Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží potřebují opravit, cizince často zaskočí

Do Prahy proudí tisíce a tisíce turistů. Někteří přiletí letadlem, jiní ale přijedou vlakem nebo z české metropole po železnici vyrazí do dalších měst Česka či Evropy. Pohled na česká nádraží je může po vystoupení z luxusního pendolina nebo vlaků EC či IC pořádně šokovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

usnicka

Téměř všechna nádraží

by bylo potřeba opravit, nejen to Hlavní v Praze!Když někde vidím ty špinavé a opadané omítky na zdích, tak je mně z toho zle.

Dráhy také nadévno propoštěli a budou propouštět, za chvíli nás budou na malých nádražích obsluhovat robotiRv

0/0
23.8.2006 9:33

Pavel Sudoplatov

Re: Téměř všechna nádraží

Pokud vím, dráhy propouštějí pořád, průběžně. Samozřejmě výhradně provozní zaměstnance, vyšší administrativa se bát nemusí.:-)

0/0
23.8.2006 9:39

Huffnagell

Re: Re: Téměř všechna nádraží

samozřejmě, a pak si jde v zimě výpravčí vymetat výhybky...

0/0
23.8.2006 9:44

Pavel Sudoplatov

Grande Stazioni

Mimochodem, pražský hlavák má být upraven firmou Grande Stazioni. Tak to se nechám překvapit. Když si vzpomenu na nádraží Roma Termini, zvracím ještě teď. Naposled jsem tam byl r. 01, pochybuji, že se změnilo k lepšímu.:-/

0/0
23.8.2006 9:31

Pete

privatizovat ČD a cyházet půlku zaměstnanců

Pak bude na investice, slušný platy a zaměstnanci budou iniciativní a budou se snažit. Takhle akorát jen čekaj, co jim nařídí vedoucí a to ještě musí mít aktivitu v popisu práce. A za vším stojí železniční odbory. ČD - to je komunismus v praxi.

0/0
23.8.2006 9:18

Pavel Sudoplatov

Režijky

Všechny občany, kteří závistí nad jízdními výhodami zaměstnanců ČD nemohou v noci spát, mohu uklidnit. Na zrušení "režijek" se už pracuje. Prvním krokem bylo nahrazení režijky tzv. In-kartou, v níž je zabudován čip, který průvodčí "přečte" pomocí POPu. To je taková ta mašinka, kterou lze tisknout jízdenky ve vlaku a průvodčí ji nosí u sebe. Docela otevřeně se hovoří o tom, že každý zaměstnanec ČD dostane jakýsi kredit v km, které může ročně projezdit gratis. Onen kredit se samozřejmě bude postupně snižovat a snižovat...až jednoho dne budou moci závistivci "režijek" volně vydechnout a konečně v noci usnou.:-( Spokojeni?;-)

0/0
22.8.2006 16:55

Zapa

Re: Režijky

Otevřeně se o tom možná hovoří, teď je ještě otázkou, co je na tom pravdy. Na dráze se toho nakecá opravdu hodně. Faktem je, že s velkou slávou se in-karty začátkem roku omílaly a jediní, kdo jí má v elektronické podobě, tak jsou nádražáci a ještě cestující s in-gold kartou, tedy roční. Ostatní "občanské" verze zůstaly prozatím v papírové podobě.

0/0
22.8.2006 21:04

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Režijky

In-karta není pro železničáře žádná výhra. Průvodčí ji musí zkontrolovat přečtením a tato kontrola je uložena v paměti POPu. Dotaženo ad absurdum, GŘ má perfektní přehled o pohybu svých zaměstnanců. Totéž bude platit pro cestující s In-gold. Velký bratr by měl radost. Pokud je mi známo, většina železničářů by In-kartu s potěšením narvala Bazalovi do zadku a vrátila se k původní režijce.:-)

0/0
22.8.2006 23:00

Zapa

Re: Re: Re: Režijky

No já nevím, ale zase že by někdo seděl na GŘtu a kontroloval údaje o jízdách desetitisíců zaměstnanců ČD, tak to se mi zdá jako velká blbost. Ano je to práce na víc pro průvodčího, zvláště když jsou POPy i bez čteček a musí (měl) by to tam datlovat ručně, ale "Velkého bratra" bych se neobával? Mmch, Vy nemáte kreditku? Dle ní se dá také lecos vysledovat, že? Po ulicích jsou desítky kamer, které Vás také sledují.......;-P

0/0
23.8.2006 8:56

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Re: Re: Režijky

Skutečně nemám kreditku. Po zhruba desátém nabízení této vymoženosti ze strany bankovní úřednice jsem ji odmítl značně nevybíravým způsobem. POPy bez čteček již nejsou, možná pár posledních. S těmi kontrolami zaměstnanců to blbost není, uvědomte si, že v první (druhé a třetí) řadě jde o prachy. GŘ si ověří, kolik toho zaměstnanci nacestují a s údaji pak budou kalkulovat při stanovování (ročních) cen za In-karty, popř. počet přiděleného "kreditu". Proč myslíte, že se neustále zvyšuje cena za KM banku? Protože je o ni zájem. Podnik drží cenu přesně ve výši, kde ji lidé ještě budou kupovat. Jinak samozřejmě představa, že by GŘ ČD hlásilo Mossadu údaje, kde se zaměstnanec XY pohyboval v den D, je směšná. Voo tom to není.:-)

0/0
23.8.2006 9:15

Huffnagell

Re: Re: Re: Re: Re: Režijky

Ať už je to tak či onak, POPy jsou zastaralé a způsob kontroly in-karet je ubohý. Průvodčí musí otevřít svou ohyzdnou černou brašničku, něco tam nastavit, přiložit in-kartu, poprvé, podruhé, zavřít brašničku, udělat dva kroky, otevřít brašničku...ČD v praxi.

0/0
23.8.2006 9:41

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Režijky

Samozřejmě je to výhradně vina průvodčího. ;-)

0/0
23.8.2006 9:52

Zapa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Režijky

To otevírání a zavírání je sice otrava, ale zase když to má být nějak chráněno proti poškození, tak to asi jinak nepůjde. Jak to "praktikují" jiné železnice nevím. Mmch cena staré POPky je údajně něco přes 70 000,- Kč, ty novější, barevné, budou zase asi o nějakou tu tisícovku dražší.

0/0
23.8.2006 11:45

Zapa

Re: Re: Re: Re: Re: Režijky

Tak pozor. POPy bez čteček jsou a dokonce i ty nejnovější, protože se šetřilo. No a když to tam jde nadatlovat růčo, tak proč to ulehčovat. Celkem je jedno, že mezitím co musím 15 x namlátit do POPu desetimístné číslo abych zjistil, že je vše OK, tak mi jinde uteče tržba.Rv

0/0
23.8.2006 11:39

Pete

Re: Režijky

Režijky mě netrápí. Služby ČD jsou tak šílené, že mám pocit, že vlakem jezdí už jen zaměstnanci ČD. Špína, smrad a zpoždění.

0/0
23.8.2006 9:19

art

CD pro CD

Co chcete, CD je predevsim podnik pro tisice svych zamestnancu. Nedivim se ze slovo zisk nemaji ve slovniku. Tuhle jsem jel 1. tridou v EC a z asi 15 lidi ve vagone jsme meli DVA jizdenku. Zbytek ukazoval prukazky CD. Chapu, ze by mohli dostat nejakou slevu, ale takovy hafo lidi zadara v jednicce, to je sila. Tak se asi penize na novy nadrazi nevydelaji.

0/0
22.8.2006 14:11

Crash84

Re: CD pro CD

No jo, ono je to těžký, když v čele odborů je Dušek. Než ten by něco změnil tak radši zastaví všechny vlaky, to že kdyby trochu omezil výhody zaměstnanců tak by ten zbytek měl o dost větší plat díky zisku ČD ho nějak nezajímá. Se divim že vůbec dovolí to propouštění

0/0
22.8.2006 14:14

Pepinka

Re: CD pro CD

(Y)Já sama vlastním režijku již 26 let. Divím se proč všem leží tato jediná výhoda pracovníků ČD tolik v žaludku. Vlakem vůbec nejezdím, tedy tak 2 x ročně asi 50 km. Klidně bych si to zaplatila. Jen chci dodat, že na jízdenku na 1. třídu mají obyčejní zaměstnanci nárok po dvaceti letech činné služby, a to na 12 jízd ročně. Je na to zvláštní sešitek, takže jel-li někdo na normální režijku, musel to být někdo z vyššího managementu ČD. A jinak si myslím, že v každém zaměstnání se najdou nějaké ty výhody, které jiné profese nemají. Jen režijky jsou stále propírány. Proč nezávidíte letuškám režijní lety, autobusákům a tramvajákům režijky, poslancům jejich lety a jízdy zadarmo, řidičům náklaďáků litry ušetřené a ukradené nafty? Stále jen dokola ajznboňáci. Proč jim nezávidíte ty hodiny strávené v práci zadarmo? Jenomže o tom se nemluví.  Tak nemluvte o věcech, o kterých nic nevíte. 

0/0
22.8.2006 16:13

john

Re: Re: CD pro CD

prosim vas, kluci a holky zeleznicarsky s praxi a odslouzenejma letama ... kdyz uz tou jednickou chcete cas od casu jezdit, tak aspon pouzijte sampon a deodorant - neni nic horsiho, nez kdyz je musi sedet pulka Ampzu se zacpanym nosem

0/0
22.8.2006 16:43

Crash84

Re: Re: Re: CD pro CD

A nejseš to náhodou ty kdo tam tak smrdí? Já znam spoustu lidí co dělaj na železnici a můžu ti říct že to jsdou úplně normální lidi jako ty nebo já. Tak nechápu proč se tady do někoho navážíš. (Y)

0/0
22.8.2006 16:47

john

Re: Re: Re: Re: CD pro CD

no, navazim se proto, ze tou jednickou prakticky denne jezdim (a dost daleko) a problem to je ... ve velkoprostoraku se to jeste da prezit, ale kdyz si ti nekdo takovej prisedne do kupe, tak je to dost zly ... a v 99 procentech pripadu jde o zamestnance CD

0/0
22.8.2006 16:50

Pepinka

Re: Re: Re: CD pro CD

:-(Je vidět, že jsi už dlouho neviděl železničáře. Nové krásné uniformy, navonění, bílé košilky. Svez se vlakem a uvidíš. To když přijde cestující k okénku u ČD pokladny, to je věc. Buď alkohol, nebo česnek, špína a nevyčištěný chrup. Fakt si užijeme. Snažíme se chovat ke všem jako k zákazníkům, ale někdy to dá fakt zabrat. :-(

0/0
22.8.2006 16:50

agent 006

Re: Re: CD pro CD

naprosto souhlasím, já strávil na dráze 41roků a nikdo si z těch, co jim naše jediná výhoda leží v žaludku nedovede představit, co obnáší služba na železnici, zvláště u jízdní služby, narušenej biorytmus, žaludeční vředy, trvale narušenej spánkovej režim atd. A platy nic moc. A zadarmo to taky nemáme, 200kč na osobu, ať jedete nebo ne, a když je to pětičlenná rodina... To na víkendovou slevu může rodina s třemi dětmi projet za pouhých 360kč celou republiku křížem krážem a za 160kč to samé osobákama. 90% mladých lidí pracuje u ČD jen kvůli této výhodě aby mohli cestovat 1x za rok po Evropě. Všechny evropské železnice také tyto výhody svým pracovníkům poskytují, včetně cest po Evropě.

0/0
22.8.2006 16:59

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Re: CD pro CD

Mimochodem, FIP už dlouho nebude existovat.:-(

0/0
22.8.2006 17:06

Pepinka

Re: Re: Re: Re: CD pro CD

Souhlas. Ale výhody policistů a vojáků z povolání, výslužné až do smrti budou existovat pořád. Je to daleko víc peněz, ale o tom nikdo nic. Fakt TRAPNÉ.Rv

0/0
22.8.2006 17:12

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Re: Re: Re: CD pro CD

To chce klid. Jsou prostě určitá povolání, která jsou ostatním solí v očích, i kdyby snášela zlatá vejce. Zdaleka nejhůř je na tom údržba silnic. Pokud by chtěl Parlament odhlasovat, aby silničáři dostali zdarma jeden čerstvý rohlík ročně, občané by snad byli schopni uspořádat demonstraci proti tomuto záměru.:-/

0/0
22.8.2006 17:47

ouagadougou

Re: Re: Re: Re: Re: Re: CD pro CD

silničáře bych jako argument nevytahoval. nikdo nepochopí, proč je pokaždé zaskočí sníh, když to večer meldují v televizi. výhody železničárů jsou to samé - asi by lidem vadili, pokud by viděli, že dráhy se snaží odvádět dobrou práci. a promiň, často nemám ten dojem. zastaralé vlaky, kde výhled ze zabláceného okna vyžaduje fantazii diváka. bába na pokladně arogantní, že bych jí kolikrát dal facku. neschopnost přizpůsobit počet otevřených pokladen/počet vagónů počtu cestujících (v pátek večer jezdí víc lidí, kdo by to řekl...). zpoždění bagatelizovaná statistikou, která dokazuje jen to, že poloprázdné lokálky jezdí relativně včas zatímco nadupané rychlíky pravidelně. tříčlenná posádka v pidistanici téměř bez provozu, která není schopná utřít podlahu, když už se tak hrozně nudí... na druhou stranu občas člověk narazí na perfektně vypucovaný motoráček s milou průvodčí, dráhy mají své kouzlo atd. ale v součtu se nesmíte moc divit, že vás mají lidé plné zuby.

0/0
22.8.2006 22:32

ouagadougou

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CD pro CD

opravička - výhody by lidem asi nevadily etc.

0/0
22.8.2006 22:33

Pavel Sudoplatov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CD pro CD

Nás?;-) Časy se mění, ačkoliv o situaci u ČD mám stále přehled. Nutno připomenout, že ČR prostě patří mezi postkomunistické země a ještě dlouho patřit bude. Ze všech žel. podniků bývalého východního bloku jsou na tom ČD bezkonkurenčně nejlépe, což ovšem neznamená, že dobře. Račte vyzkoušet PKP, MÁV, CFR, ŽSR.;-) Že máte raději DB a ÖBB? No prosím - dejte zaměstnancům ČD aspoň poloviční platy jejich rakouských kolegů a budou klidně cestujícím i utírat zadky.

0/0
22.8.2006 23:07

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CD pro CD

R^R^R^

0/0
22.8.2006 23:10

Pete

Re: Re: CD pro CD

Protože stát ten nádražáckej bordel dotuje a ne málo. To co za to předvádíte je k pláči.

0/0
23.8.2006 9:23

Letec Jenda

Kulovy

Stacilo by to vyhazet fetaky a kapsare, uklidit a vycistit. Na to nepotrebuje miliony.

0/0
22.8.2006 14:05

Cesky hlupak

mas recht....a ten cesky neporadek a spinavy zdi nam staci

nezapomen, ze cesi jsou bordelari from natura!!!!! Proste banda primitivu

0/0
22.8.2006 14:08

ouagadougou

Re: mas recht....a ten cesky neporadek a spinavy zdi nam staci

čínani jsou taky bordeláři. ale maj všude metaře, který to bleskově ukliděj.

0/0
22.8.2006 15:03

vasik83

Re: mas recht....a ten cesky neporadek a spinavy zdi nam staci

A byls třeba někdy v Amsterdamu? Tam je teprv bordel... A bordelů... :))

0/0
22.8.2006 15:35

michawel

Evropa

I v Evropě se dají najít odporně hnusná nádraží. Dobrým příkladem je německý Flensburg. Mimořádně odporné je rovněž vlastní nádraží v Bernu (to co je pod zemí je už v pohodě) O Polsku se raději nezmiňuji, takové Katowice jsou fakt HUMUS na entou. Wroclaw neni o moc lepší, i když na Oldřichov u Duchcova asi nemá nic.

0/0
22.8.2006 13:49

vasik83

Re: Evropa

Naprostej souhlas, když někdo nadává na ČD, potažmo naše nádra, ať jede do Polska... Všichni se tady viděj v Německu, ale ani tam některý nádaží nejsou hezký... To ale samozřejmě nic nemění na tom, že většina našich náder je hrozná... Snad se to zlepší. Uzavřu to ale takle: ČD - Času Dost...

0/0
22.8.2006 13:56

Cesky hlupak

a uzs byl v Regensburg,Leipzig nebo Dresden

a co teprve Berlin`? Abys to pochopil-tak vsude se najdou osklivy nadrazi, otazka je jake procento. To mas stejne jako s lidma. V kazdem narode jsou idioti. Dejme tomu v Nemecku je idiotu 20%, v cesku je idiotu kolem 65%  / V Sudetech kolem 95%)... A tak je to stejny s Ceskem. 90% procent nadrazi je odpornych!!! Prober se ty cechacku zamindrakovany;-€

0/0
22.8.2006 14:07

vasik83

Re: a uzs byl v Regensburg,Leipzig nebo Dresden

Nevim v čem jsem zamindrákovanej... Jinak z vědeckejch studií vychází, že sou v průměru Češi chytřejší než Němci... Tohle se s nádražím nedá srovnávat... Německo (západní) nežilo v komunismu, proto je pro ně lehčí opravit nádra už jenomve východní části a hlavně, je problém v tom, že ČD je firma kterej až zas tak nevadíb bejt v mínusu...

0/0
22.8.2006 15:30

cote d'or

jojo

třeba Lucemburk je krásné čisté město, ale to nádraží... a Midi v Bruselu, to je taky chuťovka

0/0
22.8.2006 18:36

TomášM

Rekonstrukce

a po rekonstrukci už se jako všude bezdomovci válet nebudou???? Nebo to vyřeší nějaké geniální řešení, jako že nikde nebudou lavičky? Bezva;-€

0/0
22.8.2006 13:42

Crash84

Re: Rekonstrukce

Ne, nebudou se tam válet, protože Italové tam budou provozovat spoustu obchodů a nejsou tak blbí aby tam tuhle verbež trpěli, aby jim odrazovali zákazníky a snižovali zisky

0/0
22.8.2006 13:45

satanuvmejl@seznam.cz

jaký nádraží , taková společnost ;-P

0/0
22.8.2006 13:41

zx

Re: jaký nádraží , taková společnost ;-P

něco na tom bude

0/0
22.8.2006 13:44

jzk

inspirace v zahraničí

naše nádraží jsou převážně strašná. V létě jsem byl na Ukrajině, dost jsme tam jezdili vlakem a musím říct že jsem zíral. VŠECHNA nádraží naprosto rekonstruovaná, perfektně čistá, upravená, vše funguje, všude ochranka, bezdomovci žádní ... Místní říkali, že před pár lety vláda nařídila rekonstrukci nádraží po celé zemi, sice to muselo stát majlant ale ty jejich nádraží jim fakt závidím. U nás to ve srovnání s Ukrajinou vypadá jak v Africe.

0/0
22.8.2006 13:38

Zapa

Re: inspirace v zahraničí

Vláda nařídila? A platil to kdo?

0/0
22.8.2006 14:46

ouagadougou

Re: Re: inspirace v zahraničí

předpokládám, že vláda. čím míň aut, tím je důležitější mít solidní hromadnou dopravu.

0/0
22.8.2006 15:04

Zapa

Re: Re: Re: inspirace v zahraničí

Což tady asi nepůjde, protože "úspěšný Čech" se pozná podle toho, že má auto, vilku a bazén. Otázkou také je, jaká je na Ukrajině hustota tamní žel. sítě a také kolik tam toho jezdí. Je hezké mít sice opravená nádraží, ale když tam pojede vlak ráno, v poledne a večer, tak mi to bude k ničemu.

0/0
22.8.2006 16:12

ala

ZAHRANIČNÍ TURISTY ČEKÁ NA ČESKÝCH NÁDRAŽÍCH ŠOK

tohle byl původní nadpis

ZAHRANIČNÍ TURISTY ČEKÁ NA ČESKÝCH NÁDRAŽÍCH ŠOK

ZAHRANIČNÍ TURISTY ČEKÁ NA ČESKÝCH NÁDRAŽÍCH ŠOK

0/0
22.8.2006 13:31

marekzprahy

A co ty lidi tam?

Vlakem už moc nejezdím, je to přecejenom dost drahý (bez otravných průkazek srovnatelné s cestou autem už při jedné osobě). Atmosféra na hlavním nádraží se mi ale líbí, myslím, že to k tomu cestování vlakem prostě patří. Vlak musí být špinavý, ne že to bude jako na letišti, kde člověk musí projít kolem stovek obchodů, rentgenem, seberou mu zavazadla... Tyhle móresy bych na dráze viděl nerad.

 

Docela by mě zajímalo, jaký je plán s těmi desítkami bezdomovců, zlodějů, homoprostitutů a jiných individuí. Ono je moc hezký rozhodnout "na nádraží nebudou", ale kde teda potom budou? Začnou normálně pracovat nebo dobrovolně umřou? To asi ne... Spíš se rozprchnou po Praze a budou VŠUDE.

0/0
22.8.2006 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.