Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy udržely rychlíky, soukromníci se bouří

S rychlíky budou i nadále jezdit jen České dráhy. První dva pokusy ministerstva dopravy vybírat dopravce na určité tratě veřejnou soutěží skončily tím, že nejlepší nabídku daly České dráhy. Cestující tak nečeká mnoho změn k lepšímu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Sudoplatov

Přezaměstnanost

Trochu mimo téma...pár chytrých dole tvrdí, že je na ČD přezaměstnanost. To je pro mě novinka. Většina provozních zaměstnanců jede na doraz a s velkými přesčasy.:-)

0/0
20.6.2006 15:03

Bobr

Re: Přezaměstnanost

Na ČD není přezaměstnanost dole, ale v managementu (bývalé OPŘ, vedení ČD v Praze, atd.).

0/0
20.6.2006 19:26

gumbo

tržní deformace

zajímavé, že se soukromníky to je o několik milionu dražší, ale už vůbec navadí, že ČD jsou miliardami dotovány ze státního rozpočtu (Pendolino atd. atd.)

0/0
20.6.2006 12:58

Petrik

Re: tržní deformace

Právě že se soukromníky by to byly ty miliardy + desítky milionů navíc :) Pendolino je za peníze vydělané čd.

0/0
20.6.2006 15:05

VláďaK

Copak soukromníci.

Nebojte modrá vláda vás jenom tak nenechá,ona je na okrádání a tunelování založená.

0/0
20.6.2006 12:56

Jerry Seinfeld

Politika...?

Co sem zase pletete politiku, Vladiku? Tohle je clanek o zeleznici. Jestli si chcet povidat o politice, utikejte na diskuzi k politickym clankum.

0/0
20.6.2006 13:34

Eriksoňák

1

Jako já jsem rád, že dráhy udržely rychlíky. Všichni co řikáte ať žije soukromník, on to udělá levnější, on zlepší kvalitu.... Starou belu.

Desiro od naší 854 vypadá z venku modernějc, ale tím to hasne. Jeďtě v něm a už po hodině se v Desiru budete vrtět jak káča, páč si už nebude mít jak sednout. Ta souprava není na dlouhý cestování.

0/0
20.6.2006 11:44

Crash84

Re: 1

Moje řeč, Desiro je spíš pro příměsteské aglomerace a ne pro rychkíkové tratě, kdy jízdní doba je kolem tří hodinRv

0/0
20.6.2006 14:18

geroc

Re: 1

Plný souhlas, nechal bych v tom svézt ty b**ce co vykřikují jaký to je zázrak mezi Plzní a Mostem a viděli jo možné v novinách. Desiro jsou předměstské soupravy, to není postaveno jako rychlík.

0/0
20.6.2006 15:29

Vanguard

Re: Re: 1

No, a pokud vím, ČD tam plánují provozovat slavnou Regionovu, což jsou přestavěné 810, prosnulé svou pohodlností...

0/0
20.6.2006 19:19

Bobr

Re: Re: Re: 1

Neplánovaly tam náhodou nasadit 854 nebo 843, samozřejmě s řídícími vozy?

0/0
20.6.2006 19:24

Eriksoňák

2

Problém by byl s jízdenkami. A hlavně zapomínáte, že pronajmutí železnice stojí větší peníze, to není jako silnice. A hlavní věc. Nevadí vám, že soukromník chce jenom rychlíky, abych z nich vytřískal prachy??? A obyčejné osobní vlaky nechce, tím pádem by stát musel dávat větší dotace ČD, protože by neměli zisk z rychlíků...

Buď všechno(celou trať) nebo nic.

0/0
20.6.2006 11:41

drevak_patlak

Re: 2

Soukromníci (převážně stejní) se účastnily jak výběrových řízení na rychlíky, tak na osobáky v Libereckém a Karlovarském kraji (jinde zatím výběrová řízení naproběhla).

0/0
20.6.2006 12:16

Bobr

"Nové řešení" situace ČD?

1. odebral bych jim řízení provozu (ať to dělá nějaký 3. subjekt) včetně zaměstnanců. ČD by zůstala pouze doprava.

2. ČD budou stále tak špatné, dokud budou státní firmou.

0/0
20.6.2006 10:11

seem

tržní hospodářství

v podání českého socialistického kocourkova. Nechť žije státem vytvářené monopolní konkurenční prostředí.

0/0
20.6.2006 10:08

jirka.uk

Re: tržní hospodářství

0/0
20.6.2006 10:32

Smějící se bestie

Renesance dobytčáků v podání ČD

bude dál vesele pokračovat. Špína, smrad, pochcaný podlahy, neprůhledný okna, oslintaný sedačky. V 19.století takto přepravovali dobytek, v 21.století lidi. A z vůle lůzostátu tomu tak bude i nadále...

0/0
20.6.2006 9:47

Vopička Antonín

Re: Renesance dobytčáků v podání ČD

Vykydat jedním hadrem záchod, podlahu, sedačky, stolky a okna, mohou pouze soudružky uklízečky - odborářky z ČD. Vlakem jsem jel naposledy v roce 95 a koukám, že se nic nezměnilo.

0/0
20.6.2006 9:56

ChuckFuck

Re: Renesance dobytčáků v podání ČD

Souhlas...na lidi a na kvalitu přepravy doslova se*ou. Máme 7 supervlaků, který jsou drahý a jezdí jen na pár míst a stovky rychlíků co stojí za houby. Klidně bych platil o něco víc, kdybych věděl že souprava kterou pojedu bude čistá a nebude připomínat expres Dresden- Dachau

0/0
20.6.2006 9:56

kodox

Ceske drahy evidentne hazeji soukromnikum klacky pod nohy..

!Jak by mohli po nekom chtit, at s lidmi 32 hodiny stoji v Pardubicicich? A proc by to mel byt dopravce jen na rok, kdyz CD to ma i na 100?

Navic CD evidentne udelaji cokoliv, aby soukromnici vypaali drazsi presunem financi na ty trate, o kterych soutez jedna..Silenost..

0/0
20.6.2006 9:43

fotos

0/0
20.6.2006 9:38

pete

Re: fotos

;-( tak to je fakt jenom sen!!!!

0/0
20.6.2006 9:46

Smějící se bestie

Re: fotos

Kulturu železniční dopravy si zvyšovat nenecháme!!!

0/0
20.6.2006 9:48

fotos

Re: Re: fotos

;-D

0/0
20.6.2006 9:58

Honza

Re: fotos

Neuvěřitelná drzost zkoušet nabízet tyto buržoazní produkty na naše socialistické dráhy! Styďte se!

0/0
20.6.2006 10:26

prazakm

Re: fotos

No fuj, něco takového by narušilo tradiční vzhled našich tratí. Ještě že to soudruzi z Českých Drahých včas zarazili!   ;-(

0/0
20.6.2006 10:48

jajaja00

Re: fotos

Proč fotíč na vysočanském nádraží ? Nebo že by Libeň ?

0/0
20.6.2006 11:24

Ceassaro

nechapu jak muze urad

rozhodovat o tom, kdo bude podnikat na kolejich, ktere patri (bohuzel)statu. Drahy se boji konkurence jako cert krize a konakty mezi nemakacenky na uradech a v CD si dokazu velmi realne predstavit.

Takze pri trose dobre vule se zridi urad, ktery bude rozohodovat o tom, kdo bude jezdit po silnicich, kam a za kolik.

At zije socialismus a centralni planovani.

0/0
20.6.2006 9:19

žetak

dobře

To je dobře. Zuby si už totiž brousil i Činčura se Student Agency a to by nebylo dobré řešení.;-O

0/0
20.6.2006 9:14

...

Re: dobře

A proč by to nebylo dobré řešení? Kam přišel, tam snížil ceny a zkvalitnil služby...

0/0
20.6.2006 9:21

Honza

Re: Re: dobře

ano, přesně toto by bylo špatné řešení. Ukázalo by se, že je na dráze i při současném počtu spojů polovina lidí zbytečných, což teprve když by se počet spojů snížil.....

0/0
20.6.2006 10:27

lolek77

Re: dobře

Student Agency prokázala své schopnosti v autobusové přepravě a věřím, že na dráze by to nebylo jinak.

0/0
20.6.2006 18:32

aesim21

pfff

vsechno dobre de, kdyz se to taky dobre zaplati. A to nikdo pocitam necihal na komfort prepravy, ale jen na cenu

0/0
20.6.2006 9:09

Transalp

DP hl.m.P

DP hl.m.P: tržby z jízdného PID 2,97 mld (33,2%)

dotace z rozpočtu hl. m. Prahy 5,51 mld. (61,5%)

dotace ze státního rozpočtu 0,47 mld (5,25%)

Tedy za každou Vaši jízdu s jízdenkou 20,- Kč inkasuje DP hlmP 60 korun (40,- zaplatíte taky vy, na daních)

Autobusoví dopravci jezdí kolem 20,- Kč/km. To by se mi snad vyplatilo si pro cestu po Praze z kolejí do školy pronajímat vlastní autobus!

0/0
20.6.2006 8:59

aesim21

Re: DP hl.m.P

jo to by se vyplatilo, ale nikomu to nerikej, nebo bude za chvili v praze dopravni situace neunosna :-D

0/0
20.6.2006 9:10

Klemix

Re: DP hl.m.P

autobusoví dopravy taky nejezdí například trasy Uhříněves-Benice

0/0
20.6.2006 9:10

Klemix

Re: Re: DP hl.m.P

dopravci

0/0
20.6.2006 9:10

phi

koupil bych

parní lokomotivy na biomasu, aby se ušetřilo :)

ale vážně:

1)ČD by si mělo udělat analýzu, kde to teče a nejlíp se rozdělit na samostatně účtující se divize, třeba o velikosti krajů, aby bylo jednodušší vyhodit špatné manažery 2)se zavedením elektronickýho mýtnýho postavit nějaké spoje pro přepravu kamionů

3)dupnout na krk odborům

4)zmenšit počty lidí v administrativě, v provozu se už propouštělo za poslední roky dost 5)v provozu si udělat nějakej slušnej tréninkovej program, těžko čekat, že pokladní či průvodčí bude VŠ,ale občas ty lidi fakt nevěděj,co vlastně dělaj 6)zavést na dlouhých spojích bezpečnostní službu (jako kdysi byla drážní policie)ony ty vlaky z depa opravdu vyjížděj  čisté,zaprasí je až cestující, tak snad nějaké vyšší pokuty sehnat od vlády jednorázově nějaké peníze na infrastrukturu (no, kdyby se nestavěly dálnice za 2 násobek reálné ceny).spousta tratí je ve špatným stavu. a ty penize utratit dobře, ne za nějakej jeden exkluzivní předraženej projekt..

0/0
20.6.2006 8:54

aesim21

Re: koupil bych

ale vis jak, pendolino je pendolino :-D ani by si nemeli zjistovat kde to tece, ale kam to tece :-D. myslim, ze s tim, jak funguje CD nemuze byt spravni rada spokojena a esi jo, tak to tece tam :-D

0/0
20.6.2006 9:12

Bobr

Re: koupil bych

Ad 1. ČD stačí, aby přišla na dopravní VŠ, tam má analýz spoustu.

Ad 4. Snížení počtu lidí v administrativě by mělo být prvořadým cílem (dělal jsem bakalářskou práci pro ČD a vím, jaké jsem měl problémy - týkala se taktové dopravy)

0/0
20.6.2006 10:04

mimi28

blabla

ale pravda je že vagónky i mašinka je celkem hezká a modernizovaná

0/0
20.6.2006 8:47

mimi28

blabla

Tak ČD přišly s "motoráky" :) jsem zvědavá s čím přišly ostatní, trať Pardubice Liberec totiž není elektrifikovaná ;-D taky to je jednokolejka, koleje v dost mizerném stavu. cca 160 km jede asi 3 hodiny to je asi 50km/h a na čas to dojede málo kdy. Většinou má půl hodiny sekeru. Neb stejně musí čekat na křižování.

0/0
20.6.2006 8:43

killy

No...to jede docela rychle....to ani Křižík.......

0/0
20.6.2006 8:47

goldfinger

Re: desiro

Desiro od Siemense, zkus se na něj podívat, jestli jsi ho ještě neviděl.

0/0
20.6.2006 9:12

mimi28

Re: Re: desiro

Motoráček od siemense nevypadá zle :) co je to ale platné, když se rychlost cestování nezvýší. Vyžadovalo by to totiž miliardové investice do kolejnic. a terénních úprav okolo trati.

0/0
20.6.2006 9:34

drevak_patlak

Re: Re: Re: desiro

Právě, že se zvýší. Desiro má totiž narozdíl od motoráků ČD takový výkon, že je schopné rychlých rozjezdů a jízdy do kopce traťovou rychlostí. Úspora by mohla být cca 15 minut na trase Liberec-Pardubice.

0/0
20.6.2006 12:21

padevět

a divíte se...???

a divíte se, vždyť generální ředitelství drah sousedí z Ministerstvem dopravy... takže ruka ruku myje.....;-€

0/0
20.6.2006 8:31

pete

Re: a divíte se...???

R^R^

0/0
20.6.2006 9:47

killy

Já jen blbou otázku...

To se na tratích Bundesbahn nebo třeba S.C.N.F.  taky prohánějí vlaky soukromníků?  Já se zpozdile domnívám, že ne........

0/0
20.6.2006 8:21

killy

A druhá otázka...

Proč jim to tak funguje? Částečnou odpověď znám: nemají Duška  a to ostatní......?

0/0
20.6.2006 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.