Diskuze

Airbusu hrozí ztráta zakázek kvůli zpoždění superjumba

Zpoždění obřího letadla A380 začíná ohrožovat hospodaření Airbusu. Společnost International Lease Finance Corp. už varovala, že pokud se co nejdříve nevyřeší problémy kolem výroby, zruší své zakázky. Hodnota těchto kontraktů přitom dosahuje zhruba pěti miliard dolarů, tedy až 114 miliard korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stíhací vzducholoď Karel

21. 6. 2006 9:40
za všechno můžou dodavatelé

i když mají nereálné termíny za nereálné ceny

0 0
možnosti

briza

21. 6. 2006 10:27
Re: za všechno můžou dodavatelé

Ja mam spis dojem (alespon podle tiskove zpravy na webu Airbusu), ze nestihaji zapracovat zmeny pozadovane aerolinkami (coz se pravda muze tykat i subdodavek).

0 0
možnosti

Petr K.

21. 6. 2006 15:29
Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

Jezismarja, brizo, prece nebudou verit PR Airbusu. To neni nic proti Airbusu, ale proti PR... Jasne, ze tam daji tenhle spin, i kdyz to jinymi slovy znamena "nas vyrobek nevyhovuje pozadavkum trhu". Taky preju Airbusu uspech, ale ne nezbytne se silenym politickym projektem A380, ale radeji s mensimi a environmentalne prijatelnymi letadly. A380 je skutecne predevsim francouzsky politicky projekt, ktery skonci podobne jako kdysi Concorde (pravda, vyrobi se ho asi prece jen trochu vic nez nejakych tucet kousku, ale pochybuji, ze to bude ziskovy projekt). Podobnou franko-nemeckou silenosti je napriklad projekt vyhledavace Quaero... Ale ja vim, Vy patrite mezi priznivce francouzske "nezavislosti"...

0 0
možnosti

majkyho_pupik

21. 6. 2006 15:35
Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

co to proboha placas?na A380 je asi 150 pevnych objednavek tak jaky politicky projekt??po obrim letadle je a bude poptavka neb asijsky trh /a nejen on/ proste stroj jeste vetsi nez B747 potrebuje.enviromentalne je A380 tusim nejekologictejsi stroj ze vsech.jejich problem je ze naslibovali pevny objednavky v dobe kdy ani nevedeli jestli to letadlo vubec vzlitne a to byla chyba za kterou ted budou platit.politicky projekt....;-(Rv

0 0
možnosti

Petr K.

21. 6. 2006 15:42
Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

No, ale kolik objednavek prislo v posledni dobe? Prave ze uz asi rok skoro zadne, ackoli se Airbus nepochybne snazi. Ted naopak nektere vyhrozuji zrusenim. (Neplati samozrejme pro polo/statni Air France a Lufthansu...) A aby se to vyplatilo, je jich potreba kolem 250 objednavek, vzhledem k soucasnym ztratam a nutnosti slev a zaroven dalsich nakladu to pujde nepochybne jeste nahoru. Jak rikam, Airbusu preju to nejlepsi, a koneckoncu i tomu superjumbu (ano, je to jedno z nejhospodarnejsich letadel na pasazera), ale taky se na veci divam realisticky.

0 0
možnosti

briza

21. 6. 2006 16:53
Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

S temi novymi objednavkami to je pravda. Moje vysvetleni je takove, ze ti vedeli, ze ho chteji ho objednali uz v te prvni vlne a dalsi ho zatim nepotrebuji a cekaji na zkusenosti tech prvnich. Je dobre si uvedomit, ze tohle letadlo je planovane na obnovu flotil, ktere dosud pouzivaly B747 po konci jejich zivotnosti - a to bude kontinualni proces.

0 0
možnosti

Petr K.

21. 6. 2006 17:01
Re: Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

Problem je, ze na tohle letadlo se prestavuje jenom nejaky tucet letist na svete, zatimco B747 pristane a muze byt odbaven prakticky kdekoli (= na kazdem stredne velkem letisti). Mas pravdu, je mozne, ze dalsi potencialni klienti vyckavaji, ale jak rikam nize, povezme si to tak za deset, patnact let. Rad se budu mylit. ;-)

0 0
možnosti

briza

21. 6. 2006 17:17
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

Ano do roku 2007 byl melo to byt tech letist 12, do roku 2009 asi 23. To uz ale tak byva. 30 let se kapacita nejvetsiho pouzivaneho dopravniho letadla nemenila a ted prisla zmena.

0 0
možnosti

majkyho_pupik

21. 6. 2006 18:12
Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

B747 se vyrabi 40 let,takze nepochybuju ze A380 se bude nakonec vyrabet a bude se vyrabet tak dlouho ze na nem Airbus vydela.To ale nic nemeni na tom,ze tohle zavahani managementu Airbusu bylo nejspis zcela vedome a ze by za nej meli nest odpovednost

0 0
možnosti

Stíhací vzducholoď Karel

21. 6. 2006 16:31
Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

V době kdy přijímali ty desítky objednávek museli vědět, že to prostě nemůžou vyrobit včas. Jenom si vedení airbusu s vidinou velkých prémií honilo triko před boingem.

0 0
možnosti