Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na českých silnicích přibyly další desetitisíce ojetin

Na českých silnicích za poslední půlrok přibylo přes 139 tisíc osobních vozů. Většina z toho ale byly ojetiny z dovozu. Těch se do Česka vozí čím dál víc, proti loňsku to bylo o desetinu. Vyplývá to z aktuálních údajů Sdružení dovozců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Já vám řeknu, čím to je

Jakmile totiž auto vyjede na silnici z autosalonu, je to ojetina.

0/0
28.7.2006 12:16

sfw

Ojetiny

Jo, kdyby nové auto šlo pořídit z normálního platu v rozumné době a nepředstavovalo můj celý několikaroční plat, nestála by mi u plotu Škodovka z roku 1984, skrz kterou je skoro vidět. Určitě cokoli dovezeného je lepší, než tohle (od spotřeby přes jízdní vlastnosti po výdrž karoserie třeba i při bouračce)

0/0
28.7.2006 10:17

Deleter

Re: Ojetiny

Tomu bych nevěřil. To by měl každej člen rodiny auta dvě.

0/0
28.7.2006 12:15

vitak1

Re: Ojetiny

Podle toho čemu říkáš normální plat. Musíš víc makat, pak si můžeš taky koupit lepší auto. U nás v rodině máme 2 auta a určitě nejsme nějaká zvláštní vyjímka.Neboj se a makej!;-D

0/0
4.8.2006 15:05

BOJOVNÍK ZA SVOBODU LIDU

KSČODS
NE. NE VELKOU KOALICI. ČSSD BY NÁS MĚLA DOVÉST K PŘEDČASNÝM VOLBÁM, KTERÉ BY PRO KSČODS SKONČILI FIASKEM. ČSSD BY PAK MOHLA VYTVOŘIT MENŠINOVOU VLÁDU NEBO SE SPOJIT SE ZELENÝMI A VYŠETŘIT TUNELOVÁNÍ A KRADENÍ RUDOMODRÝCH HOVAD Z KSČODS. PEVNĚ VĚŘÍM PANU PAROUBKOVI, ŽE NÁS DOVEDE K PŘEDČASNÝM VOLBÁM, KTERÉ BUDOU ZNAMENAT VÍTĚZSTVÍ ČSSD A VŠECH NORMÁLNÍCH A CIVILIZOVANÝCH LIDÍ. MODRORUDÁ CHÁTRO TŘES SE, NEBOŤ PAK VYJDOU VŠECHNY ZLOČINY KSČODS NA POVRCH
0/0
15.7.2006 16:55

vitak1

Re: KSČODS

Jsi se spletl, ne? Nejsi tak trochu mimo mísu?8-o;-D

0/0
4.8.2006 15:03

36903690

Re: KSČODS

Píšeš z blázince nebo z ambulance psychiatra ?   I jako vtipné trapné.

0/0
8.8.2006 9:37

Dr. Benway

Nechápu ...

Teda já to fakt nechápu, jak může na českejch silnicích příbívat ojetin ... vždyť se přeci všichni alespoň podle paroubka a televize máme líp a líp a máme víc a víc peněz, protože platy furt rostou. Takže podle všeho by měl mít každej důchodce v garáži u svojí vily zaparkovanej nejmíň mercedes, nebo ne??? Hergot, to je nějaký divný ... :-D

0/0
14.7.2006 18:10

OPčan

Slibotechny

Jééé, neslibovali nám soudruzi z čssd v roce 2002 příspěvky na nákup novýho auta až 100.000,-? Asi nemám tu správnou snědou barvu pleti a jsem zaměstnaný, tak jsem nic nedostal.

Pro nostalgiky: http://auto.idnes.cz/foto.asp?galerie=socik-mototechna

0/0
11.7.2006 22:32

Darebak

No a taky ubyly tisice Skoduli 120citek

a taky Trabosu, Wartasu a Žigulů!;-D  www.electroauto.cz  Neni to nahodou teda vlastne DOBŘE, ze se sem konecne dostava tolik na nase pomery kvalitnich automobilu? Protoze cokoli dotazeny ze zapadu je tisickrat lepsi nez náš vozovej park jeste z dob totáče. V Praze se to uz celkem nepozna, ale zajedte si treba do jiznich cech, nebo na sever moravy a uvidite ty spravny VRAKY;-D

0/0
11.7.2006 21:56

von Kleist

Re: No a taky ubyly tisice Skoduli 120citek

Ale i v Praze lze potkat ruzny sunky zpravidla to ale nejsou skodule - stary fordy escorty, oply ascony ... atd... U 20-30 let starejch aut je fuk jestli jsou ze zapadu nebo vychodu, jsou to bud veterani nebo sileny trosky. Jde spis o to, ze ty nove dovezene ojetiny snad budou mladsi.

0/0
13.7.2006 9:43

Keni

porad lepi, nez moderni spotrebak

Nevim, ale mam zkusenost z predchozich brigad, ze treba starej mergl "masarka" vydrzi i pres Mega.

Nove Vito, rok provozu a 130.000km, nefunguje centrak, kouse se klima, 3x odtah, neslo nastartova.

Super po 85.000 s roku po Praze take skoro KO. Kamos kuryr rika, ze Felicie a Fabie je za 3roky do srotu.

Ma smysl teda koupit 3roky jete kvalitni auto co vydrzai treba jeste 5let, nebo za dvojnasobek nove, co nevydrzi skoro nic ?

0/0
11.7.2006 21:50

Keni

Re: porad lepi, nez moderni spotrebak

teda lepsi. Sorry.

0/0
11.7.2006 21:54

Elektronek

Re: porad lepi, nez moderni spotrebak

Já osobně zastávám názor (a říkám to bez jakékoli ironie), že ještě lepší je pořídit si auto staré tak 20-30 let, které vydrží ještě dalších deset.

0/0
12.7.2006 9:19

vitak1

Re: porad lepi, nez moderni spotrebak

To že něco říká tvůj kámoš neznamená, že je to pravda. Když se o auto slušně staráš, tak určitě nemůže být po 3 letech provozu určené do šrotu!;-D 

0/0
4.8.2006 15:08

OPčan

he?

Až bude poměr "cena novýho auta/průměrný plat" stejný jak na opěvovaném západě, tak budem jezdit v novejch kárách. V německu  1 obyčejný auto=cca 3 platy, u nás 1 obyčejný auto=6 let lízingu.

0/0
11.7.2006 20:54

j777

paralela

docela zajimavy, kdyz na titulni strance je odkaz na tenhle clanek a nahore nad nim je reklama na AAA :-D

0/0
11.7.2006 20:34

ManekH.

Čím to asi bude???

Přibývají ojetiny.Čím to asi bude.To bude tím,že naše země je ekonomický tygr střední Evropy.;-Dnebo;-(?

0/0
11.7.2006 19:09

petr

Re: Čím to asi bude???

pokud jsou to ojetiny ze západu z přelomu století tak pořád lepší než východní auta před r. 90, kterých pořád jezdí víc než dost. Dle statistik Š105+120 je stále nejrozšířenější vůz v zemi i po 20ti letech!

0/0
11.7.2006 19:56

jan

To je dobře

Ať si každý vybere. Věčný spor jestli je lepší ojeté nebo nové vedou jen lidé, kteří nějak moc o autech přemýšlejí. Sám kupuji vždy ojeté, auto nesmí žrát peníze a to novodobé ojetiny opravdu nežerou. Když má okolo 100.000 km najeto, je to v pohodě. Auto má převážet z místa A do B, to je všechno.;-P

0/0
11.7.2006 18:47

Frantisek Metr

To je dobře

To je dobře, že se k nám hohou zase dovážet auta z okolních zemí, aspoň si lidé teď mohou vybrat, jestli si koupí nové auto, nebo nějakou dobrou ojetinu, a to bude mit za následek, že se budou automobilky snažit prodat své výrobky, a aby je prodali budou muset zlevnit nová auta. To může přinést celkové snížení cen u automobilů v České republice.

0/0
11.7.2006 17:24

buxus

Opravdu je to dobře?

V Praze připadá například na jednoho obyvatele 1,35 automobilu, celostátně je toněco přes 2 lidí na jedno auto (včetně kojenců a obyvatelů domovů důchodců).

0/0
11.7.2006 18:27

ufi

a čemu se novináři diví?

na podzim zase pujdu do 2-3 roků starý ojetiny a ta zase tři roky vydrží bez velkách oprav, akorát výměna spotřebního materiálu (doufám). zatím to tak fungovalo. takže by člověk musel bejt cvok, rvát prachy no novýho, který má za tři roky skoro poloviční hodnotu.

0/0
11.7.2006 17:04

Radek

Re: a čemu se novináři diví?

neměly by automobilky vyrábět rovnou tříletý auta?

0/0
11.7.2006 17:48

starej_vul

Re: Re: a čemu se novináři diví?

nemusí, stačí o polovinu levnější ... :-)

0/0
11.7.2006 22:19

rendy

Re: a čemu se novináři diví?

Koupil sem 3 roky starýho Focuse combi za 240tis, to je úspora oproti novému cca 500tis, dovez sem ho od staršího pána z Německa a pár lidí nechtělo věřit, že není novej, jízdní vlastnosti nového auta, to už se za těch půl mega vyplatí :-)

0/0
15.7.2006 13:24

pp

doplněk

podle zprávy SAP ale 29 000 osobáků také ubylo, takže přirozený nárůst je "jen" 110 000 a poprvé se tak dostal celkový počet osobáků v ČR přes 4mil. Snižít nehodovost při stále větším provozu je tedy úkol nelehký ale zatím se ho daří díky novému zákonu plnit. Denní průměr nehod do 30.6. byl 560, nyní pouze 320...

0/0
11.7.2006 16:47

Vladimir

Re: doplněk

Statistiky jsou zmanipulovane stejne jako byly zmanipulovane kdyz se zavedla prednost opilych chodcu a nevidomych duchodcu na prechodech.

0/0
11.7.2006 17:25

lovesound

Můj názor:

Koupil jsem (před časem) 3 roky staré Ford-probe z USA s plnou výbavou a zaplatil jsem POUZE 180.00,-KčV té době bylo v našem bazaru stejné za 350.000,-.... V době koupě byla na tachometru 60.000 mil,tedy cca 90.000km.Za 5 let jsem najezdil bez jakýchkoliv poruch (!!!) 385.000km.Až potom přišly problémy,tak jsem ho prodal na vrakoviště za 25.000Kč.Tedy:155.000,-Kč náklady na 5 let,bez poruch a přitom super sporťák se spotřebou v průměru 7 litrů.Které evropské auto by to dokázalo???

0/0
11.7.2006 16:41

Magor

Re: Můj názor:

cca. 200 km denně - fakt hustý

0/0
11.7.2006 19:53

bjujik

Re: Můj názor:

takhle spolehliva jsou opravdu jen americka auta... hahahaha8-o

0/0
11.7.2006 22:27

MrFrank

Re: Můj názor:

Koupil jsem v roce 2003 Chevrolet Impala - rok 2000. Najeto 62.000 mil. Ted mam najeto 120.000 mil.  Menil jsem v lonskem roce pouze gumy. Nove staly i s montazi 360 USD. Zaruka na 60.000 mil. Jako spravny Cech obhlizim i takove drobnosti jako jsou prvni znamky rezu. Bohuzel nic. Spotreba okolo 8,5 litru/100 km. Oproti vozu Skoda 120 trochu jine svezeni. 

0/0
11.7.2006 22:42

ad

že by chybička?

Malé užitkové vozy26 641+ 27,92 %z toho nových22 960+ 32,76 %z toho ojetých26 641+ 4,22 %

nějak to nesedí

0/0
11.7.2006 15:42

Elfie

Tak jako tak,

ať už sedim ve funglovce nebo v káře z šestý ruky - stejně dneska na padesátce jedem všichni v kloboučníkem vedený koloně třicítkou se spotřebou patnáct na sto... - do tohohle požitku investovat půldruhýho melounu za novou káru mi fakt připadá poněkud tristní. To si radši za ty ušetřený prachy zaplatim po každej takovej jízdě dobrýho cvokaře. A až mi četníci sežerou všechny body, zbyde mi aspoň na koně nebo picykl...

0/0
11.7.2006 14:43

old fashioned Vince III...

Re: Tak jako tak,

he he, ale toho melouna "navíc" zase oceníš při ráně na dálniciR^:-)

0/0
11.7.2006 15:09

Elfie

Re: Re: Tak jako tak,

... to máš sice recht, ale já se dálnicim poslední tři roky vyhejbám jak čert kříži - když si chci dát kapku adrenalínu, jdu radši na bandžídžamp nebo na raft - tam se podělám hrůzou taky a je to při tom daleko bezpečnější...

0/0
11.7.2006 15:28

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Tak jako tak,

ok;-)R^

0/0
11.7.2006 15:58

Pepíno

Diskuze je tady opravdu kvalitní

At si jezdí každý v čem chce, někdo má na to, jiný ne, prostě tak to v životě chodí. Každý prochází vývojem, také jsem kupoval ojetiny, neměl jsem na jiné a žil jsem, stejně jako tisíce jiných, ale ted už kupuji jen funglovky a držím se VW. Je to bez problémů. Ten pocit když si sedám do auta, ve kterém nikdo ještě neseděl, ta zvláštní vůně, je to zážitekR^, který už nevyměním. Je mi úplně jedno kolik auto ztratí hodnoty, až se rozhodnu, koupím jiné, staré vrazím prodejci a pořád dokola. Ojetinu bych už nikdy nekoupil.:-P

0/0
11.7.2006 14:23

dislektik

Re: Diskuze je tady opravdu kvalitní

a škoda 105 už je vlastě taky VW;-D;-D;-D

0/0
11.7.2006 14:25

J. L. Banner

Re: Diskuze je tady opravdu kvalitní

Nechapu,jak se nekdo muze drzet VW (lidovy vagon) a jeste se tim verejne chlubit ;-P

0/0
11.7.2006 14:53

praptak

Re: Re: Diskuze je tady opravdu kvalitní

Proč by ne, každý má jiný vkus. Normální věc.;-)

0/0
11.7.2006 15:11

komentator-1

Re: Diskuze je tady opravdu kvalitní

souhlasím s autorem příspěvku. Je to každého věc. Taky jezdím raději novým autem i když nižší třídy, než kdybych kupoval ojetinu. Jednou za rok na garančku a krom toho leju do benzín a vodu do ostřikovačů. Víc nic mne nezajímá. Nemám auto jako hobby, ale jako nutný dopravní prostředek pro práci. A třeba kvůli kvůli doživotní záruce mobility právě onu zatracovanou octávku. Už druhou, první jsem měnil po 150 000 km bez JAKÉKOLI poruchy, pouze s garančkama. Teď mám O2, najeto 40 000 a zatím stejný bezporuchový průběh (pozn. před tím 1,6 Mpi, teď 1,6 FSI). A i když si to nemůžu dopřát až tak často, sednout do nového auta je fakt prima pocit, zejména je-li vaše:o)

0/0
11.7.2006 16:20

J. L. Banner

Re: Re: Diskuze je tady opravdu kvalitní

jste stastlivec,gratuluji R^ moje prvni Ochcavka zacala zlobit ve 40tkm a od te doby furt neco odchazelo,v 60tkm jsem ji za cenu srotu radsi prodal do AAA . Nase firma po rocnim uzivani Ochcavek 2 odstoupila od smlouvy na sluzebaky i za cenu velke ztraty a radeji jsme presli na Mondea. Od te doby vsichni jezdime a mame klid.

0/0
11.7.2006 16:44

AfanasiePropanbutanovna

Re: Re: Re: Diskuze je tady opravdu kvalitní

Do firmy kupujeme Octávky, v podstatě každé tři roky je všechny vyměníme. Najedeme na nich cca 130-160 tis. km, všechny "závady" jsme vyřešili zdarma na garančkách, nejhorší závadou byly zkřivené kotouče předních brzd. Jinak jen lejeme benzin/naftu, jezdíme i dlouhé štreky po Evropě. Jsou to max. spolehlivá auta.

0/0
12.7.2006 17:20

honza

Re: Re: Diskuze je tady opravdu kvalitní

No pokud Vám jen stojí v garáži a když někam jedete tak ji raději naložíte na valník tak opravdu stačí jednou za rok na garančku. Jenže jsou i lïdé kteří s autem jezdí a třeba je i živí a potřebují jezdit po vlastních osách.

0/0
8.8.2006 11:59

MrFrank

Re: Diskuze je tady opravdu kvalitní

Prave na tenhle typ lidi pamatuje americky trh. Muzes poridit nove auto na splatky na tri roky. Neni to leasing. Pouze zaplatis jednorazovou akontaci a potom mesicni splatky. U beznych vozu okolo 200 USD/mesic. Cadilac 350 - 400 USD/mes. Po trech letech vratis a vezmes nove. Na takto mirne jeta auta uz ceka zase druha skupina lidi, ktera nema rada nove vozy. Nebo na ne nema.

0/0
11.7.2006 22:51

Drobný škudlil

A kdo se tomu diví?

Mám 3 roky starého Dorda v nejlepší výbavě a naprostém pořádku za cenu nižší než je Fabia s černými nárazníky a dírou místo schránky u řidiče, kde bych si musel připlatit i za obyčejný posilovač řízení.

0/0
11.7.2006 14:20

patrik

Re: A kdo se tomu diví?

není to náhodou Dord Docus?;-D;-D

0/0
11.7.2006 14:41

old fashioned Vince III...

Re: Re: A kdo se tomu diví?

nö, Dorda bajsikl Reichenberg;-D;-D

0/0
11.7.2006 15:11

Lehor

Re: Re: A kdo se tomu diví?

To je děsná legrace, není F a D na klávesnici náhodou vedle sebe?

0/0
11.7.2006 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.