Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Viamont zaměstná právníky kvůli tendrům na rychlíky

Soukromý železniční dopravce Viamont nechá právníky prověřit průběh výběrových řízení na provoz rychlíků na vybraných tratích. Osobní přepravu mezi Libercem a Pardubicemi i Plzní a Mostem v tendrech získaly České dráhy. Jejich nabídka ale vzbudila u konkurentů pochybnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

drevak_patlak

13. 7. 2006 8:43
ČD a výběrové řízení

Já se jen obávám, že ČD to přeci jen vypočítaly správně. Nezapočítávají do nákladů totiž odpisy vozidel (ta už jsou dávno odepsaná), které obvykle představují cca 50% nákladů. Zkusím takový malý odhad. Podle návrhu JŘ na gvd.kvalitne.cz by mělo být provozováno 8 párů rychlíků. Cesta trvá necelé 3 hodiny, jízdní řád je postaven tak, že v LIberci je na obrat 6 minut, v Pardubicích 113 minut, minimálně tak budou potřeba 4 soupravy, raději 5 (záloha popř. posila). Z Pardubic do Liberce je to 161 km, spotřeba Desira na takové trase bude cca 80 litrů/100 km, motoráku řady 843 cca taky. Čili to máme spotřebu nafty cca 130 litrů na jednu cestu, čemuž odpovídá nějakých 3600 Kč, za rok tedy 365*16*3600 = 21 miliónů. Dále potřebujeme strojvedoucího, jeden zvládně odvézt 2 páry vlaků, kvůli dovoleným apod. bych jich zvažoval cca 12 + plus stejný počet průvodčích, každý dostane i s odvody státu měsíčně nějakých 25000, čili za rok 7 200 000.

0 0
možnosti

drevak_patlak

13. 7. 2006 8:53
Re: ČD a výběrové řízení

pokrčování: Pak ještě poplatek za použití kolejí, ten bude cca 10 Kč/km (snad se nemýlím), při ročně ujetých 940 000 to dělá cca 10 miliónů. Dále údržba a pojištění vozidel, odhadem cca 10/km dělá ročně dalších 10 miliónů. Až doposud tak máme celkové náklady 21 + 7 +10 + 10 = 48 miliónů. K tomu je potřeba připočítat ještě nějakou režii a zisk (řekněme 20%), máme 58 miliónů, a odečíst tržby (odhadem může být obsazenost průměrně 80 lidí/vlak, tj. ročně cca 10 miliónu osobokilometrů, při konkurenceschpné ceně z nich nedostanu více než 60 haléřů na km, čili 6 miliónů.

Požadovanou cenu ČD bych odhadl na nějakých 52 miliónů, plus mínus.

Soukromník si ale bude muset započítat ještě odpisy vozidel. Jedno Desiro vyjde na cca 100 miliónů (i s úroky z úvěru), 5 souprav tedy vyjde na 500 miliónů, pokud je bude odepisovat standardně

10 let, pak si musí za rok připočítat nejméně 50 miliónů za rok. Čímž se dostáváme k celkové dotaci nějakých 100 miliónů.

0 0
možnosti

geroc

12. 7. 2006 15:59
Desiro

U Viamontu je asi banda technických ignorantu nebo co. Desira jsou jednotky určené na předměstskou dopravu ne pro rychlíky.

0 0
možnosti

Martin

12. 7. 2006 17:35
Coze??

Ty vlaky mohou jet az 120km/hod

0 0
možnosti

xblack13

12. 7. 2006 14:03
jednoduché

Bych udělal výběrové řízení na každou trať v republice a když to vyhrají ČD svými cenami, tak ať to pak provozují. By se asi rychle změnila nabízená cena...

0 0
možnosti

Martin

12. 7. 2006 13:44
Viamont je super

Jezdim s nimi kazdy den do prace, vlaky jsou ciste, klimatizovane, proste perfektni.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu

1. května 2024

Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...

Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop

1. května 2024

Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...

Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci

1. května 2024

Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...

Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut

1. května 2024  9:02

Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!