Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ústeckém kraji nevyjely tisíce autobusových spojů

Lidé v Ústeckém kraji stáli v pondělí bezradně na autobusových zastávkách a obtížně zjišťovali, jak se dostanou do práce. Ráno nevyjelo přes dva tisíce autobusových spojů, které zajišťuje Dopravní podnik Ústeckého kraje. Důvodem jsou spory s krajem kvůli financím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan Kolář

Co je DPÚK?

Bývalý ČSAD BUS Ústí n.L. si přes nesouhlas a odpor Ústeckého kraje navlékl matoucí značku Dopravní podnik Ústeckého kraje. Pak se vydával za cosi, co má něco s krajem společného. Typické matení zákazníka a klamavá reklama. Přitom samotná společnost je stále oním netransformovatelným předrevolučním ČSAD. To co se soudruzi přiučili, jsou drobné mafiánské lumpárny. Třeba před rokem rozesílali letáky přibližně tohoto znění. "Chcete více dopravních spojů? Tlačte na starosty. Je jejich povinností vám to zajistit. Pokud budou tvrdit,že na to nemá obec prostředky, nevěřte tomu, není to pravda, ze zákona je zajistit budou muset. Chceteli tedy zvětšit počet spojů, tlačte na své zastupitele tak dlouho, až si další spoje  vyžádají. A pokud to neudělají nedejte jim pokoj a připomeňte jim, že je příště nemusíte zvolit."

Navíc DRÚK dělal cokoliv, aby znemožnil konkurenci činnost. Například znesnadňoval konkurenci zřizovat zastávky blízko svých. Je to zkrátka banda vikuků se zvyky koňských handlířů.

0/0
2.8.2006 15:53

don kiluminati

pěkně s vámi vymilovali, drazí voliči

te´se budou dohadovat, kdo je v právu, jak hejtman tak zástupce dopravní společnosti zcela jistě autobusy nejezdí...skočili vám prdelí do obličeje

0/0
2.8.2006 14:23

Vatik

K zamyšlení.

Víte, nechápu tady jedinou věc. Obě tyhle společnosti mají podle www.justice.cz stejné vedení, jsou tedy téměř jedna společnost. Jak tedy může jedna z nich jezdit výrazně levněji než ta druhá?

0/0
2.8.2006 10:01

Milan Kolář

Re: K zamyšlení.

Tam, kde se necítí moc silní, nabídnou levnější služby své levnější společnosti, která rozhodně neumírá chudobou. Tam, kde necítí bič konkurence a zdá se jim, že mají nezničitelný monopol, chovají se jak banda mafiánů a zákazníka dřou zaživa z kůže. Nezapřou, že ostruhy získávali u soudruhů v bývalém ČSAD a navíc pochytili tu a tam i nějakou tu gangsterskou metodu. A když to zákazník spolkne i s navijákem, přeci mu v tom nebudou bránit. Čím více ho oškubou, tím více zbude i na jejich odměny.

V případě Ústeckého kraje to už soudruzi zlatokopové trochu přepískli a zákazník dal parchantům výpověď. 

0/0
2.8.2006 16:03

mbporuba

Co vím já

Několikrát jsem s tímto "postkomunistickým" dopravcem jel. Autobusy v dobrém až perfektním stavu, ale jednou též neschopný řidič, který málem rozmačkal člověka v zadních dveřích.

Peníze, které si nárokují pod levnější značkou, by měly uživit spoje, i kdyby byly příjmy z přepravy cestujících minimální, když objednáváme autobus na zájezd, platíme za ujetý km ještě méně, i když, pravda, zastavujeme minimálně. Přitom jde o jediný příjem našeho dopravce.

Je třeba si uvědomit, že DPÚK potřebuje co nejvíce výkonů, aby mohl být oblíben cestujícími, zaměstnanci, i výrobci a opravci autobusů. Nikdo z nich dosud netušil, že relativně časté spoje a nízké jízdné jsou vykoupeny nepřiměřenými dotacemi.

Každopádně, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Můžeme být rádi, že se tak stalo o prázdninách a v době celozávodních dovolených.

0/0
4.8.2006 13:48

Triskos

proč si nejezdíme sami?

Já nechápu, proč dopravu mezi vesnicemi řídí vůbec kraj? Proč se vůbec doprava řídí centrálně? Vždycky tady bude někdo, kdo bude chtít vydělat, ale proč to dělat přes dotace? To není možné, aby dopravu zajišťoval samostatný soukromník? Soukromník by jezdil v dobu, kdy nejede vlak, soukromník by používal menší autobus, který by se vyplatil na některých tratích více než ten veliký. Soukromník by byl ke svým zákazníkům vstřícnější... Úroveň by se rapidně zvedla. Proč si všichni myslí, že se o ně má ve všem starat někdo jiný? Dokud lidé nepochopí, že se mají starat především sami o sebe, tak budeme mít pořád tyto problémyRv

0/0
1.8.2006 19:00

jk

Re: proč si nejezdíme sami?

přes dotace proto, že některé spoje prostě budou vždycky ztrátové a o ty by asi soukromník moc zájem neměl, že!

ta poslední věta, to je pěkná blbost, kdyby si jezdil každý sám, tak by se nikdo nikam asi nedostal, protože by byly silnice zablokovaný...

0/0
1.8.2006 19:57

vymrzovač

Re: Re: proč si nejezdíme sami?

nevidím v tom problém.dojíždím autem každý den 40 kiláků,autobusem nebo vlakem jsem nejel nejmíň pět let.kdybych spoléhal na veřejnou dopravu,trvala by mi cesta víc než dvojnásobek.manželce jsem koupil starší auto,ať nemusí být vázaná na jízdní řády.a ještě jedna poznámka -když jezdí sama autem,vyjde to levněji než autobusem,který je ještě dotován krajem.není to divné?

0/0
2.8.2006 8:22

drevak_patlak

Re: Re: Re: proč si nejezdíme sami?

A nacopak jezdí Vaše manželka? Na vzduch? I když autobusy nejsou vždy zrovna nejlevnější, 1 km stojí obvykle cca 1 Kč. Jen za benzín do auta dáte nejméně 2Kč. Co je tedy podle Vás dražší?

0/0
2.8.2006 8:57

vyzirka

Re: Re: Re: Re: proč si nejezdíme sami?

nevim, za kolik jezdi vase auto, ja se spotrebou do peti litru obykle vejdu. samozrejme, ze k tomu musim pripocitat amortizaci, olej, opravy a podobne, ale i tak je to pro me financne vyhodnejsi nez vstavat do prace v sest rano, abych stihl autobus, a prijizdet domu ve ctyri odpoledne, nebo v deset vecer. takze pro me je vyhodnejsi jezdit autem, a nehodlam na tom nic menit. a protoze uz takhle platim za dopravu pomerne dost, nevim, proc dotovat jeste levnejsi dopravu nekomu jinemu ... takze upravit zakon, jizdenky napalit pekne za plne ceny, a komu to bude vyhovovat, at klidne jezdi dal R^

0/0
2.8.2006 16:06

mbporuba

Re: Re: Re: Re: Re: proč si nejezdíme sami?

To bychom to dopracovali. Jak mají jezdit děti do školy? A jak budete jezdit vy, pokud přijdete o auto, nebo o řidičák? Každý ať si jezdí, jak mu to vyhovuje, ale dotovat dopravu je nutné, samozřejmě ne v míře, jakou požaduje náš slavný DPÚK, protože jinak přijdou některé obce o spojení zcela.

0/0
4.8.2006 14:03

mbporuba

Re: Re: Re: proč si nejezdíme sami?

Je to divné. V první řadě počítáte pouze náklady na palivo, kdyby jste započítal náklady na zakoupení a údržbu auta, přijde to Vaši paní relativně draho. Kdyby KAŽDÝ, kdo má řidičák a peníze na NĚJAKÉ auto jezdil jako Vy (tedy i lidé ve velkých městech a jejich okolí), odskákali by si to ti, kteří z různých důvodů auto nebo řidičák nemají. (A také příroda, protože třicet vraky je větší zátěží, než jeden bus.)

Chtělo by se Vám vozit děti do školy, staré rodiče k lékaři, a souseda, který přišel o řidičák, do práce? Nebo byste dal děti do ústavu, rodičům doporučil eutanázii, a souseda nechal pobírat podporu (kdyby mu nestačila a chtěl by Vás okrást, hlídal byste svůj majetek s pistolí).

Nejsme na americkém středozápadě, ale ve střední Evropě, a proto není možné přemýšlet americky.

0/0
4.8.2006 13:59

Triskos

Re: Re: proč si nejezdíme sami?

No, úplně jste nepochopil, co jsem tím chtěl říci. Nepsal jsem, aby každý jezdil sám, je mi jasné, že na to nebude každý mít. Měl jsem na mysli, to, aby se dopravě dal volný trh, popř, aby se na místech, kde je to nutné, nějaký soukromník dohodl s místní samosprávou (obecním úřadem). Proč dotovat všechny linky??? A poslední věta byla v tom smyslu, že každý čeká od státu, že za něj udělá téměř vše. Kdyby si každý hleděl nejdříve toho, jak se zabezpečit a né toho, jak se o něj stát stará, tak by naše společnost byla úplně někde jinde...

0/0
2.8.2006 11:37

mbporuba

Re: Re: Re: proč si nejezdíme sami?

Máte pravdu v "západním" Německu jezdí busy i vlaky velmi slušně, a přitom tam žádný socialismus (vyjma NSDAP) neměli. Každopádně podle našich zákonů by měl nad dotacemi bdít kraj, ale ten zaspal, a teď se to (marně) snaží napravit.

0/0
4.8.2006 14:07

netsurfer

Re: proč si nejezdíme sami?

V te prepadene sporitelne bylo krasne videt,jak se lide staraji sami o sebe ;-D nejaky lupic je vubec nezajimal;-Dpresne podle Tveho receptu!Ja uz to tvrdim taky,ze nekoho nekdo mlati na ulici?NEZAJEM,kazdy se ma o sebe postarat,ne?R^

0/0
4.8.2006 7:27

repaup

Doprava ÚK

Pane hejtmane jste nezopovědný zločinec a měl by jste být potrestán. Na dopravu peníze dostáváte od státu. Vy jste ve funkci jako zástupce občanů a ne žába na prameni. Likvidujete podnik který bez problémů zajišťuje dopravu v celém kraji. Odstupte.

0/0
1.8.2006 16:33

ant.

Re: Doprava ÚK

...milý tupounku-těch peněz od státu je stále méně,takže pokud kraj našel přepravce,schopného jezdit za menší částku,prospěje to hlavně občanům,protože při nižších nákladech na km se dá za1)buď provozovat více linek,nebo za 2)peníze,co se nenacpou do dopravy se dají investovat do něčeho jiného....a žádný podnik nelikvidují-ono  zajišťovat dopravu a účtovat 39 Kč/km-o 12 Kč více než nový přepravce-není bezproblémové zajišťování dopravy,ale spíše ždímání kraje a tím pádem i jeho obyvatel...8-o8-o

0/0
1.8.2006 19:32

repau

Doprava ÚK

Pane hejtmane jste nezopovědný zločinec a měl by jste být potrestán. Na dopravu peníze dostáváte od státu. Vy jste ve funkci jako zástupce občanů a ne žába na prameni. Likvidujete podnik který bez problémů zajišťuje dopravu v celém kraji. Odstupte.

0/0
1.8.2006 16:33

larisa

Tak nevím, ale je to celé podezřelé...

Kde vezme ČSAD ČL tolik autobusů, aby mohlo nahradit všechny spoje, které nyní zajišťuje DP ÚK? Nestojí za tím vším snaha zruinovat DP ÚK, pod cenou jej prodat ČSAD ČL a pěkně si na tom namastit kapsu - obzvlášť, když v obou podnicích figuruje jedno jméno?

0/0
1.8.2006 13:41

jk

Re: Tak nevím, ale je to celé podezřelé...

Vždyť je to v podstatě jedna firma :-D

0/0
1.8.2006 13:47

Stanislav_x

Re: Re: Tak nevím, ale je to celé podezřelé...

Přesně tak, a to včetně výrobce autobusů Ekobus.

Vsadím se, že až bude jezdit ČSAD ČL, že se nebudou na těch autobusech obtěžovat ani přelepit název firmy a že budou řídit titíž řidiči. Je to jen pokus o podvod ze strany vedení DPÚK+ČSAD ČL+Ekobus ... :-/

0/0
1.8.2006 13:51

jk

Re: Re: Re: Tak nevím, ale je to celé podezřelé...

ale na tomhle stavu má podíl právě kraj, já nepochopim, jak mohli ve výběrovém řízení vybrat právě ČSAD ČL ;-O

0/0
1.8.2006 13:56

Stanislav_x

Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale je to celé podezřelé...

Těžko se vám mohl přihlásit jiný dopravce, který by měl ihned (nebo v rámci několika málo týdnů) několik set volných autobusů a příslušné zázemí. Zkrátka je to celé pakárna.

0/0
1.8.2006 14:03

Stanislav_x

Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale je to celé podezřelé...

P.S. a licenci(!)

0/0
1.8.2006 14:03

ppeepa

Re: Re: Re: Tak nevím, ale je to celé podezřelé...

+ magistrát ústí, který o personálním provazáním VÍ

0/0
1.8.2006 14:10

Stanislav_x

Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale je to celé podezřelé...

Ví to všichni, jenže v rámci současné legislativy (diktované mj. i Bruselem) to zkrátka nemohlo dopadnout jinak.

0/0
1.8.2006 14:15

packaj

Ať cestující platí jízdné v plné výši

Přispívat se bude přímo a jen těm, kteří na to opravdu nemají. Pak se ukáže jaká doprava je opravdu potřeba a v jakém rozsahu. Do procesu se pustí konkurence. Nakonec se výrazně ušetří.

0/0
1.8.2006 13:28

Santa1

Re: Ať cestující platí jízdné v plné výši

Zase nějaký chytrý pražák, kterému na MHD přispívá celá republika...

0/0
2.8.2006 8:13

drevak_patlak

Re: Re: Ať cestující platí jízdné v plné výši

Na to jste přišel jak? Praha dotuje MHD cca 8 miliardami ročně, ovšem vše ze svého rozpočtu. Jediné, co dostane od státu, je občas nějaký příspěvek v řádu stovek miliónů na výstavbu metra, který ale činí obvykle max. 10% nákladů na výstavbu. Na provoz ani korunu.

0/0
2.8.2006 9:00

mbporuba

Re: Ať cestující platí jízdné v plné výši

Takže, kdo peníze má, ale jezdí busem, aby si cestou do práce odpočinul, bude muset řídit. Přímé dotace by byly hloupost největší, která by znamenala nárůst byrokracie.

Kolik lidé jede v buse, kolik z toho má slevu pro děti nebo důchodce, kolik dalších slevu na dojíždění do školy (samozřejmě ne teď v létě, proto se to také řeší nyní)? V mnoha spojích jezdilo méně než deset plně platících cestujících. To nic nemění na tom, že současné dotace jsou nepřiměřeně vysoké.

Možná by sem měli více psát "sirotci a vdovy", tedy ti, kteří jsou na veřejnou dopravu skutečně odkázaní a ne různí referenti, kteří zabíjí čas na pracovišti.

0/0
4.8.2006 14:16

jk

Překvapení?

Ale kdež, problémy s dopravcema má kraj již dlouhodobě, ukazuje to na neschopnost hejtmana a vedení kraje. Porovnávání s jinými kraji, na což se neustále odvolávají, je pěkná blbost, protože Ústecký kraj má řadu specifik.

0/0
1.8.2006 13:23

Stanislav_x

Re: Překvapení?

Tak to mi nějké jmenujte, pokud nemyslíte tím specifikem zlodějské vedení DPÚK, které si plete účetnictví s astronomií.

0/0
1.8.2006 13:26

jk

Re: Re: Překvapení?

takže jedním takovým specifikem je hustota železniční sitě, řada autobusů pak musí jezdit souběžně s vlaky, no a v určitých úsecích jedou taky třeba jen dva, tři lidi - a někdo to zaplatit musí.

btw: já se vůbec nezastávám DPÚK, ale vadí mi, že kraj o této situaci věděl dlouho dopředu, takže mohl reagovat daleko pružněji. A ten nový dopravce? No coment!

0/0
1.8.2006 13:41

llamqa

Re: Re: Re: Překvapení?

a kdo je nuti tlacit na useky horni zapadla - lhotka nad cernymi lesy zrovna padesatimistnou karosu se spotrebou jako mensi tank ? proc nemohou v takovych usecich nasadit mikrobusy, do kterych se tech par lidi taky vejde, a spotreba paliva, coz je jedna z nejvyssich polozek, bude rekneme ctvrtinova ? a tu pasaz, ze cast autobusu MUSI jezdit soubezne s vlaky, jsem nejak nepochopil ... slyseli v dpuk uz nekdy o jizdnich radech ?

0/0
1.8.2006 13:46

jk

Re: Re: Re: Re: Překvapení?

Já bych řekl, že ne! Většinou ale jede všechno souběžně, protože se prostě přetahujou o cestující. To je právě ta kravina. No a pak to takhle vypadá.

0/0
1.8.2006 13:52

Stanislav_x

Re: Re: Re: Překvapení?

To je snad výhoda, ne? Zkrátka ať se s ČD dohodnou, ať nejezdí ve stejné časy, případně ať naopak navazují. Jenže to by DPÚK+ČSAD ČL (+Ekobus) muselo jít o dopravu v kraji, a ne o peníze z veřejných zdrojů.

No, kraj mohl alespoň lépe informovat obce, to souhlasím. Nicméně nejspíš neočekával, že to DPÚK skutečně udělá. Ale je fajn, že se ukázali, snad to bude dobrý argument při debatě o dalších licencích.

0/0
1.8.2006 13:56

jk

Re: Re: Re: Re: Překvapení?

co je to za výhodu, že jezdí všechno najednou a pak třeba tři hodiny nic? [:-O]

0/0
1.8.2006 14:00

Stanislav_x

Re: Re: Re: Re: Re: Překvapení?

Myslím tím, že je výhoda, je-li hustá železniční síť. Rozumný dopravce vymyslí trasy a jízdní řády autobusů tak, aby se s trasami JŘ ČD doplňovaly a neškodili si. Ale to se někomu musí holt chtít.

0/0
1.8.2006 14:06

mbporuba

Re: Re: Re: Překvapení?

Většina televizních záběrů je z obcí na trati Děčín - Teplice/Litvínov. Ti lidé tam železniční spojení mají, ale ne do Ústí nad Labem, nýbrž do Děčína a Teplic. Někde je starosta "machr" a najal si od DPÚK Karosu i s řidičem, jinde se domluvil s dobrovolnými hasiči, aby vypravili svou Avii (starosta i vůz rudé barvy, do obce kdysi jezdily z Aussigu tramvaje).

Nejhůře jsou na tom nejmenší obce, které si tato řešení nemohou dovolit. Tam jsou lidé odkázáni sami na sebe a na sebe navzájem. Těží z toho především rudí, ČD a menší dopravci. Jiří Šulc se může rozloučit s tím, že bude znovu zvolen.

0/0
4.8.2006 14:25

stinns

Re: Překvapení?

U nás je městaská doprava spojená do integrovaného dopravního systému s vlaky i dálkovými autobusy. Obsluhuje velkou část kraje. Další města s vlastní MHD se připojují. Síťové jízdenky platí na autobusy i do vlaku. Jízdní řády jednotlivých linek na sebe (i když ne dokonale) navazují.

Když to funguje u nás, proč ne v Sev. Čechách?

0/0
1.8.2006 14:30

Re: Re: Překvapení?

protože je to tady samej komouš a korytář by mně zajímalo co má společného hejtman s dp Most

0/0
1.8.2006 17:15

drevak_patlak

Re: Re: Překvapení?

Tady Ústecký kraj značně zaspal, o Ústeckém integrovaném systému už se mluví mnoho let, ale udělalo se akorát vyvíteco. Přitom už cca 5 let funguje na hlavních tratích železniční doprava v hodinovém taktu, na kterou by bylo možné navázat autobusy z okolních vesnic. Tato doprava je ale provozována dotovanými autobusy a vlaky tak jezdí méně vytížené a kraj se nemůže doplatit.

Přitom cesta, kterou funguje např. integrovaný systém v Královehradeckém kraje, kolem Prahy, Brna nebo Ostravy, ukazuje, že za stejné dotace je možné zorganizovat podstatně více dopravy a přitáhnout tak do VHD nové cestující. Hejtman Šulc je ale z ODS a jeho priorita je bohužel jinde (zejména v silnicích).

0/0
2.8.2006 9:05

mbporuba

Re: Re: Re: Překvapení?

Máte pravdu, návaznost železniční a autobusové dopravy je v tomto kraji minimální. Ale neházejme to na ODS, ta vládne ve většině krajů. Samozřejmě největší pokrok je patrný v Jihomoravském kraji, kde je hejtman z KDU-ČSL. Svědčí to mj. o tom, že podpora veřejné dopravy není doménou levice. Nejhorší kombinace u politika je podle mého názoru člen ODS nebo ČSSD, dříve člen KSČ.

0/0
4.8.2006 14:30

VláďaK

Cochcárna

a v případě vlády ODS tato situace  bude normální.

0/0
1.8.2006 13:10

PP

Cestující veřejnost

Co je nějakýmu dopravnímu podniku po cestující veřejnosti? Vždyť lidi jsou jen náklad, kerej se veze z bodu A do bodu B. Veškerý marketing, reklama, obchodní jednání - vše se vede "s obcemi" a "s krajem" a probíhá ve stylu: "Když nedáte dotaci ('neobjednáte službu'), tak nebudeme jezdit a lidi se nedostanou do/z práce." Ony ty peníze takhle pějně pohromadě (stamilióny za celý kraj) jsou totiž mnohem zajímavější, než pár korun od cestujících.

Z čehož plyne, že cestující není zákazník. Zákazníkem jsou obce, kraje...

0/0
1.8.2006 13:05

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Na ja.

Starýho psa novejm kouskům nenaučíš. Mostečáci dobře vědí jak se Šulc coby starosta Mostu staral o jejich blaho. No a teď se stejně jako hejtman stará o severočechy. Jenom velkohubý sliby a prázdný gesta. Krajský úřad nedokázal od 1.5.2006 do 1.8.2006 jakoliv zareagovat i když dopravní obslužnost v kraji je jeho povinnost. Jednoduše se na severočechy vysr_ali. No nic, podzim a komunálky se blíží ( a tady to není o stranách, ale o lidech ), voliči ze severu nezapomínejte na blaho jaké nám připravují v Ústí. 

0/0
1.8.2006 13:04

Stanislav_x

Re: Na ja.

Já jen doufám, že DPÚK bude svůj protest protahovat tak dlouho, až se cestující nakrknou, dohodnou se spolu a budou se střídat v jízdě autem (klidně i po trase linek a se zastávkami na zastávkách DP a klidně s tím, že naberou cestující za cenu jízdenky DP), což je ve čtyřech lidech do auta už beztak výhodnější.

A i takový B.P. Naftěnko pak zjistí, že nejlépe se o občany starají sami občané a nějaká blahosklonná dopravní obslužnost je stejně jen udice na peníze z veřejných rozpočtů.

A ty svoje plynové škatule si bude DPÚK moci strčit klidně do ... garáže ... :-)

0/0
1.8.2006 13:18

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Re: Na ja.

Naprostej souhlas. Dva Tranzity z Dojče už mám, takže zejtra rozjíždím svůj černej kšeft a za nižší jízdný. A daně? A´T někdo dokáže, že nevezu partu kámošů.

0/0
1.8.2006 13:26

PP

Africká doprava

Všiml jsem si v Africe, že tam místy existují "zastávky", kde ovšem nejezdí žádný bus, ale prostě tam místní řidiči (obvykle pick-upu) normálně berou cestující, kteří jim za to zaplatí - až do naplnění kapacity vozu (cca 15 až 20 lidí ;-)

Že by inspirace? (A co na to náš "berňák"? A "Živnostenský úřad"?)

0/0
1.8.2006 13:28

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Africká doprava

No není to pro kraj s největší nezaměstnoností terno. A pak že jsou ti afričani dutý gumy, nejsou.

0/0
1.8.2006 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.