Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paroubek: Udržíme růst, škrtit výdaje není třeba

Premiér Paroubek je spokojen s výkonem své vlády. Ekonomický růst odhadl pro letošek až na osm procent, a proto podle něj není třeba výrazně omezovat státní výdaje. Investice chce směrovat hlavně do infrastruktury. Uvedl to v rozhovoru pro agenturu Bloomberg, který zveřejnil server Patria.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Filip

Privatizace -ANO

Stát nemůže kvalitně řídit akciovou společnost - bude ji používat jako nástroj své sociální politiky - společnost nebude za své služby účtovat tržní cenu, ale administrativně stanovený poplatek, což se projeví snížením zisku této společnosti. A vzhledem k tomu, že v případě ČEZu se jedná o veřejně obchodovatelnou společnost, projeví se toto snížení zisku ve snížení tržní ceny akcie. Státu to může být jedno, nikoliv však menšinovým soukromým akcionářům. Ti své prostředky poskytli s tím, že jim budou přinášet výnos a ne s tím, že se za jejich prostředky bude realizovat sociální politika. Důsledkem bude hromadné podávání žalob ze strany menšinových akcionářů.

0/0
15.5.2006 11:36

melkor

Re: Privatizace -ANO

Ano, souhlas. Nazorne je to videt na stremhlavem poklesu akcii CEZu za posledni roky ;-D;-D;-D

0/0
15.5.2006 13:08

Filip

Re: Re: Privatizace -ANO

Taky až dosud, do jeho hospodaření stát svými požadavky nezasahoval. Teď je tady soudruh Paroubek, který je díky svému obřímu mozku schopen centrálně řídit celou zeměkouli a půlku Marsu, takže bych nechválil den před večerem...

0/0
15.5.2006 14:58

Pozorovatel

Přečetl jsem pár příspěvků, ale jsou hodně ovlivněny ideologií a politikou!t

Investice do infrastruktury (zařadil bych do toho dopravu, telekomunikace - dnes již včetně pošty nestátní,školství a zdravotnictví i zlepšení služeb úřadů včetně obecních) se vždy do dosažení určitého standardu vyplatí!!A profitují z toho téměř všichni!!Tedy v téhle části souhlas (a nepochopím jednoduché,posměšné kecy,které negují vše).Druhá část je v tom, že stát (a socani) zatím dělají dost málo ve směru úspor výdajů.Od dávek v nězaměstnanosti a různých sociálních  dávek-třeba zavedením povinného odpracování určitého počtu hodin veřejněprospěš.prací pro nezaměstnané,přes zvýšení minimální mzdy spojené se snížením odvodů na soc. a zdravot.pojištění pro zaměstnavatele i zaměstnace o cca 3-6% tak,aby se lidem vyplatilo a zároveň byli nuceni pracovat-aby za státní pobídky se tu nezaměstnávali Poláci, UK a Slováci.Dále úspory ve zdravotnictví-začít např.s placením ubytovacích služeb v němocnicích,zlepšit kontrolu výdajů pojišťoven a přehodnotit úhradu léků-např.acylpyrin za plnou cenu.

0/0
15.5.2006 10:15

Pozorovatel

Pokračování

Tak v této oblasti úspor výdajů má tato vláda skutečně velké rezervy. A ještě zbývá důchodová reforma, do které se ale v podstatě nikomu nechce - moc ožehavé téma pro politiky!! Ovšem totálně pošahaná ideologie ODS a její rovná daň 15% to tedy lékem na tyto problémy zdaleka není, protože neřeší, kde na financování "provozu státu" vezmou příjmy. Zázračné zlepšení výběrů daní je naivní. Takže jedině tím, že všechny "služby státu" zpoplatní. A to se blíži šokové terapii!! Myslím, že důchodci a dnešní padesátníci moc nadšení nebudou. Na to v tomhle státě a v Evropě lidé zvyklí nejsou :o)).

0/0
15.5.2006 10:26

Frantisek

Dalsi clanek

po jehoz precteni jsem tak rad, ze jsem prozirave opustil Cesko.....

0/0
15.5.2006 0:35

pracující člověk na paroubka

Z cizího krev neteče.

Myslím,že soudruh paroubek žije v hlubokém komunismu,ale bohudíkl jenom do výsledků voleb.

0/0
14.5.2006 18:55

Vlasta

Re: Z cizího krev neteče.

Nechte toho, vyhrali jsme hokej

0/0
14.5.2006 21:52

mfkman

STB

ckýchty bez radeji za martanama jako to co vypoustis z huby kroim smradlaveho dechu s toho se kazdý se selským rozumem musi desit na toz vzdelanci ve vedach ekonomivk

0/0
14.5.2006 15:30

nadf

Koukám, že nechat Paroubka mluvit a jen vše zaznamenat a vytisknout,

je ta nejlepší anti-reklama na ČSSD....

0/0
13.5.2006 17:29

Tryskomys Muf

Tak jen dalsi potvrzeni jaky jsou v CSSD lhari

Nedavno prohlasovali jak strasne se podepsala rovna dan v Pobalti na ekonomickych vysledcich. Vysledkem je 10% rust HDP rocne v Estonsku a Lotyssky (ktery udrzuji stabilne poslednich 15 let). Tolik pro ty hnupy co jeste stale veri CSSD.;-O

0/0
13.5.2006 16:49

Tom-77

Jednou se z toho

všeho po se re me. Socani jsou úplně na hlavu.

0/0
13.5.2006 11:40

paja3000

Zachraň se , kdo můžeš !

Proč mám stále větší pocit , že náš současný premiér neví , o čem mluví , ale mluví o tom hezky. To je ta touha po volebních procentech tak silná , že se mu vytrácí poslední zbytky soudnosti? To mu nikdo nechce říct , že všechny ty "ekonomické" údaje , které mu podsouvají , jsou jen ekonomickou virtuální realitou? A on ,nebožák , to papouškuje a ještě se u toho tváří , jak tomu rozumí.

Nebo tu ekonomickou virtuální realitu snad tvoří on sám? To , že tomu zase tak nerozumí, je hrozné , ale dá se to s hoooodně přivřeným okem  třeba i pochopit. Ale pokud by byl sám aktivním tvůrcem demagogie , tak je hoden potrestání nucenou hladovkou...

Myslím si , že přece každému , kdo trochu situaci u nás sleduje , musí být jasné , že současný "růst" je  jen bezuzdné využívání neskutečně "hloupě" nastavených podmínek pro montážní závody velkých koncernů.Jakmile tyhle podmínky skončí, všichni prchnou.:-/

0/0
13.5.2006 9:06

paja3000

Re: Zachraň se , kdo můžeš !

...a ještě jeden pokus o radu našim socdem. vládám (i panu Paroubkovi) :Možná jsem v myšlení někde jinde , ale víte , co jsem udělal já v době , kdy jsem ještě splácel úvěr a našetřil jsem nějaké peníze ? Použil jsem maximum z našetřených peněz na co nejrychlejší splacení úvěru (i mimořádnými splátkami v době , kdy jsem na tom byl dobře).

Důvody?:

1.nikdy nevím , jak na tom budu třeba za půl roku 2.proč zbytečně platit úroky bankám? 3.pocit zodpovědnosti za své hospodaření vůči rodině (ve vztahu k bodu 1 ... proč nesplatit dluhy v době , kdy na to mám , když sám nevím , jak na tom budu v budoucnu ?) 4.nikdy nejsem natolik pyšný , abych si myslel , že když je mi dobře dnes , že už to tak bude navěky 5 .... a několik dalších drobných dobrých důvodů

...a povídačky o investování do infrastruktur a do všeho možného si nechte pro úplné ignoranty. Proč už to neproběhlo dávno? A když to proběhlo , tak proč v tak malé míře? Vždyť příjmy z daní , privatizací apod. byly velmi vysoké už předtím .

0/0
13.5.2006 9:22

Tom-77

Re: Re: Zachraň se , kdo můžeš !

R^R^R^R^R^

0/0
13.5.2006 11:41

KellyBunda

Paroubek: Udržíme růst, škrtit výdaje není třeba

já bych věděla, koho je třeba přiškrtit ;-P

0/0
12.5.2006 23:39

ChorcheCh

Paroubek

Paroubek to myslí s lidma dobře, jde mu zejména o lidi a ne pouze o vykořisťující podnikatele. Je dobré hodně utrácet a investovat do infrastruktury, také dělat neziskové nemocnice a možná by bylo dobré vytvořit síť neziskových obchodů pro chudé, něco jako je v současné době regulovaný nájemné pro sociálně slabší či politicky uvědomělejší občany. A každé pracovní místo dotovat... však jsme lidé nejsme stroje. 

0/0
12.5.2006 23:16

tomsa

Re: Paroubek

Me by tedy rozhoně zajímalo kdo tady vykořisťuje.. Podnikatelé? Anebo vláda ČSSD ??? Z vaší reakce je ůplně jasné, že jste zaměstnanec, protože kdybyste podnikal, tak byste nepsal takové, s prominutím, hlouposti.

0/0
13.5.2006 18:38

aneeri

Re: Re: Paroubek

Mam dojem, ze vyse uvedene byla spis asi ironie:-)

0/0
14.5.2006 4:08

Thyronx1

Ceska ekonomika diky Paroubkovi s Urbanem

jede na plne obratky. Stacila navic absorbovat 200 tisic Slovaku z reformami vychodniho typu zruinovane Slovace a vyrazne tak prispet ke snizeni slovenske nezamestnanosti na 16%.

Rovna dan, zavedena pouze v tech nejzkorumpovanejsich a nejchudsich statech na vychodni periferii Evropy, na Balkane a v Asii, je cesta spatnym smerem.

0/0
12.5.2006 22:59

Wolf

Re: Ceska ekonomika diky Paroubkovi s Urbanem

Uz to nehul :) USA maji nizke zdaneni a v Irsku funguje rovna dan zcela spickove. Je jen otazkou casu, nez zacnou Slkovenske reformy opravdu fungovat, protoze kazda reforma ma urcitou hysterezi...

0/0
12.5.2006 23:01

jouda

Re: Re: Ceska ekonomika diky Paroubkovi s Urbanem

nezbyva nez pogratulovat ke krasnemu pouziti slova hystereze...:-D

0/0
13.5.2006 7:57

Spionator

Re: Ceska ekonomika diky Paroubkovi s Urbanem

Stacila navic absorbovat 200 tisic Slovaku z reformami vychodniho typu

zruinovane Slovace a vyrazne tak prispet ke snizeni slovenske

nezamestnanosti na 16%. .... pokud vezmu "nezaměstnanost" jako podíl "lidé bez práce / lidé schopní práce" a byla-li by pravda, co říkáš, tak by to na Slovensku nezaměstnanost naopak zvyšovalo, protže ze Slovenska sem neutíkají ti nezaměstnaní, ale ti už zaměstnaní za lepším. Takže ne proto, ale navzdory tomu. Navíc ... rovná daň (Flat tax) funguje úspěšně v několika státech USA a Spojené státy uvažují o federální aplikaci tohoto systému. To bys samozřejmě věděl, pokud bys byl opravdu Thyronx1 a ne levicová lůza (typuju Jekul, podle keců jako "rovná daň vychodního typu...". Na Slovensku navíc funguje tzv. "Pure flat tax", která je podle mě nejlepší verzí konceptu rovné daně. Divím se, že si šoupu prsty, abych vysvětloval makroekonomiku levicové svoloči, která stejně nemá inteligenční kapacitu toto (přitom relativně velmi jednoduché) téma pochopit.

0/0
13.5.2006 8:32

Thyronx1

Re: Re: Ceska ekonomika diky Paroubkovi s Urbanem

"....Spojené státy uvažují o federální aplikaci tohoto systému" - to jsi slysel kde? Rikal ti to soudruh Tlusty?

V Irsku zadna rovna dan neni, pravdou je, ze tam maji nejnizsi corporate tax v EU.

Ze Slovenska do Cech utikaji predevsim mladi dosud nezamestnani lide, kteri by se po ukonceni VS ocitli na Slovaci v seznamech Uradu prace.

0/0
13.5.2006 9:24

hombre

Re: Re: Re: Ceska ekonomika diky Paroubkovi s Urbanem

Trepes hluposti. Vysokoskolaci maju praveze najlepsie moznosti uplatnit sa, lepsie ako ludia s nizsim vzdelanim. Na uradoch prace ich prakticky nestretnes. Poznam kopec ludi co studuju na VS a vsetci pracuju este pred ukoncenim studia. Do ciech chodia praveze pracovat prevazne nizsie vzdelani ludia.

0/0
14.5.2006 22:54

hombre

Re: Ceska ekonomika diky Paroubkovi s Urbanem

LOL no hlavne, ze momentalne je korupcia na Slovensku a v Cechach na rovnakej urovni. Rozdiel je len v tom, ze zatial co u nas klesa, tak u vas stupa. To vravi posledny prieskum. Okrem toho v pobaltskych krajinach je korupcia nizsia ako v Cesku alebo na Slovensku. No skus si este nieco vymysliet, nech je sranda.

0/0
14.5.2006 22:50

ant.

Vy snad nechápete paroubacka-tvorařízenéhonejvyššíbytostí-

on tomu rozumí,vždyť dělal manažera už v RaJi-a vzpomeňte si,jaké to byly krásné restaurace se super nabídkou(a ne jako teď)....:-):-)

0/0
12.5.2006 22:22

Thyronx

"ekonom" Paroubek

Nebud troskar puchejri a zarovnej to na 10%. (Ses blbej ze ti neni rovno).

Benzin zdrazuje stejne jako vsechny energie a ty cekas az 8% rust? Kde zijes blbe? - Mimochodem rust HDP vytvari presne ti, kterym "strana a vlada" nemuze prijit na jmeno.: Podnikatele,zivnostnici a par zahranicnich kolosu ktery puchjr venoval desetilete danove prazdniny.  Jejich i svoje dane pak  musi platit ceske firmy. To neni uspech ale ostuda.

0/0
12.5.2006 21:17

Pan Poklicka

Re: "ekonom" Paroubek

R^ 60 procen tahne stredni segment. Vyhraje-li CSSD, asi uz to tady zabalim a lidi propustim. Vzdy jsem byl optimista a uzposoboval se co to šlo a měnil styl prodeje, ale když se nakonec zastavite a zjistíte, že VÁS NASTOLENÝ SYSTÉM NUTÍ STÁLE VÍCE DŘÍT A NAKONEC STEJNĚ ZJISTÍTE, ŽE VYDĚLÁVÁTE JENOM PROTO, ABY NĚKDO JINÝ MOHL VAŠE TEŽCE VYDĚLANÉ PENÍZE, UTOPIT KDESI V ČERNÉ DÍŘE TĚŽKO SPECIFIKOVATELNÉHO TVARU A JEŠTĚ HŮŘE POPSATELNÉ CHARAKTERISTIKY. SNAD JEN ONDŘEJ SEKORA BY ZAJÁSAL, BYLO-LI BY MU UMOŽNENO ŽÍT V DNEŠNÍ DOBĚ. JISTĚ BY NASBÍRAL SPOUSTU DALŠÍCH PĚKNÝCH NÁMĚTŮ PRO SVOU KRONIKU MĚSTA KOCOURKOVA.

0/0
12.5.2006 21:23

Vlk-Honzi

Re: "ekonom" Paroubek

Nenapovídej mu, nebo se toho se Sobotkou chytnou a roztočej svoje "pobídky" ještě víc.

0/0
12.5.2006 21:47

Konstrukter

Re: "ekonom" Paroubek

Zřejmě nejen Paroubek je blb... http://www.patria.cz/zpravodajstvi/komentare_zobraz.asp?ka=1171411

0/0
12.5.2006 22:40

Pan Poklicka

:/

;-(

0/0
12.5.2006 21:06

kolíček

Ohlédni se.

 Bejt tebou Paroubku, myslím i na zadní kolečka. Pád z bývá tvrdý.

0/0
12.5.2006 20:29

Thyronx

Vlada se veze na rustu...

Vlada se na rustu jen veze. Ekonomiku statu jak znamo tvori podnikatele,velke podniky, ale i drobni podnikatele a zivnostnici tedy ti, kterym vlada nejde na ruku vubec a nebo ti, kterym vlada naopak dava zbytcne deetilete danove prazdniny. Vydaje v teto dobe je potreba omezit a splacet stamiliardovy dluh. Kazdy ekonom tohle vi. Rust pujde dolu a o stupinek uz pristi rok. S drahymi energiemi to pujde cim dal vic dolu. Vyroba aut se bude znacne omezovat. Ani pristi vlada ODS to nebude mit lehke. Uroky z dluhu se musi splacet tak jako tak (<50 miliard Kc rocne)

0/0
12.5.2006 20:21

rudastraka

Re: Vlada se veze na rustu...

jeste bych pridal ze rust je s velke casti diky vstupu do EU

0/0
12.5.2006 20:28

Thyronx

Re: Re: Vlada se veze na rustu...

Presne tak. Vstup do EU uvolnil hranice a legislativu a zahranicni firmy prisli do lepsiho prostredi s levnejsi pracovni silou.

0/0
12.5.2006 21:18

hisaak

Paroubek: "Znarodnovani je projev normalni levicove politiky"

Ted jsem ho slysel, jak to rekl na adresu Chaveze a Moralese. Proste znarodnuji, ale neni to nic zvlastniho. "Normalni chovani levicovych politiku".

Takze az bude paroubek s filipem po volbach znarodnovat, podekujeme jejich pitomym volicum.

0/0
12.5.2006 19:38

Petr

Re: Paroubek: "Znarodnovani je projev normalni levicove politiky"

Takže asi lepší bude tupolánek s jeho mánií vše rozkrást - tedy pardon - privatizovat. Už se brzo zapomnělo na Klausovi balíčky a jeho slavnou kupónovou privatizaci. Modroptáci zjistili, že po socdemácích zbylo něco k rozkradení a třesou se na to jak prasata na pomyje.  

0/0
12.5.2006 20:01

eldark

Re: Re: Paroubek: "Znarodnovani je projev normalni levicove politiky"

aha...takže lepší je asi vlastnictví všech jako za socialismu. koukni se všude na recenze naší privatizace. všude ve světě je uznávaná jako nejlepší varianta jak narovnat normální majetnický vztahy ve společnosti. udělalo se pár chyb, ale když to vezmeš kolik nás stál rok života v socialismu, tak je to minimální částka za tu 40 letou devastaci lidí a hospodářství.  

0/0
12.5.2006 20:27

Konstrukter

Re: Re: Re: Paroubek: "Znarodnovani je projev normalni levicove politiky"

Hoď sem prosím odkaz na nějakou tu skvělou recenzi. Ještě jsem žádnou takovou nečetl a rád se poučím.

0/0
12.5.2006 20:37

jouda

Re: Re: Re: Paroubek: "Znarodnovani je projev normalni levicove politiky"

:-D

:-D

:-D

ja se snad smichy pochciju...

:-D

0/0
13.5.2006 8:00

Spionator

Re: Re: Re: Re: Paroubek: "Znarodnovani je projev normalni levicove politiky"

Proč ?

0/0
13.5.2006 8:37

Thyronx

Re: Re: Paroubek: "Znarodnovani je projev normalni levicove politiky"

Asi jako CSSD "zprivatizoval" za 5 ceskych na stole Unipetrol.

0/0
12.5.2006 21:20

Pišta

Re: Re: Re: Paroubek: "Znarodnovani je projev normalni levicove politiky"

To bylo za víc Thyronxi. Za pět v českých se domlouvala jedna schůzka...

Skvělý den

0/0
12.5.2006 21:25

chromozom

K volbám

Pár čísel k volbám. :-/

http://www.tyden.cz/text.asp?show=text&rid=4&tid=20876

0/0
12.5.2006 19:23

eldark

investice do infrastruktury

Jasně mistře Paroubku, investuješ do infrastruktury a proto musíš mít schodkový rozpočet. tak mi ukaž do jaký infrastruktury. Silnice rozmlácený, železnice neefektivní a náprava žádná. Těch pár kilometrů dálnic to nezachrání. Spíš bych řekl, že celej ten tvůj schodek jde na dávky pro flákače a darmožrouty co nechtějí makat. Takže nelži, že to dáváš do infrakstruktury, kdyby to tak bylo...tak nemusím po každý zimě kličkovat mezi dírama jak na tankodromu.(Y)

0/0
12.5.2006 19:18

Ferda Mravenec

Re: investice do infrastruktury

Ano, Puchejř investuje do infrastruktury ČSSD, tj. vyrábí si voličskou základnu.

0/0
12.5.2006 20:03

Konstrukter

Re: investice do infrastruktury

Pár kilometrů? Letos bude dokončeno 72 kilometrů nových dálnic.

A co se týče dávek pro flákače vs. investic do dopravní infrastruktury, tak letos jsou výdaje Státního fondu dopravní infrastruktury 56mld kč, výdaje na dávky sociální podpory 34mld kč.

0/0
12.5.2006 20:19

eldark

Re: Re: investice do infrastruktury

s těma slibama co nabízí sockám teď hravě fond dopravní infrastruktury dávky přebije 

0/0
12.5.2006 20:25

Konstrukter

Re: Re: Re: investice do infrastruktury

Co nabízí sockám?

0/0
12.5.2006 20:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.