Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní zaměstnanci chtějí zvýšit plat o 1300 korun

Každoroční licitace o platy 700 tisíc státních zaměstnanců právě odstartovaly. Odboráři tentokrát požadují růst platů minimálně o 1300 korun, ministr financí Sobotka svým a dalším zaměstnancům nabízí přilepšení v průměru o tisícovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirka

Za naše daně a nic zaně-danoví zlodějí národa ! To je prudktiva a ochota vůči občanům!

Normalní pracovník musi 8,5h stát u soustruhu nebo dělat nanormu,prostě maknout. Ale,když přijdete na úřad,tak se vám naskytne obrázek:kafičko a babská drbarna kdo ke ským a co s toho vzniklo. Starší pani,která je zmalovaná hůř neš osumnástka s vyvinutym arbekem.S ochotou co chcete,místo čím vám mužu pomoct.A to nemlvím o ochotě při vyplnování žádostí jiných papíru.A že ždražuje,vzdyt jejich čim dál vic a nic vic. Atˇsi zdulezitosti uvědomí pro koho a z jakých peněz jsou placení. Přidat bychom chtěli všichní.;-€

0/0
15.8.2006 17:23

Helzuza

Tak vy zase chcete prachy ?

Celý život jsem dřela jako kůň, mateřská dovol. byla jen 22 týdnů, na všechno byly fronty, měla jsem 2 zaměstnání abych uživila svoje 2 děti, jsem středoškolaška a zastávala vždy celkem slušné vedoucí místo a dnes mám za tu dřinu 7 tisíc Kč. A musím také žít, jako vy, ale jak ....Ano teď nám přidají, ale ne těm co mají málo dorovnání, ale stejnou částku i pro ty, kteří mají hodně. A mizerná vláda nám ze svého zapomenutého platu také nic nedá, fůj je to ale hamba, je mi z toho zle !!!;-€;-€;-€

0/0
15.8.2006 13:31

clubko

mno...

Nekdy mi zustava rozum stat nad nekterymi priblblými prispevky. Ze je nakopat, ze si nevazi penez a ze ja nevim co vsechno! Pokud ma firma fungovat, potrebuje vzdelane, spolehlive a loajalni pracovniky. To plati i o statnim aparatu. Takovym bych pridala i nekolik tisic a ne jen par stovek! Ze tam tito kvalitni lidi nechtej pracovat a maximalne si tam udelaji rok praxe a vali jinam, tak to se nedivte - za ty penize!Ano, pocty uredniku mozna snizit, i kdyz ani tohle neni tak cernobile, jak tady pisete. A tech pres 20tis prumerny plat jak stoji v clanku, je hodne zkreslujici, tam jsou zapocitani i soudnic a policiti, ale obycejna urednice za prepazkou, ktera ma odpovednost a nervy v kyblu z nekterych sprostaku, tak ma minimalni mzdu!!! Pisete tu soudy a ja nevim co vsechno, v podstate jste nesnasenlivci kteri jen potrebujou nekomu nadat! A komu jinemu nez urednikovi, ktery si to nevymyslel, nejradeji by se na to treba taky vykaslal, ale je rad ze ma praci!

0/0
15.8.2006 11:38

marevaporum@seznam.cz

HA HA HA

Vždycky když říkají,že přidají, tak vlastně uberou na jiným o moc víc. Horší je, že není motivace vůbec pracovat, když nefachčenko dostane vlastně tolik co snaživý pracující, protože to organizaci ukládá zákon.:-D 

0/0
15.8.2006 11:09

Petr

Dluhy

Vláda hodlá zaseknout dalších 88 mld. dluhu příští rok, ale odbory by chtěly královsky přidat. Prý máme super ekonomický růst. Copak se platy státních zaměstnanců platí z růstu? Co já vím, tak se platí ze státního rozpočtu. A ten na tom rozhodně není dobře.

0/0
15.8.2006 10:36

Sojka-bonzák

Re: Dluhy

jenže za rozpočet a socialní nesmyslnosti současné vlády úředníci nemohou. A chtěl bych vidět, co by se dělo, kdyby úředníci jen "vyrovnávali rozpočet", odešel by i ten poslední kvalitní úředník

0/0
15.8.2006 10:47

Correction

Re: Re: Dluhy

Celý systém veřejných financí je prostě špatný a navíc stát teď rozprodá svůj poslední majetek:-/Socani jsou zhoubou budoucnosti našich dětí-vypráskat ty idioty

0/0
15.8.2006 10:53

Petr

Re: Re: Dluhy

Solidní hospodář prostě hospodaří s tím, co má. Když už si chce půjčit tak jen na investice, které přinesou v budoucnosti zisk, nikoli na PROVOZNÍ NÁKLADY = platy státních úředníků. Pokud nemá peníze, tak musí buď šetřit, nebo přehodnotit priority. Jenže to socani neee. Každý rok zaseknou dalších cca. 70 mld státního dluhu. Však dluhy se prý v jejich pojetí nesplácí.

0/0
15.8.2006 11:00

Sojka-bonzák

Re: Re: Re: Dluhy

jenže daleko závažnější provozní náklady jsou náklady sociální - a nejhorší ty, co byly přislíbeny před volbama. Na státních úřednících se taky musí šetřit, ale jde o redukci jejich množství (kde je to potřeba) .. ale chce to, aby Ti, kteří tam budou byli kvalitní = slušně zaplaceni

0/0
15.8.2006 11:05

Smějící se bestie

Suchý z řiti naškrabat

Dlouhej bič a malej dvorek. A honit, až se budou potkávat! Banda jedna tupá, líná...

0/0
15.8.2006 10:01

M

Poznámka!

Myslím, že všichni, kdo tady kritizují požadavky šéfky odborů státních zaměstnanců a platy ve státní sféře se jim zdají nezaslouženě vysoké a neodpovídající hodnotě práce, kterou za ně tito zaměstnanci odvádějí, nemají na mysli všechny státní zaměstnance v globálu, ale pouze jedinou skupinu státních zaměstnanců - státní úředníky.

Řekl bych, že nikdo rozumný nepochybuje o tom, že je třeba dobře zaplatit hasiče, policisty, lékaře ve státních špitálech, atd...... Ovšem, úředníci, to je zcela jiná záležitost. Těch je nadbytek a i ti, kteří pracují, tak často jen dělají "práci pro práci" a bylo by lepší, kdyby raději nedělali vůbec nic.....

Státní úředníci by měli dostat přidáno pouze tehdy, když se zároveň budou jejich řady ztenčovat.....

0/0
15.8.2006 9:37

ejt

Re: Poznámka!

v zásadě souhlas, jen s výjimkami... Když ztenčíš množství úředníků na přepážkách, nebude se stát na vyřízení žádosti 2hodiny ale 4 hodiny. Ztenčovat ano, ale nikdy to nebude mít význam, bez změny celého systému. Ano, jistě jsou úředníci, kteří jsou nadbyteční, ale co se týče těch přepážek, na muj vkus je jich zatraceně málo.

0/0
15.8.2006 10:00

M

Re: Re: Poznámka!

Jasně, že nejen ztenčovat, ale také zjednodušovat. Třeba tak, že v řadě případů občani k těm přepážkám vůbec nebudou muset jít, protože žádnou žádost nebudou muset podávat..... Řada různých záležitostí, povolení, vyjádření, atd... je dnes jen byrokratickou záležitostí, která jen zbytečně občanům ztrpčuje život, ale k ničmu pozitivnímu nevede.....

Je ale jasné, že za to nemohou státní úředníci, ale spíš politici....

0/0
15.8.2006 10:07

ejt

Re: Re: Re: Poznámka!

s tou byrokratizací souhlasím, a -bohužel - EU k tomu taky přispívá (v některých oblastech) Jasné je, že kontrola musí být, ale proč třeba systém nezefektivnit už jen tím, že si úředník bude moci opatřit materiály, které mu budou k dispozici a které potřebuje k vyřízení žádosti (maturitní vysvědčení, vysokoškolské diplomy, dekrety, rodný list, konta v bankách, potvrzení o daních atd)

Určitě by lidé zas řvali, že je riziko zneužití osobních údajů. Takže je to prašť jako uhoď.

0/0
15.8.2006 10:15

Correction

Vrrrrrrrrrrrrr

Hm, když u nás chtějí někomu přidat za dobrou práci, tak jsou za to firma i pracovník hned otrestaní odvodama jak prase!!

0/0
15.8.2006 9:37

Jiřik

Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Firma si to dá do nákladů a ani ten daňový Murphyho zákon neplatí tak zcela...

0/0
15.8.2006 9:38

Correction

Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Typická odpověď člověka, který nikdy nepodnikal:-D

0/0
15.8.2006 9:43

Jiřik

Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Neboj, podnikal :-)

Zkus rozvést svou první ideu, jako že jsi potrestaný za to, že jsi přidal svému zaměstnanci na mzdě :-)

0/0
15.8.2006 9:48

Correction

Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Co na tom chceš rozvádět, to je zákonem stanovená zlodějina. A co se týká té hlouposti "dáte si to do nákladů" snad jen to, že na to musíme jako firma nejdřív vydělat:-(

0/0
15.8.2006 9:58

ejt

Re: Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

ale tohle zas tolik nesouvisí se státními úředníky, ale spíš s politikou a systémem...

0/0
15.8.2006 10:02

Correction

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Jak to? Čím víc vydělají za pořádnou práci lidi u nás ve výrobní firmě, tím víc musí tato firma nasypat do rozpočtu pro mj. státní úředníky;-€

0/0
15.8.2006 10:11

ejt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

promin, ale tohle je demagogie. Jasně že platíš státní úředníky z daní, ale neplatíš zdaleka jen je. A kolik platíš na ně samotné nastavuje vláda a parlament. A když to vezmu opačně.. Nemohu být přece naštvanej na paní "Novákovou", státní úřednici, že ji zvedli plat. Co získám, když budu naštvanej na vojáky, že 1,8%rozpočtu jde na armádu, odvádějí se podpory zemědělcům, peníze jdou do školství, policie, záchranky atd. Na všechny tyto platíš svými daněmi. Uředníci jsou jen jednou složkou a rozhodně ze to, že odvádíš více peněz státu nemohou. Založ si anarchistickou stranu a vyhrajte volby. Potom rozpusť parlament, státní úředníky, policii atd.. Koho budeš chtít. Ušetřiš moc peněz, jenže pak se může stát, že nikdo nic nebude dodržovat, a platit daně už vůbec ne,.

0/0
15.8.2006 10:24

Correction

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Z fiskální politiky mě zkoušet nemusíš, to už na VŠ ekonomce dělali dávno. Já jsem pro degresivní odvody a veřejnou kontrolu veřejných financí!!Se.e mě, že se ty vybrané prachy prožerou a na vědu, výzkum, vývoj a investice nic nezbývá. A´t už ti socani táhnou do(Y)

0/0
15.8.2006 10:35

ejt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

jojo, mám názor podobný

0/0
15.8.2006 10:40

Correction

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Třeba by nebylo špatné uzákonit asignační daně.

0/0
15.8.2006 10:52

Jiřik

Re: Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Tak nemluv o potrestání odvodama jako prase :-)

0/0
15.8.2006 10:02

Correction

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Čím se prosím tě živíš? Co to tady meleš?

0/0
15.8.2006 10:05

qiiz

Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

Zkus změnit účetní nebo daňového poradce...

0/0
15.8.2006 9:49

Correction

Re: Re: Re: Re: Vrrrrrrrrrrrrr

A co jako, jiný účetnáí nebo poradce změní zákony? Mimochodem, podléháme povinnému auditu, nějaký daňový poradce na nás nemá.

0/0
15.8.2006 9:59

redi

Tak jsem si početla v diskuzi

Také pracuji s lidmi, nejsem sice státní zaměstnanec a také (patrně jako valná většina úředníků) nedosahuji průměrného platu.

Ale když čtu Vaše příspěvky, musí být radost se s Vámi setkat na úřadě - jistě jste k úředníkům milí, slušní a tak také úřadníci mají chuť k vám být milí, pravděpodobně po sdělení, že když je platíte ze svých daní, tak ať makaj, co.

Já osobně nemám na úřadech problémy, slušně pozdravím, představím se, zeptám se, pokud nejsem uspokojena, jednám dál (musím samozřejmě předem vědět, co přesně chci, zda na to mám právo, jakou lhůtu ukládá zákon, zda rozhoduje úředník, nebo zda daná záležitost podléhá schvalovacímu procesu, zda jsem na správném úřadě ...). Ale vždy mluvím klidně, nekřičím, nedělám uštěpačné poznámky a na závěr poděkuju. Je to fakt jednoduché.

0/0
15.8.2006 9:29

Jiřik

Re: Tak jsem si početla v diskuzi

Co naděláš. Pro Novou zhýčkané nemyslící lidičky je jednodušší nezdravit, neděkovat a nadávat.

Ona ta obyčejná základní lidská slušnost dokáže udělat své. I takový úsměv nic nestojí a hodně dává...

0/0
15.8.2006 9:34

vůdů

Re: Re: Tak jsem si početla v diskuzi

R^

0/0
15.8.2006 10:43

ejt

Re: Tak jsem si početla v diskuzi

ono je také nutné si uvědomit, že paní za přepážkou při podávání da'nového přiznání si jej nevymyslela, že při ohlašovacím řízení, satvebním povolení atd.. ty formuláře úředníci netisknou, že mnohdy musí požadovat věci, které jim přijdou absurdní... jenže jsou podle zákona nutné. S kým se ¨potom následný hněv "zákazníka" sveze? Vynadat za nesmysly poslancům do obličeje nemůže... a kdo je první na ráně?

0/0
15.8.2006 9:40

pepa

Re: Re: Tak jsem si početla v diskuzi

dekuju

0/0
15.8.2006 16:56

unregistered@centrum.cz

Re: Tak jsem si početla v diskuzi

hm, tak muj plat ten prumernej presahuje, na uradech jsem vzdy slusnej a vzdy se mi zatim podarilo dojit k cili...

ALE!!! Setkal jsem se s nevedomosti urednika - zkratka nevi, co, proc a jak ma delat!!! - takze vsechno spatne, takovej clovek tam nema co delat... Dusledky takoveho jednani v jinych sferach cinnosti si kazdej muze domyslet sam... Mezi urednikama mam par znamych a vim, co delaji, kolik tomu venujou, co znaji a jakej maji pristup... Je jen hodne malo tech, kteri by byli zamestnatelni v takovej sfere cinnosti, kde si musi stat za svymi rozhodnutimi, nest jejich nasledky, vsechna rizika, atd. atd. atd.

A nikde neni duvod, aby dostali pridano!!! Kdyz chce pridat soustruznik, musi si na sebe vydelat... tam je to jasne, ekonomicke pozadi cele zalezitosti nebudu komentovat, znam modely pocitajici s casovym gapem mzdy, realne hodnoty a pridane hodnoty... Ale urednici zadnej vyssi vykon nam, kteri tvorime hodnoty, poskytovat nebudou, proste... ...NENI DUVOD!!!

nebo je? - jaky?

0/0
15.8.2006 15:37

tomy9

nestěžujte si

Co pořád všichni nadáváte na státní zaměstnance. Beru tady sice 24 tisíc hrubýho, což není zas tak špatný, ale zas se se tady skoro celý den nudím, celý dopoledne jen čekám až bude oběd a potom zase odpočítávám minuty do konce pracovní doby. Jen si to pojďte zkusit, jaký to je, celý den se nudit.

0/0
15.8.2006 9:13

boban

Re: nestěžujte si

Nejhorší je "NUDA V PRÁCI" souhlasím!

0/0
15.8.2006 9:14

Jiřik

Re: nestěžujte si

Na jaký pozici? Přepážkář, odborný referent či dokonce vedoucí odboru OSSZ, ÚP, MěÚ nebo KÚ asi nebudeš...

0/0
15.8.2006 9:19

tomy9

Re: Re: nestěžujte si

MěÚ, vedoucí referátu

0/0
15.8.2006 9:20

Jiřik

Re: Re: Re: nestěžujte si

Dopravky? To si asi palcema netočíš, aspoň soudím podle toho, jakou jsem měl možnost vidět za honičku na MěÚ Jilemnice. Jo, holt kvalitní šéf úřadu (tzn. tajemník) se tam pozná...

0/0
15.8.2006 9:23

tomy9

Re: Re: Re: Re: nestěžujte si

máš pravdu, dopravka to naštěstí není:-D

0/0
15.8.2006 9:25

pedrooo

Re: nestěžujte si

lidi jako seš ty by měli zavřít a donutit vrátit proflákaný prachy :-D:-D;-)

0/0
15.8.2006 9:35

tomy9

Re: Re: nestěžujte si

Já nikoho nenutím, aby mě za to flákání platil, ale když je ta možnost, tak proč toho nevyužít, že;-)

0/0
15.8.2006 9:38

Jiřik

Re: Re: Re: nestěžujte si

Příležitost dělá zloděje ;-);-D

0/0
15.8.2006 9:40

tomy9

Re: Re: Re: Re: nestěžujte si

A navíc jsem už z toho tak zdeformovaný, že bych si asi na normální zaměstnání nezvykl. Tudíž mi nezbývá nic jiného, než tady zůstat.

0/0
15.8.2006 9:43

TomášM

Re: nestěžujte si

chachá, tak to seš pěkná socka nosit domu sedmnáctku. stud by mně fackoval.

0/0
15.8.2006 10:47

tomy9

Re: Re: nestěžujte si

To víš,  já jsem skromný;-P

0/0
15.8.2006 10:50

chroustík

Re: nestěžujte si

Protom je vidět, že jste nepotřebný a je nutno Vaše místo po komunálních volbách zrušit.

0/0
16.8.2006 14:02

unregistered@centrum.cz

GRRRR

grrrrr, prece nejde o to, ze si par par poslancu zvysi plat + jejich aparat... to snad neni problem...

...ale kdyz je prumerny plat uredniku vyssi nez prumerny plat (at jiz prumer hovori o cemkoli, nevim, proc se neuvadi median) v prumyslu...

...prumysl a sluzby je to, co tvori hodnoty, to, co prinasi pridanou hodnotu...

tenhle stat mi uz pekne sere (i kdyz se muj plat pohybuje vyznamne jinde)...

0/0
15.8.2006 8:58

Correction

Re: GRRRR

Modus, směrodatnou odchylku a variační koeficient bys nechtěl? To by totiž vyšla pravda o platech najevo, aritmetický průměr sice naprosto stírá extrémy, ale nedráždí ty, kteří o statistice nic nevědí;-)

0/0
15.8.2006 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.