Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unie život v Česku nezdražila

Lidé, kteří se obávali, že vstup Česka do Evropské unie přinese jejich zemi zdražení, mohou i nadále klidně spát. Po dvou letech v Unii je čím dál jasnější, že strach nebyl na místě. Reálné ceny se po vstupu do Unie snížily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VitaminS

14%

Koukejte, u elektříny je už zdražení 14% a ne průměrných 9 % jak se jinde píše

0/0
27.4.2006 12:31

Jerry Seinfeld

Kde jinde...?

Kde jinde se pise o tech 90%?

0/0
27.4.2006 12:52

Jerry Seinfeld

O 9%

... tedy, o 9%... (preklep)

0/0
27.4.2006 12:55

Vodnik3

Kvalita

no těžko můžu rozřezat obal, abych si zkontroloval balené maso na místě - když už jsme u toho masa. To snad kupuju, abych si ho doma snědl, a ne abych dokazoval, že je něco špatně. A u zeleniny - ta bývá zmražená, takže v obchodě se tváří v pohodě a necháš ji doma den a zhnije... Není to tak jednoduché.

0/0
27.4.2006 11:35

Vodnik3

Kvalita

no jestli to mělo být myšleno na mě, tak já se diskuzí účastním jen vyjímečně a hlavně věcně na základě svých zkušeností. Bohužel jste se zapojili do diskuze, ale zatím jenom kydáte hnůj, žádnou hlubokou myšlenku jsem tam teda nenašel. Jestli nesouhlasíš s mým názorem, tak to napiš jasně a slušně. Čus

0/0
27.4.2006 11:21

Vodnik3

Kvalita

Ceny sice zůstali na stejné úrovni, kvalita se ovšem radikálně zhoršila. V poslední době když jdu nakupovat hlavně do obchodu typu Billa, Norma, DPlus tak si připadám, že jsem spíš na smetišti než v obchodě. Nahnilá zelenina je základ, balené maso je humus - nahoře krásné, rozbalíš a 2/3 vyhodíš. Rohlíky kromě toho, že jsou neustále menší a menší tak nic nevydrží...

0/0
27.4.2006 9:32

collage classic

Re: Kvalita

tak tam nechod,kdyz se ti to nelibi.Bez za soukromnikem do malyho obchodu,kterymu to muzes rict do oci primo (co si myslis o kvalite)a nechod do anonymnich velkokramu.

0/0
27.4.2006 9:35

Vodnik3

Re: Re: Kvalita

neni cilem neco nekomu rikat, ale nakoupit si kvalitni veci. Navic ja nemam tu moznost si tak jednoduse vybirat kam si pujdu nakoupit a myslim, ze tu moznost realne nema vice lidi... Navic maso bych si jeste dokazal predstavit koupit u soukromeho reznika, ale ovoce nebo zeleninu uz dost tezko...  

0/0
27.4.2006 9:43

Petr

Re: Re: Re: Kvalita

To snad nemyslíš vážně. Takže ty si radši koupíš nahnilou zeleninu v Normě, než čerstvou v obchodě který se na trento sortiment specializuje. Nějak to nedává smysl. Jinak Norma a jí podobné diskonty byly stejné před vstupem i po vstupu.

0/0
27.4.2006 9:52

Vodnik3

Re: Re: Re: Re: Kvalita

chodíš nakupovat často? tyhle tvoje teorie tady na internetu jsou sice fajn, ale ne vždy je to použitelné v praxi - např. to, že když je na vesnici nebo malém městě takový diskont, pak už tam většinou žádný další obchod není, a když je, tak těžko nabídne lepší kvalitu za vyšší cenu.

Jinak jsem příspěvkem chtěl vyjádřit to, že sice ceny v obchodech po vstupu do EU nestouply, ale jenom na úkor kvality. S tím, že tady diskonty byly předtím i teď to nemá nic společného.

Mimochodem, ty ten pocit s horší kvalitou nemáš?

0/0
27.4.2006 10:44

Jerry Seinfeld

Kvalita se nezmenila

Pokud se opravdu v poslednich letech kvalita zbozi zhorsila (coz uz je samo o sobe dost pochybne), tak to rozhodne nemelo souvislost se vstupem do EU. Proc by taky melo, proboha?

0/0
27.4.2006 11:09

Petr

Re: Re: Re: Kvalita

Takže to shňme. Stěžovat si nechceš, jinde nakupovat nechceš/nemůžeš. Tak brečíš na internetu. Opravdu účinné.

0/0
27.4.2006 9:56

Jerry Seinfeld

Chronicky stezovatel

Na internetovych diskuzich jsou desitky vecnych kecalu, kteri musi nadavat na vsechno a vsude.

0/0
27.4.2006 11:08

Jerry Seinfeld

Srovnavate nesrovnatelne

Uz jen tim, ze davate na jednu hromadu retezec Norma (tvrdy diskont) a Billa (klasicky stredneformatovy supermarket), nedava vas prispevek smysl. Zbytek jsou spise subjektivni dojmy, nez realna data. Kdyz si 20x maso zcela v poradku a jednou nahnile, hned zacnete rvat, ze je nahnile vse.

0/0
27.4.2006 11:06

Vodnik3

Re: Srovnavate nesrovnatelne

Myslim, že ani ten typ obchodu nebyl úplně to nejpodstatnější v mém názoru na to, že sice obchody nezvyšují ceny, ale jenom díky tomu, že prodávají horší a horší zboží. Kromě masa jsem si toho všiml taky u zeleniny a pečiva. Ani jsem nechtěl říct, že by maso bylo nahnilé (i když aféra s přelepováním data spotřeby tady už byla - a to i v "lepších" obchodech typu Globus atd.), ale že když si koupím kuřecí řízky, tak nahoře je jeden řízek, aby to vypadalo a pod ním místo dalšího jednoho nebo dvou jsou nějaké nepoživatelné odřezky - takže klasický podvod.

0/0
27.4.2006 11:15

Jerry Seinfeld

Klasicky podvod?

Je facinujici, jak anonymni prispivatele lehkovazne hazeji silnymi vyrazy napravo nalevo. "Podvod"? Dejte si na celo studeny rucnik. Kdyz kupujete vyrobek, nejprve si prectete etiketu. A pokud obsah baleni neodpovida etikete, tak reklamujte, nebo pozadejte o zasah inspekci. A netlachejte tady o "podvodech"...

0/0
27.4.2006 11:19

anders22

Re: Re: Srovnavate nesrovnatelne

presne tak. maso i zelenina v hypermarketech nemaji s potravinami v 90% nic spolecneho. a to nemluvim o prelepovanych cenovkach prosleho zbozi (osobni zkusenost Billa), kdy syr baleny v potravinove folii mel cenovku peclive prelepenou dalsi. Kdyz jsi ji sloupl, byly tam naprosto stejne udaje az na jeden - trvanlivost se prodlouzila o tydenRv

0/0
27.4.2006 11:19

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Srovnavate nesrovnatelne

A co jste s timto zjistenim udelal? Stezoval jste si? Ohlasil jste to na nejaky odpovedny urad? Vratil jste to zbozi?

0/0
27.4.2006 11:33

Jerry Seinfeld

Nic s tim neudelal

Nic s tim neudelal. Jen hazi blitky v diskuzich napravo nalevo.

0/0
27.4.2006 11:34

anders22

Re: Nic s tim neudelal

na to jsou tu jini, jerry

0/0
27.4.2006 11:51

Jerry Seinfeld

Jo, na to jsou tu i jini

No, na blitky jsou tu mimo vas, "andersi", i jini. Napriklad "Dana" (clanek je podle ni "nesmyslny", aniz rekne, v cem). Nebo "Tito", ktery mluvi o "blbosti", a neuvedomuje si, ze naklady na splneni predpisu EU jsou v cele ekonomice jen plivnutim. A spousta dalsich "odborniku" na vsechno.

0/0
27.4.2006 12:58

anders22

Re: Re: Re: Re: Srovnavate nesrovnatelne

ignoruju tento obchod, stejne jako vsechny ostatni podvodniky. Nemam cas litat po uradech a dozadovat se veci, jez by mely byt samozrejme. az tohle bude delat vetsina spotrebitelu, obchodnik si rozmysli, jestli bude podnikat poctive nebo zkrachuje. Spotrebitel urcuje, co se bude prodavat a v jake kvalite, ne obchodnik!!! To si laskave uvedomte

0/0
27.4.2006 11:46

Jerry Seinfeld

Kdo je ten podvodnik?

Jen pro orientaci: kdo jsou podle vas ti podvodnici? Konkretne kdo a proc? Jen at vime...

0/0
27.4.2006 12:52

anders22

Re: Kdo je ten podvodnik?

ach boze... konkretne prelepovane cenovky s jinou zarucni dobou (viz vyse). Konkretne nahnila zelenina, konkretne lzive etikety (100% ovocny dzus), konkretne zapachajici maso... proc je snad jasne kazdemu, kdo - kazdy ma snad oci, ja vim pouze o tom, jak to vypada v Brne a muzu doporucit par obchodu, kterym se obloukem vyhnout.

0/0
27.4.2006 13:04

anders22

Re: Re: oprava

...kde - kazdy ma snad oci...

0/0
27.4.2006 13:06

Jerry Seinfeld

Neda se zobecnit

Prece nechcete tvrdit, ze nekolik vasich jednotlivych nedobrych zkusenosti lze zobecnit pro vsechny obchody v cele CR. Mimochodem, jak chapete otazku "KDO KONKRETNE"? Odpoved "muzu doporucit par obchodu v Brne" opravdu neni prilis konkretni. Kdyz jste si tak jisty, cekal bych odpoved jako "23% balenych krutich rizku v prodejne Billa na Namesti Svobody bylo v breznu 2006 zkazenych". Proto jsou to podvodnici. Nebo tak neco. Mate velkou hubu plku o "podvodnicich", ale pak nedokazete na nejakeho ukazat rukou, natozpak nejak to jejich domnele "podvadeni" prokazat.

0/0
27.4.2006 13:11

anders22

Re: Neda se zobecnit

ale ja nic nikomu nedokazuju, ty blazne. Rikam, ze kvalita potravin je v drtive vetsine obchodu mizerna, proto tam nenakupuju. Ja mam dikybohu pravo nakupovat tam, kde chci, a v kvalite, jakou chci. Konkretne ignoruju Billu jako celek, zeleninu ani maso nekupuju v zadnem hypermarketu, ale v malych obchodech atd. Takhle se branim ja jako spotrebitel diktatu retezcu, protoze me zajima KVALITA, cena je druhotna. Pokud to delas jinak, je to tvoje volba a fajn. Nemam tuseni, co se mi tu snazis porad dokazovat??

0/0
27.4.2006 13:18

Jerry Seinfeld

Re: Re: Neda se zobecnit

Je mi sympaticke, ze vam me nazory tak prirostly k srdci, ze jste se rozhodl mi tykat. :-) Problem vasich prispevku je jeden: vydavate svou, ciste osobni a subjektivni zkusenost, za neco obecneho. A pri tom navic hazite lehkovazne velmi silnymi slovy, jako "diktat retezcu","mizerna kvalita", atp. Ja vam nedokazuji nic, naopak vas zadam o prokazanich techto velkohubych vyroku.

0/0
27.4.2006 13:59

Vodnik3

Re: Re: Re: Neda se zobecnit

no pravda je, ze timhle zpusobem se s Vama diskutovat neda... Nazor, ze kvalita se zhorsila neni v zadnem pripade nic obecneho, jenom moje ciste osobni subjektivni zkusenost, kterou jsem si zde dovolil napsat. Ty Vase priblbe otazky (uroven 4-leteho ditete) z ciste osobniho nazoru delaji zobecnelou diskuzi, ktera timto vlastne uz postrada smysl.

0/0
27.4.2006 14:06

Vodnik3

Re: Re: Re: Re: Neda se zobecnit

tak jsem to o jedno vlakno posunul. Ten koment patril Jerrymu

0/0
27.4.2006 14:07

anders22

Re: Re: Re: Re: Re: Neda se zobecnit

jerry se fakt poved - bud je to opravdu dite nebo nevim...

0/0
27.4.2006 14:08

anders22

Re: Re: Re: Neda se zobecnit

diskuse snad je o subjektivnich zkusenostech!!! jinak by tu nemusela byt!!! neberu nikomu jeho nazor, rikam svuj, a rikat ho budu, jak uznam za vhodne. Mizernou kvalitu zjistis pouze testem - kup si salam, (dzus, syr, steak...) ve Vidni a u nas. Pak je ochutnej. Pak pochopis slovni spojeni "mizerna kvalita"

0/0
27.4.2006 14:07

VitaminS

Re: Kvalita

Osobně neznam někoho, kdo by kupoval maso zabalené ve folii v superhyper. Jedině v malých řeznictvích, vozí si maso přímo z jatek (aspon u nás, kde nakupujem)

0/0
27.4.2006 12:33

Dana

Kdo ten nesmysl napsal

Je vůbec škoda času a energie na tento nesmyslný článek reagovat !!!!!!!!!

0/0
27.4.2006 9:23

Jerry Seinfeld

Co je na nem nesmyslneho?

Co je onom clanku nesmyslneho, Dano? Mate snad jina, spolehlivejsi data?

0/0
27.4.2006 12:54

Tito

Ani ne

To je ale blbost. Ke zdrazeni doslo pred vstupem do unie, protoze bylo potreba (mimo jine) plnit predpisy EU, coz si pochopitelne vyzadalo investice, ktere bylo nutne z neceho zaplatit.

0/0
27.4.2006 9:18

VlasTen

Euro

Vzdy doslo ke zdrazeni az po prijeti Eura. Takze ja su zatim klidny... Ono to prijde a pak budeme cedit krev. ;-O;-€;-(

0/0
27.4.2006 9:15

erben3

Re: Euro

Vzal jsi mi to z pera, vlastně z klávesnice.;-)  Souhlas. R^

0/0
27.4.2006 10:10

Jerry Seinfeld

Pitomosti

Co to placate za pitomosti? Jako by byl nejaky jeden velky okamzik zdrazeni. Ceny stoupaji porad, inflace je v podstate vecna. Jde jen o jeji tempo, a na to ma prijeti eura pramaly vliv. Najdete si cisla od Eurostatu, odkaz nechavam nekde nize. Nikdo krev kvuli euru necedi a cedit nebude.

0/0
27.4.2006 11:11

Ceassaro

nevim jak ostatni ale vidim to asi takto

ceny urcuje nabidka a poptavka a hlavne konkurence.

Proto muze byt rohlik v tescu za 70h, litr mlika za 8Kc. Jeste pred 5 lety takova cena nikde nebyla.

Doporucuji posoudit uroven ceny z hlediska, kolik firem to vyrabi (nabidka) kolik lidu ma o to zbozi zajem (poptavka) a kde se da sehanat (stav konkurence na trhu).

Nevim proc v nemecku zdrazili, ale tu ceny nektereho zbozi permanentne klesji. V nemecku nemaji konkurenci, ktera to umi levneji?

0/0
27.4.2006 9:12

Standa

Re: nevim jak ostatni ale vidim to asi takto

V nemecku se zdrazeni snad nejvice projevilo po prechodu na EURo. To byla zelenina 50 - 100% drazsi. Pozdeji se to trochu stabilizovalo, ale stejne je vse celkem draz, nez pred EUR.

0/0
27.4.2006 9:18

Viktor N.

Re: Re: nevim jak ostatni ale vidim to asi takto

bohužel nejen zelenina. (Samozřejmě vše co se dováží z nonEU zemí zdražilo kvůli sankčním clům EU)

Zdražily se i služby (ubytování a tak dále). Ale i občerstvení a potraviny. Ubytování například v Mnichově stálo 80–120 DEM. Nyní ten stejný pokoj ve stejném hotelu stojí 90–130 EUR. Umytí auta v myčce stálo 8 DEM. Nyní v té stejné myčce stojí 10 EUR… A tak dále. Mohl bych dát více příkladů, ale nechce se mi dohledávat účty ze služebních cest.

(jen taková drobnost. Pivo na Octoberfestu stávalo 4,60 DEM, vloni to bylo 4,90 EUR v průměru)

0/0
27.4.2006 9:30

Viktor N.

Re: Re: Re: nevim jak ostatni ale vidim to asi takto

jen malý dodatek. Tuším že kurz za jedno euro bylo 1,35 marky…

0/0
27.4.2006 9:32

collage classic

Re: Re: Re: Re: nevim jak ostatni ale vidim to asi takto

1,91 DEM

0/0
27.4.2006 9:36

Standa

Re: Re: Re: Re: Re: nevim jak ostatni ale vidim to asi takto

Kurz DM / EUR = 1,95583

0/0
27.4.2006 15:18

anders22

Re: nevim jak ostatni ale vidim to asi takto

samozrejme, ze umi. ale pokud chces jit s cenou dolu, musis snizit vstupy, a to se deje u nas na ukor kvality. Nemci by nase "salamy" (obsah mouky 60% apod) vubec nekupovali. Ono jde o to, jestli te zajima kvalita a pak cena nebo naopak. Nemci kupuji podle kvality, cesi podle ceny. proto ten rozdil. Bez si koupit v nemecku 100% dzus a pak si ceskej uz v zivote nekoupis, to mi ver

0/0
27.4.2006 10:45

Viktor N.

Cože? Co je to zase za pitomý PR článek?

Už jen faktické zrušení dolní sazby DPH 5 % a převedení do 19 % znamená 14% zdražení jedním šmahem! A dalo by se pokračovat dál!

Tento článek iDnes je ubohým a hlavně nepravdivým PR článkem vlády, která si stále musí obhajovat naše vlezdoEUprdelství!

0/0
27.4.2006 8:58

abc

Re: Cože? Co to tady meleš za hovadiny?

Zrušení dolní sazby DPH, ty jsi ale ňouma... Běž mezi ty fašisty z diskuze o tom jak je dobré mlátit politiky se kterými nesouhlasíme.

0/0
27.4.2006 9:04

Viktor N.

Chovejte se slušně!

1) co mi tykáte a nadáváte?

2) dolní sazba DPH byla kvůli našemu vstupu do EU silně zredukována/defakto zrušena a většina komodit se přesunula do 19% sazby. To je fakt, který ani Vy vulgárním způsobem neokecáte!

3) evidentně neumíte diskutovat, jen vulgárně útočit.

0/0
27.4.2006 9:24

Ex-treme

Re: Chovejte se slušně!

Viktore jsi vážně ňouma R^

0/0
27.4.2006 9:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.