Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se neradi stěhují za prací

Nezaměstnanost v Česku klesá a nabídka práce roste. Nikdo o ni ale nestojí, protože Češi se hrozně neradi za prací stěhují. A navíc se jim v tuzemském systému nevyplatí tvrdě pracovat za pár tisíc hrubého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx

V USA

Si hledam bydleni (dum nebo byt) podle prace (skoly). Abych to mel blizko do prace a deti do DOBRE skoly. Kdyz menim praci, stehuji se opet. A treba pres pul Ameriky.

0/0
13.7.2006 16:19

Thyronx

Japonsti imperialiste?

V USA Nissan,Toyota plati remeslnikum  necelych $20.-/hod. Americke firmy GM,Ford a Daimler-Chrysler hodne pres 30 USD/hod. Na cene aut se platy zamestnancu podileji zhruba 2-3%. Tady ta prekazka platit za dobrou praci - za rekvalifikace - a za to udrzet si mladou a kvalifikovanou silu neni. Firma ktera neumi zaplatit se driv ci pozdeji musi zakonite setkat s problemy s kvalitou, Lide kteri se zaucili odchazeji a prichazejhi stale novi ktere firma musi zaucit znova. Pokud si  tu nekdo mysli, ze delnik na lince boucha jako robot tu svoji jednu praci a na to ze nemusi mit zadne zaskoleni, pak nema o praci v automobilce nejmensi potuchy. Kvalitni tym lidi = kvalitni vyrobek.

0/0
13.7.2006 16:17

nebydlící

Re: Japonsti imperialiste?

K poslední větě mě napadá... Toyota je v US symbol kvality, Ford je symbolem pro crap...

0/0
13.7.2006 16:29

oddTom

Re: Japonsti imperialiste?

No, ono může znít zajímavě, že třeba GM platí 30 USD, ale pak je tu ještě druhá strana mince, totiž že GM mají opustit destitisíce takto placených lidi:

http://kina.seznam.cz/ekonomika/tisice-delniku-dobrovolne-odejde-z-general-motors_89127_5vfel.html

K čemu je práce za 30 USD, když ji nemáte?

0/0
14.7.2006 10:13

Pavel Sudoplatov

Evropa

Je to celoevropská záležitost.:-)

http://www.lobby.cz/2005/09-05/03.htm

0/0
13.7.2006 11:26

nebydlící

Český "demokratický" socialismus - rakovina státu

Tohle je hlavně důsledek socanské politiky. Mezi pobíráním dávek a prací je strašný skok, bez žádného pomalého mezistavu. Pokud se někdo rozhodne pracovat, přijde o dávky a rázem i z minimální mzdy je schopen ho socan oškubat o 40% výdělku.

Když k tomu připočteme asociální bytovou politiku socanů, kteří uměle udržují dvojí hladiny nájmů, pak někdo kdo platí 800 regulovaný nájem by po přestěhování do srovnatelného bytu v jiné lokalitě rázem přišel o tuto výhodu a platil 6.000 tržní nájem rázem přestane mít o práci jinde zájem.

A tyto dva socanské výdobytky (40% odvodů z minimální mzdy + dvojí hladiny nájmů) v důsledku způsobí, že spousta lidí radši zůstane doma na dávkách a bude makat načerno...

0/0
13.7.2006 11:25

qwertz

Každý svého štěstí strůjcem

Já jsem se kupříkladu po škole přestěhoval z Ostravska za prací do Prahy. Už jsem tu 10 let. Začal jsem od nuly s velmi nízkým platem, ale makal jsem na sobě a šel jsem za svým. Několik posledních let má můj čistý roční příjem 6 nul. A celou dobu pracuji jako zaměstnanec, plaí mě majitel(é) firmy. Takže nechápu výmluvy stylu ono se to nevyplatí, není to tak jednoduché, apod. Všichni máte tu možnost, někdo za tím jde, ostatní hledají výmluvy. :-/

PS Vzhledem k tomu, že mě osobně neznáte, nemám důvod si vymýšlet.

0/0
13.7.2006 11:07

j@ck

Re: Každý svého štěstí strůjcem

a proč bych to měl dělat? každý máme jiné podmínky, jiné zázemí, jiné vzdělání. nechápu proč někomu něco podsouvat? tobě to vyšlo, jsi spokojený, já ti vůbec nic z toho nezávidím, protože k tomu nemám nejmenší důvod. nechápu o jakých výmluvách mluvíš, každý je svého štěstí strůjcem. co je štěstím pro tebe může být promarněným životem pro druhého.

0/0
13.7.2006 11:13

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Každý svého štěstí strůjcem

Souhlas. Neexistuje univerzální žebříček hodnot. Jen takoví, jako je Bush, si myslí, že ano. Pochopitelně ten jejich.

0/0
13.7.2006 11:27

Konstrukter

Re: Každý svého štěstí strůjcem

Je v tom menší zádrhel - byl jsi mladý a vzdělaný. Kolik takových je na pracáku? Minimum. Naopak je tam plno lidí po padesátce, matek od dětí, lidí s nějakým zdravotním problémem, nevzdělatelných hlupáků, apod. Myslíš, že i tito lidé mají stejné šance jako ty? A myslíš že se jim to vyplatí? Když třeba manžel dělá v Ostravě, žena přijde o práci, tak má sebrat děcka a jet do Prahy dělat do Tesca u pokladny?

0/0
13.7.2006 11:23

mawa

Teplice-Praha

Jezdím už rok a půl pracovat do Prahy i přes to, že mě to denně stojí 3h celkem na cestách a cca 4-8000Kč měsíčně. Myslím ale, že právě možnost přispívat zaměstnancům na dopravu od určitého počtu kilometrů dojíždění a následného odpočtu z daní by rozhodně pomohl. Možná by bylo i řešení kdyby si zaměstnanec toto mohl uplatnit v daňovém přiznání sám a nezatahovat do toho zaměstanavatele..

0/0
13.7.2006 10:40

1

Spousta komplikací

Ono se to povídá od teplého místečka manažera. Prakticky to trochu funguje do velkých měst, ale jinak nejistota zkušební lhůty či životnosti firmy vůbec, náklady na stěhování, školka, škola, členství v klubech, zaměstnání pro partnera, přeregistrování údajů a služeb, ztráta přátel atd. jsou dost velké komplikace, které se nevyplatí podstoupit pro pár tisíc.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
13.7.2006 10:01

zeezee

Re: Spousta komplikací

stejne problemy jsou i v dalsich zemich, casto i chudsich....cim to, ze tam to jde?

0/0
13.7.2006 10:29

pedr64

Re: Re: Spousta komplikací

pokud budeme mluvit o zemích na západ od nás, tak tak většinou postačuje k uživení rodiny jeden příjem a tak odpadají problémy se sháněním práce pro druhého z manželů. A v těch chudčích zemích jim už opravdu nic jiného nezbývá. Ale slumy z vlnitého plechu kolem Prahy asi taky nejsou tím vhodným řešením.

0/0
13.7.2006 10:47

zeezee

Re: Re: Re: Spousta komplikací

mam to chapat jako ze na zapade to jde, v chudsich zemich taky, ale bohuzel my mame tu smulu, ze jsme uprostred, a proto to u nas nejde?

0/0
13.7.2006 11:03

j@ck

Re: Re: Re: Re: Spousta komplikací

byls někdy vůbec za hranicema? pokud ano, tak jak dlouho a kde

0/0
13.7.2006 11:06

zeezee

Re: Re: Re: Re: Re: Spousta komplikací

UK - 5 let, US - 1 rok, Recko, Armenie, Jordansko - celkem asi rok....co s tou informaci?

0/0
13.7.2006 12:56

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spousta komplikací

pak nechápu, proč se tak blbě ptáš. v USA se lidem vyplatí stěhovat, protože ty peníze za to stojí, v rozvojových zemích je to nutnost, protože v místě svého bydliště třou bídu s nouzí a migrace do města je jediná šance jak přežít. my jsme uprostřed. u nás se stěhovat nevyplatí.

0/0
13.7.2006 13:37

zeezee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spousta komplikací

nevyplati se stehovat pro stedry socialni system, ovsem puvodni prispevek, na ktery jsem reagoval, hovoril o duvodech typu ztrata pratel, preregistrace atd. - to je neco co se tyka vsech zemi a ne jenom CR

0/0
13.7.2006 14:39

Vopice

Re: Re: Re: Re: Spousta komplikací

U nas to jde uplne stejne jako vsude jinde. V rozvinutejsich zemich je ta pracovni sila mobilnejsi i kvuli tomu, ze si muze dovolit denne dojizdet treba 100 km (po kvalitnich silnicich) a nemusi se rovnou stehovat. Jinak samozrejme mate pravdu - vyssi hladina prijmu by usnadnila stehovani lidi, a naopak nizsi hladina prijmu by je donutila k opusteni domova a bydleni po deseti v prazskych sklepech.

0/0
13.7.2006 11:23

Jméno :)

jednoduchy recept

stacilo by uplne kdyby zamestnavatel proplacel cestovne svym zamestnancum, kteri za praci dojizdeji na vetsi vzdalenost (rekneme dle ceny jizdenek za vlak ci autobus...samozrejme at si jezdi treba autem) a nasledne si zamestnavatel mohl tyto vydaje odecist z dani...tedy by to bylo pridano do zakonu

0/0
13.7.2006 9:53

Micromind

Re: jednoduchy recept

Ale přece to hlavní je, že žádný podnikatel by se asi nepouštěl do byznysu, který by byl předem prodělečný. Proč totéž nelze pochopit v případě zaměstnance, kterému se jednoduše nevyplatí prodat v Ostravě byt za 400.000 a jet do Prahy, kde si s výdělkem řekněme 15-20000 bude šetřit na byt za 1,5-2mil ??!!!

0/0
13.7.2006 9:59

PP67

Kámoš

jezdí z Jihlavy!, kde je spoustu prac. příležitostí, pracovat do Ostravy, protože ho tam líp platí! Nechápal jsem. Řekl mi, že sehnat v Ostravě někoho schopnýho, který aspoň umí držet vrtačku v ruce, je nadlidský výkon. Budou se holt muset chachaři překvalifikovat z toho rubání uhlí na něco jinýho. K tomu bych je popíchl snížením soc. dávek třeba na čtvrtinu.

0/0
13.7.2006 9:44

Zizkovak

Re: Kámoš

jojo, tak to proste je. Ty bolsevicky pohrobci delat nebudou. Nastesti jim ODS skrouhne davky, zivit lemply s tuleni nemoci nadale zivit nebudem R^

0/0
13.7.2006 9:51

j@ck

Re: Re: Kámoš

jj, kvůli houpacím koňům jako jsi ty je tato země v takovém srabu, v jakém je. kvůli houpacím koňům jako byli tví předkové se dostali k moci nacisté, komunisté, bolševici a všechna podobná svoloč. divím se, kde lidé z tvé cenové skupiny berou přístup na net. 

0/0
13.7.2006 11:03

Zizkovak

Re: Re: Re: Kámoš

Jen si posluz, ty bolsevicka nulo. Zeme je ve srabu kvuli komousum jako ty... ;-P

0/0
13.7.2006 11:54

Micromind

Re: Kámoš

Tak děkujeme na Ostravsku za kvalitní vrtáky z JIhlavska. Pro tvou informaci, inteligente, v Ostravě už celých 12 let žádně doly nejsou, tak možná to po dlouhých vedeních tobě a tobě podobným po těch letech dojde. Já například žádného horníka osobně neznám, takže pochybuju, že by se tady nějací měli hromadně rekvalifikovat z rubání uhlí. Jiná věc je, zdali je stát schopen nabídnout takové rekvalifikace, které se na trhu práce uplatní, ale to my tady na Ostravsku těžko ovlivníme a Praha, kde se o tom rozhoduje, žije zjevně v domnění, že se tady to uhlí pořád kope.

0/0
13.7.2006 9:53

Zizkovak

Re: Re: Kámoš

To vis ze jo, cekej na stat, kterej te MUSI rekvalifikovat. Dalsi priklad neschopnyho Vostravskyho lempla, kterej se bude furt jen vymlouvat aby nemusel sahnout na praci a svadet vlastni sracky na Prahu, protoze to je nejjednodusi...

0/0
13.7.2006 9:56

Micromind

Re: Re: Re: Kámoš

A ty víš o nějakých uplatnitelných rekvalifikacích mimo ty státní? O ostravských lemplech má tak co mluvit někdo, kdo píše jako ty. Tebe s tvou duševní kapacitou bych váhal zaměstnat jako metaře. Jste tam v Praze pěkně rozmazlení dostatkem pracovní míst, a tak i podobní duševní mrzáci jako jsi ty tam seženou dobrá místa. Tady bylo zvykem pracovat tvrdě, jenže poté, co tady mizela každoročně místa po desetitisících, je to těžké. To ovšem uzkým hrdlem tvé blbosti nepronikne.

0/0
13.7.2006 10:06

Zizkovak

Re: Re: Re: Re: Kámoš

Kecy, kecy a zase jenom kecy o praci. A ty zvasty o tom, jak bys me nezamestnal, to je pekne sci-fi. Kdybys chtel, tak skutecne muzes zamestnavat lidi, jako se tomu deje v rade ceskych vesnic. Ale holt realita je opacna a ja nezamestnam zadnyho linyho Vostravaka;-P

0/0
13.7.2006 10:16

Vondra

Re: Re: Re: Re: Kámoš

Jsem sice z Prahy, ale někdy mi je z Pražáků na zvracení. Jejich názory jsou absolutně nekompetentní, protože tady je fakt dostatek všeho a kdo chce, práci má. Já si  ale myslím, že jedinýá komu se nechce pracovat jsou právě ti Pražáci. Oni by jen kšeftovali, ale na práci si najmou firmy z širokého okolí, kterým občas i zaplatí. Bohatý chudému nevěří.

0/0
13.7.2006 10:55

PP67

Re: Re: Kámoš

Tady vůbec nejde o to, jak dlouho se uhlí nerube. Je to region, kde se rubalo, stáhla se tam veškerá svoloč z okolí, o co míň v hlavě,o to víc ve svalech.A jejich potomci jsou asi to samý.Takže tam holt kvalifikovaní lidé musejí dojíždět.

0/0
13.7.2006 10:12

Micromind

Re: Re: Re: Kámoš

Jen pro infomaci, jen v samotné Ostravě jsou tři vysoké školy, obávám se, že je to víc, než v Jihlavě. O tom, co mají nebo nemají Ostraváci v hlavách, víš doufám z vlastní dlouhodobé zkušenost z pobytu v Ostravě, jinak bych tě musel pokládat za žvanila. Já jsem žil 5 let v Praze a žádné schopenhauery jsem tam na ulidích nepotkával.

0/0
13.7.2006 10:18

Zizkovak

Re: Re: Re: Re: Kámoš

jojo, kvalitni vostravsky vzdelani z VSB ;-D;-D;-D Asi proto se HR inzeraty hemzi poptavkou po vysokoskolacich s notickou "hledame xxxx s VS, ne Vysoka skola banska" ;-D;-D;-D

0/0
13.7.2006 10:22

Micromind

Re: Re: Re: Re: Re: Kámoš

Tak já moc HR inzeráty nečtu, asi to nemám na rozdí od tebe zapotřebí. Studoval jsem pro změnu v Praze na UK a musím se přiznat, že jak znám poměry na VŠB a Ostravské univerzitě, tak to byla investice jen do prestižnější školy, kvalita výuky je +- stejná. Někdy je dobré se vyjadřovat jen o věcech, které opravdu osobně znám, ne jen tak halabala plkat.

0/0
13.7.2006 10:29

Zizkovak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kámoš

Tak proc jsi nestudoval na te kvalitni VSB a trapil jsi se v Praze? Protoze jestli tu nekdo plka, jsi to ty - moc dobre vis, proc jsi radsi sel do te Prahy ;-P;-D

0/0
13.7.2006 10:57

Konstrukter

Re: Kámoš

Skvělý příspěvek... Jeden kamarád z Jihlavy pracuje v Ostravě a tobě z toho vyplyne že nezaměstnaní na Ostravsku jsou flákači, kteří zneužívají soc. dávky. Geniální....

0/0
13.7.2006 10:16

krdak

Mýty

Nevím koho chtějí autoři článku oblbnout tvrzením, že lide nehledají práci protože si pohodlně žijí z dávek. Můj kolegyně samoživitelka dostávala cca 6 tisíc, zato se nedá žít, hledala práci a všude jí nabízel 7 tis čistého. Za to se taky nedá žít prestože pracuje a dál něco lepšího hledá. Závěr - problemem nejsou vysoké dávky ale mzdy za které se nedá žít auž vůbec investovat do vzdělání atd.

0/0
13.7.2006 9:36

...

Re: Mýty

Další blb, který přichází s tvrzením: "znám jednoho, který...".

Říká ti něco statistika? Pokud z 1200 lidí má jenom necelých 200 ochotu se přestěhovat, to mluví samo za sebe.

0/0
13.7.2006 9:42

ja

Re: Re: Mýty

Ona je to spise statistika o tom, kde a kolik lidi lzou. 200 jich rika, ze by se prestehovalo, takze tak 50 z nich by se opravdu prestehovalo.

0/0
13.7.2006 9:53

krdak

Re: Re: Mýty

Toto je konkretní případ, kolegyně má středoškolské vzdělání, pracuje utrácí jen za nejnutnější existenční potřeby a přesto se musela obrátit na lichvářský Provident. Debil jsi ty.

0/0
13.7.2006 9:59

Jop

Re: Re: Re: Mýty

Kolegyne asi absolvovala spatnou skolu. Nema nahodou gympl? :-D

0/0
13.7.2006 12:29

fopa22

musí to jít

jasně že je vždycky pohodlnější mít kolem sebe rodiče a prarodiče aby se podíleli na vaší existenci (tchýně si libuje :-/) a hlídali třeba děti,ale mělo by to jít i bez nich. A když se stěhuju za prací,tak jednoznačně jen tehdy,když se mi to vyplatí! ke všemu ceny bydlení v určité lokalitě jsou přece odvozeny od tamější celkové úrovně, tj. výše průměrné mzdy,nabídka práce atd. taková přímá úměra je všude,takže to vyjde vpodstatě nastejno at jste kde jste,ale kdo chce,důvod si pro svoje konání vždy najde :) 

jaká je třeba pravděpodobnost,že zrovna v rodném městě/vesnici na mě čeká to nejlepší v životě? ;-)

...dle mého názoru jen to,s čím se prostě smířím.

0/0
13.7.2006 9:07

vlado

nenapadlo niekoho

ze ak ma niekto byt v ostrave a bude ho chciet predat a odstahovat sa za pracou, zaplati dan z prevodu nehnutelnosti, ked potom ten novy byt za tu istu cenu preda a zase sa niekam odstahuje, opat zaplati tuto dan, takze je mozne svoj milionovy byt trikrat predat za tu istu cenu a prist skoro o sto tisic, kde na to maju ludia s priemernymi platmi vziat? ekonomicka teoria hovori, ze ludia konaju racionalne, mozno by nebolo na skodu skusit pochopit ich motivy a reagovat podla toho, miesto moralistickych kazni o tom, co by mali robit

0/0
13.7.2006 8:56

ja

Re: nenapadlo niekoho

Ja bejt Slovakem, tak se radsi staram o to, ze mam ve vlade fasistu a Meciara. Jestli chces zit tady, tak se nauc Cesky a Cesky komentuj Cesky dane.

0/0
13.7.2006 8:59

ja

Re: Re: nenapadlo niekoho

Za takove "Cechy" se musim stydet a za tebe se tomu Slovakovi omlouvam. U nas taky maji komunisti 50 % kresel v parlamentu... a netvrdim, ze kazdy Cech je h*o*v*a*d*o

0/0
13.7.2006 9:10

ja

Re: Re: Re: nenapadlo niekoho

omlouvej se leda za svoji priposranost, joudo

0/0
13.7.2006 9:36

Datel

Re: Re: nenapadlo niekoho

doufam ze mu nechces na sobe demonstrovat, ze co cech to pitomec?

0/0
13.7.2006 9:46

ja

Re: Re: Re: nenapadlo niekoho

Je v mem tvrzeni nejaka nepravda? Vladu maji jak jsem napsal a uredni jazyk je v teto zemi Cestina. Mas s fakty nejaky problem, nebo jen demonstrujes, ze jsi pitomec? 8-o

0/0
13.7.2006 9:59

Radek

Re: Re: Re: Re: nenapadlo niekoho

Achjo, ty seš fakt primitiv ... Rv

0/0
13.7.2006 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.