Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neplaťte pokuty, vzkázal Česmad řidičům kamionů

Největší tuzemské sdružení autodopravců Česmad Bohemia razantně vstoupilo do diskuse o změnách ve víkendovém zákazu jízd pro kamiony. Zástupci Česmadu řidičům vzkázali, aby neplatili pokuty za porušení pátečního zákazu jízd či špatné parkování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mrakojet

tir

prasata v nakladaku  at platej a drzej hubu

0/0
1.5.2008 14:50

mrakojet

prasata v nakladaku

0/0
1.5.2008 14:46

kudrnáč1

BMV318 E 36

poradí někdo,jak u tohoto vozidla vyměnit olej?

0/0
3.11.2006 11:01

kudrnáč1

BMV318 E 36

0/0
3.11.2006 10:59

Lupulin1

Česmad (neplaťte) a Paroubek (odpustky) - Jak přimět lidi k neúctě k našemu právu a právnímu systému?

Je čas pochopit, že další kamiony se do české republiky nevejdou. Je to naprosto jednoduché. Vláda dala jasný signál k útlumu kamiónové dopravy přes ČR. Jenže páni řidiči jak jsou zvyklí neusále spát za volantem to ještě nezachytili. Souhlasím s touto politikou. A souhlasím s nutností zákon ještě upravit ve prospěch osobní dopravy. A argumenty ohledně přínosu jsou naprosto směšné, kamiónová doprava zničila všechny silnice a dálnice v tranzitních směrech. Česmad se svými aktivitami zařadil mezi radikálně anarchistické organizace, které u nás ztrácejí registraci. Doufám, že i tento problém bude stát schopen do konce roku vyřešit odebráním statutu legálnosti organizaci Česmad s pofidérními aktivitami. :-/

0/0
18.7.2006 11:23

german

Re: Česmad (neplaťte) a Paroubek (odpustky) - Jak přimět lidi k neúctě k našemu právu a právnímu systému?

;-D;-D;-D to tam mate zakonyR^ a zakonodarci vam radi : nedodrzujte zakonyRv

8-o se nedivim, ze tam mate takovej bordel ;-D

0/0
23.7.2006 19:26

lolek77

Neplaťte pokuty nikdo. Když anarchie tak všeobecná.

0/0
17.7.2006 22:26

Culeto

Záráží mě nenávist vůči kamionům

A to doslova Vážení přihroublí dopisovatelé. Kamionová doprava nejpružněji reaguje na poptávky ekonomiky a plnej sklad polotovarů jsou prachy, které se mohou točit jinde.(každej z Vás chce přece solidní plat a rentiér solidní rentu, socka slušnou dávku).Mít po ruce 70 mega určitě si nezařídím spedici a už vůbec byh nešel jezdit, páč je to docela tvrdej chlebíček.Mám jen jednu otázku, kromě toho , že Vám kamiony překážejí na silnici (zřejmě budete ti týpkové, kteří , když někoho dojedou, tak ho musí předjet stůj co stůj i když jede 130, protože pak by jste zřejmě nestihli darovat orgány) máte nějaký jiný logičtější argument ? Čekám

0/0
17.7.2006 16:49

SMIL

Re: Záráží mě nenávist vůči kamionům

proč řidiči kamionů záměrně znemožňují předjetí a to i na tříproudové dálnici? Protože jsou to většinou ho*vada! Neplatí pro řidiče v prostředním pruhu který zabrzdil, aby ho to ho*vado v levem mohlo předjet. škoda jen že to udělal až po pěti minutách!

0/0
17.7.2006 19:14

Carlos

Co vyjetý koleje od přetíženejch aut. Nechápu, že když zrušili celníky, že jim nepostavili na čáru váhy a nepřevažujou jak mourovatí.

0/0
20.7.2006 8:57

dennyii

Kamiony

Jediny duvod , proc je tolik kamionu, je , ze je levne palivo, az poradne zdrahne, se mozna nekdo zacne zabyvat, proc se musi nejen zbozi, ale i polotovary nesmyslne transportovat z jedno statu do druheho a opacne. Doufan ze tentokrat vyleze barel na nejmene 100 dolaru. Potom pude  vsechno, budete videt.

0/0
17.7.2006 15:59

Radek

Zajebany kamiony

Ano správně většina kamionů je traznit. A proč jezdí přes Česko? Protože je to pro ně výhodnější než přes Rakousko. Rakušáci jsou vychcaní, zavedli takové podmínky, kdy je to pro kamioňáky lepší jet přes Česko. A tady? Poslancům je to jedno, ti mají milionová sídla pěkně v klídku a kamion nevidí na hodně daleko. A na obyčejnýho člověka, kterému jezdí kamion za kamionem kolem baráku serou!!!

0/0
17.7.2006 15:14

Pepa Nos2

Re: Zajebany kamiony

Souhlas.R^;-€

0/0
17.7.2006 15:17

marel

doprava

Vsichni tu pisou, ze zadne kamiony nechce. Uvedomte si, ale kdo vam sem vozi zbozi. Chcete opet vyber v obchode jak za komunistu. Uvedomte si ze vzdycky plati neco zaneco. Ches nakupovat tak budes muset tolerovat dovoz zbozi. To same plati na potraviny, proste vsechno.

0/0
17.7.2006 15:10

drevak_patlak

Re: doprava

Jenže dovoz zboží do obchodů tvoří malé procento kamiónové dopravy. Zásobovači obchodů také obvykle nemívají problémy s omezením v pátek odpoledne a o víkednu.

Hlavní objem kamionové dopravy je tranzitní doprava a té je potřeba se nějak zbavit. Buď to jako v Rakousku a Německu zavedením přísných pravidel a vysokého mýtného (čímž začaly dopravci jezdit přes nás) nebo jako ve Švýcarsku převedením na železnici.

0/0
17.7.2006 15:29

SMIL

Re: doprava

to se mýlíš chlapečku, provoz kamionů se zdvojnásobyl, jestli víš od kdy?

0/0
17.7.2006 19:17

eM

Zacnete vsichni u sebe!!!

Drazi placalove chytrosti typu "Zakazte kamiony po cely tyden", mozna byste mohli zacit u sebe. Prestante chodit nakupovat do hyper/super zbozi zbytecne prevazene ze statu do statu a podporujte lokalni vyrobce a prodejce. Ale to asi vetsina z vas neni schopna oprostit se od oblibenych Plusu, Lidlu, Tescousu a podobnych vlakem nezasobitelnych obchodu.

Navrh Cesmadu, aby zakaz platil podobne jako v okolnich statech mi prijde naprosto logicky a podporuje to aby kamion co nejrychleji z naseho uzemi zmizel pokud tranzituje.

0/0
17.7.2006 15:09

Ajvn75

Re: Zacnete vsichni u sebe!!!

no jo, povidej jim to. Clovek se tu jen rozcili a nic z toho nemame. ;-) Oni nas stejne neposlouchaji :-D

0/0
17.7.2006 15:14

Radek

Re: Zacnete vsichni u sebe!!!

Také by se to dalo tak řešit. Ale je tu jedno ale, to se určitě nepodaří. Lidé jsou líní....

Stejné podmínky a zákazy pro kamionovou dopravu by měly platit po celé evropské unii stejně. Až na to, že každý stát má svátky trochu jinak, ale to už je jiná kapitola.

Uvidíme jak se projeví zavedení mýtného, ale moc si od toho neslibuji. Jak si vzpomínám tak, ty systémy pro výběr nejsou moc kompatibilní...

Co říkáte na budky pro výběr na dálnicích, které se vybírají v hotovosti např v chorvatsku a slovinsku?

0/0
17.7.2006 15:23

drevak_patlak

Re: Zacnete vsichni u sebe!!!

Až zdraží ropa a zavede se mýtné, tak už se nevyplatí dovážet do ČR papriky ze Španělska a rajčata z Řecka. Do té doby nezbývá než buď rozlišovat a kupovat české zboží (jak správně radíte a mnozí dělají) nebo holt trpět kamióny.

0/0
17.7.2006 15:32

Ajvn75

lidska tragedie

Opravdu, cist radu prispevatelu, to je zazitek. Vy byste vsichni chteli mit desetitisicove platy, bouraky v garazich, prepichove vily, plnou lednici jidla a piti, v kazdem z deseti pokoju sest televizi, patnact mobilu, DVD rekorderu, plnou knihovnu vypalenych CD, DVD a VHS medii, ve sklepe plno naradi od Bosche, Makity, cerstvou zeleninu a ovoce cely rok, svoji povinnou basu nebo lepe dve piva .. vsechno, kdyz jsme tak dobri a dari se nam s tim nasim Paroubkovym HDP ... ale kamiony byste nechali stat pred hranicema. Ono se to HDP vygeneruje nekde jinde, ze jo? Nejak jinak, bez nich, ze ano? A uz slysim, jak to jde ve Svycarsku, tak proc ne u nas! :-) Ale Svycarsko nikdy historicky nebylo a neni tranzitni zemi Evropy a jeji ekonomika ma uplne jine zaklady, na kterych stoji, ktere CR nikdy nemuze ziskat, to si racte uvedomit. Takze zaklinat se touhle zemi je laciny populismus! Budte radi za to, ze se do tehle "zadnice" Evropy uracil krom domaciho hlavne cizi kapital a ze Vam dava praci.

0/0
17.7.2006 15:06

Ajvn75

Re: lidska tragedie

Navic, je to nenazranost kazdeho z nas, je to pravo nasi volby, co si, od koho, jakeho vyrobce, ze ktere zeme koupime, takze jsme to ve finale my vsichni spotrebitele, kteri urcujeme, ze tu touhle zemi nestaci zasobovat 10 nebo 20 kamionu za den, ale mnozstvi, jake tu jezdi. Proc jste prestali chodit jako driv za komancu ve meste ke svemu reznikovi? Do sveho Ovoce-Zelenina? Proc dneska misto toho kazdy jezdite do Super-Hypermarketu, kam den co den jezdi kamiony, co Vam vozi rajcata na miru z Holandska a ne z nasi zahrady Cech? Ale proc si tohle priznavat, kdyz je to moc pohodlne, vidte??

0/0
17.7.2006 15:12

von_kleist

Re: Re: lidska tragedie

Tohle vse by mohlo jit obslouzit i behem tech peti dni... Navic doprava rajcat kdovi odkud je zejmena v dobe, kdy jsou tady, nesmsylna a mela by byt patricne draha, to by mi nevadilo. Ale vadi zbytecna doprava cehosi sem a tam, nota bene provozovana zpousobem, kdy dopravujici nenese veskere naklady spojene s provozem...

0/0
17.7.2006 15:23

Ajvn75

Re: Re: Re: lidska tragedie

Ano, mohlo by to jit obslouzit behem tech 5 dni, komfortne, ovsem za predpokladu, ze bude nalezite dimensovana i sit dalnic/silnic. A protoze neni, vypada to na silnicich jak to vypada a neustale se podivujeme nad clanky, jak tamhle nebo onde nabourany nakladak zatarasil tu ci jinou dopravni tepnu a lide kysnou hodiny v zacpach. Chte nechte, ta nehodovost ze sve casti pada na vrub i tomu, jak jsou silnice preplnene, neni to jen a pouze o tom, ze jsme jako ridici nedisciplinovani, agresivni nebo nezkuseni.

Jinak ale nesdilim nazor, ze doprava holandskych rajcat, kdyz jsou i v Cechach, je nesmyslna. Tim padem jsme nesmyslni my, kdoz je chceme kupovat. Pokud si trh toto zada, neni podle me cesta mu hazet klacky pod nohy. To delalo driv RVHP a bohuzel v blede modrem neco podobneho pacha i Brusel. :-/  Proc delat neustale restrikce, kdyz misto toho lze podporovat podnikani, zivotni uroven a tim i zdroje pro vystavbu a opravu infrastruktury? Hlavne, ze se Evropa divi, ze ji USA stale utika.

0/0
17.7.2006 15:36

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: lidska tragedie

Kdepak, nesmyslná je hlavně evropská zemědělská politika, která dotuje vývoz přebytků. Kdyby byly ty papriky bez dotací, tak tu dlabeme výhradně české.

0/0
17.7.2006 15:49

ArneFarin

Re: Re: Re: Re: lidska tragedie

Sorry, ale jako zákazník vůbec nemohu ovlivnit, jestli budu kupovat rajčata holandská nebo slovenská. Chci-li rajčata, tak je koupím a na výběr země původu většinou nemám.

0/0
17.7.2006 17:19

komentator-1

Re: Re: lidska tragedie

myslim ze zrovna zavazka zbozi do hypermarketu je zlomkem kamionove dopravy. Problem tech napr. rajcat je to, ze se vezou z Italie do Polska pres nas, blokuji Cervenohorske sedlo apod.

A za by tranzit mel nejake priznive dopady na HDP, no to si asi delate srandu, ledaze byste do toho pocital vykony stavebnich praci pri opravach silnic a dalnic, praci servisu na skodach zpusobenych nekvalitnimi silnicemi a i benzin spotrebovany stanim v kolonach...

0/0
17.7.2006 15:37

snehulak

Re: lidska tragedie

NAPROSTO SOUHLASIM:

0/0
17.7.2006 15:12

ZZZZZZZZ

Re: Re: lidska tragedie

Ja taky. Si myslej ty c u r a c i ze se to DPH vygeneruje samo

0/0
17.7.2006 16:45

sammer

A co na to jít od lesa

všichni pořád mluví, kolik je potřeba parkovacích míst atd... Ale proč proboha!!!! Tranzit přes republiku lze vyřešit - vlakem a v určitých uzlech se připojí další vagóny - tím zmízí nezanedbatelné procento z D1 a bude volněji. A ti řidiči si následně ušteří tolik výkonu, že pojedou až do tramtárie. A pak někoho na padne, že není potřeba posílat auto + návěs a pojede už jenom samotnej návěs. To bude super, že páni řidiči až budete u rodin....

0/0
17.7.2006 14:59

...

Re: A co na to jít od lesa

Hele, sammere isso, zkus zavolat do nějaké spediční firmy a pak do ČD a ověřit si, kolik stojí převoz 20t něčeho kamiony a kolik vlakem. A nezapoměň se taky zeptat, jak dlouho ta přeprava bude trvat a zdali jsou schopni ji provést v době, kdy ty potřebuješ a ne kdy se jim to zrovna hodí. A až to uděláš, budeš mít jasno, proč se vlaky nejezdí... Rv

0/0
17.7.2006 15:08

drevak_patlak

Re: Re: A co na to jít od lesa

Zrovna 20tun ale není moc reprezentativní příklad. Takové množství se vejde na jeden menší vagón a doména železnice je ve vyšších objemech. Nicméně i ten jeden vagón Vám i ČD v některých případech dopraví za srovnatelnou cenu jako na kamiónu. S rychlostí a časem dodání už to ale bývá horší, nicméně pokud skutečně nespěcháte, můžete mít vagón ve Vaší stanici v předstihu (doveze ho tam např. noční manipulák a Vy si ho odpoledne vyložíte).

Jinak po našich kolejích nejezdí jen ČD, zkuste oslovit i jiné dopravce.

0/0
17.7.2006 15:39

Radek

Re: A co na to jít od lesa

Přesně tak máte pravdu, tak to řešit, a pokud by o přepravu kamionů vlakem byly podmínky, dotace od státu, tak by se to vyřešilo. To by bylo podpořeno tím, že by se zavedlo vysoké mýtné.

0/0
17.7.2006 15:29

Culeto

Re: A co na to jít od lesa

No nevím, celková kapacita dráhy v úseku Brno -Praha je cca 3 000 vozů denně. Po dálnici jich projede cca 30 000.Když k tomu připočtu, že dráhy provozující kdysi rolu v Děčíně si vozy půjčovaly v zahraničí a že nexistují terminály atd. Tvůj návrh od lesa znamená, vybudování alespoň jedné koleje do Prahy , pár terminálů a několika tisíc vozů. Což je podle mého takové malé kravinimum. Možná bych souhlasil s omezením tranzitu přes ČR, ale na to nepotřebujeme nic, ono by stačilo, kdyby naše čacká policie místo měření rychlosti občas zkontrolvala technický stav vozidel (např. Bulhaři a Rumuni no comm.), kdo jezdí tak ví jak se chovají němci rakušáci k našim špeditérům (kromě technického stavu, taky kontrola řidiče jak je dlouho v zahraničí a zda má pracovní povolení atd. atd.)

Jinak s výzvou ČESMADU k nerespektování zákona nesouhlasím i když jim jde o zrušení naprostého nesmyslu, nechť zvolí jiný způsob v rámci zákona.  

0/0
17.7.2006 16:22

von_kleist

nakopat do zadku

a zakazat jezdeni od patku 16.00 do nedele 24.00! Jak je mozny, ze ma tahle lobbisticka banda takovou silu?

0/0
17.7.2006 14:59

magorum

Hnusny zasah statu do podnikani

Okamzite by meli ty omezeni zrusit! Takhle to jen nesmyslne protahuje zavazeni zeme odpadkama z Nemecka... ;-€ ;-)

0/0
17.7.2006 14:57

snehulak

aetr

Ptal se nekdo z vlady nekoho kdo tomu trosku rozumi,to asi tezko.Kdyz pojedes treba z nemecka a moch bys dojet treba az do prahy coz by jsi ztihnul za 2hodki a ty musis od 17 do 21 stat coz neni kde a vyjde ti to z vykonem do 19 00 tak ses v prdeli a musis delat pausu 9hod.Tak at to panove z vlady jdou vysvetlit manzelkam tech kluku ze neprijedou domu k rodine v patek ,ale az v sobotu a v nedeli zas jedes.Takze ja osobne mam ten jejich zakon v ....A na nejaky prazaky seru ze chtej na chaty tak ja chci taky domu.

0/0
17.7.2006 14:55

von_kleist

Re: aetr

kdyz se jim to nelibi, nemusi to delat...

0/0
17.7.2006 15:00

drevak_patlak

Re: aetr

Pravděpodobně děláte řidiče kamiónu. Holt musíte vyjet z toho Německa dřív. Od toho je ve firmě dispečer,a by cesty optimálně naplánoval a řídil.

Pokud se Vám to nelíbí, dělejte něco jiného. Řidiči autobusů si také neztěžují, že musí v pátek a v neděli odpoledne vozit posilové dálkové linky, průvodčí ve vlaku si také neztěžují, že nastupují např. na vlak s odjezdem v 4 ráno apod. Každá profese chce prostě svoje a nezbývá, než se přizpůsobit nebo dělat něco jiného.

0/0
17.7.2006 15:01

snehulak

Re: Re: aetr

Zkus si sednout do auta na betonovy parkoviste od 17 do 21 hod a treba si cti nebo si zkus odpocinout a pak mi posli mail jak se ti to libylo dik.tomas.snehulak@seznam.cz

0/0
17.7.2006 15:08

...

Re: Re: Re: aetr

A proč by to dělal, sněhuláku? Vybral si jinou práci. To jenom vy, banda trotlů nerespektující dopravní předpisy a základní pravidla slušnosti a bezpečnosti na silnicích, si neustále stěžujete. Když tě to nebaví, najdi si jinou práci, joudo. Rv

0/0
17.7.2006 15:11

b.bombicka

Re: Re: Re: Re: aetr

Jo a jak víš, že každej řidič kamionu je trotl nerespektující dopravní předpisy? Ano jsou takoví, ale to jsou i jiné profese a jako dobytek jezdí i manageři ve svých BMV a spol.(160 po dálnici je minimum). Jinak nás v pátek na D1 skoro smetla nějaká uniforma-bez blinkrů nás málem natlačila na svodidla a o po sjezdu to do nás na okresce málem čelně napálil nějakej "king" v autu typu "Jeep" /ve značkách se moc nevyznám a navíc jsem byla vyklepaná z toho, že bylo málem po nás, tak nevim, jaká přesně značka to byla/. Ale jako prasata jezdí pouze kamioňáci, opravdu bezva logika.Mmch kdyby všichni dřepěli v kancelářích, kdo by ti asi dopravil tvoje oblíbené papáníčko do hypáčů a jiných obchodů, elektroniku, auto a já nevim, jaký další kraviny, který si jistě kupuješ. 

0/0
17.7.2006 15:18

albert

Re: Re: Re: Re: Re: aetr

... je vidět že se v autech nevyznáš, BMW se píše s W. A navíc, sice nemáš ráda managery, asi závist či co, ale BMW opravdu není v ČR managerský vůz...

0/0
17.7.2006 15:29

b.bombicka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: aetr

Co bych jim měla závidět? Tu spotřebu??? A co dalšího? Vředy? To, jak se třesou o křesla, když se něco děje? Že jejich manželky jsou s nima jen kvůli prachům? Znám z naší firmy....Ne, já jim to opravdu nezávidím. Jo a je fakt, že naši manageři si vozí (Y) ve Volvech. Já  ale nepotřebuju luxusní auta ani baráky. Jinak uznávám-značky aut mě neberou. Já poznám tak trabanta ;-D 

0/0
17.7.2006 15:42

Culeto

Re: Re: Re: Re: aetr

Proč by měl být trotl, když přepočtu počet nehod způsobených těžkými nákladními vozidly (neplést si to z nejrychlejším vozidlem na světě - bílou dodávkou) na počet jejich registrací a porovnám to samé u osobních, tak jdu raději vráti svůj řidičský průkaz, aby mě někdo , kdo má IQ pod 85 nenazval něčím horším než trotlem.

 

0/0
17.7.2006 16:29

b.bombicka

Re: Re: aetr

Jak asi může vyjet dřív, když čeká na naložení příp. musí dělat pauzu.Ono se totiž může jet jen 9 hodin (s pauzou) a pak musí být x hodin pauza (teď se to nějak měnilo, tak nevím, zda je to 9 nebo  11 hodin). Laskavě nekrafejte do věcí, kterým zjevně vůbec nerozumíte. A  dispečeři a dispečerky jsou takoví volové a krávy, kteří o přepravě ví stejný kulový jako vy. Sedí na teplym místečku a v kamionu nikdy neseděli, ale rozdělovat práci umí dobře. Jinak co se týče těch autobusáků a železničářů, tak ti za to mají náhradní volna. Takovej řidič má volna, že se vám o tom ani nesní.

0/0
17.7.2006 15:12

komentator-1

Re: Re: Re: aetr

a ty jsi z oboru, ze tak dobre vis, jak funguji nebo nefunguji dispeceri? Napsat, ze jsou to troubove, kteri o doprave nevedi nic mi prijde jako dost odvazne tvrzeni. Kamarad dispecera kamionove dopravy dela a neni to rovnez zadna legrace. Bavit se o nahradnich volnech ridicu autobusu mi prijde uplne mimo.

0/0
17.7.2006 15:29

b.bombicka

Re: Re: Re: Re: aetr

Jo vim, protože můj partner s nima musí jednat:-/ S krávou, která nikdy kamionem nejela, viděla ho možná tak z osobáku a o nakládání ví lautr kulový, ale přesně ví, co by měl dovézt a navíc jemu a pár dalším dává ráda soboty, páč jsou to mladí kluci nebo chlapi před důchodem. Jinak o náhradních volnech se nepřu, ale naštvalo mě, když někdo napíše, že řidič busu musí jet v Ne. To sice musí, ale pak má volno. To řidič kamionu ne.

0/0
17.7.2006 15:45

komentator-1

Re: Re: Re: Re: Re: aetr

takze na zaklade dispeceru z jedne firmy (a dost mozna jenom jedne dispecerky - kravy) rikas, ze ti lide vedi o doprave pendrek. Navic dispecer i ridic maji obvykle i nejakeho sefa, se kterym se da napr. o opakovanych sobotach mluvit, protoze vse je v papirech. Nebo se da jit jinam, ale to uz bych odbocoval od diskuse.

0/0
17.7.2006 16:07

b.bombicka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: aetr

To se dá,ale za max. 15 brutto a z toho se rodina uživit nedá. :-/Obzvlášť když si budem muset vzít hypotéku. To by pak byl jeho plat jen na tu hypotéku a my okusovali stěnu bytu.:-/ V této firmě jsou šéfíci a dispečeři jedna ruka, zkoušel si stěžovat-jen pohořel. Takže i já vítám zákaz víkendů, ale když utnou i páteční odpoledne, tak chudák přítel zkejsne celej víkend někde na parkovišti na dálnici nebo v zapadákově.

0/0
17.7.2006 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.