- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
i když mají nereálné termíny za nereálné ceny
Ja mam spis dojem (alespon podle tiskove zpravy na webu Airbusu), ze nestihaji zapracovat zmeny pozadovane aerolinkami (coz se pravda muze tykat i subdodavek).
Jezismarja, brizo, prece nebudou verit PR Airbusu. To neni nic proti Airbusu, ale proti PR... Jasne, ze tam daji tenhle spin, i kdyz to jinymi slovy znamena "nas vyrobek nevyhovuje pozadavkum trhu". Taky preju Airbusu uspech, ale ne nezbytne se silenym politickym projektem A380, ale radeji s mensimi a environmentalne prijatelnymi letadly. A380 je skutecne predevsim francouzsky politicky projekt, ktery skonci podobne jako kdysi Concorde (pravda, vyrobi se ho asi prece jen trochu vic nez nejakych tucet kousku, ale pochybuji, ze to bude ziskovy projekt). Podobnou franko-nemeckou silenosti je napriklad projekt vyhledavace Quaero... Ale ja vim, Vy patrite mezi priznivce francouzske "nezavislosti"...
co to proboha placas?na A380 je asi 150 pevnych objednavek tak jaky politicky projekt??po obrim letadle je a bude poptavka neb asijsky trh /a nejen on/ proste stroj jeste vetsi nez B747 potrebuje.enviromentalne je A380 tusim nejekologictejsi stroj ze vsech.jejich problem je ze naslibovali pevny objednavky v dobe kdy ani nevedeli jestli to letadlo vubec vzlitne a to byla chyba za kterou ted budou platit.politicky projekt....
No, ale kolik objednavek prislo v posledni dobe? Prave ze uz asi rok skoro zadne, ackoli se Airbus nepochybne snazi. Ted naopak nektere vyhrozuji zrusenim. (Neplati samozrejme pro polo/statni Air France a Lufthansu...) A aby se to vyplatilo, je jich potreba kolem 250 objednavek, vzhledem k soucasnym ztratam a nutnosti slev a zaroven dalsich nakladu to pujde nepochybne jeste nahoru. Jak rikam, Airbusu preju to nejlepsi, a koneckoncu i tomu superjumbu (ano, je to jedno z nejhospodarnejsich letadel na pasazera), ale taky se na veci divam realisticky.
S temi novymi objednavkami to je pravda. Moje vysvetleni je takove, ze ti vedeli, ze ho chteji ho objednali uz v te prvni vlne a dalsi ho zatim nepotrebuji a cekaji na zkusenosti tech prvnich. Je dobre si uvedomit, ze tohle letadlo je planovane na obnovu flotil, ktere dosud pouzivaly B747 po konci jejich zivotnosti - a to bude kontinualni proces.
Problem je, ze na tohle letadlo se prestavuje jenom nejaky tucet letist na svete, zatimco B747 pristane a muze byt odbaven prakticky kdekoli (= na kazdem stredne velkem letisti). Mas pravdu, je mozne, ze dalsi potencialni klienti vyckavaji, ale jak rikam nize, povezme si to tak za deset, patnact let. Rad se budu mylit.
Ano do roku 2007 byl melo to byt tech letist 12, do roku 2009 asi 23. To uz ale tak byva. 30 let se kapacita nejvetsiho pouzivaneho dopravniho letadla nemenila a ted prisla zmena.
B747 se vyrabi 40 let,takze nepochybuju ze A380 se bude nakonec vyrabet a bude se vyrabet tak dlouho ze na nem Airbus vydela.To ale nic nemeni na tom,ze tohle zavahani managementu Airbusu bylo nejspis zcela vedome a ze by za nej meli nest odpovednost
V době kdy přijímali ty desítky objednávek museli vědět, že to prostě nemůžou vyrobit včas. Jenom si vedení airbusu s vidinou velkých prémií honilo triko před boingem.