Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy v Ústeckém kraji nejezdí, řešení se vzdálilo

Velká část Ústeckého kraje je už třetí den bez autobusové dopravy. A situace se s největší pravděpodobností brzy nezmění. Společnost ČSAD Česká Lípa, která měla zajistit autobusovou dopravu po Dopravním podniku Ústeckého kraje, vzala zpět své žádosti o vydání licencí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Ano, milé děti ...

... a tohle je kupříkladu TRH ...

0/0
3.8.2006 21:40

Vlasta

To máte z toho, že volíte socany a komunisty.

Alespoň vidíte, čeho jsou lidi IQ socan schopni.

0/0
3.8.2006 14:06

payos

Re: To máte z toho, že volíte socany a komunisty.

koho tim mas na mysli? hejtman sulc je clenem ods.

0/0
3.8.2006 14:16

Vlasta

Re: Re: To máte z toho, že volíte socany a komunisty.

Dopravní podnik je pod správou socanské dementovlády.

0/0
3.8.2006 14:25

sunka

Re: Re: Re: To máte z toho, že volíte socany a komunisty.

Ale rozhodne neni tim, kdo zpusobil dany stav.

0/0
3.8.2006 17:25

barbudo

Re: Re: Re: To máte z toho, že volíte socany a komunisty.

... pod správou kohože?

0/0
3.8.2006 21:38

Ivčak

Doprava

Každá hromadná doprava musí být dotována, ale na druhé straně musí být přesně vyčíslené náklady a služba zákazníkům se vším všudy.Do kalkulace dotací se může nabalit ledacos a jestli-že kraj musí hospodařit úsporně, je nucen žádat o přesný rozpis. Nárůst dotací, které požaduje dopravce je vícenásobný, a proto jej  nelze jen tak akceptovat. !!

Pokud se týká státních drah mám na to svůj názor- zkuste se v současné době svést na trati Praha-Benešov??!! ;-(

0/0
3.8.2006 14:05

drevak_patlak

Re: Doprava

Mát nespornou pravdu. Nicméně tyto věci se musí dělat tak nějak souměrně. Opakovala se stejná situace jako loni s vlaky, aniž by se někdo poučil. Jízdní řád platí od poloviny prosince a začíná se sestavovat už rok před tím (teď už je např. na stole konečný návrh na příští rok). V rámci sestavování se také projednává s obcemi a kraji, které ho prakticky schvalují. Nechápu proto, jak může kraj schválit jízdní řád, u kterého se předpokládají dotace, a pak uprostřed jeho platnosti říci, že je příliš drahý a že na to nemáme a zrušit smlouvu.

Kraj má pochopitelně plné právo vybrat si jiného dopravce, ale pokud má s tímto uzavřenou smlouvu do konce roku, pak by měl i podle této smlouvy dotovat do konce roku a pak teprve nasadit nového dopravce.

0/0
3.8.2006 14:27

hnědka

Re: Doprava

"Každá hromadná doprava musí být dotována"

Neni pravda. Dotace nejsou potreba. Potreba je odstranit veskere regulace, aby se posilila konkurence.

0/0
3.8.2006 14:39

drevak_patlak

Re: Re: Doprava

Dotace potřeba jsou, ale ne u všech linek. Je ale ovšem možné, že jedna výdělečná linka bude dotovat ze zisku jinou prodělečnou.

Konkurence je potřeba v tom smyslu, že jezdit dotované linky bude ten, kdo na dané lince nabídne nejlepší služby za nejvýhodnější cenu.

0/0
3.8.2006 14:55

hnědka

Re: Re: Re: Doprava

Ne, konkurence je potreba v tom smyslu, aby nabidla nejlepsi sluzby zakaznikum a bez dotaci. Dotovany subjekt totiz nema motivaci slouzit co nejlepe lidem, ale maximalizovat statni dotace. Coz je spatne.

Dotace by se mely zrusit plosne a vsechny. Takze nekam nebude jzdit autobus, ale treba jen mikrobus. Nebo pro tri lidi treba i nejaky taxik. To bude pro vetsinu vesnic stacit.

0/0
3.8.2006 14:57

Víťas

Re: Re: Re: Re: Doprava

Kdyby se zrušily dotace, defacto se tím zroší doprava do nejmenších obcí, odkud sice jede pár lidí za den, ale autobus existenčně potřebují. Stejně tak by se linková doprava omezila pouze na ranní a odpolední špičku, protože jindy by se nevyplatilo jezdit. Podobné úvahy jsou naprosto zcestné, veřejná doprava dotována být musí.

0/0
3.8.2006 15:09

hnědka

Re: Re: Re: Re: Re: Doprava

Pokud odtamtud jede par lidi za den, tak tam dopravce nebude jezdit autobusem, ale treba taxikem (pokud tech lidi bude tri a mene), pripadne mikrobusem.

Takze doprava dotovana byt NEMUSI. A pokud uz bych pripustil dotace, tak nikoli dopravcum, ale zakaznikum.

0/0
3.8.2006 15:12

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Doprava

Ano dotovaný subjekt má snahu maximalizovat dotace. Právě proto musí o tyto dotace soutěžit s jinými subjekty, jinak příště žádné dotace nedostane. V tomto případě je to stejné, jen zákazník je kraj a i ten si může vybrat, komu bude dotovat. Takhle to funguje na západ od nás a funguje to dobře.

0/0
3.8.2006 15:21

Víťas

Most

Mimochodem, na mnohem větší kiks aspiruje kraj na Mostecku, kde tvrdí, že tramvaj je z Mostu do Litvínova souběhem s vlakem a linkovou dopravou. Což je samozřejmě nesmysl. Ale to asi pro média už není tak vděčné téma.

0/0
3.8.2006 13:21

V

Re: Most

To by teda bylo pěkně trapný… To jim snad někdo vysvětlí. Šulc je z Mostu, tak to snad dá do pořádku, ne?

0/0
3.8.2006 13:24

Radek

Re: Re: Most

Šulc ten podělá i tohle, zrušil vlaky, zrušil autobusy, podělal návaznost spojů ... takže toto je minimální problém. Je to opravdu člověk na svém místě, který dělá práci pro lidi, akorát asi jsou ty lidi jenom ti, co nejzděj hromadnou dopravou. Za dva roky "slušnej" výsledek práce :-/

0/0
3.8.2006 13:39

V

Re: Re: Re: Most

Šulc je dobrej, holt nemá kraj peněz nazbyt. A za to můžou socani, kteří nedávají kraji dost peněz. Už aby byla ODS ve vládě a udělal tam trošku pořádek…R^VV>-

0/0
3.8.2006 13:41

tosouvoni

Re: Re: Re: Re: Most

;-D;-Dprijde expert Riman a dokurvi to jeste vic nez to je, nechapu naivitu nekterych lidi ... ODS mavne kouzelnym proutkem a najednou se posypou penize ;-D

0/0
3.8.2006 13:54

V

Re: Re: Re: Re: Re: Most

To ne, ale určitě tomu rozumí Říman asi 100x více než všichni socani dohromady. A hlavně má asi 1000x vyšší IQ…R^

0/0
3.8.2006 13:59

djrhedy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Nesmysly, kdybys ho znal aspoň trošku a věděl, co způsobil v dopravě před rokem 97, tak bys tohle nemoh vůbec vypustit z huby, bohužel ten člověk nebyl schopnej ani řídit blbej okresní úřad ve Frýdku, natož aby moh řídit ministerstvo.

0/0
3.8.2006 14:04

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Znám ho dobře a myslím, že odvedl na MD dobrou práci… Jestli máš důkaz o opaku, tak sem s ním…

0/0
3.8.2006 14:05

djrhedy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

V čase kdy byl na ministerstvu pan Říman neexistoval po 21 hodině způsob jak se dostat z jednoho okresního města do druhýho - Teplice x Ústí n.L. (kromě auta či taxi)... po jeho odchodu naštěstí byly opět zavedeny spoje pro lidi kteří jezdí z odpoledních směn apod...

0/0
3.8.2006 14:17

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

;-D

0/0
3.8.2006 14:24

djrhedy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Jojo hrozná p*r*d*e*l ty blbečku, konec, lituju že jsem tady strávil hodinu vysvětlováním nějakýmu primitivovi, kterej není ani schopen přijmout názor někoho druhýho. Rv

0/0
3.8.2006 14:26

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Mně přijde, že na Římana svádíš i to, že v té době ti nefungovalo auto a teď za Šimonovského máš nové, které funguje a tudíž je Šimonovský dobrý ministr. Jsi asi velký hlupák, že?

0/0
3.8.2006 14:29

hnědka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

A to je snad spatne? Pokud se to nevyplatilo, tak je dobre, ze to nejezdilo.

Chyba je v statnich regulacich a vysokych danich na benzin.

0/0
3.8.2006 14:59

hnědka

Re: Re: Re: Most

Zrusil DOTOVANE vlaky a autobusy. Ze se tam neuzivi nedotovane spoje je vina vlady, ktera vyzaduje licence a ruzne regulace. Do mnoha vesnicek mohou jezdit mikrobusy (nebo i neco mensiho) a mely by rozhodne lepsi sanci se uzivit bez dotaci.

0/0
3.8.2006 13:42

djrhedy

Re: Re: Re: Re: Most

Seš mimo chlapče, zrušily se vlakové spoje, které musely být prokazatelně vydělečné, například v ranní špičce na hlavní trase! Vůbec nevíš o čem mluvíš jako obvykle, ty liberální extrémisto :-/

0/0
3.8.2006 13:52

V

Re: Re: Re: Re: Re: Most

Dokaž to.

0/0
3.8.2006 13:54

djrhedy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Snadno rok 2004 zrušení spoje na trase ústí - chomutov v ranní špičce bez náhrady (spoj vozil ráno odhadem na celé trase cca 300-400 lidí) ... dále zrušení návaznosti ranních spojů MHD Teplice na vlaková spojení - na vině jednoznačně kraj.

0/0
3.8.2006 14:01

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Jasný, ale ten důkaz. Odkaz na článek, nějaká čísla atd. Tohle sis mohl vymyslet…

0/0
3.8.2006 14:07

djrhedy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Jasně, všechno jsem si vymyslel, s tebou vážně nemá cenu debatovat, dokud nepoznáš něčí neschopnost na vlastní kůži tak neprozříš. Končim.

0/0
3.8.2006 14:12

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Diskutuješ a nemáš fakta. Tak jsi lhář?

0/0
3.8.2006 14:15

payos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

a ty nejaka mas? akorat prazdne kecy a kde nic tu nic

0/0
3.8.2006 14:18

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Nejdřív ty. Čekám...

0/0
3.8.2006 14:24

payos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

s dementem typu "ty" nema cenu ztracet cas. akorat blbe kecas.

0/0
3.8.2006 14:35

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Chápu, že nemáš argumenty pro své výroky a někdo, kdo ti na to přišel ti není po chuti. Holt když něco plácáš, máš to mít podložené fakty a ne jen tak blbě plácat…

0/0
3.8.2006 15:11

djrhedy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Fakt mám dost, ale zdá se že na ně nechceš slyšet, napsal jsem co jsem napsal, nebudu ti tady snad muset uvěřejňovat dopisy s krajem, s ČD, s MHD Teplice, navíc už bych je v e-mailové poště těžko dohledával. Ale jestli si myslíš, že jsem si to vymyslel a kvůli tomu tady trávim čas v diskuzi, tak si to mysli dál. Dobrá paranoia!!! Rv

0/0
3.8.2006 14:19

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Budu

0/0
3.8.2006 14:32

hnědka

Re: Re: Re: Re: Re: Most

Ale to je zase chyba vlady. Kdyby zeleznice byly soukrome a jejich majitel si mohl rozhodovat odkud, kdy, kam a za kolik jezdit, tak do toho nema kraj/stat co kecat.

0/0
3.8.2006 14:18

djrhedy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

Kdyby železnice byly soukromé, tak v tom bude stejnej bordel jako v Anglii ... spousta nehod atd... takže se uvažuje jak se to zase zestátní ... fakt už upusť od naivní představy, že může být všechno soukromý lepší než státní. Obecně ano, nikoli však ve všem.

0/0
3.8.2006 14:24

hnědka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Most

V Anglii za bordel mohly statni regulace cen a jinych veci. Soukrome je opravdu vzdy lepsi.

Neco si o te nedusledne privatizaci v Anglii precti:

http://www.libertarian.co.uk/lapubs/econn/econn091.pdf

0/0
3.8.2006 14:36

Mlčící Bobr

to čumíš

8-o

0/0
3.8.2006 12:51

Mlčící Bobr

Prdel nebo broskev

(Y)

0/0
3.8.2006 12:50

Mlčící Bobr

Mlčte

;-O!!!!!!!!

0/0
3.8.2006 12:49

TarasBulba

Čím to je, že tam nikdo jinej nechce jezdit ?

0/0
3.8.2006 12:38

barbudo

Re: Čím to je, že tam nikdo jinej nechce jezdit ?

... možná proto, že tu nikdo nemá volných 400 autobusů s příslušenstvím ...

0/0
3.8.2006 13:11

Víťas

To se to nadává, když houby vím

Vy jste tady koukám odborníci do jednoho. Přátelé, nejdřív si zjistěte fakta, pak něco žvatlejte. DPÚK neúměrně zvýšil své finanční požadavky. Kraj se nedomluvil, vypsal výběrové řízení na nejnižší cenu, vyhrálo ČSAD Česká Lípa (jaktože mají o tolik levnější dopravu?). Výsledek je výsledek. DPÚK byla vypovězena smlouva. A zde se dostáváme k problému: pokud by chtěl DPÚK skončit, MUSÍ TO OZNÁMIT TŘI MĚSÍCE PŘEDEM. Kraj se snažil z nich vyždívat jakékoli vyjádření, oni mlčeli a pak z ničeho nic řekli, že za tři dny přestávají jezdit, kraji starej se. Už tohle je prasárna od DPÚK, kraj by měl případnou při u soudu vyhrát.

Navíc pro DPÚK je moc jednoduchý přestat jezdit v době, kdy se ostatní dopravci potýkají s velkým poklesem tržeb v souvislosti s prázdninami.

K protipovodňovým opatřením: mohu vědět, co s tím má Šulc jako hejtman společného? Nebo pan Gandalovič? To je věc státu a povodí. Kdy už se tohle začne akceptovat.

Zkuste si o tom něcio zjistit.

0/0
3.8.2006 12:33

V

Re: To se to nadává, když houby vím

Konečně někdo s rozumným názorem a znalý věci. Volič pravice předpokládám…R^

0/0
3.8.2006 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.