Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Škodě vydělal stát i Volkswagen

Automobilka Škoda slaví v polovině dubna výročí. Od chvíle, kdy do ní vstoupil německý koncern Volkswagen, uplynulo patnáct let. Za tu dobu se ze Škody Auto stal ukázkový příklad povedené privatizace. Firma prosperuje a táhne celou českou ekonomiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sdgf

hj

?!:-©8-o;-€;-O(Y)nbhV[>-]

0/0
11.9.2007 19:28

mapr

Václav Klaus se mýlil

Budme rádi, že prodej Skody Volkswagenu pripravily vlády pred predsednictvím Václava Klause. Jinak by Ceská republika nemela zadného tahouna. Kuponova rivatizace by ze desní Skody Auto udelala dalsí Liaz. V prípade primych voleb presidenta proto Klause nevolte!!!!

0/0
20.4.2006 9:41

Karel Vávra

dete do prdele

(Y)

0/0
19.4.2006 20:56

Thyronx

po valce je kazdy generalem

a zejmena i Dnes prichazi po tolika letech s tim ze proti byl dnesni prezident Klaus. Asi si nnechal poradit od toho pisalka co dnes napsal tak skvele pomlouvacny clanek.

Po valce je kazdy general. A kazdy si smi "hodit". Skoda ze nam en pisalek nenapsal co dokazal on.

0/0
19.4.2006 1:02

Thyronx

i Heute se nezapre

Tak takovy bulvar - pomlouvacny a nesolidni se hned ta nenajde.

Kde je psano ze Nissan by byl horsi investor nez VW ?? Ktery navic ma dnes problemy sam...

S cenou ropy se budou postupne potapet vsechny automobilky ktere nemaji technologie na hybridy a rozpracovane technologie na palivove clanky..

Otazka ceny ropy nekde na 100 USD/barrel je jen otazka casu.(Ne jen Iranu).

0/0
19.4.2006 0:59

Bajeasar

No jo Sudeťáci...

Od tý doby co vykradli za války tatrovku a podle našich planů pak rozvinuli autovýrobu...(kastle na brouka) už mě nepřekvapuje vůbec nic.

0/0
18.4.2006 19:00

Jiřik

Re: No jo Sudeťáci...

Můžeš mi říct, co mají společného jakákoliv tatra s volkswagenem?

Odpovím sám: Nic!

Ve čtyřicátých letech se robily dvě osobní tatry - T57b a T87, výroba T97 byla zastavena údajně na pokyn samotného Führera. Jenže srovnávat T97 (1937) a VW Käfer (1936) je stejné jako srovnávat Š120L (1976) a Trabant 601L (1965).

Mimochodem jízdní vlastnosti T97 a Š120 jsou téměř identické ;-)

0/0
18.4.2006 19:11

Bajeasar

A kdo teda prodělal..?

Stát vydělal. FV vydělal.  A kdo teda prodělal? Zákonitě my všichni, kteří tím jezdíme.

0/0
18.4.2006 18:58

Jiřik

Re: A kdo teda prodělal..?

Bóže můj, to teda je názor.

Kdo Tě proboha učil, že když někdo vydělá, musí zákonitě někdo jiný prodělat??? Kdy se někteří lidi naučí, že na něčem někdy můžou vydělat všichni? Samozřejmě každý jiným dílem, ale to snad nevadí!

A jestli Ti to opravdu vadí, nikdo Tě nenutí v té škodovce jezdit, trumbero!

0/0
18.4.2006 19:04

Vlada

Skodovka

Skodovka je jeden z mala podniku, ktery se Klausovi nepodarilo zprivatizovat kuponovou privatizaci a nasledne nechat rozkrast ceskymi hlavami. Bohuzel na obzoru je dalsi experimentator Tlusty Komunista, ktery zavede rovnou dan, prispevek 4000 Kc, zrusi duchody, "snizi" dane, zrusi socilani prispevky, zrusi investicni pobidky, zrusi dotace do zemedelstvi, cimz celou zemi rozvrati a zbyde zde opet spalena zeme, kterou jina vlada bude zase pracne 10 let davat dohromady.

0/0
18.4.2006 14:48

Admin_

Re: Skodovka

Taky to modří bolševici nemohli Vrbovi s Pithartem zapomenout a omejvali jim tím hlavu až do půle devadesátých let. Tenkrát Soudek z Plzně velel Tatře i Liazu a s kladenským ocelářem se přepláceli na dražbách ZILů. Za úvěry z KB a hlavně stranické IPB.

0/0
18.4.2006 17:00

Jiřik

Re: Re: Skodovka

No, s tím Soudkem to bylo trošku jinak a hlavně trošku později ;-) ideu měl dobrou, kooperace a diverzifikace jsou veskrze dobrá věc - jenže nedokázal si uhlídat Kopřivnici ani Jablonec a pak se mu rozsypala i Plzeň. Kašlal i na symbolickou reklamu - když už proboha vlastnil Tatru, tak snad měl jezdit v T700 a ne v Chrysleru!

0/0
18.4.2006 19:14

1

Klaus & spol.

Buď věříte tomu, že cinkání klíčů je nejmocnější zbraň na světě, nebo vás musí napadnout, že nejméně ta první parta nebyla náhodně vybraná. A hele, ono to do sebe krásně zapadá.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
18.4.2006 14:22

fofrman

motorárna

Pří námluvách VW a Škody chybí jedna drobnost. VW se o škodovku ucházel hlavně kvůli tomu, že v Boleslavi uměli už tehdy dělat hliníkový motory>-.

Ale to je šum a fuk, hlavně že automobilka jede a táhne průmysl.R^

0/0
18.4.2006 12:35

expert

Re: motorárna

a to je jako nějaká věda? to už uměli kdekoliv v civilizovaném světě před 100 lety..... ;-)

0/0
18.4.2006 13:36

Vlada

Re: Re: motorárna

No to bych vubec netvrdil, protoze delat kvalitni svar na hlinikovem odlitku neni zase tak jednoduche, jak by se mohlo zdat.

0/0
18.4.2006 14:41

cernobila_televize

Re: Re: Re: motorárna

samozdrejme, ze mas pravdu a ten expert nevi o cem mluvi. Stroje, ktere obrabeji hlinikove bloky mivaji velke problemy ( a zakaznik jejich vypadky musi samozdrejme zaplatit), jeste vetsi neporadek to dela, kdyz je ten blok se slitinou horciku, to potom pri tom obrabeni docela dobre jiskri. ( Mozna si jeste vzpomenete na nejake pokusy z chemie, kdy se palili hlinikove piliny nebo horcik na vode).

0/0
18.4.2006 15:35

Jiřik

Re: motorárna

Ač patriot a fanda škodovek, musím Ti oponovat - a co Audi? Ta uměla celohliníkáče už před vstupem VW do AZNP.

Škoda že se v 60. letech Boleslav vykašlala na vývoj OHC kvůli překonatelným problémům s utěsněním mechanismů hlavy. Mohl to být vůbec unikát - celý motor tlakový hliníkový odlitek, z oněch 988ccm by v OHC vytáhli víc než 33kW...

0/0
18.4.2006 19:18

Dr. Fe1

Detlef se bojí konkurence ...

... že se mu nelíbí že tady rostou další automobilky je celkem pochopitelné ....

0/0
18.4.2006 11:11

Alfik

Klaus

No Klaus proste potreboval pomoct nekomu neco proprat. Jinak (i kdyz po bitve ...) je Škoda jedna z mála povedených polistopadových akcí.

Jinak většinou škoda mluvit.

0/0
18.4.2006 11:03

expert

Vašek Klausů to tak nemyslel.....

....tak už se na něj nezlobte, však tím prezidentováním už to napravil.....

0/0
18.4.2006 10:47

víkal

Re: Vašek Klausů to tak nemyslel.....

;-D;-D;-D jako pokládač věnců se konečně osvědčil ;-DRv

0/0
18.4.2006 10:53

expert

Re: Re: Vašek Klausů to tak nemyslel.....

však mu to jde a jak si to panečku užívá.....R^;-D 

0/0
18.4.2006 10:54

víkal

dobrý článek

Kuponová privatizace, tak jak byla navržena, nemohla přinést dobré ekonomické výsledky. Laureát Nobelovy ceny za problematiku burz, americký profesor Merton H. Miller, který navštívil Prahu v roce 1991, po seznámení s projektem kuponové privatizace prohlásil, že bez přísného zákona proti zneužívání vnitřních informací a dobře fungující burzy musí projekt špatně skončit.

Václav Klaus mu tehdy posměšně vzkázal, že projíždějící americký profesor nemůže porozumět hloubce kuponové privatizace a Dušan Tříska mu doporučil, aby si prostudoval jeho příručku. Proč rušit veřejnost pochybnostmi?

http://www-ext.rozhlas.cz/komentare/portal/_zprava/19141

0/0
18.4.2006 10:43

xmen001

Hm...

a pravě proto se nesmí k moci dostat ODS, jeden experiment s kuponovkou uz predvedla a ted chce dalsi??? NIKDY!!!

0/0
18.4.2006 10:33

Franta_Vrana

Re: Hm...

SpíŠ naopak, protože máme nahozenou ekonomiku tak by se k moci ODS měla dostat, aby nebyli podnikatelé dušení a měli volnou ruku pro rozvoj....

0/0
18.4.2006 10:42

expert

Re: Hm...

Teď už může! Teď už nemá co pokazit nějakými experimenty. Už máme standartní ekonomiku, která jenom potřebuje snížit daňovou zátěž a obludné přerozdělování......

0/0
18.4.2006 10:50

víkal

Re: Re: Hm...

četl jsi modrou bezšanci ekonomického Mučurina Tlustého? S ní máme dobrou šanci dohnat Bangladéš ;-DRv

0/0
18.4.2006 10:54

expert

Re: Re: Re: Hm...

ale ty převolební brožury je potřeba ředit jedna k deseti... Takto koncentrované to nemyslí nikdo vážně - žádná strana (naštěstí)

0/0
18.4.2006 10:56

víkal

Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

kdyby se to dotáhlo, tak jsem mohli být dnes na úrovni Francie, protože tyto velké podniky sebou táhnou i menší subdodavatele z odvětví. Bohužel přišel Klaun, Vrbův plán zahodil a nechal celý průmysl vykrást českými zlatokopy (jenom Kožený a Tykač v Harvardu a Motoinvestu přišli zadarmo přes kupony akcionářů velmi levně asi k 40% českého průmyslu, který následně poslali do pr...). Pane současný prezidente, je mi z Vás zle (Y)

0/0
18.4.2006 10:10

spaldings

Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

povídal kdo ? Vrba ? Tak je jmenujte , ty podniky.Ať víme, které to byly a kdo o ně měl zájem. A proč ten zájem měl.

0/0
18.4.2006 10:14

víkal

Re: Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

Nauč se hledat sám strážce modrého pokladu.

"V té době již měli první místopředseda české vlády pro ekonomii Vlasák a ministr české vlády Vrba (dle Klause nepřátelé budování kapitalismu) plně rozjetý projekt privatizace mladoboleslavské automobilky Škoda, a to za kapitálové i technologické účasti německého Volkswagenu, dodnes jedné z hlavních opor pozdějšího růstu české ekonomiky. Další rozjednané privatizační akce tohoto druhu - Tatra, Liaz a Avia za účasti Mercedesu, plzeňská Škodovka za účasti Siemensu, ČKD s pomocí AEG aj. - se však již nekonaly."

http://lidovky.zpravy.cz/ln_noviny.asp?r=ln_noviny&c=A20060125_000068_ln_noviny_sko&klic=211335&mes=20060125

Jinak těch podniků nebylo 20, ale 33 - to jsem si našel jinde.

0/0
18.4.2006 10:37

víkal

Re: Re: Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

Přímo se za Vrby privatizoval ještě Barum-Continental a Glavunion, po revoluci oba velice úspěšní.

0/0
18.4.2006 10:39

Admin_

Re: Re: Re: Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

Glavunion? Myslíte Sklounion Teplice, alias Glaverbel? Tak ten šel "na kupony", však si ještě možná vzpomenete, jak klaunův oblíbenec Kožený skrz fondy ovládnul řízení a následně podnik prodal, ale minoritní akcionáři dostali místo peněz "podíly v HPH". Skvělý příklad zdařilé kuponové privatizace, ovládnout za vypůjčené, prodat prodejné, peníze z ovládaných fondů sám sobě půjčit a zaspekulovat si s nimi v Ázerbajdžánu. Když to vyjde, peníze se s pár procenty navrch vrátí a budeš king. Když to nevyjde, nic se neděje. Riziko nesou podílníci.

0/0
18.4.2006 17:07

tatrovák

Re: Re: Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

Co to melete ? Ověřte si prosím fakta a ne nějaké pojmy a dojmy. Loni jsem čistě náhodou hovořil s jedním z tehdejším manažerů Mercedesu, a ti chtěli TATRU koupit za předpokladu, že v ní nebude dělat 15 tisíc zaměstnanců, nýbrž toliko 3-3,5 tisíce. Ovšem s jistotou (???) práce a jistě vyšším výdělkem než dnes.To nebylo pro tehdejší vedení firmy a státu politicky průchodné, jak lidem zdůvodnit, že jich zůstane v práci jenom cca 20%. Tak ji dneska už oddluženou prodává TEREX tomu, kdo mu za ten skoro neprodejný zbytek něco dá. Dostali ji bez dluhů za 300 melounů, ty prachy už jistě mají zpátky v kase, takže je vyděláno, o nějaké dlouhodobé strategii tady nikdo nic neslyšel. Třeba to koupí PENTA, PPF,KAMAZ a jiní téžinvestoři a půjde to do kytek, ale po 15 letech pomalého, mrtvolného rozkladu.Spíš to koupí Indové nebo Číňani, sbalí výkresy a mohou dělat tatrovek, kolik se jim zlíbí, jak to ddělají dneska z tzv. náhradních dílů, které si již vyrábějí sami.

0/0
18.4.2006 11:27

albert

Re: Re: Re: Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

Vzdyt to, co pisete, neni nijak v rozporu z predchozim prispevkem. Byly to prave nejruznejsi pozadavky na zachovani pracovnich mist, ktere i potencialne dobre privatizace poslaly do kytek.

0/0
18.4.2006 13:22

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

Ne, byla to změna vlády. Nová vláda pod vedením bolševických hysterek (vážené poslankyně tehdy v dresu ODS prominou), která měla jiný zájem: prosazení populismu, který podle nejagresivnějšího pitomce v jejich řadách měl být geniálním řešením transformace. Co chtít od diletanta klauna, který si problematiku motivace a morálního hazardu zredukoval na najít jakéhokoli "nového vlastníka".

0/0
18.4.2006 17:10

Admin_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

Jinak Zeman tenkrát pro změnu hlásal model předání podílů zaměstnancům. Taky pěkná pitomost. No vzhledem k tomu, že zemák i klaun za socíku docházeli do jednoho ústavu, není se co divit.

0/0
18.4.2006 17:12

Marry

Spaldings, spaldings

co ty si za vola???? At ti pambuh odposti...

0/0
18.4.2006 12:04

Admin_

Re: Vrba takto chtěl privatizovat 20 největších podniků

Při vší úctě, ikdyby "se to dotáhlo", tak bychom nebyly na úrovni Francie, ale spíš Slovinska. A na vládu, která by to dotáhla by si emani různých směrů dokazovali, "jak to bylo špatně". Protože kdyby oni prosadili jejich fantastické třetí cesty ála Klaunova kuponovka, byl by průmysl v dobrých, tedy českých rukou.

0/0
18.4.2006 17:15

Marry

hi jouda

vzdy sicher,,, sicherlich rekne jedine cech:-D:-D

0/0
18.4.2006 9:59

tr

Re: hi jouda

Jasně že jsem Čech. No a? Ty jsi copak, troubo?:-D

0/0
18.4.2006 10:08

tr

Re: Re: hi jouda

původně "jouda"....:-P

0/0
18.4.2006 10:14

Bývalý-motorista

Kdyby to aspoň jezdilo na něco jiného než benzin-naftu

Vzhledem k tomu, že ropa, a především ceny benzinu/nafty rostou neúměrně nahoru, tak by to mělo jezdit na alternativní paliva. Současné provedení motorů mě již nezajímají. Nejlépe na řepkový olej, bioetanol, zemní plyn, dřevoplyn. Hlavně ne na benzin a naftu.

0/0
18.4.2006 9:46

Konstrukter

Re: Kdyby to aspoň jezdilo na něco jiného než benzin-naftu

Ceny zemního plynu rostou rychleji než ceny ropy (to jen tak na okraj).

0/0
18.4.2006 9:59

Admin_

Re: Re: Kdyby to aspoň jezdilo na něco jiného než benzin-naftu

A množství nafty spotřebované na vypěstování pšenice z níž se vyrobí líh je vyšší, než množství benzinu, které je možné přiléváním lihu do benzinu uspořit. Ale to neva, hlavně že maj děti radost, že je to ekologické.

0/0
18.4.2006 17:18

expert

Re: Kdyby to aspoň jezdilo na něco jiného než benzin-naftu

tak hlavně jenom spotřební daň je z nafty 9.90 a z benzinu dokonce asi 11.90 a k tomu ještě dph 19%. Proto jsou phm tak drahé. Biopaliva a různé ty plyny by s takovými daněmi byly ještě mnohem dražší......

0/0
18.4.2006 10:52

Admin_

Re: Re: Kdyby to aspoň jezdilo na něco jiného než benzin-naftu

I bez. Líh do benzínu se bude přidávat ne kvůli tomu, že pěstování obilí a pálení lihu z něj je ekonomické, ale proto, že si to šikulíni prosadí.

0/0
18.4.2006 17:19

konstrukter

Václav Klaus

Měli dát na Vaška. Privatizace Škodovky se nepovedla. Privatizace měla vytvořit silnou českou "podnikatelskou" vrstvu. A z privatizace Škodovky žádný neopodnikatel nevznikl. Mohli jsme mít o Stehlíka, nebo Soudka víc a takhle máme prd. Jen fungující německou fabriku zaměstnávající 23 000 lidí.;-D

0/0
18.4.2006 9:25

Marry

Ja chci taky vic kOZENYCH;STEHLIKU

A SOUDKU... Cesky ekonomicky sukces... na dosah sahajici hvezd a mezi nimi nase Slunce Vasek Clows:-D:-D:-D

0/0
18.4.2006 9:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.