Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Avie přijde strategický investor z Indie

Výroba nákladních automobilů Avia se přesune do indických rukou. Divizi nákladních vozů totiž od firmy Odien odkoupila indická společnost Ashok Leyland. Ta v Indii vyrábí autobusy a kamiony. Výši transakce obě strany tají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Santa1

Jestli nechají výrobu tady, bude to zázrak

Díval jsem se na jejich stránky www.ashokleyland.com jsou to těžká sedmdesátá léta, jak ze seriálu Profesionálové, tam byly tyhle auta k vidění. Zřejmě koupili zkrachovalou fabriku v UK a prostě ji jen převezli do Indie. Auta velikosti Avie jim v programu chybí, než by se mordovali s vývojem, radši si koupí za pár šupů hotový model i s výrobní technologií. Naše montážníky k tomu jistě potřebovat nebudou. S tím co vyrábějí to na evropském trhu nemůžou myslet vážně, ale mejlit se může každej...

0/0
19.7.2006 20:51

lolek77

Re: Jestli nechají výrobu tady, bude to zázrak

Škoda že to nekoupili i s Aerem.

0/0
19.7.2006 23:26

cyco

kvalita

Ashok Leyland - moc dobry vozy. To bude pro Avii jiste znamenat velky kvalitativni skok.:-D

0/0
19.7.2006 15:41

Jirka-Praha

vypada to dobre

konecne se to snad zvedne z popela..

0/0
19.7.2006 14:41

Wolf

Nakladaky

Po prevratu se mel LIAZ, TATRA a AVIA prodat strategickemu investorovi typu VW. V tomto pripade spis Mercedes-Benz, SCANIA, VOLVO, Renault. Dokonce ty nase automobilky se mohly spojit v jednu pokryvajici cele portfolio nakladnich automobilu jak na silnice, tak do terenu. Navic o ruzne nosnosti. Jeste se k nim mohl pridat vyrobni program na dodavku typu Ford Transit. Investor uz by si pohlidal efektivitu a ziskovost vyroby. Hlavnim kriteriem pri prodeji by nebyla cena, ale zachovani a rozsireni vyvoje, vyroby a znacky. Podobne jako u Skoda Auto, nebo Karosa.

0/0
19.7.2006 13:01

1

Re: Nakladaky

Nutno podotknout, že tak snadné to nebylo. Dokonce si myslím, že to bylo zcela neprůchozí. U té Avie se o to snažili a výsledek je znám. Vzhledem ke zhroucení socialistických trhů byla situace krajně nepříznivá. Mnohem horší chyby se udělaly v ČKD Tatra, která jako největší výrobce tramvají na světě, mohla přežívat jen na rekonstrukcích.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
19.7.2006 13:50

Tom

Tak to je úlet, Avii převálcovali šmudláci.......

0/0
19.7.2006 12:56

Santa1

Re: Tak to je úlet, Avii převálcovali šmudláci.......

Šmarjá a cos čekal. Avia stála na výrobě licenčního náklaďáku ze šedesátých let. Jediné, co se do roku ´89 podařilo vylepšit, byla převodovka s řazením na podlaze. Pak se to všelijak piglovalo, ale nic zásadně nového. Nový model přišel příliš pozdě, navíc na plnění nových exhalačních předpisů a výkonových požadavků se do toho musí montovat motory Cummins, tím se výroba ještě prodražuje. Tak se dá vyrábět leda ztráta.

0/0
19.7.2006 21:09

jam

problem nejsou indiani,ale vlastni tupe hlavy

nemyslim,ze zanik vyvoje je dilem privatizace.indiani mohou zlepsit posici v automobilce a dokonce vyrobit nejaka auta (rozumej vice aut nez v minulosti),ale obecny problem je v tom,ze nikdo se neohlizi po strukture investic (fsechno auta), NIKDO OPRAVDOVE NEZKOUMA VLIV NA ZIVOTNI PROSTREDI U JEDNOTLIVYCH VYROB (VIZ KAMIONY PRO HYUNDAI) a kazdy jen presentuje volebne zajimave argumenty, kolik pracovnich posic vytvori,ale ze bychom pozadovali (vubec si troufli pozadovat) po investorovi prislib, ze zachova nebo pocita s vytvorenim vyzkumu v importovane vyrobe to ne.takze se pak nedivte,ze kdyz se pak vyroba bude jevit dale na vychod levnejsi,ze KAZDY subjekt odejde a my neprodame ani tu vyrobni halu po nem,ale dobre nam tak.

0/0
19.7.2006 12:27

roba21

Re: problem nejsou indiani,ale vlastni tupe hlavy

Třeba z Ukrajiny se budou auta do západní Evropy dodávat opravdu snadno a levně. Nemyslíte, že ty investice u nás mají také logistické důvody? Kdyby to bylo jen o nákladech na pracovní sílu, nebyla by na západ od nás jediná fabrika. Krom toho je tu nějaký vývoj ekonomiky a kvalifikace pracovní síly, Za 10 let budou lidé v ČR stát více, ale budou také více umět, produktivita bude vyšší. To zase přiláká jiné investice. Takže klídek. Pokud někdo nevydá celoevropský zákon na zákaz produkce automobilů, myslím že můžeme být celkem v klidu.

0/0
19.7.2006 12:51

cejkis

následky privatizace

Následky privatizace jsou opravdu příšerné. Všechno se dá rychle napravit, kromě jediného. Vývoj, výkzum technologií. Výsledkem privatizace mimo jiné je, že většina vývojových pracovišť zanikla a specialisté přešli k zahraničním firmám a tito lidé teď v naší zemi propagují a prodávají zahraniční výrobky....

0/0
19.7.2006 11:46

cejkis

Re: následky privatizace

a když zaostáváte ve vývoji v důsledku 40 leté éry komunismu a máte schopné lidi tak to jde dohnat...když už ani ty lidi nemáte, jste v prdeli jako Avie

0/0
19.7.2006 11:47

killy

... a budou firmy zaměstnávající cvičený vopice.....

...lisovat Lego, letovat tišťáky, montovat kola na auta, balit koblihy........  Jen poznámka: Ty mluvíš ve 2. osobě mn.č. tzn.:   ??????????????

0/0
19.7.2006 12:04

Jim.Papin

Re: následky privatizace

Neni pravda. Zahranicni firmy uz maji a buduji vyvojova centra i v CR.

0/0
11.12.2007 21:10

Tom

To jsme to dopracovali

Investor z Indie. Myslel jsem, že v Indii bychom měli investovat my, ne naopak. :-(

0/0
19.7.2006 10:46

halalik

Re: To jsme to dopracovali

Nevidim na tom nic spatneho. I nase firmy, a neni jich malo, investuji napriklad v USA nebo v Nemecku.

0/0
19.7.2006 10:50

xabox

Re: To jsme to dopracovali

Taky mi to vůbec nevadí. Určitě lepší, než Číňani, kde jsou firmy většinou ve vlastnictví komunistů...

0/0
19.7.2006 11:08

buhvol

Re: Re: To jsme to dopracovali

Ty seš pitomec ;-D

0/0
19.7.2006 13:16

xabox

Re: Re: Re: To jsme to dopracovali

Jo? A proč jako? Protože vím, že v Číně musí být podnikatel buď sám v partaji, nebo mít velmi dobré vztahy s provinčními aparátčíky? Tedy když to není přímo státní podnik...

0/0
19.7.2006 15:08

kajoo

Re: To jsme to dopracovali

Ked pridu aj z Gurunu, hlavne nech tu fabriku postavia na nohy.

0/0
19.7.2006 11:12

Bodie

Re: To jsme to dopracovali

Tak toto je velký omyl. O Indii toho moc nevíte, stejně jako Kolumbus, který ji hledal v Americe. :-)

0/0
19.7.2006 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.