firmě daří !

0/0
14.4.2006 8:55

ppetr1

Re: Re: zamestnanci

souhlas !!!!!!

management je od toho,aby se staral o prodej a hladky prubeh provozu i s prodejme vyrobku,ktery fabrika vyrabi a je  NAPROSTO JEDNO JESTLI JE TO SKODA,CU JINY PODNIK !!!!

0/0
14.4.2006 17:36

Dalimil

To je vzrušující , že

"Obě strany teď mají spoustu času na diskuse: kolektivní smlouva platí až do konce března příštího roku. Dlouhý horizont jednání potvrzuje, že šéfové Škody nepočítají s tím, že se s odboráři dohodnou během pár dnů."

Opravdu ? to je ale práce, Jahne, rok při kafíčku diskutovat s ROH a plkat fráze do novin, že ! Kde ses tohle naučil?

0/0
14.4.2006 7:24

pedrooo

Re: To je vzrušující , že

pane,vy ste kokos...:) S odbory se jedna do te doby,nez dostanou rozum.....

0/0
14.4.2006 8:51

anders22

Re: Re: To je vzrušující , že

cili neustale

0/0
14.4.2006 16:39

ppetr1

Re: To je vzrušující , že

S ODBORY (SOCKAMA) BY SE VYJEDNAVAT NIKDY NEMELO !!!!

odbory totiz jen a jen podporuji ty,kteri se o sebe NECHTEJI nikdy postarat !!!!RvRv

0/0
14.4.2006 17:50

Borrowitz

Jahn baví národ : Nejsme v socialismu .....

a z jakých peněz si vystudoval jako zástupce ČzechInvestu v USA MBA a dával ostatním firmám úlevy ???

Přijde mi, že se chce ten šašek jenom zviditelnit. KOHO ZAJÍMÁ jaký platy bude mít soukromá firma ??  Mimochodem v článku se o otom nic nedozvíte, jen to že to vymyslel tenhle človíček. PR jako hrom.

0/0
14.4.2006 7:19

ppetr1

Re: Jahn baví národ : Nejsme v socialismu .....

a ze jsi MBA nevystudoval ty ;-D;-D;-D

zrejme na to nemas mozek 8-o:-(!!Rv

skoda,dneska si mohl sedet misto nej.

NO HLAVNE ZE OVLADAS ASPON INET A KOMP ;-D

0/0
14.4.2006 17:52

Franta Lopata

jak uz to tak byva

tak pri podobnych zmenach si predstavenstvo a vedeni firmy upravi mzdy nejlepe z cele firmy. Jinak receno, neni tajemstvim, ze restrukturalizace a podobne zmeny jsou casto jen umele vyvolane, nebot firma se tim v prvnim roce noveho vedeni dostane umele do cervenych cisel a nasledujici roky kdy je zpet v cernych se bonusy vedeni odvijeji prave od tohoto "zasadniho" uspechu 

0/0
14.4.2006 2:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.