Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kopřivnická Tatra bude mít nového vlastníka

Kopřivnická automobilka Tatra bude mít nového vlastníka. Americká společnost Terex, která drží 80,51 procent akcií Tatry, se dohodla se skupinou českých a amerických investorů. "Terex informoval své akcionáře o záměru prodat Tatru," potvrdil zprávu předseda představenstva Tatry Igor Vlček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

:

dtdzd

:-(

0/0
17.6.2007 11:34

Qesospi Cobigan

Cesky investor: Krejcir a americky: Kozeny...?

:-D

0/0
1.8.2006 14:05

mcland

Zbohem Tatro

Bohužel, je načase dát milované Tatrovce sbohem, bude to jako se všemi výrobními podniky zde v republice, jakmile je koupili amíci. Koupit fabriku výrobu přestěhovat do koreje nebo číny, jednoduše a rychle odstraněná konkurence a zkuste mi to někdo vyvrátit ;-(

0/0
1.8.2006 11:55

Pepa

Nove trhy?

"Se vstupem amerického partnera se automobilce otevřely nové trhy. Osmdesát procent produkce jde na export. Tradiční trhem jsou bývalé země Sovětského svazu, v Evropě Slovensko a Maďarsko." Jake nove trhy se Tatrovce otevrely? Vzdyt vyvazi tam, kam vyvazela vzdycky - tj. na vychod.

0/0
29.7.2006 4:48

dan640

Re: Nove trhy?

Presne to jsem si rikal, kdyz jsem to cetl. Prave ze Americani zadny novy trh neziskali, ja nechapu, kdo ty zpravy pise. Vytvareji se tu uplne nesmyslne logicke konstrukceRv

0/0
1.8.2006 9:04

Já První

Diskuze maličku ujela, že?

;-P  Původně se, myslím, chtěla vyjadřovat k tomu, jestli je Tatra dobrý auto. Kdo říká, že ne , tak ji nikdy neřídil... a závody vzal čert. Ty jsou dobrý na upoutání pozornosti - ale většina aut se plouží stavbami, kamenolomy, stahuje dříví, vozí siláž... a tam všude je Tatra jednička. A americký peníze? Taky se mi to nelíbí... ale jestli můžou být jen americký nebo šikmooký, tak to ať jsou raději americký. Jiný už vlastně neexistují. Teda kromě ruských, čistokrevně mafiánských - A TO TEDA JENOM TO NE!!! ;-€

0/0
28.7.2006 18:51

Grobeček

Tatra je křáp

No, hlavní problém je, že tatrovka nikdy nebyla a ani není buhvíjak dobré auto, každý normální si koupí Man nebo Iveco.

0/0
27.7.2006 16:36

Pepek

Re: Tatra je křáp

Krap? To si jako delas srandu, ne? Videl si nekdy zavody v terenu? Ne takove, kde jde o rychlost - zavody, kde mas brutalni teren a musis se pres nej dostat - Tatrovky se svym vyjimecnym podvozkem jednoznacne na spici!!! Ani Rusove na ne nedaji dopustit a to Kamazy (ruske kary) nejsou zadne becka :-/

0/0
27.7.2006 17:19

T.

Re: Re: Tatra je křáp

Už jsem ty terénní závody nějakou dobu neviděl, ale nejlepší tam byly právě ty Kamazy a nejbrutálnější tam býval nějaký GAZ, který sjel naprosto cokoliv.

0/0
27.7.2006 18:25

Danny_Kay

Re: Tatra je křáp

Mas pravdu, ze v soucasnosti tatra neni nijak dobre auto, ale v minulosti jim rozhodne byla. I v rallye Paris-Dakar se koncem 80. let velmi dobre osvedcila a to byla ze vsceh vozu ta specialni dakarska nejblize jeji seriove verzi...Tve omezene a snobske vnimani napovida,ze snad nemuzes byt z jine casti CR nez z Prahy a okoli...To je primo lihen pro dutohlavy...

0/0
28.7.2006 0:09

krakra

Re: Tatra je křáp

Vůbec nerozumíš technice

0/0
28.7.2006 8:08

kasavaros

Re: Tatra je křáp

He?

0/0
29.7.2006 10:17

dan640

Re: Tatra je křáp

To ses moc nepredvedl. Podvozek tatry ma tu vyhodu, ze neprenasi torzni deformace na nastavbu? Jel jsi nekdy v terenu za nakladakem s zebrinovym ramem? To mas strach, ze se rozsype, a taky se nekdy rozsype. Navic ta roura integruje a chrani rozvodovky a prevodovku, proste je to genialni reseni.

0/0
1.8.2006 9:10

Kecal

Ta Galena je ale opravdu výjimka potvrzující pravidlo

A u Moravskoslezské vagónky šlo vlastně o záchranu - ta americká část odešla prý do Rumunska, ta druhá pod jiným vlastníkem - ČKD Praha holding (pokus se nemýlím) byla přesunuta do Ostravy. O CTS Corporation toho mnoho nevím, prý zde budují novou motorárnu...

0/0
27.7.2006 13:53

Jerry Seinfeld

Vyjimka...?

Galena neni vyjimka. Mohu jmenovat i

Hayes Lemmerz Autokola v Ostrave, male technologicke centrum Roper Industries Inc., atd. CTS nebude vyrabet motory, ale sensory a male elektromechanicke komplety to automobiloveho prumyslu. Pokud jste mel na mysli "motorarnu" v obecnem mineni, jakesi jednoduche montazni pracoviste, tezko rici predem.

Proste o tematu nevite zhola nic a veren svemu nicku jen slintate ruzne dojmy, ruzna "pry", atd.

0/0
27.7.2006 14:28

Vena.M

Re: Vyjimka...?

A co vstup amiku do Aera? Slibovali prodej letadel do USA skrze sve distribucni kanaly, modernizaci a kdovico jeste a nakonec prebrali od aera jeho zakazky a sbohem ...

0/0
27.7.2006 16:27

Jerry Seinfeld

Beze smyslu

Tahle debata nema smysl. Jiny recnik se odvolaval na severni Moravu, a tak jsem dal priklady ze severni Moravy. Samozrejme ze je rada povedenych i nepovedenych americkych investic u nas. Stejne jako rada uspesnych i neuspesnych firem, vedenych ceskymi manazery a vlastnenych ceskymi vlastniky.

Jen rikam, ze smahem tvrdit, ze americke firmy prinaseji vic spatneho nez dobreho (proc zrovna americke? proc ne treba belgicke, polske nebo indicke?) je naprosta pitomost, hodna jen zakomplexovaneho xenofoba.

0/0
27.7.2006 20:39

poslanec_termit

nemas pravdu hnupe - americke "investice" u nas jen likviduji vyrobu

0/0
27.7.2006 21:46

Vena

Re: nemas pravdu hnupe - americke "investice" u nas jen likviduji vyrobu

Jerry ma pravdu, ze se to neda smahem odsoudit .. napr. v HK je firma Arrow, ktera je zalozena na am. penezich a velmi dobre prosperuje a zamestnava cca. 150 lidi ... atd ...

0/0
28.7.2006 14:05

Vena

Re: Beze smyslu

Ano, takto pojato souhlasim ... mozna to souvisi s tim, ze obecne cizi firmy prinaseji uplne jinou pracovni kulturu, a take zpusoby zisku, ktere nam nemusi vonet. proto je radi odsuzujeme ... (i ja si rad zanadavam na zas... amiky, ale stve me, ze vse tvrde jedou jen pres zisk ... bez kultury ... nemci mi zase vadi tim, ze vse musi byt zdokumentovano a precizni, italove mi vadi svoji nespolehlivosti a divnym pracovnim postupem, francouzi zase nejasnosti ve vedeni, kdo a co je a zodpovida atd ... ale v podstate je to vse jen prestrojeny strach ...

Mimochodem, neni napr. to, co se stalo v Aeru trestny cin? resp. neni mozne zadat nejake odskodne od tech firem, ktere ji poskodi ?

0/0
28.7.2006 14:03

Kecal

Na severní Moravu asi nejezdíte...

jinak si nelze nevšimnout plevelem  zarůstajícího areálu Moravskoslezské vagonky ve Studénce, který taktéž "Amíci" přivedli k naprosto nebývalému rozvoji... A mohl bych samozřejmě pokračovat...

0/0
27.7.2006 13:25

Pepek

Re: Na severní Moravu asi nejezdíte...

Je Amik a Amik. Nehazejte vzdycky vsechny do jednoho pytle. U nas prece taky plati, ze dobra financni skupina nerovna se Kozeny :-/

0/0
27.7.2006 13:39

Jerry Seinfeld

Ale jezdim i na severni Moravu

Tak pokracujte....!

Ja vidim napriklad prosperujici Ivax Opava (byvala Galena), nedavno otevrene centrum GE Money v Ostrave, CTS Corporation v prumyslovem parku Ostrava, a mnoho dalsich, vse s americkymi vlastniky.

Mimochodem, vagonka produkuje dal, ale presunula se ze Studenky do Ostravy, takze ten "zarustajici areal" bych neprecenoval.

Nejsem nejaky fanaticky zastance Americanu, ale tyhle hloupoucke vykriky z neznalosti mohou tak maximalne pobavit.

0/0
27.7.2006 13:39

Kecal

Líbí se mi ten "ozdravný program"...

jako by kovbojové zpoza velké louže nezlikvidovali nemálo potenciálních konkurentů. Proamerický "arsealpinismus" v těchto zeměpisných šířkách fakt nemá chybu. A na severní Moravě je jejich řádění dostatečně patrné...;-€

0/0
27.7.2006 13:15

Jerry Seinfeld

Radeni Americanu na severni Morave

Mohl byste prosim nejak konkretneji dokumentovat ono domnele "radeni" Americanu na severni Morave?

0/0
27.7.2006 13:18

Pepek

Re: Líbí se mi ten "ozdravný program"...

Co tady porad pindate o tom, ze se napakovali??? Vazeni, Tatra byla na pokraji krachu, ted profituje! Jestli si nekdo mysli, ze to je sranda vytahnout firmu ze sracek, kdyz ma dobre produkty, tak se plete (viz predchozi management). Amici udelali, co umi. Nevidim na tom, co tam provedli nic spatneho. A jestli to ted chyti nejaci grazlove, tak Tatra pujde do srabu znova!!!

0/0
27.7.2006 13:29

Jerry Seinfeld

Re: Re: Líbí se mi ten "ozdravný program"...

Presne tak to je. Navic Tatra nikdy nebyla pro Terex konkurentem, staci se kouknout na vyrobni program Terexu na www.terex.com. Vyrobni programy se prekryvaji tak z 10%, Terex dela hlavne specialni stavebni stroje (grejdry, skrejpry, atd.), zatimco domenou Tatry jsou klasicke trucky zejmena na sypky/pevny naklad.

0/0
27.7.2006 13:43

hanz

zisky tatry

zisky tatry z posledni doby plynuli pouze z toho, ze se hromadne prodavalo a schopni se porpousteli, aby mohli prijit za levne platy mlady, nezkuseni...

0/0
27.7.2006 12:49

Jerry Seinfeld

Schopni a neschopni

Tak to jste asi jeden z tech zhrzelych propustenych, ktery zavidite schopnejsim - kolik vyhozenych neschopnych zamestnancu si kdy je schopno priznat, ze na tu praci proste nemeli...? Koneckoncu i vase svebytne chapani pravopisu naznacuje, ze zadnou elitou nejste.

0/0
27.7.2006 13:13

John.Major

Re: Schopni a neschopni

R^

0/0
27.7.2006 16:36

krakra

Tatra je OK

Já jsme o Tatře nikdy nepochyboval, výrobky mají, techniku také, výrobu také, jenom ten management dost scházel.

0/0
27.7.2006 12:25

j

jj

TATRA je klassa!

0/0
27.7.2006 11:53

kubisek.no1

uvidíme

no uvidíme.

nejvíc tatře ublížilo komnčské porevoluční vedení. amíci dokázali že něco umí....

0/0
27.7.2006 10:44

Mtgne

Přijdou další američtí zlatokopové

i ti Tatru dorazí ;-O(Y)

0/0
27.7.2006 10:24

John.Major

Re: Přijdou další američtí zlatokopové

Radši mlč. O této problematice víš úplný kulový a těmi svými výkřiky ze sebe děláš akorát debiIaRv

0/0
27.7.2006 16:35

Vopička Antonín

Kšeft Terexu pro US Army nevyšel

stejně tak nevyšel kšeft v Iráku, proto se ohlodaná kost Tatra odprodá někomu dalšímu.

0/0
27.7.2006 9:44

Jerry Seinfeld

Neni tak hrozne

Tatra dnes az v tak hroznem stavu neni, uz se odlepila ode dna, o "ohlodane kosti"  bych nemluvil.

0/0
27.7.2006 11:19

Vena.M

Re: Neni tak hrozne

Vypadá že o tom něco víš .. přestal jsem vývoj tatry sledovat tak před šesti lety a to vypadalo, že padne ... jak je na tom tedy dnes?

0/0
27.7.2006 11:42

Jerry Seinfeld

Nejsem insider

Jsem informovan pouze z verejnych zdroju: pocet prodanych aut stoupa, trzby logicky take, a je vytvaren zisk. A dosavadni majoritni vlastnik Terex je docela v pohode.

0/0
27.7.2006 13:17

dan640

Re: Nejsem insider

Zisk roste predevsim diky armadni zakazce, ale ceska armada nebude kupovat auta kazdy rok a ceska armada a cesti danovi poplatnici nemuzou mit vlastni automobilku pro armadu:-(

0/0
1.8.2006 9:16

veterán

kdo že to koupil kopřivnické muzeum?

0/0
27.7.2006 9:22

Pepi Bouchac

Pomoc

Neznam velke detaily, ale pokud vim, tak Tatra byla v roce 2003 na pokraji krachu taky diky neschopnemu managementu. A myslim, ze Americane ji dost pomohli. Ze se u toho napakujou, je dobra vec, ale nikdo nedela nic zadarmo. Pokud vim, tak akcie Tatry za posledni tri roky sly dost nahoru

0/0
27.7.2006 9:21

Rith

Re: Pomoc

8-o nebuď naivní - řekl bych, že ten management v roce 2003 nebyl neschopný....spíše naopak - dobře věděli, kde je pramen. A když vyschnul, tak šli prostě dál......  

0/0
27.7.2006 9:38

marv96

ohlodano, poslete to dal...

lukrativni pozemky a nemovitosti tatry jsou prodany (pardon, spolecnost byla zestihlena), je na case se toho zbavit... stejnej osud pravdepodobne ceka aero vodochody...

0/0
27.7.2006 9:13

Rejpal

Re: ohlodano, poslete to dal...

Stejný scénář předvedla Penta u smvak, koupeno za 930, vytaženo přes divi a jiné 800, prodáno za 1400. Na každé akcii za dva roky vyděláno přes 100%. A to v podstatě bez rizika a jen se špetkou drzosti před nosem těch, kteří v minulosti před 8 lety akcie prodali po 600 a poškodili tak obyvatelé vlastních měst a obcí.;-ORv

0/0
27.7.2006 9:44

Jerry Seinfeld

Mate sanci

Mate stejnou sanci, jako oni. Shromazdete kapital a vydelejte si na podobnych transakcich. Anebo to neumite, vase smula. Kdyz je nekdo hloupy a proda pod cenou, je to jen jeho a jeho smula.

0/0
27.7.2006 11:20

Petr

Re: Mate sanci

Kromě případů, kdy se jedná o prodej veřejného majetku. Ten prodávají úředníci s posvěcením volených hlavounů (starostové, hejtmani, ministři) a tam je to "smůla" nás všech daňových poplatníků.

0/0
27.7.2006 11:44

T603

Re: Re: Mate sanci

Můžete podat trestní oznámení.

0/0
27.7.2006 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.