Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aerolinie ruší přes léto část spojů

Chystáte se v létě na cesty s levnými aeroliniemi a máte dlouho dopředu koupenou letenku? Připravte se na to, že let může být zrušen. Takové překvapení zažili třeba klienti britské společnosti easyJet, která během prázdnin zrušila desítky letů mezi Prahou a anglickými městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xpk7

SmartWings

Mne SmartWings zrusili minuly rok let na Mallorku... sdelili mi to par dnu pred odletem... nechal jsem si od nich poslat prachy zpet (coz trvalo tak mesic), rychle si zabookoval letenku u Air Europa a prebookoval hotel nastesti bez poplatku... takze SmartWings nikdy !!!! Slysel jsem taky na ne dost nadavek (ze jejich letadla odletavaji i o pul hodiny driv -- to byla asi nejaka nahoda, protoze jinak maji urcite 4+ hodin zpozdeni). Kamaradum taky zrusili letenky. RvRvRv

0/0
3.8.2006 1:15

Honza

ja jen doufam

, ze muj patecni let s easyJet nepostihne zadna tragedie a doletim domu v poradku. Nejdriv mi nechteli uznat Electron jako Electron. Kdyz jsem zaskrtnul VISA debetni za 5£ poplatek, tak to najednou slo. Pak mi zrusili let ve ctvrtek, tak jsem ho prebookoval na patek. Ted abych u prepazky stepoval ne dve, ale tri nebo kolik hodin dopredu, aby na me snad zbylo misto, ne? Jeste jsem s nima neletel, tak jsem zvedavej, jestli se to vyplati, kdyz usetrim polovinu nakladu. Uz ted mam z toho hruzu. Neradi. A to uz jsem svolal kamose na patek vecer do hospody. Jestli budou jakykoliv problemy, tak to bylo naposledy.

0/0
2.8.2006 12:59

Pepek

Re: ja jen doufam

Pokud mas kartu Electron, tak bys mel pri placeni zaskrtnout typ "Switch", ktery je bez placeni (myslim). Taky to tak delam a zatim zadny problem.

0/0
2.8.2006 14:23

Hlína

A mimochodem ..

A taky mimochodem: SmartWings jsou  nejvetsi tragedi ktery jsem dosud v letecky doprave zazil. Vubec se nedivim tomu co se v clanku pise. Jsou to packalove.

0/0
2.8.2006 10:31

Hlína

pro pasazera

Dostanes 250 EUR jen v pripade tzv. "denied boarding", tj. kdyz ma letecka spolecnost prebukovano a odmitne ti nastup na palubu z duvodu nedostatecne kapacity mist i presto, ze mas potvrzenou rezervaci.

V jinem pripade ti musi nabidnout alternativni dopravu, nebo vraceni ceny letenky.

Muzes si stezovat a reklamovat na nich "zpusobenou skodu" (usly zisk, rozdil v cene za letenku kterou sis zaplatil u jiny spolecnosti, apod.), pokud ale nebudou souhlasit tak se musis soudit. Pokud budes mit dobre podklady tak to pravdepodobne vyhrajes, jestli se do toho ale pustis je ale jen na tobe.

0/0
2.8.2006 10:29

pasažér

Re: pro pasazera

tak to asi Hlíno, bude ... jinak by zkrachovali dost rychle ... btw: to by asi byli dost žabaři, když bych měl potvrz. rezervaci na nemohl na palubu, co?

0/0
2.8.2006 10:38

Hlíína

Re: Re: pro pasazera

to se ale kolego stava celkem casto. aerolinie umyslne prebukovavaji lety aby neletali s prazdnymi sedadly. delaji to vsichni, je to normalni praxe. mne osobne se to stalo jen jednou (z asi 500 letu ktere jsem v zivote absolvoval) a dostal jsem odskodneni, automaticky, bez problemu ... no bylo to ale s Lufthansou. U smartwings bys asi mel tvrdsi orisek.

btw: letel jsem s smartwings a v zivote jiz tak neucinim ... 8 hodin zpozdeni pri letu "tam" a 2 hodiny pri zpatecni ceste me presvedcily o tom, ze do jejich letadla vickrat nevlezu i kdybych mel jet vlakem ...

0/0
2.8.2006 12:20

pasažér

nedoletěl

nevíte, někdo, jak se dá těch 250 eur z easy jet dostat? Nebo aspon prachy za letenky? Mail nám potvrdili, že dostali formulář online, v němž jsme o ty prachy za letenky žádali ... ale nyní se jen čeká, zdali prachy naskočej na účet. O odškodnění 250 euro jsem u nich na webu nečetl:( Zrušili nám let 2 hod před startem (technické problémy a počasí) - minulý čtvrtek ...

0/0
2.8.2006 8:36

Lady_Prasena

Re: nedoletěl

Mám to jen v angličtině ... prava pasazeru v letecke preprave v EU jsou prehledne upravena tady:http://ec.europa.eu/transport/air/rules/rights/index_en.htm

http://ec.europa.eu/transport/air/rules/rights/index_en.htm

Prislusne narizeni - zejmena cl. 5 - stanovi, ze prepravce se upozornenim nejmene 14 dnu pred odletem zbavi odpovednosti kompenozvat podle Narizeni

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:EN:HTML

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:EN:HTML

0/0
2.8.2006 9:41

Lady_Prasena

Re: Re: nedoletěl

V každém případě je možno stěžovat si u Evropské komise, která zahájí proti easy Jet řízení, nedostojí-li správně svým povinnostem.

Good luck! ;-P

0/0
2.8.2006 9:41

pasažér

Re: Re: nedoletěl

V češtině to ten web má ... stačí jen kliknout na čj - soubor v .pdf: nová adresa:http://ec.europa.eu/transport/air/rules/rights/doc/2005_01_19_apr_leaflet_cs.pdf

0/0
2.8.2006 10:41

Hlíína

Re: Re: Re: nedoletěl

neni ale presny. v anglickem originale je vyslovne uvedeno "pokud letecka spolecnost s vasimi naroky nesouhlasi, muzete se soudit". to v ceske verzi neni.

0/0
2.8.2006 12:23

psa žer

Re: Re: Re: Re: nedoletěl

:-)>-Rv

0/0
2.8.2006 12:46

Jindra

Re: nedoletěl

Problém je, že pokud to bylo kvůli technické závadě nebo počasí, nemá cestujicí nárok na odškodnění. Protože spoj byl zrušen/zpožděn z důvodu vyšší moci.

Kompenzace musí společnost vyplatit pouze, pokud sama svévolně let zruší nebo způsobí zpoždění. Pokud zavřou kvůli počasí letiště, nedá se nic dělat.

0/0
2.8.2006 16:47

pasažér

Re: Re: nedoletěl

No nevadí, hlavně ty prachy za letenky: ten čas, balení, vybalování a tak - to už je riziko cestování. Nevratné. Pořád šťastnější než United no. 93. Viděl jsem na imdb.com trailer a je to asi super film!

0/0
3.8.2006 7:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.