Diskuze

Microsoft má zaplatit pokutu 280 milionů eur, odvolá se

Microsoft se nepřizpůsobil našim požadavkům a zaplatí proto pokutu, rozhodla Evropská komise. Ta se vyšplhá do výše 280 milionů eur (téměř 8 miliard korun), píše agentura AP. Pokud bude s porušováním hospodářské soutěže pokračovat, každý den mu naběhne dodatečný trest tří milionů eur.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Axlboy

13. 7. 2006 10:23
MS

četl jsem tu s kolegou všechny příspěvky a opravdu je to zábavné .. pracuji jako vývojář už pár let, kolega je SWA ..,když tady spousta moulů brojí proti MS, tak bycgh chtěl poznamenat jen toto:

Win jsou solidní OS nad kterou se dá vyvýjet, s příchodem .NET see tato kvalita ještě zvedla, EK křičí že chce zdrojové kódy, dokumentaci formátů a protokolů ... pravdou je že téměř vše je dobře zdokumentováno, a bez problémů se dá nad Win pracovat, s podporou MS jsom nikdy problémy neměl vždy se mému problému věnovali kvalitní odborníci a to i v okamžiku kdy se jednalo o kolaboraci Oracle a Win (konferenční hovor se SE ze skotska, norska, indie a španělska + vlastní komunikace mezi MS a Oracle o mém problému) toto jsem u jiných společností nezažil ...

MS vybudoval svůj systém tak aby byl pro každého uživatele a to se jim povedlo, nikdo nebrání komukoliv pokusit se o to samé, pochybuji o tom že pokud by s to někomu povedlo tak bude dávat všanc svoje know-how .....

0 0
možnosti

Kido

13. 7. 2006 11:56
Re: MS

Klid ... nevzrusuj se ... 99% lidi kteri zde hani MS jsou uhrovati chudacci kteri v zivote nedokazali napsat ani Hello world, i kdyz se o to dlouho snazili ... sedi doma u kradenych windows pripojeni na idnes.cz a snazi se pozvednout si alespon trochu sve ego psanim zasvecenych odsuzujicich komentaru k problematice MS ... :-D

0 0
možnosti

zo

13. 7. 2006 10:21
jen tak

Tahle kauza mi připadá totálně ujetá.Jestli je pravdou to že Gates začínal někde v garáži a svou firmu vytvořil od nuly, nic nikomu nebrání začít tvořit nový os taky v garáži a taky od nuly.bude li lepší budou jej lidi kupovat.taky se může klidně stát že MS se na celou Evropuvy prdne a jsem zvědav kdo bude tak rychlej aby díru co se týče os pro pc rychle nahradil.evropa si kadí do vlastního hnízda.třeba Billovi bude stačit jen Čína a Indie.Pak jsem opravdu zvědav pánové co celá slavná bude dělat.Linux se nám nějak moc neujal takže co potom?Odborníci poraďte.Samotzřejmě to berte s nadsázkou.Ale je to hodně hloupé jednání ze strany EU;-)

0 0
možnosti

klokan

13. 7. 2006 15:52
Re: jen tak

No, on se nam ten Linux prave docela ujal.Na serverech s tim Microsoft uz nic neudela a tak se zoufale snazi brzdit jeho proniknuti na desktopy. MS bere Linux sakra vazne, protoze narozdil od vas Microsoft zamestnava racionalne uvazujici a schopne lidi (to je mu treba priznat). Neni treba tvorit novy OS od nuly.

Mimochodem MS v zadne garazi nezacal. Gates byl ditko bohatych rodicu a za uspechem sel nikoliv cestou nejakych svych nadprumernych technickych schopnosti, alebrz cestou obchodnickych triku. Silne nadprumernou socialni inteligenci mu rozhodne uprit nejde...

V posledni dobe se da dokonce pozorovat jistou unavu Microsoftu z marneho boje. Nastup konkurence nezastavi a jsou videt tendence zacit spolupracovat - viz. treba ohlasena podpora ISO formatu ODF v Office 2007.

0 0
možnosti

ts

13. 7. 2006 9:12
"zdrojovy kod"

zdravim odborniky v redakci. je to "zdrojovy kod" (nepocitatelne substantivum stejne jako treba "pisek" nebo "voda"), ne "zdrojove kody."

0 0
možnosti

Axlboy

13. 7. 2006 9:52
Re: "zdrojovy kod"

milý odborníku, je úplně jedno jestli to nazveš zdrojový kód nebo zdrojové kódy, systém MS Windows je tvořen nezávislými moduly a tudíž je možné mluvit i o zdrojových kódech .... Rv ;-)

0 0
možnosti

melkor

12. 7. 2006 21:33
Co je to BLBA, ten plz?

S takhle "odbornymi" clanky by mel byt urychlene odeslan do fronty na uradu prace!

Uz snad 10^6 krat se psalo o tom,ze na MS nikdo nechce zdrojove kody, ale dokumentaci formatu a protokolu. A nepoucitelny plz zase pise o zdrojacich ... At s tim jde do (Y)

0 0
možnosti

Axlboy

13. 7. 2006 9:54
Re: Co je to BLBA, ten plz?

melkore: chlapče, rozhraní, formáty i protokoly jsou dobře popsány, oni by rádi i nějaký ten kód ....

0 0
možnosti

Brad Smith

12. 7. 2006 18:21
Brad Smith si myslí, že si může dělat co chce

Brad Smith sio myslí že simůže dělat co chce jasně že se mu nelíbí pokuta, ktérá mu sníží odměny.......

0 0
možnosti

.

12. 7. 2006 16:27
.

0 0
možnosti

Josef

12. 7. 2006 15:50
Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

MS je a.s., která vznikla od 0. Nikdo nemá právo jí nařizovat co má a nemá dělat. Je to jejich kód a když jej nechce zvežejnit sama, tak ať to tak zůstane. Ať EU, Novel, Sun, Mac, IBM, RHEL s ní bojují na trhu ne u soudu, jste s MS nespokojeni jako já .... vezměte si jiný OS, prostě dělejte to jinak. Je pro vás vlak do Brna drahý, tak jeďte busem. Politika je v tomto případě prasárna. Ať Becherovka sdělí recept svého likéru, coca cola, atd...

Prostě když nechtějí ať si to nechají, do toho nemá Eu co mluvit. Připadám si jako za komunismu, kdy nám říkali co máme a nemáme dělat.Rv

0 0
možnosti

klokan

12. 7. 2006 15:56
Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Ale po MS přece nikdo nechce, aby zveřejnil zdrojový kód svých produktů. Nikdo po něm nechce, aby jeho produkty byly Open Source.

Jediné co se chce je, aby nezneužíval dominantního postavení - tedy aby vůbec mohla nějaká konkurence v určitých oborech existovat. Bez např. otevření rozhraní a formátů dokumentů budou uživatelé ve většině pořád vazaly MS a konkurence si neškrtne, byť bude sebelepší. O to tady jde. Jde tady především o obnovení tržního konkurenčního prostředí.

0 0
možnosti

cekon

12. 7. 2006 15:22
Windows

Používají všichni proto, protože je používají i ostatní. V tom je základní problém. Pro ty, kteří by chtěli vítanou (bezplatnou) změnu: http://www.openoffice.org (i v češtině)R^

0 0
možnosti

Vendula

12. 7. 2006 15:23
Re: Windows

a je to vyřešený R^

0 0
možnosti

madla fakla

12. 7. 2006 15:14
kverulanti od Windows

Ty kverulanti od Windows jsou také i ti, kteří neviděli nic jiného než ty windows. Pamatuju se, jak jsem MS obhajoval dokud jsem nevidel Mac OS nebo Linux. Jasne, ze Linux s s win neda srovnavat uz vubec, ale pro uvedomeni si, ze tu neni jen ten moloch MICROSOFT to staci....

0 0
možnosti

Vendula

12. 7. 2006 15:18
Re: kverulanti od Windows

Ja už jsem taky viděla Mac OS a Linux a tlustej uhrovatej kluk od vedle (je to bedna), říkal, že to je mnohem lepší, než MS!R^

0 0
možnosti

Beldor

12. 7. 2006 15:02
DEmence zdejsich prispivatelů

Vzdycky se na tedle diskuzi zdejsim obhajcum microsoftu zasmneju.Kazdy kdo ma s IT vetsi skusenosti vi jak to s microsoftem je.Lide kteri srovnavaji IT s jinymi obory jsou smesni.IT je nesrovnatelne s zadnym jinym oborem.Nebyt kyby microsoft nezneuzival sveho nezpochybnitelneho dominantniho postveni na trhu tak je vsechen software mnohem levnejsi o rozsireni pocitacu ani nemluve.

0 0
možnosti

Beldor

12. 7. 2006 15:05
Re: DEmence zdejsich prispivatelů

vsem je jasne ze se s tim musi neco udelat. Prvni krok bylo donuceni mikrosoftu k zverejneni standartů rozhrani.Coz je logicky tah ktery podporil i microsoft.Trvalo mu to 2 roky a vydal par set stran tlusty navod ktery byl naprosto nepouzitelny.Zase je vsem jasne proc to udelal. Proste kazdy rok zdrzeni navic znamena pro MS miliardy dolaru zisku...

0 0
možnosti