Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Procházka: ČSSD těží z růstu, nenabízí dlouhodobý výhled

Jak se na předvolební zápolení politických stran dívá ekonomický analytik? Na kolik jsou politické sliby reálné, co je jen lákadlo pro voliče? O volebních programech i jejich možné realizaci diskutoval se čtenáři iDNES analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jakopetr

...ach jo, zas jedna predvolebni analyza...

...myslim, ze cas ukaze, takoveto "ucho" nema co vykladat o fungovani ekonomiky, on by se taky nikdo zkusenejsi pod takovy blabol nepodepsal...

0/0
1.6.2006 12:36

Hrada

Re: ...ach jo, zas jedna predvolebni analyza...

a kolik toho času tak máte na mysli? tak ještě 4 roky nebo 8 ať víme.

0/0
1.6.2006 19:12

Podloženej Paroubek

Re: ...ach jo, zas jedna predvolebni analyza...

ekonomické analýzy všude ve světě dělají naštěstí právě taková "ucha" a ne břídilové jako vy

0/0
3.6.2006 12:40

CML

Zase jeden naivní blb

0/0
1.6.2006 10:09

pptako.pisk

kalkulačka

ODS Vám přidá... :-/;-(8-o

0/0
1.6.2006 9:46

MR

ekonomický cyklus

Cykly dobrých a špatných období přicházejí dle všech ekonomických pouček po osmi letech. Po letech 97 a 98, kdy to tady rozjebala ODS by jsme tedy měli být v nejhlubší krizi. ČSSD se neveze s ekonomikou, ale naopak byla schopna přivést velké investory, kteří dále přivádějí subdodavatelé. Zbytek si domyslí i Tlustý. Heslo "Trh vyřeší vše" tu již jednou bylo

0/0
31.5.2006 23:10

rado.simo

Re: ekonomický cyklus

Odkud jsi vzal ten osmiletý cyklus? V životě jsem takovou blbost neslyšel. A jen tak mimochodem. Ten růst, kterého jsme svědci, je právě proto, že zde jakš-takš funguje volný trh. Ale těžko ti dokázat opak, když máš tak zavřené oči, že jsi to nepoznal. Kup si na sobotu hodně kapesníčků!!

0/0
1.6.2006 18:52

Hrada

Re: ekonomický cyklus

To myslíš Hranice bež se tam podívat, nebo nošovice. 2 mil korun na jedno pracovní místo to ten člověk vidělá na výplatě asi za 15 let to budou auta lítat vzduchem. 8 letej cyklus máš tak doma.

0/0
1.6.2006 19:14

kanadan

Ten clovek je bud vymatlanej blbec nebo zamerne lze

V Kanade je federalni danova sazba progresivni od 15ti do 29% a na to jeste kazdej stat vybira svaoje dane, kazdej jinak.

Takze se pripojuji k vyzve: Buh nas ochranuj pred takovymi analytiky!

0/0
31.5.2006 19:30

Rejpal

Bůh nás chaň před takovými analytiky.

(Y)

0/0
31.5.2006 9:00

jirka

Re: Bůh nás chaň před takovými analytiky.

a proč?

0/0
31.5.2006 12:41

textilák

Bláhové tlachání

Ti flákači o kterých tady mluvíte ty socky jsou lidé z masa a kostí jako Vy.

Mnoho z nich se do problémů dostalo vinou někoho jiného vytunelováním nekalou konkurencí , dovozem levného zboží , kterému se v našich podmínkách nedá konkurovat - textil je toho příkladem . Nechci tržní hospodářství z kterého mají jen někteří požitek . Úspěšných může být jen určité procento společnosti a Ti by měli za svůj úspěch odvádět příslušnou daň . Rovná daň to určitě nebude. Zvýhodnění investic  investice do vzdělávání vědy aplikovaného výzkumu,  nebo luxusní auta , byty , blaho pro hrstku vyvolených ? Vzdělání zaplať si ho ? Soukromé VŠ přece mohou fungovat při normálních . Má talentovaná socka nárok ?

Už dnes je spousta podnikatelů okrádajících stát a lid dělný nezdaněnými přijmy . Tak ať v tom pokračují dál .

Co Vy na to ?

0/0
31.5.2006 7:23

inedible

Re: Bláhové tlachání

tak se snaz, abys byl uspesny a necekej, ze ti nekdo neco da.

0/0
31.5.2006 8:32

standik007

Re: Bláhové tlachání

je videt, ze tomu moc nerozumis. ti podnikatele, o kterych se tak zle vyjadrujes a asi si neuvedomujes, ze oni ti davaji praci, tak ti momentalne radeji vydelane penize utrati za luxusni firemni auto protoze si mohou castku do urcite vyse odepsat z danoveho zakladu, nez aby polovinu ze zisku dali statu na vyzivu nemakacenku. nevim jak by ty socky nadavali, kdyby zjistili, ze za textil misto par supu musi vysolit tisice, protoze to jedine by se stalo, kdyby se zbozi vyrabelo u nas. a k te rovne dani.. prave ze tou nizkou dani opadne potreba okradat stat, protoze to uz bude nevyhodne a zaroven vzroste podnikatelska aktivita, protoze se vyplati vice vydelavat. tim se i vytvori pracovni mista.. chapu ze pro socany je premysleni v tomto smeru obtizne, ale je to tak. mam nejednoho znameho, ktereho v podnikani brzdi prilisne regulace a danove zatizeni, proto bude radeji hledat vsechny zpusoby, jak tyto bariery obejit, protoze kdyz to neudela on, udela to nekdo jiny. ma to pro tebe logiku?

0/0
31.5.2006 12:15

textilák

Re: Re: Bláhové tlachání

-Víš Ty jak myslíš tak i mluvíš . Sociální systém skandinávských zemích by měl být naším příkladem .

Proč obcházet daně ? Na co chceš vlastně vydělávat víc a víc ? Co chcete dosáhnout vyšší zisk ? Větší úspěch ? Větší majetek ? Co je pro tebe v životě důležitý?

Možná to je bláhové tlachání, ale hnusí se mi ty zástěry a keci o úspěchu všech.

Socializmus ne , ale bezbřehé vykořisťování , kastování , opovrhování prací.

Hranice mezi úspěchem a pádem jsou někdy k nerozeznání a tak kdo ví ?

0/0
31.5.2006 16:54

rado.simo

Re: Re: Re: Bláhové tlachání

Myšlenka, že nemá cenu se hnát za penězmi je sice moc krásná, ale taky o to víc bláhová. Jestli mášn potřebu se za penězmi honit, takl prosím. Ostatní na tebe ale NIKDY nepočkají !!

0/0
1.6.2006 19:13

MR

Re: Re: Bláhové tlachání

Máš na mysli ty velké podnikatele, kteří pláčou, že nemají na sociální a zdravotní ze 7.000,- hrubého? Jestli si nevydělají 7tis, tak ať se nechají zaměstnat. Třeba jako uklizečky. Budou mít víc. Mimochodem Tě možná bude zajímat kolik si vydělají někteří zaměstnanci (ne podnikatelé). Např. Martin Roman (ředitel státního ČEZu) si minulý rok přišel mimo plat na miliardu Kč hrubého ze změny kursu akcií ČEZ

0/0
31.5.2006 23:20

Marx

Re: Bláhové tlachání

Uz dlouho me nikdo tak nepobavil :) Predevsim kazdy sam se musi snazit, aby se mel dobre. Predevsim kazdy sam si musi hledat misto. A ze  pracovnich miste je dostatek ukazuje vysoky pocet polskych, slovenskych a ukrajinskych obcanu pracujicich v CR.  Coz svedci o tom, ze jsou u nas nehorazne stedre socialni davky a nekteri lide, zvlast ti lenosni a pohodlni,  se radeji valeji doma na podporach a nechaji se vydrzovat penezi, kteri si podstive jini vydelali a kterem jim sproste ukradl stat. Tento system je velmi socialne nespravedlivy, protoze tresta lidi za to, ze pracuji a odmenuje je za to, ze se flakaji....

0/0
31.5.2006 12:33

jirka

Re: Bláhové tlachání

úspěšný může být každý, pokud však jen sedíš doma u TV a čekáš na almužnu tak no comment

0/0
31.5.2006 12:43

rado.simo

Re: Bláhové tlachání

Daň za úspěch? Vy si děláte z lidí srandu, to snad nemyslíte vážně. Tak já budu studovat, rvát se s knížkami jen proto, abych si našel, nebo zařídil slušnější příjem. A vy se mi opovažujete říct, že bych z plodů svého snažení měl krmit někoho, kdo se o nic ani nepokusí? Protože sedí doma a sociální podporu má větší než mnozí poctivě pracující. To vás nechává klidným, mě ne!Příště by sis měl rozmyslet, co vlastně píšeš, než ze sebe uděláš šaška..

0/0
1.6.2006 19:05

howard 2

ODS

Přemýšlím teď koho bude asi ten pán

volit, určitě to ČSSD nebude ?Rv

0/0
30.5.2006 20:29

d

Re: ODS

Je inteligentní, takže patrně ODS. ;-)

0/0
30.5.2006 22:03

MR

Re: Re: ODS

Jasně, fandí ekonomické zlodějně soudruha Tlustého

0/0
31.5.2006 23:23

Datel

Re: ODS

je to ekonomicky analytik, takze CSSD neprichazi v uvahu :-)

0/0
30.5.2006 22:36

Dan Marino

Re: Re: ODS

Jak už kdysi někdo poznamenal, levicový ekonom je asi něco jako sladká sůl.

0/0
31.5.2006 0:19

Jirka

Daně

ČSSD zvedla veškeré energie, telefon,internet,atd z 5 na 19% a tak se ptám kde sou ty peníze? Padly sockám na podpory.

0/0
30.5.2006 19:19

1

Re: Daně

Jseš za to placený nebo ne? Já si třeba vzpomínám na přeřazení el. energie do vyšší sazby DPH, jak ho obhajoval ještě ministr Dlouhý a to už je hódně dlouho a stejně pak peníze chyběly a přicházely na řadu úsporné balíčky.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
30.5.2006 19:29

d

Re: Re: Daně

Kecáš, soudruhu! Energie byly do vyšší sazby DPH přeřazeny až soudruhem Špidlou z ČSSD!

0/0
30.5.2006 21:54

1

Re: Re: Re: Daně

Pan Dlouhý to tenkrát obhajoval, že elektřinu musíme zdražit, aby se s ní šetřilo a proč ty zisky dávat těm firmám když je může získat stát. Můžeš si říkat soudruhu komu chceš, to co jsem zažil to neovlivní.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
31.5.2006 9:28

Danny_Kay

Nizka produktivita...

...neni vinou CSSD a je celkem jedno, kolik lidi si mysli opak. Jestli se po vitezstvi ODS (ktere predpokladam bude) nejak vyrazne zvysi produktivita prace, tak klidne sezeru svoje boty...S kecupem...

0/0
30.5.2006 19:16

jindra

pohoda...

Ted uz to jen prepsat do jednodusich hesel a nechat vytisknout v Blesku (hned vedle te pekne slecny). Tady to moc volicu neprinese.!!!!

0/0
30.5.2006 18:16

1

Klasika

Rozhovor s ekonomickým analytikem, tzn. člověkem který je placen za to, že tomu rozumí se stočí na rovnou daň v Kanadě, ale už nepokračuje jestli utíkají podnikatelé z USA do Kanady za rovnou daní, tak jako se vyhrožuje tady Slovenskem. Mě by to teda docela zajímalo.

Ach jo (bez laskavého svolení 1) 

0/0
30.5.2006 16:11

standik007

Re: Klasika

ne vsechny podniky jsou tovarny, ne vsude se pracuje na stojich atd.. pro urcite spektrum firem to bude vyhodne, se tam prestehovat. zaroven si predstav opacnou situaci, kdy by pro urcite spektrum nemeckych, rakouskych a jinych spolecnosti bylo vyhodne se premistit k nam.. pokud by byla kvalitni dalnicni sit, nizka korupce, dostupnost sluzeb (i nadstandartnich), tak je to mozne a vyhodne. ne nadarmo z EU potazmo Nemecka letaji zpravy o sjednoceni danovych sazeb a pod.

0/0
31.5.2006 1:51

Janovan

Re: Klasika

z vlasni zkusenosti vim, ze utikaji

0/0
31.5.2006 11:09

Predators

Je to hotovy

Lidi co se tady hadate, volby dopadnou stejne jako ty minule jenom s tim rozdilem ze bude vladnout CSSD s Komancema. Pocty jsou jednoduchy a nemusim cist zadne pruzkumy. Mame cca 2. mil duchodcu to je z 80% hlas pro CSSD nebo pro KSCM, 500 tis. nezamestnanych Ti taky budou tezko volit pravicovou stranu a plus urednici statni spravy, Ti si pod sebou neuriznou vetev, a je jich nejakych 300 tis. To mame z cca. 6 mil. volicu uz 50% kteri daji spise hlas KSČSSD takze dalsi ctyri roky budem zit na sekyru a pak se uvidi Chytri si na duchod spori a ti co voli KSCSSD muzou spolehat na to se o ne jejich deti postaraji protoze stat bude platit uroky jak mourovatej. 

0/0
30.5.2006 15:42

FW190A9

Re: Je to hotovy

Šest milionů voličů? Optimisto. Jestli k urnám přijde půlka, bude to úspěch:-)

0/0
30.5.2006 17:06

pp

Re: Je to hotovy

Naprosty souhlas. R^

Jeste pripocitejte cca 0,5 mil studentu starsich 18 let - ti bud nevoli vubec nebo nejake "alternativy", ktere spadnou pod stul a 2 miliony vydesenych zamestnancu, kterym nedochazi, ze KSCSSD je rozhodne nezachrani pred nezamestnaniosti, spis naopak ...:-( ODS coby jedinou zdejsi pouzitelnou "pravicovou" variantu proste bude opet volit onen cca 1 mil. lidi jako minule a tak pri cca 50 -60 % volebni ucasti nema sanci ziskat nikdy vice jak 25-30%. Tot holt realita, byt pro zdraveho a trochu aktivnejsiho jedince dost smutna....

0/0
30.5.2006 17:09

p_m

Re: Re: Je to hotovy

Já jsem student nad 18 a volit budu parlamentní nelevicovou stranu. Podobně jako já smýšlí řada mých kamarádů z VŠ.

Ale souhlasím s tím, že socky to KSČSSD vyhrají:-(Rv

0/0
30.5.2006 17:36

eso

Re: Re: Re: Je to hotovy

opet se mi potvrzuje, ze nejpravicovejsi jsou studentici studujici za penize vsech, ziveni rodici a kteri jeste na poradnou praci nestacili sahnout ;-D

0/0
31.5.2006 11:07

melkor

Re: Re: Je to hotovy

Kdyby ODS byla pravicova a ne, jak jste wellmi spravne napsal "pravicova", tak by ji volil take. Takhle se musim podivat jinam.

0/0
31.5.2006 10:48

Hater

Ještě, že tu máme zkušené JUPÍS, kteří nám se svými bohatými životními znalostmi vysvětlí jak je dobré volit Tupolánka a partu jeho privatizačních zlodějů - Klausových kuřbuřtů z ODss...

0/0
30.5.2006 15:21

Lover

Re:

Samozřejmě že ještě lepší je volit prase bradavičnaté a jeho korupční partu...

0/0
30.5.2006 15:22

Hater

chceš říct partu stených zkorumpovaných a úplatky prolezlých šmejdů. Já na rozdíl od Tebe pamatuji zlodějské a korupcí prolezlé vlády ODS. Je to prostě všechno stejný šmejd!!! Jeden jako druhý...

0/0
30.5.2006 15:27

Wolf

Re: chceš říct partu stených zkorumpovaných a úplatky prolezlých šmejdů. Já na rozdíl od Tebe pamatuji zlodějské a korupcí prolezlé vlády ODS. Je to prostě všechno stejný šmejd!!! Jeden jako druhý...

Ale rozdil je, ze v planech ODS se aspon pocita s tim, ze udelaji neco pro slusnya  pracujici, misto toho, aby si vydrzovali bandu povalecu, kteri by jim nasledne tvorili slusnou volicskou zakladnu. To, ze socialismus je dlouhodobe neufinancovatelny se vi davno. Nejeden system na to padl a dalsi zivori. I komunisticka Cina roste pouze diky pravicovym reformam. Na Francii a Nemecku je videt jak to dopadne, kdyz dlouho vladnou socialisti a na Irsku, Pobalti a Slovensku je zase videt, ze pravice umi nastartovat opravdovy a dlouhodoby rust. Ne rust na ukro zadluzovani... Jsem pro minimalni zasahovani statu do soukromi, jsem pro liberalizaci, at o penezich rozhoduji ti, co si je podstive vydelai a ne ti, co je dostali za to, ze s eflakaji na podporach. Prace je dostatek, dokonce toli,, ze se s volnymi misty musime delit s Polaky, Ukrajinci, Slovaky. Kdyz chces lidi motivovat k praci, tak jim nesmis krast tak nehorentni dane z jejich zisku.

0/0
30.5.2006 16:25

Wolf

Re: Re: chceš říct partu stených zkorumpovaných a úplatky prolezlých šmejdů. Já na rozdíl od Tebe pamatuji zlodějské a korupcí prolezlé vlády ODS. Je to prostě všechno stejný šmejd!!! Jeden jako druhý...

Kdyz pak takovy clovek vidi, ze velka cast penez, co vydela, jde na flakace, aby si stat vydrzoval prizivniky, tak se ani nedivim, ze spousta  lidi ztraci chut do prace a mnohdy ti, s nizsimi prijmy jdou radeji na stedrou podporu, nez aby pracovali (po odecteni nakladu na dopravu apod) za zhruba stejne vel;ky peniz. Samozrejme, ze resenim neni minimalni mzda. To se mnohokrat prokazalo, ze vede ke zvyseni nezamestnanosti, protoze tu samou praci musi za ten samy peniz zvladnou mene lidi (protoze na to firma vic prostredku neda a zaroven musi splnit pozadavek minimalni mzdy). Mozna to vede zdanlive k vyssi produktivite prace (jeden clovek udela vic), ale otazkou je, jestli to pak udela stejne kvalitne :)

0/0
30.5.2006 16:30

Wolf

Re: Re: Re: chceš říct partu stených zkorumpovaných a úplatky prolezlých šmejdů. Já na rozdíl od Tebe pamatuji zlodějské a korupcí prolezlé vlády ODS. Je to prostě všechno stejný šmejd!!! Jeden jako druhý...

A tak jedina motivace je snizit a orezat narok na socialni a jiny podpory. A i kdyz treba clovek nema praci, tak aby ziskal podporu, tak musi delat verejne prospesne prace... At si ty penize taky nejak zaslouzi. A diky tomu bychom mohli mit treba cistejsi mesta :)

0/0
30.5.2006 16:33

Wolf

Re: Re: Re: Re: chceš říct partu stených zkorumpovaných a úplatky prolezlých šmejdů. Já na rozdíl od Tebe pamatuji zlodějské a korupcí prolezlé vlády ODS. Je to prostě všechno stejný šmejd!!! Jeden jako druhý...

samozrejme nikomu bych ty prospesny prace nenutil, ale taky bych mu adekvatne snizil podporu...

0/0
30.5.2006 16:34

Mácin

Já to vidím takto

Protože jsme mladá rodina s malýma dětma, budu letos volit ČSSD kvůli jistotě, že je budu schopen uživit. Za 4 roky až půjde stará do práce uvidíme, jak to tady dopadne. Vychcanost ? Jo jsem vychcaný, od doby, co se narodil synek a pak dcerka, mě, po vzoru našich politiků, ostatní nezajímají. V prvé řadě já a moje rodina a až potom ti další ... .

0/0
30.5.2006 13:34

ant.

Re: Já to vidím takto

...dáš moc na hesla-ale jistota chudoby je pro tebe asi přítažlivá,nedomnívám se,že jsi vychcaný-u nás by ti řekli "jsi hloupý"...ale tento názor ti nevnucuji,vol koho chceš-děti ti to pak oplatí...:-):-)

0/0
30.5.2006 15:17

Datel

Re: Já to vidím takto

Tak vol rovnou komouse, ne? Ti ti na ukor budoucnosti tvych deti tedkonc daji jistot nejvic :-/

0/0
30.5.2006 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.