Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hyundai slíbila jen tisícovku míst, věří ale ve 3500

Automobilka Hyundai se ve smlouvě s českým státem zavazuje vytvořit "minimálně tisíc pracovních míst". Při oznamování investice se ale uváděly tři tisícovky míst. Podle agentury CzechInvest jde ale o běžný postup a pokud Hyundai nezaměstná víc lidí, projekt pro ni skončí ztrátou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr.No

Je to jen socanská Potěmkiáda.

Peníze, které socani darovali (a ještě v budoucnu nějakou formou darují) Korejcům, aby je přilákali k nám, museli (a budou muset) před tím vyždímat z domácích podnikatelů. Pokud by jim je nechali, vznikne nepochybně mnohem víc pracovních míst a mnohem větší přínos pro naši ekonomiku - a navíc bez rizika, že za pár let od nás Korejci i s "investičními pobídkami" odtáhnou jinam nebo že jim v případě poklesu prodeje aut bude stát ještě doplácet, aby "udrželi zaměstnanost" (jako u Philipsu v Hranicích).

0/0
5.5.2006 20:36

pirk

od počátku nedůvěra

Cítím se být podveden. Vládní představitelé metali kolem sebe 3000 pracovních míst jako hotovou věcí a hlavním argumentem pro výstavbu. Včera jsem slyšel od Paroubka, že i 500 je lepší než nic. Člověk si řekne, jestli jsou vůbec představitelé moci soudní lidé? A pokusme se počítat, jestli právě tato místa nebudou pro nás daňové polatníky nejdražšími, které dosud byly u nás vytvořeny. Jaká bude návratnost našich investic při 10 letech  daňových prázdnin a  závazku firmy setvat u nás právě 10 let i když vnímám, že od zahájení výroby.

Jsem zvědav jaké překvapení nám naši mocipáni připraví příště a  zároveň se za ně stydím před celým národem. Seriózní lide netlachají, nedávají plané sliby, nelžou a nedělají z ostatních hlupáky.

0/0
5.5.2006 12:46

Konstrukter

Re: od počátku nedůvěra

Když se mluvilo o 3000 míst, tak jsem vždy slyšel až 3000 míst. To samé je i teď v té smlouvě - minimálně 1000 míst, reálně až 3000.

Co se týče návratnosti investice, tak ty daňové prázdniny se vztahují pouze na daň z příjmu právnických osob, všechny ostatní daně a pojištění ta firma a její zaměstnanci platit budou.

0/0
5.5.2006 13:12

Vendula

Re: Re: od počátku nedůvěra

To jsem já taky vždycky slyšela "až 3000 míst". A to je asi právě ten problém - nikdo nikdy z úst nevypustil "1000 míst". Vy budete jistě inteligent, ale celá řada lidí se cítí pravě podobnou vychytralou mluvou podvedena. :-)

0/0
9.5.2006 17:53

ouagadougou

dotázek

hyundai dostane dotaci 200.000 na každé vytvořené pracovní místo. vztahuje se tato podpora i na pracovní místa obsazená cizinci (slováky)? pokud ano, proč?

0/0
5.5.2006 11:09

movino

Re: dotázek

Lebo ste v EU, pako, alebo si to ešte nepostrehol ? Ak chcete, spravte si referendum a šupito presto von z EU. Potom si daj reštrikcie na zamestnávanie slovákov aké len chceš...

0/0
5.5.2006 14:48

ouagadougou

Re: Re: dotázek

šlo by to bez nadávek, prosím? nemám nic proti slovákům, jen jsem se ptal, jestli má zaměstnavatel právo na dotaci i v případě, že místo obsadí cizinec. taková dotace dle mého postrádá smysl, protože pro český trh práce nepředstavuje žádnou pomoc. je samozřejmě možné, že eu zakazuje podobnou diferenciaci, ale v tom případě je snad lepší tuto dotaci zcela zrušit jako neefektivní.

0/0
5.5.2006 18:02

babacek

Toto couvání

od předem slíbených pozic již začíná být podezřelé.Nakonec tu skončí a budou žalovat stát o peníze.:-/

0/0
5.5.2006 4:49

Joshua

Par podlozenych argumentu

Panstvo. Rad bych tu predlozil par argumentu, podlozenych FAKTY, ktere v teto diskusi podle me chybi. Takze tedy... Dle meho nazoru se investicni pobidky vyplati, a to nejen pro to, ze se vyplaceli a vyplaci zemim jako Irsku, USA, Slovensko atd. (prakticky kterekoliv vyspelejsi zemi). Nechme mluvit cisla. Tak napr. danove prijmy za rok 2005 jsou oproti roku 2000 vysi o 200 mld. Kc. Jenom za posledni rok to byl narust o 60 mld. Kc. Danove pobidky ve forme danove ulevy (je dobre zduraznit, ze tato neni faktickym vydajem statu, pokud by investor neprisel, stat tyto dane neziska) spolecne s dotacemi na pracovni mista delaji za obdobi 2000 - 2005 cca 5,5 mld. (z toho cca 4 mld. je prave danova uleva). Zdroj zde http://download.mpo.cz/get/26573/27944/308747/priloha001.pdf (stranka  44). 

0/0
4.5.2006 23:20

Joshua

Re: Par podlozenych argumentu

O tom, ze tento narust danovych prijmu, stejne tak jako ekonomicky rust cele ekonomiky je tvoren vykony zahranicnich investoru neni pochyb (a uznava to i rada pravicovych analytiku). Srovnani 5, 5 miliardy Kc (i kdyz se k tomu jeste mozna daji pricist naklady na vybudovani infrastruktury - ta je zde k dispozici i ostatnim) a 200 mld vynosu (i kdyz se tyto zvysene vynosy samozrejme netykaji pouze investoru podporenych pobidkami, ale presto tvori vetsinu) je IMHO dostatecne vymluvne a statu se proto investicni pobidky vyplati.  Proto i po krachu LG Philips a ztrate cca 1,3 mld (ale takovato ztrata nebude, protoze hala i pozemky atd. se pouziji pro jineho investora) je cely system stale IMHO vyhodny. Nicmene jsem otevren Vasim argumentum. :-)

0/0
4.5.2006 23:29

Liberál 79

Re: Re: Par podlozenych argumentu

Myslím že při trvale nízkých daních, pružném pracovním trhu, omezené byrokracii by sem proudili investoři úplně stejně. Navíc by ty nízké daně platili hned od začátku. Pokud dávate někomu výhodu z titulu státní moci, pak vždycky někoho jiného znevýhodňujete. Nemám pocit, že státní úředníci jsou natolik osvícení, že předem poznají že dají a vemou těm správnejm, aby to nakonec pomohlo nám všem... Nepoznáte to ani Vy ani já, proto je to lepší nechat tý zprofanovaný neviditelný ruce trhu.  

0/0
5.5.2006 1:31

Pavuk

Gratulacia do Ceska!

Takejto investicii by sa potesil kazdy stat vo svete! (Skoda, ze Hyundai sa nerozhodol pre Slovensko - najma vychodne Slovensko, kde je nezamestnanost omnoho vyssia ako v Cesku.)

Vela stastia.

0/0
4.5.2006 23:11

babacek

Re: Gratulacia do Ceska!

Aby bylo k čemu gratulovat i následně.:-/

0/0
5.5.2006 4:51

Pavel

Tak a bublina praskla

Jó,jó.Montovna je prostě montovana.A tolik povyku kolem ní socani udělali.;-P;-P;-P

0/0
4.5.2006 16:27

Wachowski

Re: Tak a bublina praskla

Hele ekonome a  ty si myslíš, že těch 8% nezaměstaných jsou všechno vysokošoláci? Myslíš, že těch 8% najde praci v nějakých hi-tech centrech???

0/0
4.5.2006 19:14

ouagadougou

Re: Re: Tak a bublina praskla

většina dlouhodobě nezaměstnaných jsou lidé se základním vzděláním. pro ty budou hi-tech i nošovice.

0/0
5.5.2006 11:08

seem

CI zřejmě neumí počítat,

pro kapacitu 200.000 aut nutný počet zaměstnanců 1000 a pro 300.000 aut 3.500

0/0
4.5.2006 16:25

krabi

jaký bude průmerný plat v Hyundai

investiční pobídka je 60.000 měsíčně na jedno pracovní místo, takže průměrný plat těch cca 800 zaměstnanců bude jistě větší nežli 60.000 měsíčně...:-D

0/0
4.5.2006 15:25

Petr

Re: jaký bude průmerný plat v Hyundai

Hele, krabi, tuhle hovadinu jsi tu pleskl už ve 13:41, tak nepruď furt dokola...

0/0
4.5.2006 15:40

jouda

Re: jaký bude průmerný plat v Hyundai

a porad stejna chybicka.... :-D

0/0
4.5.2006 15:52

xz

Realita Slovenska KIA

S Huynday to bude ako v KII .Slubovali 3000 mist a skutocnost... Teraz prijato 1200 z toho 750 korejcov.. konečný stav 3000 z toho 1800 korejcov... Tak6e v Huynday sa poučili a slubia 1000 a bude 3000 ale z toho 2000 korejčikov...  

0/0
4.5.2006 15:25

Petr

Re: Realita Slovenska KIA

Kámoško xz, netáraj... Kia v Žilině prochází náběhem výroby, při kterém se zprovozňují veškeré svařovací, manipulační atd. robotizované systémy, vyrobené v Koreji, které holt musí do provozu uvádět ti, kdo je znají nazpaměť (tj., překvapivě, Korejci). Nebo si fakt myslíš, že by bylo efektivnější poslat 750 Slováku do Koreje na rok nebo dva na zácvik? Až to bude rozjeté a vychytané, uvidíš, jak se podíl Korejců bude snižovat - oni totiž pracují za úplně jiné platy než Slováci a tak je logickým zájmem firmy je tu držet jen po nezbytně nutnou dobu.

0/0
4.5.2006 15:46

xlb2

Re: Re: Realita Slovenska KIA

jasne ze korejci delaji za jine platy... delaji za min :-)

0/0
4.5.2006 16:27

ouagadougou

aby to nezapadlo

objevil se tu zajímavý argument: dává smysl, aby si firmy prostřednictvím daní platily investiční pobídky pro svou vlastní konkurenci?

0/0
4.5.2006 14:48

Konstrukter

Re: aby to nezapadlo

Ta "konkurence" tu pobídku následně na daních státu vrátí. A kdyby tu pobídku nedostal u nás, tak ji dostane v Polsku, Maďarsku, nebo na Slovensku a bude uplně stejně konkurovat ze zahraničí a ČR z toho nebude mít už vůbec nic.

0/0
4.5.2006 14:55

IAMAD

Re: Re: aby to nezapadlo

Každý obchod by měl být výhodný pro obě strany. Velké zahraniční investice jsou však výhodné většinou jen pro investora, příslušná vláda má z toho maximálně politický přínos. Např. slováci dnes litují, že se dali do kšeftu z Kia, protože na to doplatí jako blázen. Tuším, že Huyndai u nás bude podobný. Je otázka, jestli není lepší, ať si to tedy zaplatí třeba poláci, není o co stát.

0/0
4.5.2006 15:04

Pavel

Re: Re: aby to nezapadlo

První věta je nesmysl.

0/0
4.5.2006 16:31

Konstrukter

Re: Re: Re: aby to nezapadlo

Pročpak? Myslíš že podnik co dostane pobídku neodvede po té státu daně ve výši té pobídky?

0/0
4.5.2006 17:43

ouagadougou

Re: Re: Re: Re: aby to nezapadlo

pořád to řešíš z hlediska státu. já jsem položit otázku, jak to vypadá z hlediska firmy, která odvádí daně a z těch se podporuje její vlastní konkurence. investor podporu vrátí formou daní, samozřejmě, ale co z toho bude mít ta původní firma? daní platí stejné, žádnou podporu nedostane a ještě má o konkurenta navíc. pěkně děkuji za takovou podporu, na které vydělá stát a pár velkých investorů, ale na úkor jiných firem. 

0/0
5.5.2006 11:28

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: aby to nezapadlo

Ta firma z toho nebude mít nic, ale také ji to nijak neuškodí. Ten konkurent konkuruje ikdyž vyrábí někde jinde. Pobídky mnohonásobně splatí, takže není pravda že je podporován z daní té první firmy. Navíc je to výhodné pro stát a pro zaměstnance. A koneckonců, pobídku může získat i ta první firma, když se rozhodne investovat.

0/0
5.5.2006 11:57

Liberál 79

Re: Re: aby to nezapadlo

Ale ta otázka byla jinak, co budou mít místní firmy (ne stát) z toho, že ze svých daní té konkurenci platí pobídku?

0/0
5.5.2006 1:41

ouagadougou

Re: Re: aby to nezapadlo

není to konkurence v uvozovkách, pro řadu firem jsou noví investoři konkurence zcela reálná. a otázka neřešila problém z hlediska státu, ale z hlediska firmy, která platí daně a vidí, že se z nich platí dotace pro jeho konkurenci. jestli tak dělá cizí stát z cizích daní, s tím nic nenadělá, ale platit si konkurenci z vlastních daní?

0/0
5.5.2006 11:26

cerrt

Re: aby to nezapadlo

socan proste potrebuje dotovat, ridit a prerozdelovat. Byl by prusvih, kdyby se nahodou zjistilo, ze vsechno muze fungovat lepe bez ostriziho dohledu stada zbytecnych statnich uredniku.

0/0
4.5.2006 14:58

movino

VW BA

Ináč, priemerný plat robotníka vo VW BA (vrátane nadčasov) je okolo 26.000 Sk, čo je fakt slušné. Neberú tam hocikoho, keď dá KIA a HYUNDAY minimálnu mzdu, podľa toho budú aj tie autá vypadať...

Ináč ale sme dopadli - bývalá priemyselná veľmoc, myslím tým ČSR - si musí dotovať cudzie fabriky, aby ich tú ázijci vôbec postavili... Blbé...

0/0
4.5.2006 14:30

Admin_

Re: VW BA

ČSR byla "průmyslová velmoc" orientovaná na export do států malé dohody. Až teprve po válce získala skvělý náskok tím, že v Německu byl průmysl vybombardován. Náskok se díky vládě jedné strany zde a obrovským US investicím v Německu podařilo během 10 let úplně vymazat.

0/0
4.5.2006 17:32

donalduck

pro Konstruktera

Havl. Brod, fa. FUTABA cz.(japonský majitel) - polovina zaměstnanců jsou Češi, polovina Slováci a Mongolci (plus zbytek)

Byl jsem u celého projektu jako tlumočník, u řešení platebních podmínek atd. - spousta čechů tam pracovat nechce, plat se jim zdá nízký

0/0
4.5.2006 14:16

Petr

Pro Kačera Donalda

A kolikpak ta Futaba tedy (průměrně) platí, když se Čechům zdá plat nízký?

0/0
4.5.2006 15:06

brlayz

Re: Pro Kačera Donalda

12 Kč/hod.

0/0
4.5.2006 15:59

Konstrukter

Pro shrnutí

Jistě je pravda, že v českých podnicích pracují zahraniční zaměstnanci, i v MS kraji. Ale není to z toho důvodu jak se domníváte vy, že by našinec o tu práci neměl zájem, protože raději bude sedět doma na podpoře. Jde o to že zaměstnavatel přijímá řekněme 100 lidí, přihlásí se mu 1400 čechů a 600 cizinců. Pak je logické, že jen čistě z hlediska pravděpodobnosti bude ve fabrice pracovat 70 čechů a 30 cizinců. A skutečně to nevypovídá vůbec nic o chuti pracovat.

0/0
4.5.2006 14:08

jouda

Re: Pro shrnutí

jiste, kdyby se chtelo cechum pracovat prihlasilo by se jich 14000...

0/0
4.5.2006 14:33

ouagadougou

Re: Pro shrnutí

ale proč se do podobných podniků hlásí tolik cizinců? a proč v kolíně pracuje tolik ostraváků? a proč na stavbách pracuje tolik ukrajinců?

0/0
4.5.2006 14:39

Konstrukter

Re: Re: Pro shrnutí

Protože chcou pracovat a doma tu práci neseženou.

0/0
4.5.2006 14:47

Petr

Pro Burkinu Fasso

Ze tří vašich otázek odpovím na tu prostřední - Proč v Kolíně pracuje tolik Ostraváků?: Protože bylo strategickou blbostí umístit podnik TPCA do Kolína, cca 50 km od Škodovky v Mladé Boleslavi, která absorbovala veškerou schopnou pracovní sílu v okolí. Ale management TPCA to holt chtěl mít max. hodinu od Prahy... Kolín a okolí měl v tu dobu navíc nezaměstnanost asi 4% (okr. Frýdek-Místek aktuálně 10-15%). A většina těch Ostraváků a dalších obyvatel Moravskoslezského kraje to s radostí zabalí a pofičí do Nošovic, kdy to jenom půjde!   

0/0
4.5.2006 15:22

brlayz

Re: Pro shrnutí

MS - to je jako mistrovství světa, nebo co? Kde žiješ!!!???

0/0
4.5.2006 16:00

ouagadougou

tomuhle by konstruktér mohl věřit, je to ze škromachovo stránek

„TCT patří k největším zaměstnavatelům v regionu a propouštění by se zcela jistě na zdejší situaci projevilo. A to i přesto, že polovina zaměstnanců je ze Slovenska,“ uvedl Stanislav Rudolf ze vsetínského úřadu práce. zdroj: http://www.zdenek-skromach.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=330&Itemid=65

0/0
4.5.2006 13:52

Konstrukter

Re: tomuhle by konstruktér mohl věřit, je to ze škromachovo stránek

To už je lepší. Problém je, ale v tom že TCT tam existuje od roku 1948 a většina těch Slováků tam pracovala už před revolucí. Čili v době kdy v ČR vzrostla nezaměstnanost, tyhle pracovní místa už dávno existovala, takže nejde o to že by tam pracovali slováci protože češi raději sedí doma na podpoře.

0/0
4.5.2006 13:58

ouagadougou

Re: Re: tomuhle by konstruktér mohl věřit, je to ze škromachovo stránek

víš o nějakém slovenském podniku, kde by byla polovina čechů?

0/0
4.5.2006 14:42

krabi

minimální mzda ?

dotace na pracovní místo v Hyundai je 60.000 Kč/měsíčně. To prý bude v Hyundai pro těch 800 zaměstnaných minimální mzda ! :-D

0/0
4.5.2006 13:41

jano_ba

Re: minimální mzda ?

jednorazova dotacia sa da vypocitat na VYTVORENIE jedneho pracovneho miesta, pocitat to na x korun/mesacne je totalny nezmysel.

A dotacia do automobiloveho priemyslu moze v EU dosiahnut max. 15% z celkovej hodnoty investicie, to su pravidla platne pre vsetky clenske krajiny bez ohladu kde a ktora vlada je zrovna u moci.

Kecas pi.oviny o ktorych nemas paru.

0/0
4.5.2006 14:02

jouda

Re: minimální mzda ?

chybicka se vloudila :-D

0/0
4.5.2006 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.