Diskuze
Koridor zkrátí cestu vlakem do Plzně na hodinu
Děkujeme za pochopení.
Qesospi Cobigan
Dvoukolejnost
Já teda nevím, ale když jsme hrál naposledy před lety Railway Tycoon, tak z toho bylo zjevný, že pokud se dvoukolejná trať nepostaví zcela, tak ji nemá smysl vůbec stavět... Proto se divím tomu, že planují to "zúžení"...
PeS
Re: Dvoukolejnost
Jenze nezapomente, ze je cestou spousta mist pro krizovani-predjizdeni (dvou a vicekolejne nadrazi a nadrazicka). Navic mistni pomery nedovoluji zdvoukolejneni za rozumne penize. Dvoukolejka bude prodlouzena z Kozolup do Pnovan, bude to pro primeststkou dopravu do Plzne jen plus...
Pilsener
Do Plzne za hodinu
Nechci byt prilis jedovaty, ale titulek zrejme implicitne predpoklada, ze si tam ctenari doplni "z Prahy". Z Usti nad Labem nebo z Klatov to asi nezkrati, ze jo.
Qesospi Cobigan
Re: Do Plzne za hodinu
ale jo., tam postavěj heliporty...
John Smith
Vyhozené peníze?
Já se už musím smát, jak všichni na všechno jen nadávají. Když se do železnice neinvestuje, nadává se. Když se investuje, nadává se taky, že to stojí moc peněz... Vzhledem k nejisté ropné budoucnosti je investice do železnice to nejlepší, co můžeme udělat (z čeho se asi budou stavět silnice, až ropa dojde?? Možná z betonu, jako za Hitlera, ale...). Tunel z Prahy je rozhodně dobrý nápad: aby dráha mohla konkurovat, musí být co nejrychlejší. Jen je velká škoda, že díky páně Klausovým úsporným balíčkům před 10 lety z rekonstrukce 1. koridoru zůstal jen nedodělaný paskvil... To už je o dost lepší přestavba trati Č. Třebová - Zábřeh, kde se oblouky vyrovnávají několika tunely...
Karlos
Re: Vyhozené peníze?
Souhlas, ač všichni železnici zatracují, bez ní se naše ekonomika neobejde, ono se stačí podívat jak vypadají silnice, a co všechno se po železnici vozí - uran a uhlí do elektráren, díly a automobily do/z automobilek, železná ruda a ocel z ostravských hutí, chemické výrobky z chemiček a takhle bych mohl pokračovat dál a dál . Prostě po železnici se toho vozí stále ještě dost což je dobře. Investice jsou proto oprávněné...
Petr K.
Tunel etc.
Osobně si myslím, že ten tunel by nebyl až tak strašný nápad - pokud dobře rozumím, zkrátí se jím jízdní doba Praha-Beroun na nějakých 10-15 minut, přičemž i modernizací té klikaté a v podstatě půlkruhové cesty údolím Berounky by nebylo možno dostat se pod půl hodiny.
Tecy: nebyl by to špatný nápad, kdyby. Kdyby celý koridor až na hranice byl stavěn na rychlost minimálně těch 160 km/h a jako skutečné kapacitní spojení ČR se západní Evropou. Pokud se skutečně za Plzní nemá de facto zdvojkolejňovat (rozumím tomu správně tak, že se má zdvojkolejňovat jenom nějakých 10 km?!?), tak jsou to opravdu vyhozené peníze. Přesně řečeno, tunel stavební lobby. (Nechte mě hádat: tendr vyhraje konsorcium Skanska-Metrostav-Subterra.)
Petr K.
Re: Tunel etc.
Povedl se mi překlep, první slovo druhého odstavce mělo být "tedy".
Ale ještě jedna věc: líbí se mi, jak je pan Hejtman "zlobbován" pro stavbu větvě na Domažlice - Regensburg - Mnichov. Pamatuji si, jak před pár lety s tím přišli Bavoři, že chtějí tuhle železnici, aby pomohli naddimenzovanému letišti v Mnichově s přísunem cestujících z Čech.
Ne, že bych si nepřál lepší spojení s Mnichovem, ale prioritou by mělo být vybudování velkokapacitního spojení ČR se skutečnými centry Evropy, tedy dvoukolejný vysokorychlostní tah Cheb - Nürnberg - Frankfurt - Brusel/Paříž/Londýn.
TTT
???
Modernizace ano, ale opět je zde uváděn nesmyslný tunel z Prahy do Berouna. Neuvěřitelná arogance betonové loby.
drevak_patlak
Re: ???
Zrovna novou trať Praha-Beroun bych považoval za vůbec nejdůležitější stavbu na celé trati. Současná trať, která se klikatí podle Berounky, nemá prakticky šanci na nějaké rozumné zvýšení rychlosti, navíc je o dost delší než např. dálnice nebo navrhovaná nová trať. Kromě toho je na této trati silná příměstská doprava a rychlíky tuto příměstskou dopravu omezují (chtělo by to 15timinutový interval osobáků, ale to už se na trať spolu s rychlíky a nákladními vlaky nevejde). Je samozřejmě otázka, jestli téměř celá trať bude muset být v tunelu, ale to nejsem schopen objektivně posoudit.
Petr
No, těch 140 km/h
nás fakt vytrhne. V Německu se modernizují tratě na 200 km/h a tady bude s velkou slávou 140. To by se fakt nevyplatilo modernizovat na vyšší rychlost?
Karlos
III. TŽK
Jelikož jsem obeznámen z detaily, můžu potvrdit, že stavba III. TŽK skutečně bude stát 76 mld., a to se týká modernizace/optimalizace úseku Cheb-Praha, Česká Třebová-Přerov a Přerov - Mosty u Jablunkova. Součástí jsou 3 nové úseky zcela nové tratě, z toho jen tunel mezi Prahou a Berounem sám vyjde na 20 mld. Kč.
Proč 76 mld.? Je to z toho důvodu, že kdyby se trať pouze rekonstruovala (optimalizovala), nedostane na to ČR tolik financí z EU, jako když se modernizuje a dostavují nové úseky tratí. Takhle je možno čerpat vícee finančních prostředků z EU.
Dále výši ceny ovlivňuje inflace, neboť dokončení III. TŽK bylo posunuto do roku 2016.
JTB
idnes...
76mld???? No, to se mi nějak nechce zdát, 1km koridorové trati bez přeložek stojí cca. 100-180 mil. Kč. Pro srovnání, 1km dálnice 1,0-1,2 mld Kč/km. Jestli tohle číslo zase nevzniklo v mozečku nějaké polovzdělané a věci nerozumící slečny redaktorky, která slyšela, že 3.koridor bude stát 76 mld. Kč a povede z Phy do Plzně.
P.S.: povede, ale taky do Chebu a Domažlic na jedné straně a na straně druhé zahrnuje trať Česká Třebová-Přerov....
JTB
Re: idnes...
Četl jsem to ještě jednou a je mi to zcela jasné...jen redaktorka se jmenuje Petr Ježek nebo jak...
Takže pro pana redaktora-doporučuju se podívat třeba na koridory.wz.cz a tam si ověřit, co že to 3.koridor znamená, kam vlastně vede a kolik co stojí...tohle matení veřejnosti se mi moc nezdá....
T.
Co tu všichni nadáváte...
Investice do infrastruktury je přeci jenom lepší, než ty peníze prožrat. Spojení Praha - Plzeň - Cheb je dost vytížené i po silnici i po železnici a je třeba je vylepšit, stejně jako spojení do Zlína, například. V Chebu je jedno z největších nádraží v ČR, proč asi? Stejně se po této trati (silnice i železnice) valí mraky lidí i nákladu už teď, tohle není plácnutí do vody.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...