Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Ruzyni se valí cestující, omezí se příjezd k terminálu

Pražským letištěm v Ruzyni letos projde podle odhadů 11,5 milionu pasažérů. To bude proti loňsku zhruba o 700 tisíc cestujících více. Sílící provoz ale začíná komplikovat situaci před budovami terminálu. Vedení letiště proto muselo přistoupit k dopravním omezením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cvaeva@seznam.cz

Mapa nové dopravní situace

Taková mapa je pro ty, co nejezdí na Ryzyň, na HO·W·NO!!! Chybí tam směr přijezdu a odjezdu.

0/0
3.7.2006 13:53

kyselina sírová

Re: Mapa nové dopravní situace

Přehlednější mapa se dá najít na www.mapy.cz.

0/0
3.7.2006 13:57

kyselina sírová

Re: Re: Mapa nové dopravní situace

... nebo zde: http://www.prg.aero/cs/site/klient/pruvodce_letistem/ptaci_pohled.htm

0/0
3.7.2006 14:17

Homer1

Chcete vidět ten nejhorší taxikářský ksindl?

...zajeďte si na Ruzyni a okamžitě uvidíte!

0/0
1.7.2006 20:27

german

Re: Chcete vidět ten nejhorší taxikářský ksindl?

R^a ste na ne hrdy !! neco jako kdo nekrade, vokrada rodinu ;-D;-D nejni nad cesky frky R^;-D

0/0
1.7.2006 20:42

Verstappen

Ruzyně

já to vyřešil tak, že na dovolenou jsem letěl z Frankfurtu a na celou Ruzyní se můžu vy(Y). Jsem tam autem za 5 hodin, a parkování mne stojí okolo 100 EUR na měsíc.

0/0
1.7.2006 9:33

Zpřesňovatel

Re: Ruzyně

Skvělý nápad. Pět hodin cesty (spíš víc) po ucpané dálnici tam, pět hodin cesty zpět, spálený benzín/nafta za cca 150 EUR plus parkovné 100 EUR (zapomněl jsi ale dodat, že je to na Holliday Parkingu, cca 6 km od terminálů. Parkování v dochozí vzdálenosti od terminálů je za 182,50 EUR).

Alternativou je Ruzyně s parkováním na měsíc za 2700 Kč (tedy cca 100 EUR) a nebo třeba Zličín zadarmo a pak BUS č. 100. A máš to jak v tom FRA :-)

Tebe bych si najal na logistiku.

0/0
1.7.2006 17:35

Pinouk

nedomyslena zmena

Muze mi nekdo vysvetlit co budu delat kdyz priletim na Ruzyn v zime za deste a bude me mit znamy vyzvednout? To budu behat po parkovisti v desti se zavazadly a shanet kde je? Kdo to vymyslel?

0/0
1.7.2006 1:48

Chytrakzhospody

nevim

Na letiště Ruzyně jezdím strašně rád, protože miluji horory. Kdo to tam nezná, ten určitě zabloudí a díky novému bodovému systému hned něco vyfásne.

0/0
30.6.2006 16:52

Zpřesňovatel

Re: nevim

Až budeš příště přijíždět, koukni nahoru. Na portálech jsou značky s uvedením kam který jízdní pruh vede.

0/0
1.7.2006 17:17

Emil

Letiste Ruzyne

Hlavni problem spociva v dopravni obsluznosti letiste, neni tu prakticky zadna hromadna doprava na patricne urovni (autobusy 100 a 119 opravdu nejsou to prave). System organizace taxisluzby je mi take zahadou. Situace se bude, podle meho, i nadale zhorsovat. Letiste se pristavuje cim dale, tim vice chaoticky a je na nem jasne patrno, ze plany rozhodne nepocitaly s takovym poctem cestujicich. Takze by mel nekdo rict, ze ten prostor na Ruzyni dosahl sveho limitu a ne se snazit rozsirovat kapacitu at to stoji, co to stoji.

0/0
30.6.2006 14:42

Zpřesňovatel

Re: Letiste Ruzyne

Souhlas, že strašně chybí koleje. Mluví se o nich již přes daset let a stále nic. Hřebíčkem do rakve je poslední rozhodnutí magistrátu Prahy 6 o budování metra. Je to tak ukrutně nákladný projekt, že je nereálné postavit ho před rokem 2020. Rychlodráha by byla mnohem rychleji a levněji, ale sloužila by hlavně leteckým cestujícím na na tom se moc bodů v komunálních volbách nenažene. Ale na mediální kampani za virtuální metro ... to je jiný kafe.

Jinak naprostý nesouhlas s chaotickým přistavováním. Generální plán letiště byl zpracován ještě před zahájením výstavby a do dnes se více méně dodržuje. I proto není dochozí vzdálenost z parkovišť do terminálu nikde delší než 200 metrů. Takto kompaktní infrastruktura je mezi letišti naprostu unikátní.

0/0
1.7.2006 17:15

Ralf

15 minut zdarma?

Hoši pravděpodobně vůbec nezměřili, jak dlouho trvá, než se do "nového parkoviště" i s bagáží dostanete a to vůbec nekomentuji, situaci, kdy letiště zpozdí přílety, vydávání zavazadel apod. To se zase jednou Pepíci vyznamenali... Rv

0/0
30.6.2006 13:47

Zpřesňovatel

Re: 15 minut zdarma?

????? Je to asi 40 metrů, denně to chodím tak za 20 sekund. Opravdu nerozumím. Pokud ale někdo chce na někoho čekat déle než 15 minut, asi mu nezbyde nic jiného, než zaplatit těch ukrutnejch 50 korun. Pak si ale může užívat celou hodinu.

0/0
1.7.2006 17:05

Emil

Letiste Ruzyne

Hlavni problem spociva v dopravni obsluznosti letiste, neni tu prakticky zadna hromadna doprava na patricne urovni (autobusy 100 a 119 opravdu nejsou to prave). System organizace taxisluzby je mi take zahadou. Situace se bude, podle meho, i nadale zhorsovat. Letiste se pristavuje cim dale, tim vice chaoticky a je na nem jasne patrno, ze plany rozhodne nepocitaly s takovym poctem cestujicich. Takze by mel nekdo rict, ze ten prostor na Ruzyni dosahl sveho limitu a ne se snazit rozsirovat kapacitu at to stoji, co to stoji.

0/0
30.6.2006 12:59

Tomas

Re: Letiste Ruzyne

Nevim co by melo dosahnout limitu. Staci zbuldozerovat ty chodnicky a parkoviste pred letistem a vyasfaltovat poradne sirokou 5-6 proudou komunikaci, tak jak je to pred vsemi vetsimi americkymi letisti. To je ale pro ceske hlavy nevyresitelny problem. Copak letiste s 11 miliony pasazery je nejak prehnane velike? Co takhle letiste v Atlante s 90 miliony cestujicimi?

0/0
30.6.2006 20:41

Petr

Re: Re: Letiste Ruzyne

Tomas, nevim jake zkusenosti mas ty, ale letiste LA - bliz nez na 2,5km se autem proste nedostanes, pokud nejsi majitelem taxi se SPECIALNIM povolenim, na druhou stranu system bezplatneho "kyvadelka" z odstavnych parkovist mi treba na RUZYNI zylostne chybi - a ver, projel (proletel :o) ;-) ) jsem uz peknou radku letist ...

0/0
1.7.2006 9:26

majkyho_pupik

Re: Re: Letiste Ruzyne

v Atlante je rocne 90 milionu cestujicich?:-)

0/0
1.7.2006 10:02

krakra

Co bych udělal

Co bych udělal co se týká dopravy ?

Udělal bych na to prázdném parkovišti stání mśito 15 minut zdarma 30 minut.

Jinak nic, je to tam podle mě v  pohodě.

Letiště to je pěkné.

0/0
30.6.2006 8:53

Zpřesňovatel

Re: Co bych udělal

OK, ale výstavba všech parkovišť a silnic na letišti stála přes půl miliardy. Na rozdíl od Správy silnic a dálnic letiště je staví z vydělaných peněz. Kde je vydělá bude-li parkování zdarma?

0/0
30.6.2006 11:27

krakra

Re: Re: Co bych udělal

OK, souhlas.

Můžeme být rádi za těch 15 minut zdarma, před tím bylo pouze 10 minut.

0/0
30.6.2006 11:32

kunde

Re: Re: Co bych udělal

letiště vydělává šilený peníze na leteckých poplatcích , letištních taxách, tak by se nepos**lo kdyby se tam dalo parkovat třeba30 min zdarma...BTW parkovné platí i zaměstnanci..a to 500kaček měsíčně..:-(

0/0
1.7.2006 20:49

dali

Re: Re: Co bych udělal

ty si me pekny sulin....zkus si zjistit jak to funguje jinde, hnupe prazsky

0/0
2.7.2006 20:02

supergamer61

Nevyplácet dividendy státu ... to snad ne ?

Vezměme 2 situace:

1) Letiště Praha je státní podnik, majitelem je stát. V případě problémů jako správný majitel stát poskytne finanční prostředky na vyřešení.

2) Letiště Praha je soukromý subjekt. V případě problémů majitel finančně vypomůže.

V případě 2 má majitel právo a samozřejmě očekává, že pokud bude Letiště Praha v zisku, tak z toho zisku alespoň část získá. Je to naprosto normální a nikdo se tomu nediví.

A v případě 1 se Letiště Praha odmítá dělit o zisk se svým majitelem (státem) ? Jakým právem ? A pokud to státní dozor nad touto firmou umožní, tak se nechová jako správný hospodář a dle mého názoru tím okrádá stát ...

0/0
30.6.2006 8:21

larrax

Re: Nevyplácet dividendy státu ... to snad ne ?

8-o8-o8-o co se taháš dividendy?

0/0
30.6.2006 8:26

larrax

Re: Re: Nevyplácet dividendy státu ... to snad ne ?

Nojo vlastně píše se tam o nich, tak to se omlouvám.

0/0
30.6.2006 8:34

supergamer61

Re: Re: Nevyplácet dividendy státu ... to snad ne ?

larrrax: Pročti si článek a zjistíš, že na konci se píše o tom, že se Letišti Praha zdá dost na tom, že odvedou státu JEN daně a ne podíl na zisku. Ten si chtějí nechat celý pro sebe. A vzhledem k velikosti jejich zisku mne to štve. Za ten podíl na zisku by stát (majitel) mohl nakoupit vybavení do nemocnic, postavit kus dálnice ....

0/0
30.6.2006 9:27

Zpřesňovatel

Re: Re: Re: Nevyplácet dividendy státu ... to snad ne ?

Odvede-li letiště zisk státu, za co zabezpečí jeho rozvoj. Letecká doprava v ČR na rozdíl od ostatních států ŽÁDNÉ dotace nečerpá.

0/0
30.6.2006 11:24

Tomas

letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

Ruzyne bude prvni mezinarodni letiste na svete se zakazanym vjezdem pred terminal! To zase cesi neco vymysleli! Jak dlouho to vydrzi nez si nekdo uvedomi ze to vymyslel kreten?

0/0
29.6.2006 20:24

proviron

Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

10metrů před terminálem je poloprázdný parkoviště tak klid;-)

0/0
29.6.2006 20:26

Tomas

Re: Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

To je jen dukaz ceskeho provincialismu. Pokud letite jednou za rok na tyden na dovolenou do Recka (nebo tak), tak to skutecne staci. Pro ty kteri litaji casto a s tezkymi kufry, treba sluzebne, pro ty to bude lahudka. Zvlast pokud za par hodin vystoupi na normalnim letisti a muzou porovnat.

0/0
30.6.2006 2:42

larrax

Re: Re: Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

To je blbost, nejvíc kufrů mají přávě ti dovolenkáři. Ruzyňské letiště je špička mezi evropskými letišti, aspoň, co můžu porovnat. Snad každý chápe, že není možné, aby každý z 10mil cetujících za rok zaparkoval přímo před vchodem do haly a v klidu si vylložil kufry. Mimochodem na kufry jsou tam vozíky a jestli jedeš o 30metrů dále se v těch stovkách metrů, které nachodíš, než dojdeš k přepážce ztratí. Navíc, kdyby sis to přetl pozorně, tak zjistíš, že taxíky tam mohou jezdit dál, otázka je proč jen AAA, ale jezdit tam můžou, tak nevím, co řešíš.

0/0
30.6.2006 8:31

anders22

Re: Re: Re: Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

spicka mezi letisti? to je dobry - a s cim porovnavas? ja znam docela dobre Schiphol, Schwechat, Heathrow, de Gaulle, Zurich a nabidka sluzeb je uplne nekde jinde...

0/0
30.6.2006 9:09

M.

Re: Re: Re: Re: Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

de Gaulle je neuveritelna zaplivana dira, kde pri odletu si clovek muze sednout akorat na batoh. 2 stanky s olezlymi bagetami hajzly o patro niz. (Y)

0/0
3.7.2006 18:22

Tomas

Re: Re: Re: Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

To je prave ceska predstava ze letiste je pro dovolenkare do Recka kteri prijedou dve hodiny pred odletem, budou parkovat dva tydny u letiste a letani je pro ne prijemny zazitek. To je omyl. Ve svete vetsina cestujicich prijizdi ve spechu tesne pred odletem, nekdo jiny je veze, tudiz nebude parkovat, jenom je chce vyhodit a odjet a kazda minuta je pro ne draha.

0/0
30.6.2006 20:34

baks

Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

Nevis o cem mluvis, prijezd zustane na dale volny, muzes zadarmiko parkovat par kroku od letiste po dobu 15minut. Novinkou je zakaz vjezdu primo pred terminal, to je ta silnice oddelena od verejneho parkoviste 2m sirokym chodnikem.

0/0
29.6.2006 21:31

Tomas

Re: Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

Hura!!! Prvni letiste na svete kde se s kufry musite prechazet frekventovanou silnici, pres chodnik a pak hledat svoje auto na parkovisti, to vse i s kufry! Cesi jsou mistri v prijimani zakonu a narizeni ktere nedavaji smysl misto aby se podivali kde system funguje uz desetileti.

0/0
30.6.2006 2:48

larrax

Re: Re: Re: letiste bez silnice pro verejnost - to je sila!!!

Právěže ta silnice nebude tak frekventovaná, tak se přes ní bude přecházet či přejíždět s kufry lépe. Stejně tam jezdili jenom taxíky, ostatní využívají 10 min stání zdarma hned vedle.

0/0
30.6.2006 8:18

Tom-77

Dr.Fe1 koupil levný pozemek a teďse diví.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
29.6.2006 19:38

proviron

Re: Dr.Fe1 koupil levný pozemek a teďse diví.

R^nebo dům na horním okraji nebušic a už se nemůže dočkat nové dráhy:-D

0/0
29.6.2006 20:24

Dr. Fe1

Re: Re: Dr.Fe1 koupil levný pozemek a teďse diví.

Nic takového. Ovšem vy dva jste ukázkový příklad závisti a radosti nad cizím neštěstím. Když se to netýká Vás, tak sousedovi může někdo zavést pozemek třeba toxickým odpadem a bude Vám to jedno. A ještě se tomu s chutí zasmějete, ubožáci.

0/0
30.6.2006 8:36

Tom-77

Re: Re: Re: Dr.Fe1 koupil levný pozemek a teďse diví.

HELE tohle není o závisti. Pokud chci někde stavět tak si nejdřív zjistím co je v okolí a nebo jestli tam plánují dálnici atd.:-/

0/0
30.6.2006 13:07

Tom-77

Držím palce

nové letiště je super ......... R^>-R^>-R^

0/0
29.6.2006 19:37

buml

vyhody zase jen pro nekoho

Tak zase jsou si jisti prepravci rovnejsi (AAA) a ostatni taxisluzby budou calovat po tech 15 min zdarma 100.-Kc na pul hodky. Tomu rikam rovnopravnost v podnikani. Pani reditelko proberte se z diskoteky, tohle smrdi korupci a ne dbanim na bezpecnost. Prolette se po evropskych letistich, a reknete mi, kde jeste nesmi taxi az k hale?

0/0
29.6.2006 18:49

blue_velvet

Re: vyhody zase jen pro nekoho

Napriklad ve Vidni stoji taxi- smluvni Mercedesy v jedne barve- na prilehlem parkovisti a cernoch je pousti k terminalu jen v poctu, kolik lidi tam na taxi ceka. Taxi centrum Vidne-letiste jsem pouzil asi osmkrat a cena se lisila maximalne jen asi o 5%. To by se me v Praze nestalo ani nahodou :-/

0/0
1.7.2006 21:01

Cockpilot

Kbely..

A proc nevybudovat mezinarodni terminal ve Kbelich, az dostavi metro v Letanech bude to tam co by kamenem dohodil, a na dosah jak mestskemu tak dalnicnimu obchvatu Prahy. V Ruzyni muzou zustat vnitrostatni lety plus cargo a vybrane mezinarodni..

0/0
29.6.2006 18:36

shr3k

Re: Kbely..

No problém asi bude s nedostatkem místa. http://www.mapy.cz/?mapType=base&zoom=13&centerX=133335552&centerY=136092160&portWidth=926&portHeight=690&forceMapParams=1

0/0
30.6.2006 10:58

proviron

Co to tady melete? :-)

Bydlím v Ruzyni,letadla vidím nalítávat na dráhu z okna a žádnej hluk mně neobtěžuje ani nikoho okolo.Nevím co to tady píše za rozumprdy,že letiště obtěžuje půl Prahy....to je úplná blbost..Jinak ty autobusy z dejvický a butovic jsou fakt otřesný;-)

0/0
29.6.2006 17:58

Dr. Fe1

Re: Co to tady melete? :-)

Zkuste navštívit ušního. Takovýhle argumenty jsou fakt nejlepší: Když já jsem hluchej a nevadí mi to, tak co si vy ostatní stěžujete.:-/  Startující letadlo hučí velice slušně i 15 km od letiště.

0/0
29.6.2006 18:28

proviron

Re: Re: Co to tady melete? :-)

Letadla v naprosté většině startují směrem od Prahy.Na Jeneč atd.Bydlím cca.5 km od letiště a hluk je slyšet opravdu jen málokdy.Vaše starost o sluch pražanů zavání mesiášským syndromem;-)Věřte, že naprosté většině lidí co bydlí okolo, letiště nevadí a naopak z jeho blízkosti profitují.

0/0
29.6.2006 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.