Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ceny benzinu překonaly třicet korun, dál porostou

Rostoucí ceny ropy pociťují už i řidiči u čerpacích stanic. Podle statistik CCS zdražil Natural 95 za poslední týden téměř o 50 haléřů na průměrných 30,09 koruny za litr. Cena nafty se zvýšila o více než 30 haléřů na 29,29 Kč za litr. Nejdražší benzin zůstává na Vysočině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vita

ceny

cena za litr okolo 30-33  mi nepřipadá přemrštěná, když si spočítám ušetřenej čas při cestování, větší pohodlí a to že jedu kdy chci. Kdo na to nemá, no tak ten musí sockou ale to není důvod k tomu aby byly PHM levnější.

0/0
22.4.2006 12:15

Iridium

Souvislosti

Zdražování PHM má jednu výhodu. Mělo by nutit spotřebitele, aby hledal úspornější varianty. Jednak méně žravá auta, jednak pohon jako LPG či CNG. A jinou kouzelnou souvislostí je to, že když někdo kupuje různé "laciné" čínské zboží, tak si tím zároveň zajišťuje dražší benzín do auta. Proč? Stačí se trochu zamyslet...

0/0
21.4.2006 9:02

gee3

Kdo má za tři jezdí za 1,50

Vývoj cen nezastavíte, jen je třeba se včas připravit. Já už jsem připravenej 3 roky a tak můžu říci, že čím je dražší benzín, tím já vydělám více :-D.

0/0
20.4.2006 10:58

gee3

Kdo má za tři jezdí za 1,50

Nezbyde mi než se jen smát. Ačkoliv mám starého Formana 94, tak se jen směju, tomu co tu píšete. Minulý týden se mi rozbyla benzínová pumpa v autě ale mě to nevadí. Jezdím na LPG ;-D. I když bude vše dražší díky zvýšené ceně dopravy, tak je to jedno, protože kdyby to nebyl benzín, tak se najde vždy něco proč zdražit. Koho nechápu je ten, co si pořizuje starý dieslový auto aby jezdil levně. Pokud si koupím vrak, co jezdí za 6 litrů nafty, která stojí 30,- a plouží se jako šnek aby to ještě o 2 dcl snížil tak je ubožák. Neříkám, že mám žihadlo, ale nemusím se ploužit po dálnici 90 km/h abych ušetřil 1l páč mě ten litr stojí 13,30-15,90 dle města. Jezdím za 1,50 a to mě hřeje na srdci. Kdo si myslel, že benzín bude stále za 8 Kč jako za komančů, tak musel žít v komatu.

0/0
20.4.2006 10:57

anderson

Re: Kdo má za tři jezdí za 1,50

No to neni zadna super uspora, ja jezdim v obycejnem benzinovem aute v pohode do 6 litru a to se nijak neplouzim. To mate pri prumerne cene benzinu 30 k/l kolem 1.80 Kc na km. A to sebou nevozim bombu, nemusim chodit na revize plynu, auto JEDE a muzu ho zaparkovat i v podzemi. Tech 30 haliru na kilometr mi zato nestoji. Krome toho kolik stoji prestavba na plyn? 30 tis? ;-) 40 tis? Na formana urcite ne, to odhaduju tak na desitku, ne?

0/0
21.4.2006 15:24

Jirka

lalala

Podle mě za zdražení benzínu může ODS.;-D

0/0
19.4.2006 10:15

maca29

A stát se jenom chechtá

A stát se jenom chechtá. Přesně v duchu socanskýho myšlení, vyšší prodejní cena = vyšší spotřební daň a vyšší DPH, z toho plynoucí zdražení všeho zboží a služeb a následně vyšší zdanění všeho. Všechno prožrat a po nás potopa ;-€

0/0
19.4.2006 1:38

von Kleist

Re: A stát se jenom chechtá

A co na to doktori?? Ze kdyz je vyssi cena zbozi, je i vetsi castka pripadajici na dan, je snad normalni, ne?

0/0
19.4.2006 2:06

maca29

Re: Re: A stát se jenom chechtá

No když vona ta daň už přesahuje 50% ceny, tak to už mi moc normální nepřipadne. Znamená to totiž, že zvýšení ceny vstupu o 1Kč způsobí zdražení finálního produktu o 2Kč.

To slovo už tady zaznělo, prostě na současný situaci na ropným trhu parazituje náš sqělej byrokratickej státní aparát. Prostě je to další prostředek ke ždímání občanů ;-(

0/0
19.4.2006 2:14

Jerry Seinfeld

Z neceho stat zit musi

Z neceho stat zit musi. A je-li treba neco zdanit, pak at jsou to ve velke mire prave paliva.

0/0
19.4.2006 8:54

zt

Re: Z neceho stat zit musi

S tím souhlas.

Zdaňovat se má, když už, tak spotřeba!

0/0
19.4.2006 9:42

maca29

Re: Z neceho stat zit musi

JÓooooo, a tos úplně zapomněl na zdanění vzduchu. I dejchat se přece něco musí, ne???

Už sem to psal: Dražší paliva prodražujou dopravu. A teďka se nejedná vo to, vo kolik to budeš mít dražší, když pojedeš se starou a s děckama na vejlet, ale vo kolik se ti díky importu fšeho možnýho vodevšad zvednou ceny, který za to zboží zaplatíš. A je úplně jedno, esi jde vo rohlíky, nebo auto. Nakonec tě stejně voškubou vo fšecko...

;-(

0/0
19.4.2006 20:21

jorbl

Re: Re: Re: A stát se jenom chechtá

Ne, znamena to, ze zvyseni ceny finalni produktu o korunu prinese statu o 50 haliru navic. Per litr.

0/0
21.4.2006 11:09

JTR

Re: A stát se jenom chechtá

a za vlád ODS se vůbec nezdražovalo!!! FUJ EU. AŤ žije soudruh profesor na věčné časy a nikdy jinak!!! ;-D;-D

0/0
19.4.2006 8:21

martan

Re: A stát se jenom chechtá

To myluji taková chytráky jaky vy co kecají ke všemu a nic o tom nevědí.

Protože kdyby něco věděl o spotřební dani nemohl by jste napsat vyšší prodejní cena = vyšší spotřební daň. Spotřební dan je stále 11,84 Kč/litr. a není vůbec odvozovana procentuálně z ceny. Jen DPH se mění ale to se mění u všech výrobků když vzrostou ceny.

0/0
19.4.2006 8:27

martan

Re: Re: A stát se jenom chechtá

ted to čtu po sobě a těch hrubek :-)

0/0
19.4.2006 8:28

Thyronx

Cena benzinu poroste rychleji.

Cena benzinu roste vsude na svete a je jedno ze glitr benzinu v Nigerii stoji ( v prepoctu) 85 haleru ceskych.Poptavka po rope je cim dal vetsi vlivem industrializace a rozvoje v Cine.Nestaci se tezit a cenu ropy (benzinu..) urcuji zasoby u nejvetsich odberatelu ropy. Ostatni svet muze dekovat USA ze ma umele oslabeny dolar, protoze s dolarem nekde na parite s EU by se mohlo stat, ze by litr benzinu v Cechach stal nekde okolo 37-38Kc.

Pokud tu nekdo kouka na cenu benzinu v USA, tak ta se ted pohybuje na zhruba 17Kc/litr. Je to diky podstatne nizsimu zdaneni nez je v EU.Jak zamo prosperita statu i jeho obcanu je postavena na nizkem zdaneni.A neverte famam ze to zdaneni v USA je v okoli 30%.

0/0
18.4.2006 22:38

martan

Re: Cena benzinu poroste rychleji.

Proč myslíte že uměle oslabený dolar.

Velké zadlužení. Obrovský deficit. Obrovské dolarové rezervy v ostatních státech a hroozba že se je budou snažit zmenšit ve prospech jiných měn a komodyt.

USA totiž nakupovaly suroviny v zahraniči tak že vytiskly dolary a koupily si tak co chtěly. Vyvýžely tak svoji inflaci. Měna v zahraničí totiž nemá vliv na inflaci doma. Hrozba je pokud se bude měna vracet. Navíc zi zajistily u Saudů ze budou prodávat ropu výhradně jen v dolarech. A tak ropné burzy jsou jen v dolarech. Pokud by se otevřela ropný burza v eurech tak bych v té době nechtel vlastnit dolary.

0/0
19.4.2006 8:39

Albert Zweistein

Já nechápu ten pláč a nářky!

Vždyť za posledních 15 let šla paliva cenově vzhledem k průměrným mzdám docela výrazně dolů!! Např. dnes jsou paliva mnohem levnější než před sametem za komančů!

Např. rok 1988 - průměrná hrubá mzda 2900,-Kčs - cena za litr tehdejšího Supru (odpovídá dnešnímu Naturalu 95) 13Kč - tzn. průměrný socialistický pracující si za svou hrubou mzdu mohl teoreticky koupit 223litrů Supru!

Dnes je průměrná hrubá mzda něco kolem 19000,-Kč a litr Naturalu 95 stojí něco kolem 30Kč. Tzn. dnešní průměrný pracující si za svou hrubou mzdu může teoreticky koupit 633litrů naturalu 95!

Z toho plyne, že dnes je pro průměrného člověka litr benzínu přibližně 3x lacinější než jak tomu bylo za komunistického totáče před nějakými 16-17 lety! A to mají dnešní auta nižší spotřebu!

Tak co si naříkáte!!:-D

0/0
18.4.2006 21:57

barbudo

Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

... jenže tenkrát dal za bydlení 150 Kčs ... takže si těch 200 litrů benzínu mohl opravdu koupit ... hehe ...

0/0
18.4.2006 22:01

Albert Zweistein

Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

Mohl spát ve svém autě.....:-)

0/0
18.4.2006 22:03

vita

Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

to ale neni problem ceny benzinu

0/0
22.4.2006 12:11

Jerry Seinfeld

Vosi hnizdo

No to jste pichl do vosiho hnizda. Uz vidim tu smrst "konstruktivnich" reakci na temata typu "za komunistu bylo lepe", "ta dnesni drahota" "CSSD/ODS/kdokoliv jiny jsou svine", atd. Proste cokoliv na vylevani vlastnich frustraci mimo tema diskuze. Ale jinak mate pravdu. :-)

0/0
18.4.2006 22:05

Albert Zweistein

Re: Vosi hnizdo

Myslím, že největší problém je v tom, že lidé si dnes zvykli najezdit ročně průměrně řádově více km, než jak tomu bylo za totáče.

Dnes je docela běžné jezdit autem do práce a ročně natočit 20 a víc tisíc km.... Za totáče, měla-li rodinka vůbec auto, se jezdilo tak nanejvýš o víkendu na chalupu..... Kdo jezdil autem do práce, tak to byl buď exot, který na tuto zálibu obětoval valnou část svého platu, nebo to byl někdo dobře usazený v tehdejší nomenklatuře.......

akže - problém je v tom, že není "km" jako "km"! Zatímco za totáče byl "1km" ujetý autem něco, dnes je to nic a samozřejmost....

0/0
18.4.2006 22:11

von Kleist

Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

Super stal 9 nebo 9.50 Kc...

0/0
19.4.2006 2:04

qiiz

Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

Za první republiky stála houska se salámem padesáťák.

Za komančů jsi za padesáťák koupil jen housku.

No a dneska si musíš 3,50 připlatit, aby ses mohl jít vychcati ...

A pak si nedej...

0/0
19.4.2006 6:36

zt

Re: Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

A průměrný plat byl 1500 Kč....

0/0
19.4.2006 9:38

zt

Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

To je ovšem cena konce sedmdesátých let a v té době byl průměrný plat jen nějakých 2200 Kčs, takže ten příspěvek vážně sedí!

0/0
19.4.2006 9:37

Klimoš

Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

Jen chci upřesnit, že v roce 1988 stál litr specialu 8,-Kčs a litr benzínu Super 9,-Kčs. Ke zdražení na 13,5 došlo až za vlády Klause,Kočárníka a Dlouhého a to 5.10.1991 a vzápětí potom šla cena na 16 a 18 Kč. Tenkrát měli vystoupení v televizi a vysvětlovali občanům, že musejí zdražit ;-D

0/0
19.4.2006 7:53

barbudo

Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

... a já jezdil na benzín po 1,50 Kčs ...

0/0
19.4.2006 8:28

zt

Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

Blbost! Už komouši to zdražili na 13Kč!

0/0
19.4.2006 9:39

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

Obávám se, že Vaše paměť není nejlepší. Na tuhle cenu se to zdražilo až po kašpárkové revoluci.

0/0
19.4.2006 11:40

zt

Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

No ale i kdyby to bylo "jen" těch 9, tak i přesto je dnes litr benzínu v poměru k průměrné mzdě podstatně levnější než jak tomu bylo za komoušů!

0/0
19.4.2006 9:40

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

Jasně, akorát že voda stála za komunistů 0,80 Kčs za kubík a dneska stojí přes 50,- Kč - když už chcete srovnávat ceny s průměrnou mzdou.

0/0
19.4.2006 11:41

sf2

Re: Já nechápu ten pláč a nářky!

Hele v tom roce 1988 nestal  benzin nahodou 8kc litr? Aspon takhle si to ja pamatuji..

0/0
19.4.2006 14:06

Stoupa

Ceny ropy v blizke budoucnosti

http://cs.wikipedia.org/wiki/Peak_oil

Zvykejte si. Ropa a následně benzín s naftou budou už jen dražší. Teda mimo nějaké menší výkyvyR^

0/0
18.4.2006 21:47

Thyronx

Sef Exxonu...

Sef Exxonu (benzin) Lee Raymond vydelal behem 13ti let kdy pusobi ve vedeni firmy DENNE prumerne $144,573 USD.

V prepoctu to je DENNE skoro 3a pul milionu Kc. Jojo benzin frci vzhuru zaroven s prichazejicim letem a nejistotou Iranem. Pokud se neco zavazneho stane s Iranem (4.nejvetsi vyvozce ropy), muze se v pohode benzin vysplhat v CR i na dvojnasobek dnesni ceny. Jaky to bude mit vliv na automobilky a na ne napojene dalsi firmy se da domyslet.

0/0
18.4.2006 21:30

von Kleist

Re: Sef Exxonu...

S Iranem se samo od sebe nic zajimaveho nestane, leda by se tam sel angazovat Jirik Kerik....

0/0
19.4.2006 2:08

Václav

energie

proč nemáme levnej proud jako mají jinde levnej benzin ? elektro děláme z jádra tak jim ho můžeme dát za hodně a my si budeme dobře žít a nějakej benzin..... ? ten si koupíme .bude nám na něj zbejvatR^(Y);-D

0/0
18.4.2006 21:10

Viktor N.

jen bych upřesnil skladbu cen

Koncová cena benzínu: 30 Kč

Spotřební daň: 11,90; DPH (DPH se počítá i ze spotřební daně!!!): 4,80; Daně celkem: 16,70; Cena bez daně: 13,30, Podíl daní na celkové ceně: 55,6 %.

No a jaká je nákupní cena benzínu pro benzínky? 11 Kč? To už nevím.V každém případě benzínka, která nemá doplňkový prodej všeho možného, nemá šanci na přežití…  pokud nechytli skutečně lukrativní místo a auta se točí nonstop.

Nechci se zastávat benzínek, ale byl bych rád, aby si každý uvědomil, kdo je tu největším parazitem!

0/0
18.4.2006 21:09

Václav

Re: jen bych upřesnil skladbu cen

řekni nám proč se jich tolik drží i když nemají dopl. prodej ?

0/0
18.4.2006 21:14

Albert Zweistein

Re: Re: jen bych upřesnil skladbu cen

dopl. prodej mají dnes už snad úplně všechny, ne?

0/0
18.4.2006 21:33

Jerry Seinfeld

Stat = parazit...?

Myslim, ze psat o statu jako "parazitu" jen proto, ze se vam osobne zda vyse spotrebnich dani prehnana, je ponekud lacine.

Stat potrebuje nejake prijmy pro sve vydaje a zrovna spotrebni dane na paliva jsou vhodnym zdrojem (uz jen kvuli ekologii...)

Muzeme se bavit o tom, zda by mohl byt stat skromnejsi, atd., ale to je na jinou diskuzi, a jeste na diskuzi, ktera nikam nevede...

0/0
18.4.2006 21:16

Albert Zweistein

Re: Stat = parazit...?

Ale když on současný reálný stát JE parazit! Je to instituce zajišťující vysoce nadstandardní a patřičně finančně nákladný životní styl pro pár neimandů, kteří nemají schopnosti, v ničem nevynikají, aby se mohli uplatnit v privátním životě....

Stát samozřejmě třeba je, ALE nikoli v tomto bezdůvodně byrokraticko-populisticko rozbujelém a vrcholně nespravedlivém stavu v jakém se nalézá po 8-mi letém vládnutí různých ČSSD mafií!;-€

0/0
18.4.2006 21:39

barbudo

Re: Re: Stat = parazit...?

... hehe ... to jako budeme prodávat benzín za 15 Kč ...;-D

... to se jistě osvědčí, jako tudlevá, když před Hypernovou měli o pár kaček levnější Natural ...

... a chytráci to ze stojanů stáčeli do cisteren ... hehe ...

0/0
18.4.2006 21:43

Albert Zweistein

Re: Re: Re: Stat = parazit...?

... hehe ... Já tohle někde navrjuju? Kdeže konkrétně?;-D

0/0
18.4.2006 21:45

Jerry Seinfeld

Zase politika...

No, tomu jsem se prave chtel vyhnout, bezcilnemu nadavani na politiky (at uz z kterekoliv strany). A uz je to tady. :-/

0/0
18.4.2006 22:00

Albert Zweistein

Re: Zase politika...

Představuje-li více než 50% ceny paliv výpalné pro stát, tak patrně nelze diskutovat o cenách paliv aniž by byl zmíněn také aspekt politický.....;-)

0/0
18.4.2006 22:06

von Kleist

Re: Stat = parazit...?

s tim je treba souhlasit.

0/0
19.4.2006 2:10

zo

jen tak

Přesně.Taky jsem koukal jako osel když jsem letos jel 2x do Francie lyžovat a ve Švýcarsku před Lausanne byl a je benzín levnější než u nás.A to prosím u pumpy značky Shell.V Plzni stál benzín 29,50 a ve Švýcarech 27,10.Na hlavním tahu na Ženevu.Někdo tady velkolepě lže a někdo si neuvěřitelným způsobem mastí kapsu na úkor řidičů.A největší darebáci a zloději z českých pumpařů?Jednoznačně Tři kříže.To je vrchol zlodějny jaké tam mají ceny.To je už lichva.Jinak se to ani nedá nazvat.Co dělá úřad pro ochranu hospodářské soutěže s tím fousatým tlusťochem v čele?Pumapři nestydíte se?Asi ne.Jste zloději a zloději zůstanete.Aspoň v mých očích.(Y)

0/0
18.4.2006 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.