- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dopravce který provozuje spoje mezi městy, musí po roce vědět v kterou denní a roční dobu jezdí kolik lidí. Když ho ale dotují obce a platí jako nemoudrý, proč by pořizoval úspornější prostředek. Na spoj z odpolední, kdy jede 5 lidí přece nebude nasazovat malého Forda. Ten žere jen 10 litrů nafty. Lepší je nasadit 20 let starou karosu, spotřeba 50 litrů nafty a stejně oleje. Obce či kraj to zaplatí z našich daní. Někdo za to ale zodpovídá, a asi na té funkci nemá co dělat. Když neví za co je placený měl by jít !
Není to politická debata, je to odborná debata. Města, obce a místa v nich tvoří síť s body, do nichž se dopravují lidé. Dojet tam musí (školy, firmy, fabriky, úřady). Je otázka jak a za kolik. Je jednoduché předpokládat kolik lidí jede do školy (počet žáků, personálu) ve spolupráci se školou zjistit odkud jezdí. Totéž u velkých firem. Pak je možno plánovat. Ovšem u dalších míst je to obtížné. Výsledkem jsou pak nevytížené spoje, šetření které to objeví, spoje zruší, lidi si koupí auta na něž mají (i vraky) a MHD už neřeší. Jsem zářná ukázka, z domu na firmu se dostanu MHD za 24-40 minut s 1-2 přestupy dle části dne. k tomu nutno připočítat pěší chůzi 8 minut. Zpět to trvá 27-37 minut plus 8 pěšky. Autem je to 6 minut, na kole 18. Čím jezdím ? Autem, v nouzi na kole. Příklad z jednoho města Německa hovoří za vše. Roky plánovali MHD takto, výsledek byl nárůst aut. Nyní zavedli pevné intervaly pracovní dny 10 a 20 minut+noc a víkendy 30 minut+omezili počet+složitost linek=LIDI JEZDÍ MHD!
Jak se nějaký dopravce jmenuje ČSAD, tak je to pohrobek bolševický organizace a bolševickýho vedení a taky to tak vypadá. Karosy, co už by měly mít veteránskou značku, vopocenej smradlavej řidič co jezdil už v 50 letech s traktorem v kolchozu a prasácký řidičský návyky má doteď(dobytek jako dobytek). Takovou organizaci nemotivuje nic, aby se chovali hospodárněji. Na nevytížených linkách jezdí s busem pro 50 lidí apod. Že jiní dopravci dokážou jezdit levněji a s novými autobusy?
každý si rád hrabe do svý kapsy,i řidiči když dojde páska na jízdenky jezdíme občas místo za 20 kč za desetikačku do kapsy řidičeno proč ne.alespoń u nás jezdí některé spoje mikrobus protože vézt v karose 3 lidi vč. řidiče je fakt na hlavu.navíc stejně busy jezdí ve velkých intervalech a tak většinou radši jedu autem protože bych jinak ztratil hodinu.
Rozhodně netvrdím, že dotační politika státu, krajů atd. je v pořádku, ale vždycky jsem se domníval, že fungující služby typu pošta, telefonní budka, veřejná doprava, lékařská pohotovost apod. jsou znakem civilizace a vyspělosti společnosti. Cena jízdenky veřejné dopravy z místa A do místa B by potom měla být v případě, že cestuje jeden člověk výrazně levnější než jízda autem, pro dva nepatrně levnější, pro tři nastejno a pro čtyři a více by se mělo vyplatit auto. Fascinuje mě , kolik se na podobných fórech najde přispěvovatelů, kteří vlastně žádnou veřejnou službu nepotřebují... Budou patrně neskutečně bohatí nebo pitomí...mohli bychom taky třeba naplno zpoplatnit hasiče, že - když je někdo blbej a hoří mu baraák, tak ať platí !
jezdím v autě(na plyn) sám,vychází mi to korunu na kilometr,což je levnější,než kdybych jezdil "hromadně".Chyba asi nebude u mě,že? Takže jsem koupil ojetinu i manželce,aby nebyla vázaná na tu sqelou hromadnou dopravu a mohla být dřív doma s dětma.A stal se zázrak!Ušetříme! P.S. pro některé méně chápavé: auto bychom museli držet stejně,i kdybych jezdil sockou.
Linkovým autobusem jsem jel naposledy tak před 10-ti lety a na tom nezmění nic ani dotované jízdné. Jenom škoda těch peněz, které by se mohly použít na něco užitečnějšího než s nimi prokrmovat provozovatele smradlavých Karos.....
Myslíte že by bylo lépe kdyby jsme nedotovali hromadnou dopravu a všichni by jezdili autem?
Ušetřili by jsme, kdyby ti lidé, co tím jezdí do práce (cca 500 mil. cestujících ročně) byly doma a pobírali podporu?
Dýchalo by se nám lépe, kdyby při průměrné obsazenosti auta 1,2 osoby narostli provoz na silnicích o cca 400 milionů ročně?
Ušetříme, pokud autobus, který ráno MUSÍ odvést školáky a odpoledne zase zpět, celý den stál v garáži? Není ekonomicky výhodnější ho někam poslat, i kdyby vezl jenom 7 lidí?
Něž začnete dělat závěry, je dobré se na problémem zamyslet....
V Česku je však dotační politika za uplynulá léta tak perfektně detailně propracovaná,že zánikem dotací by přišli o místa a ostatní požitky i státní úředníci.Takže proti zániku dotací jsou: Příjemci i poskytovatelé.
je to jeden velkej bordel a někdo na tom pěkně vydělává. DP Chomutov jezdí za 31 kč/km DP Ustí je málo 38 Kč
....vidím,jak se dělají výběrová řízení na státní zakázky.to si nemůže dovolit žádná soukromá firma.v ostatním světě (mimo státní sektor) je běžné,že se do poslední chvíle jedná s dodavateli o cenách a podmínkách. vidím o víkendu,jak jezdí prázdné velké autobusy po dědinách.stačily by mikrobusy. rovněž dráhy jsou dražší než jízda vlastním autem