Diskuze
Viamont zaměstná právníky kvůli tendrům na rychlíky
Děkujeme za pochopení.
drevak_patlak
ČD a výběrové řízení
Já se jen obávám, že ČD to přeci jen vypočítaly správně. Nezapočítávají do nákladů totiž odpisy vozidel (ta už jsou dávno odepsaná), které obvykle představují cca 50% nákladů. Zkusím takový malý odhad. Podle návrhu JŘ na gvd.kvalitne.cz by mělo být provozováno 8 párů rychlíků. Cesta trvá necelé 3 hodiny, jízdní řád je postaven tak, že v LIberci je na obrat 6 minut, v Pardubicích 113 minut, minimálně tak budou potřeba 4 soupravy, raději 5 (záloha popř. posila). Z Pardubic do Liberce je to 161 km, spotřeba Desira na takové trase bude cca 80 litrů/100 km, motoráku řady 843 cca taky. Čili to máme spotřebu nafty cca 130 litrů na jednu cestu, čemuž odpovídá nějakých 3600 Kč, za rok tedy 365*16*3600 = 21 miliónů. Dále potřebujeme strojvedoucího, jeden zvládně odvézt 2 páry vlaků, kvůli dovoleným apod. bych jich zvažoval cca 12 + plus stejný počet průvodčích, každý dostane i s odvody státu měsíčně nějakých 25000, čili za rok 7 200 000.
drevak_patlak
Re: ČD a výběrové řízení
pokrčování: Pak ještě poplatek za použití kolejí, ten bude cca 10 Kč/km (snad se nemýlím), při ročně ujetých 940 000 to dělá cca 10 miliónů. Dále údržba a pojištění vozidel, odhadem cca 10/km dělá ročně dalších 10 miliónů. Až doposud tak máme celkové náklady 21 + 7 +10 + 10 = 48 miliónů. K tomu je potřeba připočítat ještě nějakou režii a zisk (řekněme 20%), máme 58 miliónů, a odečíst tržby (odhadem může být obsazenost průměrně 80 lidí/vlak, tj. ročně cca 10 miliónu osobokilometrů, při konkurenceschpné ceně z nich nedostanu více než 60 haléřů na km, čili 6 miliónů.
Požadovanou cenu ČD bych odhadl na nějakých 52 miliónů, plus mínus.
Soukromník si ale bude muset započítat ještě odpisy vozidel. Jedno Desiro vyjde na cca 100 miliónů (i s úroky z úvěru), 5 souprav tedy vyjde na 500 miliónů, pokud je bude odepisovat standardně
10 let, pak si musí za rok připočítat nejméně 50 miliónů za rok. Čímž se dostáváme k celkové dotaci nějakých 100 miliónů.
geroc
Desiro
U Viamontu je asi banda technických ignorantu nebo co. Desira jsou jednotky určené na předměstskou dopravu ne pro rychlíky.
xblack13
jednoduché
Bych udělal výběrové řízení na každou trať v republice a když to vyhrají ČD svými cenami, tak ať to pak provozují. By se asi rychle změnila nabízená cena...
Martin
Viamont je super
Jezdim s nimi kazdy den do prace, vlaky jsou ciste, klimatizovane, proste perfektni.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu
Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...
Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop
Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...
Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci
Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...
Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut
Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...