Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ústeckém kraji znovu vyjely všechny autobusy

Úderem šesté hodiny večer se autobusová doprava v Ústeckém kraji vrátila k normálu. Dopravní podnik Ústeckého kraje obnovil standardní provoz. Autobusy v regionu nejezdily od úterý kvůli sporům dopravního podniku s krajem o úhradu údajných dluhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx

Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

dotovana mesty. Zejmena pro chudinu ktera jezdi za praci z chudych ctvrti velkomest na jejich okraje (suburbans). Casto je videt v autobes 1az 3 pasazeri a samozrejme se to nevyplati provozovat. V Cechach by vsak mela byt hromadna doprava stat "na svych" a bez dotaci. Holt spoje kde jezdi malo lidi by se musely odrovnat. Jinak by se muselo dotovat mestem.

0/0
4.8.2006 20:52

Honzagm

Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

tady ten system funguje dobre. Obce, kraje si nasmlouvaji s dopravci pokryti podle zajmu obyvatel a financnich moznosti. Proste se muzou rozhodnout, jestli chteji dopravni obsluznost nebo fotbalove hriste.

0/0
4.8.2006 22:20

Milan Kolář

Re: Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

Naprosto s tebou souhlasím v případě obcí. Mělo by to tak být i v případě krajů. Těm, bohužel, socialistická vláda přivázala k noze kouli ve formě kámošů ze spřízněných společností ČSAD či ČSAD BUS a důkladně zkomplikovala případné ukončení smlouvy. Tady je příklad. Bolševická (nyní KSČM-ČSSD mafie) se brání všemi prostředky tomu, aby byla odstavena od krajaké kasy, kterou ždímala stejně jako před revolucí kasu státní.

0/0
5.8.2006 0:24

mbporuba

Re: Re: Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

Podobné společnosti existují i jinde, žádná však není tak velká a nepožaduje tolik peněz. Vznikly transformací socialistických ČSAD v letech 1992-1996. Nejhorší lidé jsou členové ODS, dříve členové KSČ.

0/0
5.8.2006 2:37

V

Re: Re: Re: Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

Ano, jsou, ale je jich u nás v ČR asi 5

0/0
5.8.2006 15:20

GailDevers

Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

Ty seš fakt debil... jak dlouho jsi vymýšlel takový blábol???

0/0
4.8.2006 23:40

Milan Kolář

Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

Zkusím pouze fakta:1. Na autobusech ČSAD BUS UL- dnes TZV Dopravní podnik Ústeckého kraje vidíte až na pár starých střepů jen pražské SPZ. 2.Jsou levnější dopravci (ČSAD Česká Lípa) kteří dosahují zisku, mají trochu opotřebovanější vozový park - někdy, ale jinak jezdí na jejich linkách stejné autobusy a titíž řidiči jako na linkách dopravce dražšího. 3. Dopravce dražší má pronajaté autobusy od stejného vlastníka, ale dráže. 4. Vlastník autobusů vydělává, je v zisku, vyplácí i krásné odměny akcionářům. 5.Levnější dopravce je v plusu vyplácí trochu menší odměny akcionářům. 6.Drahý dopravce je ve velkém mínusu, protože dává královský zisk pronajímateli autobusů a sponzoruje zisk levnějšího dopravce. Tuto svoji svoji ztrátu způsobenou hlavně přesunem peněz jinam, dává ze zákona uhradit objednateli, tj. v tomto případě Ústeckému kraji, který bohužel při svém vzniku od státu podědil přepravce (ČSSD Bus Ústí n.L.=nyní DP Ústeckého kraje)....  

0/0
5.8.2006 0:01

Milan Kolář

Re: Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

.....7. Levný dopravce, drahý dopravce i majitel autobusů jsou provázáni. Ideální život. Ztráty, zisk, dovolené majitelů a veškeré výhody si vzájemně přerozdělí=optimalizují a vše to zaplatí kraj. Je to další a kvalitativně vyšší forma tunelovánípo českém způsobu. 8. Kdo toto perpetum mobile na peníze vytvořil? Vlády ČSSD. 9.Kdo vypadá jako blbec? Kraj UL. 10. Kdo z toho všeho tříská politický kapitál? ČSSD a duce ROKO.

11. Kdo sliboval na 2. čtvrtletí (do voleb) v Ústeckém kraji vypuknutí obrovské aféry, která nakonec vypukla až teď? ANO, ČSSD ústy soudruha Paroubka.

12. Je původcem této provokace a záměrného navozování krizové situace ČSSD? Odpoveď hledejme každý sám.

13. Stojí zatím vším bývalý informátor estébé a nyní náš premiér soudruh Paroubek? Ano či ne? Já si myslím že ano.

0/0
5.8.2006 0:14

mbporuba

Paroubek a Šulc

Obávám se, že to asi nebude tak docela pravda. Jiří Šulc je v čele kraje pět let, dost dlouhá doba na to, aby situaci vyřešil. Navíc autobusy v kraji jezdily více, než v jiných krajích. Stav, kdy se jezdilo nad rámec běžné dopravní obslužnosti vyhovoval nejen vedení DPÚK, ale i řadovým zaměstnancům. Tento stav nemá v žádném jiném kraji obdoby.

Severočeská ODS jsou svérázní jedinci, např. pan Tošovský je "Svědek Jehovův". Stejně tak svérázná je tamní ČSSD. KSČM tam oproti jiným krajům nevyniká, možná tak zisky ve volbách. KDU-ČSL tam tvoří povětšinou lidé původem z jiných částí bývalé ČSSR, má jen několik málo starostů (Proboštov), v krajských a komunálních volbách propadá. Doporučuji srovnání s řešením dopravní obslužnosti v jihomoravském kraji, kde naopak vede KDU-ČSL.

0/0
5.8.2006 2:34

V

Re: Paroubek a Šulc

Lžeš a ty to víš Rv

0/0
5.8.2006 15:20

mbporuba

Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

V oblasti dopravy, zvláště hromadné, jsou USA pozadu. Pokud někdo tento problém "zmáknul" jsou to Švýcaři.

0/0
5.8.2006 2:35

VláďaK

Re: Re: Az na vyjimky i v USA je hromdana doparava ....

Šulc svýma trapnýma útokama zamlžuje svou neschopnost.

0/0
6.8.2006 18:46

SeeM

Jak to tady pročítám,

tak jste lidičky mimo, hromadná doprava není sociální jak si myslíte, až budete platit 1,5 € za stanici jako v amstráči tak se vám snad rozsvítí.

0/0
4.8.2006 18:53

GailDevers

Re: Jak to tady pročítám,

Zrovna tu chlastám ;-D

0/0
4.8.2006 23:43

krispos

Pro sudetskou naplavu

A kolik baraku zabrali Nemci v roce 38 kdyz pred nima lidi utikali dal od hranic? Jiste, neschvaluju odsun nemcu po valce, ale zas na druhou stranu se nemuzou divit po 6 letech valky..... Lidice, Lezaky atd. by mohly vypravet

0/0
4.8.2006 17:34

Janus

Re: Pro sudetskou naplavu

To je historie. Ale kdy přestane spolková vláda systematicky asimilovat lužickosrbskou menšinu v Sasku? Hitler to nedokázal.;-€

0/0
4.8.2006 18:05

celim

Kapesné!

Konečně! To to trvalo, než se zjistilo komu a kolik:-D

0/0
4.8.2006 15:24

mbporuba

SUDET Agency

Jezdíme oběma směry http://www.kartinki.cz/show-pic-6533.html

0/0
4.8.2006 15:20

Sudetska naplava Aussig

moc hezke obrazky :))))

0/0
4.8.2006 15:23

Petr

Re: SUDET Agency

To je maso!

0/0
4.8.2006 15:30

JIndra

Re: SUDET Agency

to je slabý

0/0
4.8.2006 17:02

Bravo

Šulc to udělal podobně jako s železnicí. Služby jsou na dráze nyní stejné, ale za menší peníze. Když už není konkurence, tak alespoň takto lze odebrat část zisku monopolu. Bravo hejtman! R^

0/0
4.8.2006 15:12

mbporuba

Re: Bravo

Vaše Veličenstvo, králi Já I., dovoluji si Vás upozornit, že nižší dotace na železniční dopravu znamenají např., že z Ústeckého kraje zmizí relativně moderní vozy 843. Na rychlících (dotovaných z celostátní kasy) je zastoupí vozy 854 PJ Liberec a DKV Praha PP Nymburk, na vlacích regionální dopravní obslužnosti však vozy řady 810. Pokud jezdíte vlakem, jste asi menší postavy a rád sedíte na tvrdém.

0/0
4.8.2006 15:18

angr

Re: Re: Bravo

Jestliže jezdím sockou (tedy dotovaným dopravním prostředkem - pozn. pro voliče ČSSD), nemohu tedy sedět na měkkém. Na měkkém a v klimatizovaném se mohou vozit pouze ti, co si za to zaplatí.

0/0
4.8.2006 15:23

mbporuba

Re: Re: Re: Bravo

Z čeho si to zaplatí? Z čeho si to platí lidé v jiných krajích, kde platí ČD lépe? Z čeho si to platí cestující DPÚK, které má nové autobusy? Z čeho si to platí cestující na významných tratích, kde jezdí soupravy tažené elektrickou lokomotivou s vozy, kde se sedí lépe, než ve vozech 810?

A konečně, z čeho si mnozí koupili své plechové miláčky? Třeba státní zaměstnanci, nebo lidé podílející se na veřejných zakázkách. Jedině poctivý člověk, který nepracuje na veřejných zakázkách, si může dovolit takové řeči.

A konečně, čím "sockovatější" vlaky budou, tím hůře i pro děti automobilistů a automobilisty, kteří přijdou o autíčko nebo řidičák. Podívejte se do západoevropských zemí, jaké tam mají "socky". Mj. jsem volič KDU-ČSL.

0/0
4.8.2006 15:34

rychloslimejs

Re: Re: Re: Bravo

jo jo, nazor hodny blba. jsem volic ODS, ale jednoznacne jsem pro dotovanou hromadnou dopravu, je ekologictejsi a kdyby meli vsichni jezdit auty, brzy by nebylo k hnuti... a to nemluvim o dopravni obsluznosti v mensich mestech ci vesnicich...

0/0
4.8.2006 16:17

mbporuba

Re: Re: Re: Re: Bravo

Problém je v tom, že tito blbové tvoří nemalou část voličů a ODS je na nich závislá. Naštěstí většina voličů (a členů) této strany má v hlavě mozek a ne piliny.

Problém je v tom, že nejbližším okolí Ústí doprava funguje a fungovat bude, mj. právě proto, že by na silnicích nebylo k hnutí, zatímco v odlehlých oblastech jsou dotace nezbytné, avšak případné omezení dopravy by znamenalo další odliv obyvatel. V Ústeckém kraji se štědře platí, v Libereckém kraji je to slabší, a odnáší to právě odhlehlé obce a jejich občané.

Důležité je také připomenout, že když objednávám autobus s řidičem na zájezd, chtějí 20 Kč/km + příplatek za čekání, nic víc, zatímco DPÚK chtěl 39 Kč/km + zisky z jízdného. Když se spojí podnikavost vedení kraje z ODS a postkomunistická vyžírka vedení DPÚK ...

0/0
4.8.2006 16:42

V

Re: Re: Re: Re: Re: Bravo

Z toho co říkáš je vidět, že měl Šulc pravdu a ODS je vlastně celkem dobrá R^

0/0
4.8.2006 18:20

mbporuba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bravo

Šulc je hejtmanem pět let a situaci řeší až letos.

0/0
5.8.2006 2:39

V

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bravo

Ano, to je chyba. Měl to řešit dříve...R^

0/0
5.8.2006 12:20

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Bravo

Máte v příspěvku pár nepřesností.

Tržby z jízdného se od dotací odečítají, kraj tedy dotuje jen opravdovou ztrátu.

Dále mám pocit, že dotace měla být 29 Kč/km, ne 39, ale za to hlavu nedám.

Za za 20 Kč/km sice nasmlouváte zájezdový autobus, ale jen nějakou starou šunku, za lepší autobus to bude tak 25, možná až 30.

0/0
4.8.2006 19:49

lolek77

Re: Re: Re: Re: Bravo

Jsem jednoznačně pro nedotovanou dopravu nedotované všechno ale také menší daně. Rád si ze svých vydělaných peněz zaplatím co budu já chtít. Kdyby si stát bral na PHM daň jako v USA nepotřebovaly by dráhy dotaci na naftu.

0/0
4.8.2006 17:06

mbporuba

Re: Re: Re: Re: Re: Bravo

To je totální nesmysl, dráhy žádnou "dotaci na naftu" nemají. Co třeba stále rostoucí daně, prezidenta hlupáka a vojáky umírající na druhém konci světa?

Dotovaná doprava je také z ekologických a bezpečnostních důvodů, nejen kvůli dětem a lidem, co nemají auto nebo řidičák. Samozřejmě jiné to je přímo v Ústí (tam jde hlavně o ekologii a plynulost dopravy) a jiné to je v pohraničí (tam jde především o dopravní obslužnost v užším slova smyslu).

Řečeno ještě jinak, v Ústí by to bez dotované MHD nebylo možné technicky, na venkově to (viditelně) jde, ale není to nic moc.

0/0
5.8.2006 2:50

René Outlý

Re: Re: Re: Bravo

...To je názor hodný blba.Voz si prdel v autě a nepleť se mezi nás,nemajetné.

0/0
4.8.2006 16:44

mbporuba

Re: Re: Re: Re: Bravo

Nepiště o majetných a nemajetných. To jste nikdy nejel Pendolinem, nebo alespoň IC-čkem? Zvláště na ose Praha - Kolín - Pardubice - Olomouc - Ostrava jezdí tolik lidí, kteří by si mohli dovolit jet vlastním autem, ale tento muž zná jen sobě rovné, což jsou buď zbohatlí maloměšťáci, nebo závodníci v běžném provozu.

0/0
4.8.2006 16:58

Re: Re: Bravo

Vlakem jezdím celkem často a po celé republice a je to všude stejně špatné, ústecký kraj není vyjímkou… Pan Šulc je velmi schopný, když dokázal za menší peníze zajistit stejnou dopravní obslužnost jako v jiných krajích.

0/0
4.8.2006 15:31

mbporuba

Re: Re: Re: Bravo

Nevím, jakými vlaky, a kde všude po republice. Každopádně v okolí Prahy a na Moravě mají rekonstruované motoráčky, v Libereckém a Karlovarském kraji jezdí německá vozidla, v ústeckém kraji na neelektrizovaných tratích v rámci regionální dopravní obslužnosti pouze řada 810.

0/0
4.8.2006 15:37

Re: Re: Re: Re: Bravo

Jezdím často v okolí Plzně, Mostu, Ústí n. L., Děčína, Rumburk, Prostějov, Brno, Přerov a všude stejný marast.

0/0
4.8.2006 15:41

Stanislav_x

Re: Re: Re: Re: Re: Bravo

Přesně tak! Navíc radši posedím nějakou chvíli na "prkenné" sedačce ř. 809/810 a za ušetřené se může opravit několik venkovských kostelíků nebo pár km okresek (i pro ty autobusy, nejen pro auta) ...

0/0
4.8.2006 17:30

mbporuba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bravo

Ono je sporné, zda se mají opravovat kostely v obcích, kde nejsou věřící. Dobré by bylo, kdyby litoměřická diecéze určila, kde se budou nadále pravidelně sloužit mše, a kde ne, ale to za současné situace nehrozí, kapitulní vikář Msgre. Havelka by nejraději opravil všechny kostely a hned, bez ohledu na to, zda do nich někdo chodí.

0/0
5.8.2006 2:56

zajdee

Re: Re: Re: Re: Bravo

810 a nove tu a tam inovovana 810 -- rada 811.

Co bychom my na vesnicich dali za klimatizovane vlaky, takove, jake jezdi z Prahy Masarykova nadrazi treba do Kolina nebo do Kralup nad Vltavou... :-/

0/0
4.8.2006 21:52

Stanislav_x

Re: Re: Re: Re: Re: Bravo

No, na Kralupy jezdí dosud pokud vím kromě několika málo Ešusů (471) stále hlavně Lochneska (451), kde si můžete o klimatizaci nechat zdát, zato na vás čas od času vypadne papundeklová deska ... :-) Nechal jsem nedávno Lochneskou svézt španělské kolegy a byli naprosto unešeni ... ;-)

0/0
5.8.2006 1:50

mbporuba

Jezdit se musí!

Takže jezdit se bude, a to je hlavní. Kdyby tento stav trval do září, rád bych viděl zahájení školního roku ... Důležité ovšem je, jak se dohodnou na úhradě dotací za dřívejší výkony a na doracích do budoucna. Požadavky DPÚK byly nepřiměřené.

0/0
4.8.2006 15:01

Sudetska naplava Aussig

a odkdy naplavany kids chodi do skoly?

ja kdyz kreuzuju aussig, tak mam pocit,, ze tam bud nechodi do skoly nikdo a nebo jen do specialni schule Aussig Nord;-D

0/0
4.8.2006 15:09

mbporuba

Do školy se tam chodí

No tak vzdělanost je tam nižší, to je pravda, ale to co píšete, jsou kruté pomluvy.

0/0
4.8.2006 15:11

Sudetska naplava Aussig

tak si to tak neberte :)

vsude je neco ,ze??? Otazka je jak velke je to procento! A zrovna Aussig je dost cool. Ale ted budete mit Autostradu do Germanie, tak budete moc jezdit na cumendu jak se da zit i civilizovane ( i kdyz i v Ost-Deutschland maji jeste hodne toho na praci)

0/0
4.8.2006 15:15

mbporuba

Re: tak si to tak neberte :)

Já se nebojím, já tam nebydlím.

0/0
4.8.2006 15:19

Sudetska naplava Aussig

tak co moje kotatka sudetsky?

za to jak jste hazeli ceske nemce do labe, budete chodit pesky. Tak jako vasi predci na ukraine,rumunsku nebo bulharsku;-P

0/0
4.8.2006 14:59

mbporuba

Re: tak co moje kotatka sudetsky?

SUDET Agency jezdí oběma směry.

0/0
4.8.2006 15:02

Sudetska naplava Aussig

a kam to je oba smery?

do labe a do pekla??? nebo kam;-D

0/0
4.8.2006 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.