Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Důchody se příští rok zvýší minimálně o 370 korun

Důchodci by si měli od ledna příštího roku polepšit minimálně o 370 korun na měsíc. Průměrná penze by tak vzrostla k 8600 korunám. Konečné slovo při zvýšení důchodů bude mít vláda, která může rozhodnout o větším přilepšení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qebec@seznam.cz

Názor

Teměř všechny příspěvky zde jsou velmi trapné.Hojit státní rozpočet na bezbranných,starých a nemocných je pod úroveň celé vlády.A svými nejapnými diskuzemi zde ji podporovat v tomto okrádání je ještě trapnější.Klasu drze do rádia lže,když říká,že se "máme dobře".Snad On a celá banda spojená s privatizaci,balíčky až po Topolánkove baťohy.ODS ví,že příští volby prohraje a bude muset odejít od svých výnosných koryt.Proto se snaží nakrást "regulačními", a jinými poplatky co nejvíce.360 Kč/měs. je ponižující částka.A zde se bavíte o tom zda si ji títo lidé zaslouží a zda nezbankrotují stát? Co ty milionové provize?Statisícové platy poslanců,prebendy,příplatky,výhody všech kteří sedí ve vládě,senátu a vedoucích místech.Kdyby se platy,odměny vypláceli podle toho jakou hodnotu využitelnou ostatnimi občany země  přispěli, tak by byl vyřešen celý problém s důchody,se zdravotnictvím i školstvím.

0/0
9.1.2008 11:29

Tornádo

Každý rok

Opět se zvyšují důchody. Proč ne? jen nechápu, proč stát nekompenzuje zvyšující se životní náklay také lidem pracujícím v soukromé sféře. pokud vím, tak tam se platy nezvyšují už několik let. Vzhledem k daním v tomto státě si kompenzovat zvyšování cen může dovolit jen stát ( ovšem opět z našich daní)R^

0/0
9.8.2006 14:10

NERATHRATHA

Re: Každý rok

Skromný dotaz - máte své rodiče a prarodiče ? Dokážete slušně žít za 8000 Kč a platit přitom zvýšený nájem ,

zvýšené poplatky za energie/plyn ,elektřina ,teplo/ zvýšené ceny základních potravin/ chléb,pečivo, brambory,nealko / zvýšené jízdné a ceny PHM , prostě to vše zdražené pokrýt 370-500 Kč ?

0/0
9.8.2006 18:51

Kajka

Re: Re: Každý rok

no rozhodně vyžijou slušněji než já s rodičákem 3500,-

0/0
9.8.2006 21:55

Jarek

Fajn

Blahopřeji českým důchodcům ke zvýšení jejich starobních důchodů a tím i udržení či zvýšení jejich dosavadní životní úrovně. Byť z ekonomického hlediska tvoří jejich financování bezkonkurenčně nejvyšší výdajovou položku státního rozpočtu, věřím, že tento přístup společnosti ocení, veřejně poděkují mladším generacím, že jim tento blahobyt dopřává a my je naopak my budeme mít za to rádi. Pokud však skutečně chtějí se odměnit mladším generacím, pak nejlepším řešením bude, když se dobrovolně vzdají volebního práva. :-)

0/0
9.8.2006 13:03

vyzirka

Re: Fajn

aaano ... konecne reseni R^ ja klidne jako OSVC s radosti priznam v danovem priznani o par tisic vic na duchody, kdyz me duchodci slibi, ze k predcasnym volbam nepujdou ;-D 

0/0
9.8.2006 13:08

xvl

Re: Re: Fajn

A možná v tom je ten hlavní problém-že nad daněmi a pojištěním brečí hlavně ti, kdo ho především neplatí-OSVČ!

0/0
9.8.2006 14:08

Beranal

Re: Fajn

Naprosto trefné, důchodce volič to je dneska to největší nebezpečí a bohužel těchhle voličů bude rychle přibývat. Tedy budou rychle přibývat voliči levice a tlaky na přerozdělování neexistujících peněz, tedy rozdávání deficitů státního rozpočtu.

Řekl bych že tohle nutně musí jednou skončit katastrofou, ty důchody + čím dál nákladnější zdravotní péče při té chybějící přiměřené investici do nové generace z toho může být jedině finanční kolaps který byl v Argentině. Potom se znárodní penzijní fondy a bude konečně zase spravedlnost, ty výnosy z investice do dětí (odvody na důchodové a zdravotní pojištění) se znárodňují průběžném důchodovém systému odjakživa.

0/0
9.8.2006 14:04

Věra

Re: Fajn

Jste nekulturní. Důchodci si odvedli a odpracovali svoje. Teď je řada na mladší generaci, aby stejně jako kdysi dnešní důchodci vydělala na důchody pro dnešní důchodce. Navíc připomínám, že chystané zdanění důchodů, stejně jako odvody z pojištění, které odvádí zaměstnavatel ve Váš prospěch a zdanění těchto tzv. příspěvků řeší jenom problém těch kdo utrácí, tedy úředníků státní správy (finanční, sociální, zdravotní pojišťovny, ministerstva, policie, armáda a další řada příživníků). Až přestaneme platit zbytečně drahou státní správu a všechny zákony, formuláře a podobné blbosti vymyšlené poslanci a senátory naházíme do koše, pak můžeme vyházet i 3/4 úředníků a ostatní je potřeba donutit pracovat a nedovolit jim flákat se v pracovní době po nákupech.

0/0
11.8.2006 16:03

M

Re: Re: Fajn

Současní důchodci v první řadě po celý svůj produktivní život budovali socialismus a kráčeli na cestě ke světlým zítřkům. Propastný rozdíl mezi životní úrovní České republiky a západními zeměmi je dán právě tímto faktem a napovídá, že současní důchodci ve skutečnosti nejspíš zase tak moc práce neodvedli a svoje si neodpracovali!  V opačném případě by totiž dnes v ČR musela být životní úroveň srovnatelná třeba s Rakouskem či Německem (západním). Jaká byla byla ekonomická realita ČR v době krachu celého ostbloku, to si my starší stále dobře pamatujeme.....

0/0
11.8.2006 16:12

pavel,

Re: Re: Re: Fajn cucáku

Nevím co jsi zač ale kdo ti nakecal tolik nesmyslů a kdo ti dal právoposuzovat ty smrade práci lidí v mynulém režimu.Dneska každý druhý mladý člověk, především cikáni čeká na podporu aniž v životě odpracovali bytˇjen hodinu práce aostatní,kteří snad pracovat chťejí,by nejraději seděli u počítačů.To ti asi nevadí,neboť podle mne patříš k nim .Čau a mysli nádhero.

0/0
19.8.2006 21:21

erik

Re: Fajn

:-Dco dostane ministr Němec na odchodnou

to má průměrný důchdce na 7let(Y)!!

0/0
17.8.2006 8:56

M

Pár dotazů Vlastě.

Vlasto! Jak to, že ve svém věku už dávno nejste zabezpečená? Jak to, že jste se za celý svůj život o sebe nedokázala postarat, tak abyste podzim svého života mohla trávit důstojně? Proč už dávno nemáte svůj vlastní byt, či RD, jak je u lidí vašeho věku obvyklé? Co jste v životě dělala, že jste to dopracovala tam, kam jste to dopracovala - do bytu s regulovaným nájemným? Jak jste v životě nakládala s vámi vydělanými penězi? Jak zodpovědně jste žila?

0/0
9.8.2006 12:34

Iridium

Re: Pár dotazů Vlastě.

Platí oběma (zjevně dospělým) dětem splátky (pravděpodobně) na byt. A chce, aby stát peníze, které nedá mladým rodinám dal jí.

0/0
9.8.2006 12:39

vyzirka

Re: Pár dotazů Vlastě.

ne tak hrrr na ni ... pani vlaska se chovala vcelku rozumne, vychovala a zajistila behem sveho zivota dve deti, pouze ted odmita prirozene pokracovani tohoto vyvoje, tedy aby se o ni ty vychovane a zaopatrene deti postaraly. pokud by to dopadlo tak jak ma, bude zit pani vlaska krasny plnohodnotny zbytek zivota zajistena a obklopena rodinou a ja nemam daleko k tomu, abych ji zavidel R^ 

0/0
9.8.2006 12:41

M

Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Naprosto souhlasím!R^

0/0
9.8.2006 12:46

b.bombicka

Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

No oni by ty děti třeba rádi přispívali, ale pokud nemají plat tak 1,5 průměru, tak si to těžko můžou dovolit - mají-li děti a obzvlášť je-li dcera/snacha na MD. A jistě i ona sama se radši uskromní než by žádala peníze od svých dětí. Tak to funguje ve většině rodin s průměrným a podprůměrným platem.

0/0
9.8.2006 12:50

vyzirka

Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

nu v poradku, ale pokud ji prijde nevhodne zadat penize od svych deti, jak to, ze ji neprijde stejne nevhodne zadat ty penize od cizich ? ona mela moznost se zajistit behem sveho produktivniho veku, a stale trvam na tom, ze se zajistila pomerne velmi rozumnym zpusobem, ale nevim, proc si tady ted stezuje na nizky duchod a vysoke naklady ... pri jinem zpusobu zajisteni na stari nez zvolila vlaska, by ted mela napriklad nemovitost v hodnote nekolika milionu kc, za coz se da velmi slusne zit pomerne dlouhou dobu.

0/0
9.8.2006 12:59

vlaska

Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Ty jsi tomu špatně rozuměl !!! Já jsem si nestěžovala, já jen konstatovala. Budu pracovat dál, dokud mi to hlava a údy dovolí. Na stáří jsem se dostatečně zajistila. 45 let jsem si na daních platila jednoho důchodce. A jak si to představuješ? Co mám udělat? Jít na sociálku a říci "já důchod nechci protože se to vyžírkovi nelíbí" ?

0/0
9.8.2006 13:17

Beranal

Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Oni by ty děti třeba rádi mamince přispěli, to by ovšem nesměli být v situaci kdy je tady důchodový socialismus a oni musí každý měsíc odvádět na "důchodové pojištění" a "zdravotní pojištění" na naprosto cizí důchodce kteří si děti nevychovali a teď parazitují na cizích dětech.

0/0
9.8.2006 14:27

kotatkoxxl

Re: Pár dotazů Vlastě.

tady jsi na diskusi a ne u výslechu... nějak sis chlapče popletl doby. A jen tak mimochodem, už je to popsánio níž a dokonce 2x :-D

0/0
9.8.2006 12:43

M

Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Doby si evidentně stále pleteš ty, soudružko! Já se jen zdvořile ptám a je jen na Vlastě, zda a jak mi odpoví.;-)

0/0
9.8.2006 12:45

vlaska

Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Nechápu na co se mě ptáš !! Celý život 45 let jsem pracovala.Vychovala jsem dvě děti a ty jsem dostatečně zabezpečila na celý život. Mám kapitálové životní pojištění, důchodové připojištění. Celkem to dělá asi 300 tisíc Kč. Vlástní bydlení jsem si nemohla pořídit, protože člověku před důchodem nikdo nedá hypotéku na 30 let. Dům ve kterém bydlím před pěti lety koupili čečenci. Šikanou mě donutili platit víc. Vyměnit byt nejde, protože čečence za domácího nechce nikdo. Šla bych klidně hned bydlet do garsonky o 12m2 a úplně by mi stačila. Nejde to. Výměna nemyslitelná, hypotéka nemožná. Co jsem udělala špatně??

0/0
9.8.2006 12:55

M

Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Sama říkáte, že své děti jste zabezpečila na celý jejich život.....

Což kdyby vám teď z té vaší péče také ony trochu vrátily?

0/0
9.8.2006 12:59

Anna

Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Oběma dětem jste pořídila byty a jak níže píšete mají oba ještě auta a chaty. Ať tedy prodají chaty a pořídí lepší bydlení Vám.

0/0
9.8.2006 13:09

Iridium

Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Kdepak, to ony ty děti raději z báby ještě nějakou tu stovečku vytáhnou při důchodě.;-€

0/0
9.8.2006 13:28

vlaska

Re: Pár dotazů Vlastě.

Doufám jen, že se ptáš s pozice svého mládí. Jen bych ti chtěla objasnit, že průměrný plat byl v 70 a 80 letech tak 3000 Kč. Kdybych každý měsíc šetřila třetinu platu - 1000 Kč celých 20 let tak bych ušetřila 240 tis. Kč. Teď bych je měla ve spořitelně a mohla bych se na stará kolena opravdu rozšoupnout.

0/0
9.8.2006 13:06

vyzirka

Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

popravde ... i v te dobe musel kazdy soudny a rozumny clovek vedet, kam vede tehdejsi system, a ze uspory ve forme financi, nerkuli financi v tuzemske mene, jsou velmi, ale velmi nestabilni forma zajisteni na cokoliv, o stari nemluve. za dve ste tisic se dal v osmedesatych letech postavit nadherny dum, ktery by dnes mel cenu vice nez desetinasobnou, a to se drzim pri zemi.

0/0
9.8.2006 13:13

vlaska

Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Teď teprve chápu z čeho plyne ta nevraživost k důchodcům, kteří se nezajistili na stáří. Do roku 1989 všechny pozemky patřily státu. Pozemek jsi si mohl pronajmout na 99 let, nikoliv koupit. V roce 1984 jsme si chtěli obložit koupelnu a téměř rok jsme sháněli cement. Za úplatek jsme sehnali dva pytle a otevřeli jsme šampus. Hochu, za totáče mohli stavět funkcionáři KSČ, zpěváci a herci, pak zelináři, taxíkáři a veksláci. Na úplatcích si utratil víc než za celý dům a hlavně, musel jsi vědět komu. To, že nebyl toaletní papír a nitě byla maličkost, ale stavební materiál byl horor. Stavěli se přehrady, sídliště, kulturní domy, paláce KSČ a na plebs se nedostalo. 

0/0
9.8.2006 13:30

Iridium

Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

No to je fór! Bylas někdy na vesnici? To je takový to menší za hranicemi města. Tam plno lidí stavělo. A nebyli ani jedno z toho, co píšeš. Jen nebyli líní, dřeli ve volným čase a postarali se!!

0/0
9.8.2006 13:33

vlaska

Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Ano, postarali se, ale v 90% to nikdy nebyla novostavba, ale jako se vylepšoval starý domek z první republiky. V JZD bylo všechno i stavební materiál a krmení pro domací zvířectvo. Narodila jsem se na vesnici a žila v ní do svých 15 let, ale fakt si nevzpomínám na jedinou soukromou novostavbu. Postavila se tam jen politická škola, zdravotní středisko, obchod Včela, kulturní dům a na víc se už nepamatuji.

0/0
9.8.2006 13:40

Iridium

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Tak to si pamatujete samý pitomosti. Viz níže. Doplňuji, novostavba, materiál z JZD neměli.

0/0
9.8.2006 13:41

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

vůlasko, to je lez jako ves. bydlim na vesnici, kde je tretina novych baraku byla postavena za komousu v 70 a 80 letech. vetsina tech lidi v zadnym jzd nemakal, protoze tady zadny jzd nebylo. stavet slo, nebylo to tak jednoduchy, ale slo. ja treba pamatuju ze jako malej harant jsem byl u more tak 2x, protoze se stavelo, a zavidel tem v panelaku ze k mori jezdi. dnes to je ale presne naopak. nekdo se postaral a ted mu nic nechybi, nekdo na to kaslal, a ted ma problem to utahnout. co je na tom spatne????

0/0
9.8.2006 13:44

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

omlouvam se za to prvni slovo, ma byt vlasko, opravdu preklep, jeste jednou se omlouvam. l je vetl ů a zmack sem obe klavesy

0/0
9.8.2006 13:45

M

Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Naprostý souhlas!

0/0
9.8.2006 13:57

M

Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Z toho platu se dal v té době pořídit třeba byt v osobním vlastnictví......

Moji rodiče z takových platů svépomocně postavili RD, který má dnes tržní hodnotu několika milionů.

0/0
9.8.2006 13:17

vlaska

Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Byt v osobním vlastnictví před rokem 1989?? To se hodně pleteš. Rodiče si postavili rodinný domek, ale v družstvu. Do bytových družstev přijímali přednostně vojáky z povolání, komunisty a ostatní lidi, kteří se zasloužýili o socialismus a byli doporučeni uliční komisí, výborem ROH a KSČ. Na dům přispíval i podnik, pokud se člověk upsal, že bude vykonávat funkce a nedá výpověď 10 let. Uváděj prosím věci na pravou míru !!!

0/0
9.8.2006 13:34

Iridium

Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Buď to nevíš, nebo prachsprostě lžeš. Moje babička s dědou postavili v sedmdesátých letech dům, stejně jako mraky jiných lidí na vsi. Byl jejich, nikdy nebyli oni ani nikdo z rodiny ve straně (zato děda jako sedlák za trest v lomu) ani nikde jinde, jak popisuješ. Chceš snad dál trvat na svým?

0/0
9.8.2006 13:38

M

Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů Vlastě.

Souhlas! Přesně tak to bylo!

0/0
9.8.2006 14:00

kafi79

socannska vlada

Nejvíc mě asi štve, že ty ku*vy růžový byly u moci už kolik let a nedokázaly se rozhoupat k žádným reformám (důchodové, zdravotní). Rozdávat na dluh umí každej. Přeci nějakých 500 miliard dluhu (anebo je to už víc) nikoho nemůže rozházet...

PS: Jo jsem volič ODS, protože dávám přednost budoucnosti této země před sobeckým (pro další generace) rozhazováním.

0/0
9.8.2006 12:25

xvl

Re: socannska vlada

A proč např. reformu důchodů (a třeba i zdravotnictví) už nezačala ODS za své vlády, kdy byly dostatečné příjmy z privatizace na její rozjezd. Jenže za její vlády se peníze "poztrácely" a projedly. 

0/0
9.8.2006 13:01

Pink

Re: Re: socannska vlada

Věřím, že jakákoliv jiná vláda by reformu důchodového systému (v té době) zvládla levou zadní. Vždyť jen probíhala transformace ekonomiky, která v takovém rozsahu se konala poprvé v dějinách lidstva. Navíc to nebyla jen vláda ODS - škoda - mohlo být všechno jinak ;-)

0/0
9.8.2006 13:17

xvl

Re: Re: Re: socannska vlada

Sám Klaus už někdy kolem r. 1995 prohlásil, že transformace ekonomiky je úspěšně ukončena, ale to není až tak důležité. Důležité byly ty vysoké příjmy z privatizace, které byly puštěny do spotřeby (tzn. že deficity rozpočtů byly v té době skrytě nemálo deficitní) - a to je to, co nyní ODS vyčítá ČSSD, takže by měla začít sama u sebe... 

0/0
9.8.2006 14:06

kafi79

Re: Re: socannska vlada

O tom, jak se dají projíst a poztrácet peníze nejlíp ví poslední vláda...

Je pravda, že ODS udělala chybu, že nedokončila  všechny reformy (ale to bylo na začátku 90. let kdy bylo hlavním tématem převést zdevastované hospodářství zpět na tržní). Teď je podstatné to, že poslední vláda i přes spoustu různých studií o kolapsu důchodového systému se tváří, že se skoro nic neděje.

0/0
10.8.2006 3:15

Beranal

Největší paradox

Největší paradox vidím v tom že podle mě nejvíce křičí ti důchodci kteří nevychovali žádné děti, přitom tihle důchodci by měli mít důchod zcela minimální, tedy na úrovní životního minima.

Důchodci kteří ty děti měli ti jsou totiž zvyklý žít skromě protože se odjakživa museli o své finance a svůj volný čas dělit se svými dětmi, bezdětní se jen a jen bavili a konzumovali a samozřejmě v důchodu by v tom standardu chtěli neoprávněně pokračovat. ;-€

0/0
9.8.2006 12:14

Iridium

Re: Největší paradox

Totožná zkušenost. A ještě ta, že nejvíc naříkají ti, co mají důchod poměrně vysoký. Naopak ti, co mají nízký a jsou sami, ti většinou mlčí.

0/0
9.8.2006 12:17

Beranal

Re: Re: Největší paradox

Ono to na sebe navazuje, protože ti co mají vyšší důchod tak to jsou statisticky zase většinou ti co se nemuseli o svůj čas a energii dělit se svými dětmy a tudíž mají větší vyměřovací základy:-P

0/0
9.8.2006 12:21

b.bombicka

Re: Největší paradox

O.K., s tím by se dalo částečně souhlasit, ale co třeba lidé, kteří děti chtěli, ale bohužel je (řízením osudu) mít nemohli nebo jim zemřeli v dětském věku. Takže kromě téhle tragédie je ještě necháme živořit????

0/0
9.8.2006 12:21

Iridium

Re: Re: Největší paradox

Bombičko, kolik tak myslíš, že jich je? V procentech. A fakt se nežinýruj a hodně se odvaž!;-)

0/0
9.8.2006 12:22

b.bombicka

Re: Re: Re: Největší paradox

No já sama znám asi 4-5 párů, kteří děti mít nemohli. Nic tipovat nebudu, ale myslím, že jich zase tak málo není. S tebou ale nemá cenu diskutovat, ty bys nejradši všechny důchodce vystřílel (včetně těch ve vlastní rodině), případně nechal ty, které můžou živit jejich potomci.:-/

0/0
9.8.2006 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.