Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Do Avie přijde strategický investor z Indie

Výroba nákladních automobilů Avia se přesune do indických rukou. Divizi nákladních vozů totiž od firmy Odien odkoupila indická společnost Ashok Leyland. Ta v Indii vyrábí autobusy a kamiony. Výši transakce obě strany tají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Santa1

19. 7. 2006 20:51
Jestli nechají výrobu tady, bude to zázrak

Díval jsem se na jejich stránky http://www.ashokleyland.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ashokleyland.com jsou to těžká sedmdesátá léta, jak ze seriálu Profesionálové, tam byly tyhle auta k vidění. Zřejmě koupili zkrachovalou fabriku v UK a prostě ji jen převezli do Indie. Auta velikosti Avie jim v programu chybí, než by se mordovali s vývojem, radši si koupí za pár šupů hotový model i s výrobní technologií. Naše montážníky k tomu jistě potřebovat nebudou. S tím co vyrábějí to na evropském trhu nemůžou myslet vážně, ale mejlit se může každej...

0 0
možnosti

lolek77

19. 7. 2006 23:26
Re: Jestli nechají výrobu tady, bude to zázrak

Škoda že to nekoupili i s Aerem.

0 0
možnosti

cyco

19. 7. 2006 15:41
kvalita

Ashok Leyland - moc dobry vozy. To bude pro Avii jiste znamenat velky kvalitativni skok.:-D

0 0
možnosti

Jirka-Praha

19. 7. 2006 14:41
vypada to dobre

konecne se to snad zvedne z popela..

0 0
možnosti

Wolf

19. 7. 2006 13:01
Nakladaky

Po prevratu se mel LIAZ, TATRA a AVIA prodat strategickemu investorovi typu VW. V tomto pripade spis Mercedes-Benz, SCANIA, VOLVO, Renault. Dokonce ty nase automobilky se mohly spojit v jednu pokryvajici cele portfolio nakladnich automobilu jak na silnice, tak do terenu. Navic o ruzne nosnosti. Jeste se k nim mohl pridat vyrobni program na dodavku typu Ford Transit. Investor uz by si pohlidal efektivitu a ziskovost vyroby. Hlavnim kriteriem pri prodeji by nebyla cena, ale zachovani a rozsireni vyvoje, vyroby a znacky. Podobne jako u Skoda Auto, nebo Karosa.

0 0
možnosti

1

19. 7. 2006 13:50
Re: Nakladaky

Nutno podotknout, že tak snadné to nebylo. Dokonce si myslím, že to bylo zcela neprůchozí. U té Avie se o to snažili a výsledek je znám. Vzhledem ke zhroucení socialistických trhů byla situace krajně nepříznivá. Mnohem horší chyby se udělaly v ČKD Tatra, která jako největší výrobce tramvají na světě, mohla přežívat jen na rekonstrukcích.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0 0
možnosti

Tom

19. 7. 2006 12:56
Tak to je úlet, Avii převálcovali šmudláci.......

0 0
možnosti

Santa1

19. 7. 2006 21:09
Re: Tak to je úlet, Avii převálcovali šmudláci.......

Šmarjá a cos čekal. Avia stála na výrobě licenčního náklaďáku ze šedesátých let. Jediné, co se do roku ´89 podařilo vylepšit, byla převodovka s řazením na podlaze. Pak se to všelijak piglovalo, ale nic zásadně nového. Nový model přišel příliš pozdě, navíc na plnění nových exhalačních předpisů a výkonových požadavků se do toho musí montovat motory Cummins, tím se výroba ještě prodražuje. Tak se dá vyrábět leda ztráta.

0 0
možnosti

jam

19. 7. 2006 12:27
problem nejsou indiani,ale vlastni tupe hlavy

nemyslim,ze zanik vyvoje je dilem privatizace.indiani mohou zlepsit posici v automobilce a dokonce vyrobit nejaka auta (rozumej vice aut nez v minulosti),ale obecny problem je v tom,ze nikdo se neohlizi po strukture investic (fsechno auta), NIKDO OPRAVDOVE NEZKOUMA VLIV NA ZIVOTNI PROSTREDI U JEDNOTLIVYCH VYROB (VIZ KAMIONY PRO HYUNDAI) a kazdy jen presentuje volebne zajimave argumenty, kolik pracovnich posic vytvori,ale ze bychom pozadovali (vubec si troufli pozadovat) po investorovi prislib, ze zachova nebo pocita s vytvorenim vyzkumu v importovane vyrobe to ne.takze se pak nedivte,ze kdyz se pak vyroba bude jevit dale na vychod levnejsi,ze KAZDY subjekt odejde a my neprodame ani tu vyrobni halu po nem,ale dobre nam tak.

0 0
možnosti

roba21

19. 7. 2006 12:51
Re: problem nejsou indiani,ale vlastni tupe hlavy

Třeba z Ukrajiny se budou auta do západní Evropy dodávat opravdu snadno a levně. Nemyslíte, že ty investice u nás mají také logistické důvody? Kdyby to bylo jen o nákladech na pracovní sílu, nebyla by na západ od nás jediná fabrika. Krom toho je tu nějaký vývoj ekonomiky a kvalifikace pracovní síly, Za 10 let budou lidé v ČR stát více, ale budou také více umět, produktivita bude vyšší. To zase přiláká jiné investice. Takže klídek. Pokud někdo nevydá celoevropský zákon na zákaz produkce automobilů, myslím že můžeme být celkem v klidu.

0 0
možnosti

cejkis

19. 7. 2006 11:46
následky privatizace

Následky privatizace jsou opravdu příšerné. Všechno se dá rychle napravit, kromě jediného. Vývoj, výkzum technologií. Výsledkem privatizace mimo jiné je, že většina vývojových pracovišť zanikla a specialisté přešli k zahraničním firmám a tito lidé teď v naší zemi propagují a prodávají zahraniční výrobky....

0 0
možnosti

cejkis

19. 7. 2006 11:47
Re: následky privatizace

a když zaostáváte ve vývoji v důsledku 40 leté éry komunismu a máte schopné lidi tak to jde dohnat...když už ani ty lidi nemáte, jste v prdeli jako Avie

0 0
možnosti

Tom

19. 7. 2006 10:46
To jsme to dopracovali

Investor z Indie. Myslel jsem, že v Indii bychom měli investovat my, ne naopak. :-(

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

Angličtina na železnici povinná nebude. Hromadný odpor přiměl Brusel ustoupit

9. dubna 2024

Strojvedoucí se s dispečerem nebo výpravčím nebude muset v nejbližších letech povinně bavit v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za květiny ročně utratí každý Čech zhruba 1 500 Kč, jaro pěstitelům přálo

16. dubna 2024

Svatby, pohřby, rodinné oslavy a Den matek s Valentýnem jsou většinou hlavní důvody, proč Češi...

Barcelona zneviditelnila jednu z autobusových linek. Využívalo ji moc turistů

16. dubna 2024  16:56

Úřady katalánského města odstranily z mapových aplikací jednu z místních autobusových linek....

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Flexibilní novela zákoníku práce zjednoduší podnikání, věří Jurečka

16. dubna 2024  14:15

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL) představil v úterý tzv. flexibilní novelu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!